Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

*Kamptråd* Mjøndalen - Vålerenga. 1. Desember 2019 kl. 18 (30 serierunde)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Trekker Trøim seg ut, er vi ferdige.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
      Trekker Trøim seg ut, er vi ferdige.
      Det kan komme positive ting ut av det også. Vi har blitt holdt kunstig i livet i så mange år. Kanskje vi for en gangs skyld må drive litt fornuftig og samtidig satse mer på unge spillere.

All ære til Trøim, men jeg tror ikke det er sunt for et fotballag at en investor har så mye makt.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Det kan komme positive ting ut av det også. Vi har blitt holdt kunstig i livet i så mange år. Kanskje vi for en gangs skyld må drive litt fornuftig og samtidig satse mer på unge spillere.

All ære til Trøim, men jeg tror ikke det er sunt for et fotballag at en investor har så mye makt.
        Kan ikke si at jeg føler at Trøim noen gang har brukt makten sin ovenfor klubben.
        At han brukt mye penger er det ikke tvil om.
        Håper på det sterkeste at han ikke vil fortsette sitt engasjement i klubben!

In Trøim og I I trust!

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post

Kan ikke si at jeg føler at Trøim noen gang har brukt makten sin ovenfor klubben.
          At han brukt mye penger er det ikke tvil om.
          Håper på det sterkeste at han ikke vil fortsette sitt engasjement i klubben!

In Trøim og I I trust!
          Hva som skjer i kulissene kan vi jo ikke vite, men Trøim eier jo så og si hele Vålerenga fotball Elite. Hvis det ikke er makt, så vet ikke jeg. Folk vil ha mer Vålerenga inn i klubben og tilbake til sjelen osv. Kanskje det er akkurat det at Trøim trekker seg ut vi trenger. Da blir vi tvunget til dette, og det blir et Vålerenga lag med ungggutter og spillere fra eget akademi. Mulig vi trenger å starte litt på bar bakke igjen for at klubben skal finne seg sjæl. Uten Trøim hadde vi trolig ligget lavt nede i systemet sammen med Lyn, men samtidig har han pumpet penger inn i det sorte hullet i mange år nå, og det har jo ikke gått så veldig bra det heller. Jeg vet ikke, mulig jeg tar feil, men tror ikke nødvendigvis det må være utelukket negativt om han trekker seg.

Comment

Trudde detta var en kamptråd jeg!
            Trøim-debatten hører vel kanskje hjemme i annen tråd.
            Hvis det er en eller rakettforsker m behov for oppmerksomhet som har satt igang dette dette ryktet, er det en stygg sak!
            Men tilbake til KAMPEN:
            Første halvdel av første omgang var en tilnærmet katastrofe! Spillerne "fløy rundt som en haug m huggerne høner - uten mål og mening" for å sitere Eli Landsem.
            Mjøndalen kom ut med de hadde varslet på forhånd , og alle ventet.
            Likevel virka det som vi ble tatt på senga! Det bedret seg gradvis utover i omgangen ,men mistanken om at juleferien hadde parkert i hodet på gutta ble bekreftet.
            Lite proffesjonelt! Unntaket var Dønnum , som iallefall prøvde! Var veldig spent på Camarra , men det var ikke noe vits i! Hadde resten av laget fått beskjed om å ikke spille på han?

Totalt usynlig!
            Annen omgang var veldig mye bedre , men det skulle også bare mangle! Mjøndalens mål kom etter kålete forsvarsspill, der ingen makta å klarere ballen vekk fra feltet. Ikke første gang iår!
            Vi hevet oss betraktelig etter scoringen å klarte å flytte ballen fortere , samtidig som Mjøndalen trakk seg tilbake.
            Med fare for å banne i kjerka (!) syns jeg faktisk Fellah gjorde et bra innhopp (!) Små lekre detaljer , og stikkpasninger i lengderetningen, som han har kjent for før! Lovende!

