Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Evaluering av sportslig ledelse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Evaluering av sportslig ledelse

Når det gjelder evaluering var målet topp 4. Nå ender vi opp på 10.plass. Det er ikke godkjent.

Trenerapparatet
    Deila er kanskje den beste kandidaten vi kan ha som trener om han har riktig motivasjon vel og merke. Går han på jobben hver dag for å utvikle laget og har han gode nok taktiske ferdigheter til å bryte mønster under kamp? Om vurderingen er at ikke har to disse to elementene så bør man se på et skifte allerede nå. Motstanderen har lest oss og presser forsvaret/sentral midtbane slik at vi får balltap. Samtidig mener jeg vi ikke har blitt noe bedre på defensive dødballer. Mener absolutt vi må jobbe med et alternativ i en 3-5-2 formasjon som kan gi oss flere taktiske valgmuligheter og vi må få orden på defensiven.

Sportsdirektør:
    Vi trenger en stab som har teft. Noen med erfaring, et stort kontaktnett og er gode forhandlere på kjøp og salg. Jeg er usikker på om Jørgen og speiderapparatet har denne kompetansen.

Min vurdering er at vi bør gjøre følgende.
    Deila bør fortsette om han har riktig motivasjon og vil utvikle defensiv struktur og nye spillemønster.
    Så bør vi gjøre grep og ansette en ny sterk sportsdirektør som har det overordnede sportslige ansvaret sammen med styret.
    Last edited by Oslo-ess; 27.11.2019, 13:58.
    EVIG VIF

Trenerapparat:

Antall gode omganger er i klart mindretall i forhold til svake omganger. Med gode omganger mener jeg omganger der vi fremstår solide taktisk, enten i lavt press eller med mer offensivt trykk. Vi sliter også med å snu kampene fra benken. Enten via taktiske forandringer eller bytter.

Vi har hatt tidvis fint kombinasjonsspill offensivt med Matti, Ejuke, Shala og Dønnum, men kampene hvor dette har skjedd kan dessverre telles på én hånd.

jeg sliter litt med å se den taktiske identeten vår. Vi er relativt kompakte defensivt, men ikke spesielt effektive på overganger. Vi har mange og varierte offensive ferdigheter, men sliter ofte med å bryte ned lag.

Sportslig ledelse:

dette henger vel en del sammen med trenerapparatet.

Spillerlogistikken vår ser ut til å være helt vill vest i år også. En blanding av korttidsprosjekter og utviklingsprosjekt i sommer. Andre lag var mye flinkere til å gjenoppbygge seg selv i forhold til vårsesongen.

​​​​​​stort pluss at spesielt Dønnum og Klaesson har fått tillitt og har tatt vare på muligheten.

Comment

Klaesson har vel dessverre ikke fått tillit. Han har dessverre bare bare fått kommet inn de gangene middelmådige Adam ha vært skadet.

Comment

Hva er grunnen til at folket vil ha Espeseth og Ingebrigtsen ut? Deila er forsåvidt forståelig mtp kollapsen etter sommeren, men hva med de to andre?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
          Hva er grunnen til at folket vil ha Espeseth og Ingebrigtsen ut? Deila er forsåvidt forståelig mtp kollapsen etter sommeren, men hva med de to andre?
          Kan ikke svare for de andre, kun meg selv. Og jeg er heller ikke veldig avhengig av Espeseth går (ikke at jeg ønsker at han skal bli, men han er ikke den viktigste ut nå). Ingebrigtsen bør gå ut da han nå, over tid, har vist at han ikke er egnet for jobben: Han har ikke fått signert gode erstattere for spillere som har gått ut. Han har kommunisert glede over at gode spillere forsvinner. Og han har prioritert korttidsleie av spillere, som ikke er i form når de kommer, foran at klubben satser på spillere fra eget akademi. De spillerne vi har fått inn på disse kontraktene bidrar ikke sportslig på kort sikt, og skaper ikke en langsiktig gevinst, da de forsvinner når de kommer i form, om de i det hele tatt kommer i form.

Ingebrigtsen har ikke heller ikke fungert som en korreks av Deila (i alle fall ikke offentlig - og trolig heller ikke på kammerset), noe Deila nok hadde hatt godt av, da Deila er sjefen til Ingebrigtsen og ikke omvendt (som jeg har forstått det i alle fall).

Comment

Det er et langt intervju med Jørgen på vpn. Greit nok, det er litt vanskelig å evaluere ham.

Mye av problemet i Enga nå er Deilas evaluering av spillerne. Han har fått det laget han vil ha og i hans hode er det langt bedre enn de faktiske resultatene. Det er et sjokk for Deila at resultatene er så svake i høst.

Etter min mening har Deila hele tiden feiltolket faresignalene og vært for optimistisk. Hvorfor han har feilbedømt slik er veldig interessant og litt vanskelig å forstå. Jeg tror at det er noe galt med selve fotballfilosofien på enkelte punkter.

