Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2019/20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Loffen
    replied
    Matti drar hjem til Island etter sesongen:
    https://www.vif-fotball.no/nyheter/j...nga-som-vanlig
    Kontrakten gikk vel egentlig ut midt i 2021.

Så mulig vi går for Ørnen og unggutter som spissalternativ i 2021 (antar Stokke ikke blir med videre)

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Grim View Post
    Fagermo har jo vært ganske klar på at stallen skal slankes, så hvem ryker ut? Om jeg skal tippe i rangert orden;
    (Carvalho, vi sitter vel fortsatt på lisensen hans, men betaler ikke lønn så han blir vel ut tida, på faenskap)
    Finne (kontrakt går ut, har takket nei til kontrakt)
    Abu (lån til DC United)
    Nouri (lån til hamkam)
    Stokke (kontrakt går ut, har vel ikke helt slått til)
    Lekven (kontrakt går ut?, har vel lefla med Odd, men er favoritt for Fagermo tydeligvis)

Så av de veldig usikre i urangert orden;
    Shala (kontrakt går ut)
    Camara (ser ut til å bli mindre og mindre aktuell, ikke Oslo-gutt)
    S. Opsahl (lån til TIL som vil kjøpe han men vi vil ikke selge, godt tegn på at han blir)
    Michael (14 kamper, 6 mål for Øygarden. Må konkurrere med Ørnen)
    Sandmoen (14 kamoer, 2 mål. Ikke debutert for A-laget ennå, 20 år)
    O. Opsahl (får ikke spille back for A-laget, da bruker vi en midtbane-spiller istedet, 19 år)
    Tollås Nation sin kontrakt går også ut ved årsskiftet. Spent på hva som skjer der.

Leave a comment:

• TTItalia
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post

Werni skrev proffkontrakt i fjor (https://www.vif-fotball.no/nyheter/et-stort-oyeblikk). Gjelder ut 2021. Vanskelig å vite hvordan det blir med spisskabalen, men det bør være minst 1 backup for Ørnen. Om riktig mann er Michael eller Werni skal ikke jeg uttale meg om, har ikke sett noe OBOS-fotball i år, men Werni imponerte meg mer i fjor enn Michael i alle fall.

Leo Cornic "glapp" ikke, det ble gjort en vurdering hvor man valgte å gå for Borchgrevink i stedet for, og han har jo ikke akkurat gjort seg bort. Ikke alle Oslo-gutter som har vært innom VIF kan spille fast for A-laget...
    (Cornic ble også SOLGT til Grorud. Sikkert ikke mye penger, men han har ikke bare glippet ut av fingrene på laget)
    Syns det er helt riktig av VIF å selge han Cornic "billig" med mulig "høyere" videresalgsprosenter til Grorud og ikke bare låne ut spillere! Små klubbene i Oslo skal også ha livets rett og må tjene penger på utvikling og salg! Gjør VIF dette vil både spillere og småklubbene i Oslo området ønske om å spille og samarbeide med VIF!

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Fagermo har jo vært ganske klar på at stallen skal slankes, så hvem ryker ut? Om jeg skal tippe i rangert orden;
    (Carvalho, vi sitter vel fortsatt på lisensen hans, men betaler ikke lønn så han blir vel ut tida, på faenskap)
    Abu (lån til DC United)
    Nouri (lån til hamkam)
    Lekven (kontrakt går ut?, har vel lefla med Odd, men er favoritt for Fagermo tydeligvis)

Shala (kontrakt går ut)
    S. Opsahl (lån til TIL som vil kjøpe han men vi vil ikke selge, godt tegn på at han blir)
    O. Opsahl (får ikke spille back for A-laget, da bruker vi en midtbane-spiller istedet, 19 år)
    Jeg trodde vi ikke betalte lønn til Carvalho lenger siden han streiker ulovlig. Han ville vel terminere kontrakten for en stund siden, men da sa vel klubben nei og krevde overgangssum eller lignende. Det mener jeg i hvert fall å ha lest uten at jeg klarer å finne det ved googling nå.

Deler vi inn i spillerne på din liste så tenker jeg at det er svært usannsynlig at Cavalhol, Abu og Nouri spiller i kongeblått neste sesong.

Finne og Lekven er vel de av dine rangerte jeg har mest tro på at forlenger kontrakten. Det er riktig at Finne har takket nei, men det kan jo hende at vi hever tilbudet eller at han ikke finner noe han har mer lyst til (les brann). Jeg tror nok Fagermo gjerne beholder Finne i en super sub rolle, men det skal nok mye til for at han enten utkonkurrerer Osame og Aron eller at han aksepterer en jokerrolle. Synd men forståelig.