Det store lyspunktet for meg ble innhoppet til Odin Diago Holm!
            En 16-åring kommer inn i en eliteserie-kamp- tar tak med en gang- er spillbar, og viser at han vil ha ballen , og går inn i tacklinger så det suser!
            Her har vi en diamant -rett og slett.!
            Vi har i det hele tatt mange nok lovende unggutter til at jeg ser litt lys i tunnellen.
            Daukjøttet - og leiesoldater i dårlig form må vekk -snarest , ellers forsvinner unggutta som ikke blir satset på fortere enn vi aner, og da snakker vi krise!
            Alt i alt en berg-og dalbane sesong , med store kontraster , fra glitrende angrepsspill til elendig forsvarsspill , elendig innsats , og krigerinnsats.
            Stabilitet er et nøkkelord!

Trur faktisk jeg drar ned i sjappa og kjøper sesongkort jeg gitt!

Ære være - og GOD JUL!
            .

Comment

Hva skjer med at vi ikke har med Kapteinen vår til kamp? Er han på vei ut? Klubben har vært elendig til å kommunisere ting rundt tropp.

Comment

Originally posted by engaforever View Post
                Trudde detta var en kamptråd jeg!
                Trøim-debatten hører vel kanskje hjemme i annen tråd.
                Hvis det er en eller rakettforsker m behov for oppmerksomhet som har satt igang dette dette ryktet, er det en stygg sak!
                Men tilbake til KAMPEN:
                Første halvdel av første omgang var en tilnærmet katastrofe! Spillerne "fløy rundt som en haug m huggerne høner - uten mål og mening" for å sitere Eli Landsem.
                Mjøndalen kom ut med de hadde varslet på forhånd , og alle ventet.
                Likevel virka det som vi ble tatt på senga! Det bedret seg gradvis utover i omgangen ,men mistanken om at juleferien hadde parkert i hodet på gutta ble bekreftet.
                Lite proffesjonelt! Unntaket var Dønnum , som iallefall prøvde! Var veldig spent på Camarra , men det var ikke noe vits i! Hadde resten av laget fått beskjed om å ikke spille på han?

Totalt usynlig!
                Annen omgang var veldig mye bedre , men det skulle også bare mangle! Mjøndalens mål kom etter kålete forsvarsspill, der ingen makta å klarere ballen vekk fra feltet. Ikke første gang iår!
                Vi hevet oss betraktelig etter scoringen å klarte å flytte ballen fortere , samtidig som Mjøndalen trakk seg tilbake.
                Med fare for å banne i kjerka (!) syns jeg faktisk Fellah gjorde et bra innhopp (!) Små lekre detaljer , og stikkpasninger i lengderetningen, som han har kjent for før! Lovende!

Det store lyspunktet for meg ble innhoppet til Odin Diago Holm!
                En 16-åring kommer inn i en eliteserie-kamp- tar tak med en gang- er spillbar, og viser at han vil ha ballen , og går inn i tacklinger så det suser!
                Her har vi en diamant -rett og slett.!
                Vi har i det hele tatt mange nok lovende unggutter til at jeg ser litt lys i tunnellen.
                Daukjøttet - og leiesoldater i dårlig form må vekk -snarest , ellers forsvinner unggutta som ikke blir satset på fortere enn vi aner, og da snakker vi krise!
                Alt i alt en berg-og dalbane sesong , med store kontraster , fra glitrende angrepsspill til elendig forsvarsspill , elendig innsats , og krigerinnsats.
                Stabilitet er et nøkkelord!

Trur faktisk jeg drar ned i sjappa og kjøper sesongkort jeg gitt!

Ære være - og GOD JUL!
                .
                Ganske enig oppsummeringen. Jeg la imidlertid merke til ett par saker, først når jeg så kampen live, deretter når man kikker på den på nytt via TV.

