Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Termii
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post
    Så du hører rykter om at det nærmer seg en løsning for Zekhnini?
    Det jeg kan si er at Rafik selv har hatt et ønske om å få til noe. Vålerenga har hatt et ønske om å få til noe.

Jeg tror ikke siste ord er sagt enda.
    Vålerenga har hatt et ønske om en permanent overgang.

Ofte er det lille jeg velger å dele rimelig konkret informasjon fra svært sikre kilder (i hovedsak telemark), det kommer gjerne direkte fra spillere. Når der er sagt, så har dette hatt en uventet utvikling.
    (Uten at jeg vil gå inn på dette noe mer. Det er ikke første gang lokalavisene i har hentet informasjon herfra).

Altså.. Fiorentina har ingen planer for gutten. Kjedelig situasjon.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Dette virker unektelig litt mystisk. Ser man videoen i saken som er fra da han begynte å trene med oss så er Fagermo tydelig på at Zek vil spille for oss og at det er grunnen til at han er med på treninger.
    I saken sier klubben at Zek selv og agenten hans må svare på hvorfor det ikke ble noe av. De nevner ikke Fiorentina så det virker ikke som det er Fiorentina som har stoppet det.
    På twitter har det blitt skrevet at han ikke har trent med oss den siste uka (usikker på hvor lenge). Det kan tyde på at forrige utspill om at det ikke går mot en avtale var taktisk for å få han til å jekke kravene mens dette er mer reellt at vi faktisk har gitt opp. Nå garderer jørgen seg bak "slik det ser ut nå" men det er vanskelig å tolke det annerledes enn at zek var interessert.
    Man testet noen uker med trening og begge parter var fortsatt interessert. De snakket vel til og med om kontraltslengde ut 2023 (mulig jeg blander og at det kun var Bjørdal og Kjartansson)
    Zek og Fiorentina ble enige og vi ga han et tilbud. Vi har forhandlet litt, men ikke klart å bli enige om betingelser.
    Forhandlingene ble avbrutt for en ukes tid siden og klubben har sagt de ikke kan strekke seg lengre men Zek har fortsatt ikke kommet tilbake.

For hver dag som går virker overgang mindre sannsynlig forrige utspill kunne bidratt til å understreke at vi ikke har mer å gå på men nå ser det mer låst ut. Jeg vil jo tro solbakken har lett etter andre klubber uten suksess foreløpig. Det er jo en lite holdbar situasjon å være i for Zek da.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by j_robber View Post
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/dl...rafik-zekhnini

Da blir det nok ingen Zekhnini i første omgang. Skal ikke se bort ifra det var Fiorentina som ikke lot Slim-Jim få penger fra alle parter
    Blir spennende å se om vi drar noen andre opp av hatten..
    Det lukter Slim Jim laaaang vei her.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Vålerenga gir opp å signere Rafik Zekhnini:

Leave a comment:

• j_robber
    replied

Da blir det nok ingen Zekhnini i første omgang. Skal ikke se bort ifra det var Fiorentina som ikke lot Slim-Jim få penger fra alle parter
    Blir spennende å se om vi drar noen andre opp av hatten..

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post

Tja...https://www.eurosport.no/fotball/cup...54/story.shtml

Det jeg leser ut av dette blir jo bare at de utsetter problemstillingen. Hvis cupen spilles på våren og vinneren i mai får europacupkvalik i juni, så er fortsatt Norges siste plass up for grabs i 2022, med mindre NFF går for en permanent endring med cup hver vår.
    Det jeg leser av dette er at det ikke er sikkert RævBK klarer 4 plassen i år, og da må det handles. Fy faen hvor lei jeg er av det jævla laget. Gleder meg til å banke dem på Valle.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post
    (...)
    Det jeg leser ut av dette blir jo bare at de utsetter problemstillingen. Hvis cupen spilles på våren og vinneren i mai får europacupkvalik i juni, så er fortsatt Norges siste plass up for grabs i 2022, med mindre NFF går for en permanent endring med cup hver vår.
    Klassisk NFF dette.
    De har brukt kjempelang tid på å avlyse årets cup, selv om ca alle andre i hele landet mente det var den veien det gikk.

Og nå skal det holdes helt åpent hva som blir kjørereglene for 4.plassen /cup.
    Det blir jo ikke cup neste vår hvis det ikke er kommet en vaksine.
    Og du kan banne på at det snart våkner noen nordlendinger som skriker om at det er vinter i nord til ut april og at kvalikkamper i mars er umulig.

Uansett sistnevnte, at NFF virker å tro at de kan endre spilleplanen for cupen fra en sesong til en annen vitner mye om hva de drikker og røyker på Ullevaal.
    En slik endring har jeg ingen tro på at er mulig å få gjennom før tidligst 2022. Såpass konservative er tross alt den "vanlige mannen i gata"...

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by way_ View Post

Er det bekrefta at også 4. plassen gir EL-kvalik nå som cupen er avlyst?

