Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• donny
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Jøss, det kan stemme ja. Har gått i glemmeboken at han dro hjem så raskt.
    Fra Sotahjørnet 2018

Udahl toppscorer

Tidligere vålerengaspiller Henrik Udahl, som Sotahjørnet omtalte som «Den nye Kjartansson» 21. januar 2016 er for øyeblikket norsk toppfotballs toppscorer. Den notoriske målscoreren var helt outstanding på feltet i Vallhall og scora mål fra alle vinkler og alle posisjoner. Han starta også sesongen bra, med to mål i åpningskampen i PostNordligaens avdeling 3 det året. Så fikk han et lite brudd i foten og spilte med det og smerter hele sesongen. Han dro til USA for å studere på sommeren, men kom hjem igjen med én gang da han fant ut hvor dårlig fotballen var der.

Det blei ikke kontrakt med Vålerenga etter 2016-sesongen og han dro til Follo som gikk konkurs og så videre til Fana på sommeren 2017. Denne sesongen har han bøtta inn mål for Fana. På ti kamper står han nå med tretten mål i Norsk-Tipping-Ligaens avdeling 4. I Fana har han fått seg trenerjobb ved siden av fotballen og er dermed blitt fotballspiller på heltid.

http://www.sotahjornet.no/?p=10818

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by FrankO View Post

... I typ 5 dager før han reiste hjem.
    Jøss, det kan stemme ja. Har gått i glemmeboken at han dro hjem så raskt.

Leave a comment:

• FrankO
    replied

Jo, det stemmer. Han dro på college nede i USA og spilte College-fotball.
    ... I typ 5 dager før han reiste hjem.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by anderan View Post

Var det ikke han som skulle til USA?
    Jo, det stemmer. Han dro på college nede i USA og spilte College-fotball.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by Oslo-ess View Post
    Igoh Ogbu, midtstopper fra Sogndal som bør være på ønskelista før 2021
    Tror klubben vurderer Fredrik Holme høyt
    kommende U21 spiller for Norge
    han har fart, spilleforståelse og en ro i spillet sitt
    som bare gode spillere har
    og så scorer han også mål

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post
    Udahl ble vel sendt på døra av Rekdal sammen med Nicolai Næss og Niklas Castro
    Var det ikke han som skulle til USA?

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by nyegymsko View Post

da kjemper vi mot Brann som allerede har meldt sin interesse.
    Men passer han i vårt system?
    han er en målscorer
    de passer i alle klubber
    Udahl ble vel sendt på døra av Rekdal sammen med Nicolai Næss og Niklas Castro

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Igoh Ogbu, midtstopper fra Sogndal som bør være på ønskelista før 2021

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    Hva med denne Henrik Udahl som har vært hos oss før? Han har virkelig bøtta inn mål i OBOS denne sesongen. Står med 14 mål på 17 kamper for Åsane!
    da kjemper vi mot Brann som allerede har meldt sin interesse.
    Men passer han i vårt system?

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Husker at jeg hadde veldig tro på han. Håper vi henter han tilbake.
    Litt artig historie da. Han dro til Bergen og Fana i 4.div for å trappe ned med fotballen å studere. Nå banker han inn mål på bestilling i OBOS for Åsane.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Hva med denne Henrik Udahl som har vært hos oss før? Han har virkelig bøtta inn mål i OBOS denne sesongen. Står med 14 mål på 17 kamper for Åsane!
    Husker at jeg hadde veldig tro på han. Håper vi henter han tilbake.

Leave a comment:

• tordvif
    replied

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post

Matti er en hedersmann.
    Skulle veldig gjerne hatt Matti med videre, han er en profil, en profil som alltid speller for flere enn han selv. Det er ikke mange av dem igjen, men holdningene som Matti hat gitt oss, det er sjelden vare! Ønsker Matti det beste, og han vil alltid være en hedersmann i mitt hjerte!
    Word til alt du skrev. Lykke til Matti!
    Håper at Peter kan være en Godly backup til ørnen.
    Han var særdeles uheldig med kne skaden sin, han har nå 6 mål på 16 kamper.