Normalt er jeg veldig positiv til Klaesson men denne kampen var ikke hans beste. Det ble ekstremt mange lange baller og med våre «store, tunge» på topp blir det meningsløst og rett inn i det sporet som Mjøndalen ønsket. Han virket også som han manglet litt orienteringsevne om hvor spillere var og hvem som var ledig. Midtbanen vår ble ofte løpende opp og ned uten å være med i kampen siden ballen kun fløy over hodet på dem. Med engang ballen kom på bakken ble vi mye bedre. Vi må tørre å spille av det presset Mjøndalen kom med og det kan umulig ha vært noen stor overraskelse.

Og det er de yngre som faktisk står frem i denne kampen. Borch hadde vel to redninger på strek (og en stygg feilpasning) men spilte generelt en god kamp, Felix var definitivt den beste på midten (Lekven var direkte svak - og kan ikke/orker ikke/gidder ikke - bevege seg nok til å være spillbar når ballen spillet blir såpass oppstykket. Dønnum gjør mye bra men roter også bort ballen svært mange ganger i går, litt under pari til han å være. Det mangler litt på muligheter og bevegelse foran. Bård er jevnt bra men får vanskelig forhold når det meste går i høyden. Vege er ikke god nok, gjør mange dårlige valg og avslutninger. OT Holm er spennende og bra at han får prøve seg i en sånn kamp. Synd det ikke var flere yngre som fikk sjansen når kampen var mest for egen ære. Bjørdal og Kanstrup er egentlig solide bak med tanke på all tyngde og høyde som Mjøndalen kommer med. Sam ble ofte oversett av Klaesson (av en eller annen merkelig grunn). Sto ofte alene og vinket etter ball men uten å få kontakt. Sam og Bård hadde tidligere en god kjemi og vi burde nok samkjøre dem ennå bedre. Er ellers enig med deg om Fellah, han er vel langt unna form men har fotballforståelse og det holder langt mot gårsdagens motstander. Hva skal jeg si om Camara? Han er ikke veldig spillbar og virker uferdig i mye av det han gjør når han først får ballen. Men tør å prøve og en dag lykkes han. Veien virker dog ikke å være helt enkel.

Nå er det nesten så jeg håper vi ikke har penger til å hente flere leiesoldater og heller satser på de yngre. Ja, de vil variere men de må også få sjansen. Tror jeg kan leve med endel variasjoner om det er våre egne unge som er der ute. Siste kamp denne sesongen er spilt, la oss lære av de feilene som har blitt gjort og satse på neste år... Det må gå bedre :-)

Comment

Jeg har et par høner å plukke med Ronny i forhold til uttaket i går. Selv om vi ikke hadde mye å spille for, tar jeg for gitt at man prøver å komponere et lag og en taktikk som skal prøve å vinne.

Først og fremst starter vi med Finne på topp. Det er et valg, men i min mening ikke et særlig godt valg. Spesielt ikke når vi spiller som vi gjør.
                  Men da kan vi glemme å slå høye baller opp mot han, og vi kan glemme å slå høye innlegg som han skal vinne i hodeduell. Glem det, skjer ikke. Vi kan gjerne slå langt og la han bruke fart i bakrom, helt greit. Men hvorfor prøver vi å slå de samme høye innlggene mot han som vi gjerne slår mot George eller Matti? Det skjønner jeg ingenting av, Finne har null sjans i hodedueller.
                  Både Borch og Sam slo altså flere av disse mot Finne i går.
                  Enten så må taktikk og spillestil tilpasses uttaket, eller så må uttaket tilpasses spillestil.
                  Slik jeg kunne se det i går, spilte vi hele kampen som om George eller Matti var på topp. Man så også at ting ble litt bedre etter at George kom inn etter 64 minutter, da fungerte disse ballene langt bedre.