Jeg håper jo det, men man kjenner jo lusa på gangen. Plutselig finner NFF ut at den skal loddes ut av selveste Fisketjønn under Idrettsgallaen, eller gis vekk som en FairPlay-pris etter ulne regler som bare NFF skjønner osv osv...
    Tja...https://www.eurosport.no/fotball/cup...54/story.shtml

NESTE ÅRS CUPFINALE KAN BLI I MAI

– Det settes nå ned et utvalg som vil bestemme cupens format neste år, forteller NFFs konkurransedirektør, Nils Fisketjønn, til Eurosport.no.

Utvalget skal vurdere flere ting. Blant annet om neste års cupmesterskap skal avholdes fra mars til mai. En slik løsning vil hindre mulige problemer rundt hvem som skal få den siste plassen i Europa League-kvalifiseringen.

Man kunne nemlig antatt at en fjerdeplass i årets Eliteserie-sesong nå vil gi plass i Europa League-kvalifiseringen for herrer neste år. Det er ikke sikkert, forteller Fisketjønn. Om neste års kongepokal utdeles allerede i mai, vil vinneren der få den siste europacupplassen. Et slikt oppsett vil medfølge en "vanlig" cup med syv runder, i tillegg til at man muligens vil utvide antall lag i kvalifisering én og to.

Leave a comment:

• way_
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Nei, i og med at cuppen er avlyst holder det med topp 4 med tanke på europa kvalik, og han holder målsettingen uten å gå på akkord med prinsippene. Der er han MEGET god (på mye annet også forresten)
    Er det bekrefta at også 4. plassen gir EL-kvalik nå som cupen er avlyst?

Jeg håper jo det, men man kjenner jo lusa på gangen. Plutselig finner NFF ut at den skal loddes ut av selveste Fisketjønn under Idrettsgallaen, eller gis vekk som en FairPlay-pris etter ulne regler som bare NFF skjønner osv osv...

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Jeg tror ikke topp 3 er et mål Fagermo sikter veldig etter denne sesongen, han vil heller få på plass laget sitt.
    Nei, i og med at cuppen er avlyst holder det med topp 4 med tanke på europa kvalik, og han holder målsettingen uten å gå på akkord med prinsippene. Der er han MEGET god (på mye annet også forresten)

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by j_robber View Post
    Vi sliter allerede offensivt og uten Dønnum må gutta rullere mer på plassene. Kan ikke skjønne noe annet enn at vi er ganske avhengig av en kant inn.
    Helt enig. Men enn så lenge Dønnum ikke har dratt enda, er det lov å håpe på at han blir
    Men, jeg mener, de hadde vel neppe latt Vega bare forsvinne om de ikke hadde en plan for den kant-plassen, virker jo veldig rart i så fall, og så langt har jo DEF & Co gjort fornuftige ting...
    Har tro på at klubben har full kontroll med det de driver med, selv om vi muligens får noen kamper hvor man ikke har helt 100% mannskap på plass. Jeg tror ikke topp 3 er et mål Fagermo sikter veldig etter denne sesongen, han vil heller få på plass laget sitt.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Jeg har null problem med at Zekhnini ikke skulle komme. Han er god i Norsk målestokk og har bra potensiale, men det er et par abere.
    Det første er historikken hans. Virker for meg som en litt sånn større enn klubben-type. Når han i tillegg har krim-Jim som agent lyser det en del varsellamper.
    Han var heller ikke spesielt god i rbk. Kan godt være han er i bedre form nå, men han har ikke levert på en god stund.

Samtidig er jeg litt bekymra for dekningen vår på kantene. Dvs om Dønnum drar. Vi har da Shala, Finne og Sahraoui som skal ta disse to plassene. Shala og Sahraoui er begge best sentralt, selv om de absolutt kan gjøre det bra på kant. Vil jo helst se Sahraoui på midten så han får rendyrka seg der, men med Bjørdal inn og Dønnum ut blir det fort mye kant på ham. Spesielt siden Finne også vil måtte tre over på høyre hvor han ikke er spesielt effektiv.
    Det er nevnt at Bjørdal også er kant, men nå har vel både han selv og Fagermo sagt offentlig han kommer for å spille indreløper.

Vi sliter allerede offensivt og uten Dønnum må gutta rullere mer på plassene. Kan ikke skjønne noe annet enn at vi er ganske avhengig av en kant inn.

Leave a comment:

• Bonden
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Siden når begynte vi å bry oss om det?
    Siden DEF kom inn..

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Hahaha

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post
    Jonas Giæver skriver dette på twitter:

-Flere som spør om hva som skjer rundt Rafik Zekhnini og Vålerenga. Slik ståa er nå, så ser det ut til at Vålerenga ikke kommer til å signere ham. Har ikke vært på trening med laget denne uken. En potensiell faktor som er nevnt er skadehistorikken

Leave a comment:

Working...
X