Deila har uttalt at resultatene i høst har vært en forferdelig påkjenning. Så det er interessant å se hva som kommer ut av dette. Vi får se hva han gjør etter hvert.

Det er i hvert fall klart at man ikke har ubegrenset tid i fotball. Ligger VIF i bunnstriden til sommeren er Deila ferdig her. Så han må komme opp med noe potent nå.

Comment

Interessant vurdering av Sportsbibelen i dag... VIF «topper» denne listen om ikke annet...

https://www.sportsbibelen.com/no/fot...opplag-i-2019/

Comment

Det er for jævlig at klubben ikke har rad til å kaste hele Team Drammen ut!
                Som minimum bør Ingebrigtsen ta hatten sin å gå jf. varslede poengtrekk for 2 laget, makan til arroganse! Trur ikke vi skal skylde på ham for elendige spillerkjøp/avtaler, han er kun en marionett. Som sagt tidligere vil jeg ha Bohinen som trener og Gashi som hans sjef, da får vi ett reelt maktforhold!

Comment

Originally posted by tasse View Post

Kan ikke svare for de andre, kun meg selv. Og jeg er heller ikke veldig avhengig av Espeseth går (ikke at jeg ønsker at han skal bli, men han er ikke den viktigste ut nå). Ingebrigtsen bør gå ut da han nå, over tid, har vist at han ikke er egnet for jobben: Han har ikke fått signert gode erstattere for spillere som har gått ut. Han har kommunisert glede over at gode spillere forsvinner. Og han har prioritert korttidsleie av spillere, som ikke er i form når de kommer, foran at klubben satser på spillere fra eget akademi. De spillerne vi har fått inn på disse kontraktene bidrar ikke sportslig på kort sikt, og skaper ikke en langsiktig gevinst, da de forsvinner når de kommer i form, om de i det hele tatt kommer i form.

Ingebrigtsen har ikke heller ikke fungert som en korreks av Deila (i alle fall ikke offentlig - og trolig heller ikke på kammerset), noe Deila nok hadde hatt godt av, da Deila er sjefen til Ingebrigtsen og ikke omvendt (som jeg har forstått det i alle fall).
                  Når det gjelder Ingebrigtsen, så er jeg litt usikker på at det er meningen at han skal korrigere Deila.
                  Får ikke det inntrykket i dette intervjuet:
                  http://www.vif-fotball.no/nyheter/fa...nende-mulighet
                  Han har ansvaret for det en del praktiske ting rundt laget, og spillerlogistikken. Men det er Tjærnås som er speideren, så hvor det ansvaret ligger er ikke godt å si. Og det er Deila som tar ut laget, så hvordan satsingen på egne akademispillere skal gå på han, det er blir litt forvirrende. Oppfatter ikke det som en glede fra hans side fordi en spiller forsvinner, men mer en annerkjennelse om at VIF selger spillere til bedre ligaer.
                  Korttidskontrakter trenger heller ikke å være dumt. Det kommer litt an på hvem spillere det er snakk om, prisen, skadesituasjonen vår etc.
                  Det kan hende for alt vi vet, at de hadde gått for en langtidskontrakt dersom de hadde fått riktig spiller på kroken.
                  I utgangspunktet, så burde Kanstrup og George være gode erstatninger på papiret.
                  Sesongen i Danmark slutter i mai/juni(som er ganske vanlig i alle land i Europa, bortsett fra Norge og Sverige), og George spilte sin siste kamp i der i siste serierunde 25 mai.
                  Å få en spiller i skikkelig matchform fra kontinentet i sommervinduet, det kan være optimistisk.
                  Inntrykket den gangen, var at George ville blitt for dyr å hente permanent. Men i det tilfellet, så burde vi vel være glade for at det faktisk ble en korttidskontrakt og ikke en svindyr treårskontrakt. Kanstrup har ihvertfall hatt en stigning utover høsten. Han ble henta inn som en rutinert midtstopper, som en erstatter for Nation, så en korttidskontrakt var kanskje ikke så dumt der heller, siden vi så definitivt ikke fikk den tryggheten bak som vi håpet på. Er begge parter fornøyd, så kan kontrakten forlenges og vi har igjen ikke signert en lang og dyr kontrakt. Tror ikke vi har råd til det rett og slett!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Når det gjelder Ingebrigtsen, så er jeg litt usikker på at det er meningen at han skal korrigere Deila.
                    Får ikke det inntrykket i dette intervjuet:
                    http://www.vif-fotball.no/nyheter/fa...nende-mulighet
                    Han har ansvaret for det en del praktiske ting rundt laget, og spillerlogistikken. Men det er Tjærnås som er speideren, så hvor det ansvaret ligger er ikke godt å si. Og det er Deila som tar ut laget, så hvordan satsingen på egne akademispillere skal gå på han, det er blir litt forvirrende. Oppfatter ikke det som en glede fra hans side fordi en spiller forsvinner, men mer en annerkjennelse om at VIF selger spillere til bedre ligaer.
                    Korttidskontrakter trenger heller ikke å være dumt. Det kommer litt an på hvem spillere det er snakk om, prisen, skadesituasjonen vår etc.
                    Det kan hende for alt vi vet, at de hadde gått for en langtidskontrakt dersom de hadde fått riktig spiller på kroken.
                    I utgangspunktet, så burde Kanstrup og George være gode erstatninger på papiret.
                    Sesongen i Danmark slutter i mai/juni(som er ganske vanlig i alle land i Europa, bortsett fra Norge og Sverige), og George spilte sin siste kamp i der i siste serierunde 25 mai.
                    Å få en spiller i skikkelig matchform fra kontinentet i sommervinduet, det kan være optimistisk.
                    Inntrykket den gangen, var at George ville blitt for dyr å hente permanent. Men i det tilfellet, så burde vi vel være glade for at det faktisk ble en korttidskontrakt og ikke en svindyr treårskontrakt. Kanstrup har ihvertfall hatt en stigning utover høsten. Han ble henta inn som en rutinert midtstopper, som en erstatter for Nation, så en korttidskontrakt var kanskje ikke så dumt der heller, siden vi så definitivt ikke fikk den tryggheten bak som vi håpet på. Er begge parter fornøyd, så kan kontrakten forlenges og vi har igjen ikke signert en lang og dyr kontrakt. Tror ikke vi har råd til det rett og slett!
                    Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg at jeg kanskje var litt urettferdig mor Ingebrigtsen. For det kan være at han er lojal mot det oppdraget han har fått, og gjennom det gjør en god jobb. At han henter inn spillere på korttidskontrakter er kanskje oppdraget, og da gjør han den jobben han er satt til. Så problemet er kanskje mer organisatorisk enn Ingebrigtsen som sådan. Jeg skal gi deg den. Jeg mener fortsatt at han er en av dem som bør vurdere sin stilling, siden han ikke har gjort noe for å overbevise i den. Og hvis hans hender er bundet, så kan man si han bør gå med tanke på hans egen integritet. Er årets signeringer en følge av dårlig økonomi bør man si det, og justere forventningene deretter.