En annen ting er dette med å vurdere laget man møter og hvilken måte de vil spille på. Og her må jeg, enn om noe motvillig, gi poeng til Zeta, som etterlyser litt mer fysikk. ALLE visste hva MIF kom med. Tung fysikk.
                  Ja, jeg skjønner hva Ronny prøver på, å sette opp et lag som skal være hurtig og teknisk isteden, og på den måten prøve å "spille utenom" fysikken til MIF. Og da handler det om forflytning, presisjon og balltempo. Når vi da har omtrent en hel omgang uten disse tre elementene, da er utfallet gitt. Og dette lette, raske og tekniske laget mister en ting til: Dødballer.
                  Laget i går kunne nesten vært et "Martin-lag", som typisk var lett, raskt og skulle brodere seg gjennom midten, og slå innlegg langs bakken. Og gjerne ta korte cornere.
                  Men isteden slenger vi inn høye cornere og håper på det beste.

Også vil jeg ta opp dette med at vi ikke skal slå høye innlegg i bok mot Finne i sammenheng med bruken av Sam. Sam's fordel er hans fart, og det at han gjerne dobler på kant , kommer ned mot linja og slår innleg inn. Igjen, fint mot Matti eller George. Ikke så fint mot Finne.
                  Da er det faktisk bedre å starte med Ivan (jada, jeg sier dette selv om mange her er glade i Sam) ute på backen. Ivan er langt bedre defensivt, og selger seg ikke like enkelt som Sam. Han er også langt med fysisk i spillemåten og gjør færre feil.

Borch gjorde en meget god kamp i går, til tross for den ene forferdelige tversovern han ga bort. Han får hyeste karakter på Sofastats også, og jeg må si meg enig.

Vega er det vanskelig å bli klok på. Han vil så mye, men han får ikke til noenting. I går gjorde han gale valg hele tiden, men han var vel den som hadde best forflytning og gjorde seg oftest spillbar. Det blir bare aldri noe ut av det...

Felix hadde en grei kamp, et par stygge feil, men resten var godkjent pluss.

Camara...vel...han ble mest en tilskuer som bare løp hit og dit uten ball. Så nesten ut som om han ble ignorert. Og for å være ærlig er jeg fremdeles ikke sikker på om han var kant eller indreløper i går.....

Som andre har nevnt, veldig gøy å få se Odin, endelig liksom...

Uansett....Når spillet vårt fordrer en svær fysisk spiller på topp fra start, så bruk en da, Ronny, vær så snill.
                  Og ettersom Kanstrup ikke har overbevist, da kan man like gjerne gi Nakkim litt mer erfaring på dette "øverste" nivået.

Jaja, sesongen er over, den ble som den ble. Nå venter vi vel alle på å se hva etterpillet blir....
                  For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                    Jeg har et par høner å plukke med Ronny i forhold til uttaket i går. Selv om vi ikke hadde mye å spille for, tar jeg for gitt at man prøver å komponere et lag og en taktikk som skal prøve å vinne.

Først og fremst starter vi med Finne på topp. Det er et valg, men i min mening ikke et særlig godt valg. Spesielt ikke når vi spiller som vi gjør.
                    Men da kan vi glemme å slå høye baller opp mot han, og vi kan glemme å slå høye innlegg som han skal vinne i hodeduell. Glem det, skjer ikke. Vi kan gjerne slå langt og la han bruke fart i bakrom, helt greit. Men hvorfor prøver vi å slå de samme høye innlggene mot han som vi gjerne slår mot George eller Matti? Det skjønner jeg ingenting av, Finne har null sjans i hodedueller.
                    Både Borch og Sam slo altså flere av disse mot Finne i går.
                    Enten så må taktikk og spillestil tilpasses uttaket, eller så må uttaket tilpasses spillestil.
                    Slik jeg kunne se det i går, spilte vi hele kampen som om George eller Matti var på topp. Man så også at ting ble litt bedre etter at George kom inn etter 64 minutter, da fungerte disse ballene langt bedre.