Det jeg synes er rart, er at hvem av våre egne rekker skal ta indreløper rollen? Jeg er veldig glad for DEF sin innsats, men hadde trengt ett intervju med Tina hvor han forklarer hvorfor han ikke vurderer Felix i en indreløper rolle. Samtidig som han kanskje også forteller om hvorfor han vurderer at Opsahl ikke kan brukes som venstre beck.

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    Originally posted by Loffen View Post
    Matti drar hjem til Island etter sesongen:
    https://www.vif-fotball.no/nyheter/j...nga-som-vanlig
    Kontrakten gikk vel egentlig ut midt i 2021.

Så mulig vi går for Ørnen og unggutter som spissalternativ i 2021 (antar Stokke ikke blir med videre)
    Matti er en hedersmann.
    Skulle veldig gjerne hatt Matti med videre, han er en profil, en profil som alltid speller for flere enn han selv. Det er ikke mange av dem igjen, men holdningene som Matti hat gitt oss, det er sjelden vare! Ønsker Matti det beste, og han vil alltid være en hedersmann i mitt hjerte!

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Loffen View Post
    Matti drar hjem til Island etter sesongen:
    https://www.vif-fotball.no/nyheter/j...nga-som-vanlig
    Kontrakten gikk vel egentlig ut midt i 2021.

Så mulig vi går for Ørnen og unggutter som spissalternativ i 2021 (antar Stokke ikke blir med videre)
    Trist, men klokt tror jeg vi må si om det. Jeg har sansen for Matti og jeg har forstått at han er en skikkelig lagspiller og lagbygger. Han er kjent for å coahce og backe de yngre gutta som Ejuke for at de skal bli bedre og han bidrar med mye humør med ting som hårfargingen sin. Derfor skulle jeg gjerne hatt han med videre, når det er sagt er det nærmest utenkelig at han skal klare å erobre fast plass på laget ved å danke ut ørnen som midtspiss eller bli en komplett indreløper. Han vil kun være et alternativ vi kan bruke om vi trenger mer hodestyrke eller at vi er tvunget til å gjøre bytter på grunn av skader eller suspensjoner. Da er han nok både for dyr og neppe motivert til å ta den rollen. Fagermo vil vel heller ha sultne unggutter som utfordrere enn utenlandske spillere som har sine beste dager bak seg. Jeg må innrømme at jeg da Matti ble signert forventet flere mål av han enn det vi fikk se. Han virker imidlertid som en flott type som jeg unner alt det beste videre og det er godt han drar hjem til Island og ikke til en av våre rivaler. Sannsynligvis blir laget yngre og mer lokalt når han erstattes.

Finne ville vært den perfekte erstatningen ettersom han både kan være midspiss og kant. Hadde vi fått Finne til å godta en super sub/utfordrer rolle så ville det vært gull å forlenget kontrakten hans. Jeg tror imidlertid han er for stolt til å ville fortsette når han ikke er fast på laget.

Jeg håper ikke vi forlenger kontrakten til Stokke. Han har på ingen måte gjort seg bort og han kan sikkert være en ok vikar når ørnen er ute, men han har ikke et super potensial videre og han kan vel kun brukes som spiss.
    Det er ingen tvil om at Ørnen er vår største stjerne og forhåpentligvis blir han her lenge. Det gjør det litt krevende å finne en reserve i den posisjonen. Det virker utenkelig at vi skal ha en jevngod spiller som sloss om plassen så det beste hadde vært å hatt en spiller som var anvendelig og både kunne brukes som midtspiss og kant. Jeg kan ikke helt se for meg at Dønnum eller Osame skal fungere som midtspiss.
    Jeg er spent på de unge vi har i troppen. Det er gøy å se at Godly Michael får så mye spilletid i Obos. Hvilket nivå han er på aner jeg ikke for jeg har ikke sett noen av kampene, men det har nok klubben stål kontroll på. Jeg har ikke sett nok av andrelaget til å vite om noen kan hentes derfra eller om vi må hente en ny spiller dersom vi ikke går for Michael.

Leave a comment:

Working...
X