Og nei, han er ikke ene og alene ansvarlig for dette. Deila må ta en god del av ansvaret her, siden han er (så vidt jeg forstår) sjefen til Ingebrigtsen, men jeg kan ikke se for meg at han går i vinter.

Comment

Originally posted by tasse View Post

Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg at jeg kanskje var litt urettferdig mor Ingebrigtsen. For det kan være at han er lojal mot det oppdraget han har fått, og gjennom det gjør en god jobb. At han henter inn spillere på korttidskontrakter er kanskje oppdraget, og da gjør han den jobben han er satt til. Så problemet er kanskje mer organisatorisk enn Ingebrigtsen som sådan. Jeg skal gi deg den. Jeg mener fortsatt at han er en av dem som bør vurdere sin stilling, siden han ikke har gjort noe for å overbevise i den. Og hvis hans hender er bundet, så kan man si han bør gå med tanke på hans egen integritet. Er årets signeringer en følge av dårlig økonomi bør man si det, og justere forventningene deretter.

Og nei, han er ikke ene og alene ansvarlig for dette. Deila må ta en god del av ansvaret her, siden han er (så vidt jeg forstår) sjefen til Ingebrigtsen, men jeg kan ikke se for meg at han går i vinter.
                      Hele det sportslige teamet bør egentlig revurdere sin egen stilling etter denne sesongen her. Deila spesielt siden han brukte hele høsten på å snu en dårlig periode, og sparrepartnerne hans i Lunov, Holme, Berntsen, Ingebrigtsen og Tjernås som kanskje ikke har gitt gode nok råd og løsninger.
                      For meg virker det som Deila rett og slett ble for feig denne sesongen, mtp akademispillerne våres og laguttakene, og at Deila ble for påvirket av målsettingen som ble satt før sesongen. I år var året da vi skulle kvalifisere oss til Europa.
                      MEN, den årlige målsettingen med akademispillerne er at to eller tre stk tar nivået eller slår igjennom på a-laget.
                      Der har de jo forsåvidt nådd målsettingen, siden Dønnum har hatt en sinnsyk bra sesong. Han har gått fra et utlån i OBOS til å bli kanskje vår beste spiller.
                      Borchgrevink har også vist at han er en mann for a-laget og det samme har Klausson.
                      Nå bare håper jeg klubben gjør absolutt alt de kan for å beholde Klausson, selv om det betyr å ofre Adam.
                      ​​​​

Comment

Working...
                      X