Jeg er enig med deg i at Lekven nok er mest sannsynlig selv om jeg tror han forsvinner. Min drøm er at Shala fornyer kontrakten og primært dyrkes i indreløper ved siden av Bjørdal og at han er alternativ som kant om det kniper. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal flytte han fram til posisjoner vi har god dekning.

Stokke tror jeg ikke får nytt tilbud, han har ikke gjort seg bort, men vi har tross alt ørnen. Jeg tror det er bedre å ha Matti som spiss backup siden Matti også kan brukes på midten.

Resten vet jeg mindre om, men jeg er trygg på at Fagermo kan vurdere det. Det er ingen av dem som jeg hadde blitt veldig overrasket over at ble tatt inn i varmen for å spille en viktig rolle neste sesong. Satsningen på Borch og Osame viser at det er mulig å gå fra et stykke unna plass det ene året til fast i elvern det neste.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Har sett et par Grorudkamper og Cornic har vært god. Er nok et stykke til ES-nivå, men potensialet er der helt klart!
    Så spørs det om Kjønø er magikeren som får spillerne til å skinne eller om de faktisk er så gode over tid.

Ser gjerne Cornic et par sesonger i OBOS, så kan vi hente han når Borch går videre.
    Gjerne sammen med Aga eller en annen Grorudspiller for øvrig...

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by Bonden View Post

Hva med Sander Werni på lån i Ull/Kisa? Regnes han inn i stallen eller fikk han aldri proff kontrakt? Håper vi ikke lar talenter glippe slik som Leo Cornic, han har vel gjort det relativt brukbart etter overgangen?
    Werni skrev proffkontrakt i fjor (https://www.vif-fotball.no/nyheter/et-stort-oyeblikk). Gjelder ut 2021. Vanskelig å vite hvordan det blir med spisskabalen, men det bør være minst 1 backup for Ørnen. Om riktig mann er Michael eller Werni skal ikke jeg uttale meg om, har ikke sett noe OBOS-fotball i år, men Werni imponerte meg mer i fjor enn Michael i alle fall.

Leo Cornic "glapp" ikke, det ble gjort en vurdering hvor man valgte å gå for Borchgrevink i stedet for, og han har jo ikke akkurat gjort seg bort. Ikke alle Oslo-gutter som har vært innom VIF kan spille fast for A-laget...
    (Cornic ble også SOLGT til Grorud. Sikkert ikke mye penger, men han har ikke bare glippet ut av fingrene på laget)

Leave a comment:

• Bonden
    replied
    Abu (lån til DC United)
    Nouri (lån til hamkam)

Shala (kontrakt går ut)
    Hva med Sander Werni på lån i Ull/Kisa? Regnes han inn i stallen eller fikk han aldri proff kontrakt? Håper vi ikke lar talenter glippe slik som Leo Cornic, han har vel gjort det relativt brukbart etter overgangen?

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    Originally posted by pingu83 View Post
    Kristoffer Velde! Burde vi hente! Kanshe for seint nå, men verdt forsøket! Tipset om han og Holmgren Pedersen i Tromsø nå Molde i vinter! Velde kunne erstattet Finne på venstre. Fått to kule tekniske typer på hver sin kant! Dønnum og Velde! veldig like egentlig!
    Holmgren Pedersen ble vel klar for Molde allerede tidlig i februar, så de samtalene hadde gått en stund.
    Velde forsøkte vi kjøpe i fjor sommer.

Dessuten har vi en kul kar på venstre kant; Sahraoui.

Leave a comment:

• Grim
    replied
    Abu (lån til DC United)
    Nouri (lån til hamkam)

Shala (kontrakt går ut)

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Nouri lånes forøvrig ut til Ham-Kam ut sesongen.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Kristoffer Velde! Burde vi hente! Kanshe for seint nå, men verdt forsøket! Tipset om han og Holmgren Pedersen i Tromsø nå Molde i vinter! Velde kunne erstattet Finne på venstre. Fått to kule tekniske typer på hver sin kant! Dønnum og Velde! veldig like egentlig!
    Mener vi la inn bud på Velde under Deila, men budet var for lavt.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post
    Adrian Nilsen Pereira
    venstre back i Viking
    ung og spennende spiller
    god offensivt
    Han er solgt til PAOK.
    https://www.eurosport.no/fotball/eli...44/story.shtml

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Adrian Nilsen Pereira
    venstre back i Viking
    ung og spennende spiller
    god offensivt

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Apropos midtstopper. Vi var vel linket til Eirik Haugan i Östersund for ikke så lenge siden? Han er jo bare 23. Det ble borte i alt det rundt Kjartansson, Bjørdal og Zekhnini.

Leave a comment:

• Arnehgr
    replied
    Cover for Osame Velde da? Høres ikke ut som god butikk å kjøpe der vi er godt forspent.

Leave a comment:

Working...
X