En annen ting er dette med å vurdere laget man møter og hvilken måte de vil spille på. Og her må jeg, enn om noe motvillig, gi poeng til Zeta, som etterlyser litt mer fysikk. ALLE visste hva MIF kom med. Tung fysikk.
                    Ja, jeg skjønner hva Ronny prøver på, å sette opp et lag som skal være hurtig og teknisk isteden, og på den måten prøve å "spille utenom" fysikken til MIF. Og da handler det om forflytning, presisjon og balltempo. Når vi da har omtrent en hel omgang uten disse tre elementene, da er utfallet gitt. Og dette lette, raske og tekniske laget mister en ting til: Dødballer.
                    Laget i går kunne nesten vært et "Martin-lag", som typisk var lett, raskt og skulle brodere seg gjennom midten, og slå innlegg langs bakken. Og gjerne ta korte cornere.
                    Men isteden slenger vi inn høye cornere og håper på det beste.

Også vil jeg ta opp dette med at vi ikke skal slå høye innlegg i bok mot Finne i sammenheng med bruken av Sam. Sam's fordel er hans fart, og det at han gjerne dobler på kant , kommer ned mot linja og slår innleg inn. Igjen, fint mot Matti eller George. Ikke så fint mot Finne.
                    Da er det faktisk bedre å starte med Ivan (jada, jeg sier dette selv om mange her er glade i Sam) ute på backen. Ivan er langt bedre defensivt, og selger seg ikke like enkelt som Sam. Han er også langt med fysisk i spillemåten og gjør færre feil.

Borch gjorde en meget god kamp i går, til tross for den ene forferdelige tversovern han ga bort. Han får hyeste karakter på Sofastats også, og jeg må si meg enig.

Vega er det vanskelig å bli klok på. Han vil så mye, men han får ikke til noenting. I går gjorde han gale valg hele tiden, men han var vel den som hadde best forflytning og gjorde seg oftest spillbar. Det blir bare aldri noe ut av det...

Felix hadde en grei kamp, et par stygge feil, men resten var godkjent pluss.

Camara...vel...han ble mest en tilskuer som bare løp hit og dit uten ball. Så nesten ut som om han ble ignorert. Og for å være ærlig er jeg fremdeles ikke sikker på om han var kant eller indreløper i går.....

Som andre har nevnt, veldig gøy å få se Odin, endelig liksom...

Uansett....Når spillet vårt fordrer en svær fysisk spiller på topp fra start, så bruk en da, Ronny, vær så snill.
                    Og ettersom Kanstrup ikke har overbevist, da kan man like gjerne gi Nakkim litt mer erfaring på dette "øverste" nivået.

Jaja, sesongen er over, den ble som den ble. Nå venter vi vel alle på å se hva etterpillet blir....
                    Måtte sjekke oppstillingen og den var Lekven som 6er, Aron og Felix som indreløperne, Camara og Vega som kanter (som et utgangspunkt).

Comment

Originally posted by Pete View Post
                      Måtte sjekke oppstillingen og den var Lekven som 6er, Aron og Felix som indreløperne, Camara og Vega som kanter (som et utgangspunkt).
                      Absolutt, det vet jeg, la meg prøve å forklare igjen:
                      Sett i forhold til hvor Camara plasserte seg (spesielt i første omgang), så var det i så fall en veldig "sentral kant" Det var det som var poenget mitt

vif.managerleague.com

Comment

Og, når det er sagt...
                        https://www.facebook.com/VaalerengaF...type=3&theater
                        vif.managerleague.com

Comment

Det er tildels krevende å analysere kamper som denne da jeg mener vi spilte både 4-5-1, 4-3-3, 4-2-3-1 og 4-4-1-1 offensivt i ulike perioder...
                          Men det er muligens et system her...Muligens....
                          vif.managerleague.com

Comment

Working...
                          X