Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sesongen 2020

Like greit å starte denne alt nå etter den håpløse 2019 sesongen som endelig er historie.
    Hvem blir med videre og hvem forsvinner og hva forventer folket seg av 2020 sesongen?

Personlig så er jeg så pessimistisk nå at jeg spår at vi fort havner i nedrykksstriden. Vi vant 1 av de 16 siste kampene i 2019 og en dårlig trend drar man fort med seg inn i sesongen etter. 2016 er også ett godt eksempel på det. Vi lå omtrent like bra an i 2015 før sommerferien, men da ferien var over så raste vi nedover tabellen på høsten og dette dro vi også med oss inn i 2016 sesongen hvor vi redda plassen i nest siste kamp. Dette kan fort skje i 2020 også og dess fortere klubben innser dette jo større er muligheten for at vi kan snu dette. Beklager å si det, men den situasjonen klubben befinner seg i nå så mener jeg at det å sette ned billettprisene for neste år er å pisse i buksa for å holde varmen. Fortsetter laget å underprestere kan man tilby gratis adgang og folk kommer ikke. Det må leveres resultater og de må komme fort for å få tilbake entusiasmen. Så jeg tror at det eneste vi fort kan oppnå med reduserte priser akkurat nå er dårlige inntjening og da rødere tall neste år. Men bare så det er sagt. Isolert sett så støtter jeg forslaget da prisnivået er for stivt for norsk fotball, men i en slik situasjon som klubben har satt seg i så vet jeg ikke om dette grepet var det rette å gjøre akkurat nå.

Men mye kan skje og hvem vet. Kanskje vi klarer å snappe opp en gullfisk eller to løpet av sesongoppkjøringen som hever laget og får tilbake entusiasmen.

Men fortsetter Deila og teamet hans så tror jeg at vi bare kan glemme å få folk tilbake på tribunene. Folket har fått nok og det må ledelsen nå forstå.

Kjør debatt

Kjempeidé å starte en tråd om neste sesong mens bitterheten etter en sesong langt under pari fortsatt sitter godt i kroppen. Du setter tonen godt, med pessimisme og misnøye. Her er det bare å glede seg.

I morra skal jeg kjøpe nytt sesongkort. Ikke fordi optimismen råder, men på trass. Jeg nekter å snu ryggen til enga. Jeg nekter å pisse i brønnen og forvente nok en pisse-sesong. Neste år tar vi selvsagt medalje og sikrer Europa 2021.
    Klaesson, Borchgrevink, Näsberg, Horn Myhre og Dønnum blir dønn bra. Finne finner formen. Fellah fyller sin rolle. Camara blir en hit. Vi snur driten fra i høst og finner tilbake til festfotball og underholdning.

Trenger ikke voldsomme utskiftinger i stallen. Mye kan falle på plass med de rette typene inn i laget, som kan bidra til at alle yter sitt beste og får tilbake trua på at enga kan herje med de fleste.

2019 er historie og ble en kjempeskuffelse.

2020 ligger vidåpen og venter på oss. Blanke ark. Nye muligheter. I 2020 tar vi alt!

Comment

Nyttårsforsett: Prøve å være litt mindre negativ. Alle er misfornøyd når det går ræva, det sier seg selv, så det hjelper ikke akkurat når alle innlegg blir negative.. Håper vi starter 2020 med en ny trener og ny entusiasme.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        Kjempeidé å starte en tråd om neste sesong mens bitterheten etter en sesong langt under pari fortsatt sitter godt i kroppen. Du setter tonen godt, med pessimisme og misnøye. Her er det bare å glede seg.

I morra skal jeg kjøpe nytt sesongkort. Ikke fordi optimismen råder, men på trass. Jeg nekter å snu ryggen til enga. Jeg nekter å pisse i brønnen og forvente nok en pisse-sesong. Neste år tar vi selvsagt medalje og sikrer Europa 2021.
        Klaesson, Borchgrevink, Näsberg, Horn Myhre og Dønnum blir dønn bra. Finne finner formen. Fellah fyller sin rolle. Camara blir en hit. Vi snur driten fra i høst og finner tilbake til festfotball og underholdning.

Trenger ikke voldsomme utskiftinger i stallen. Mye kan falle på plass med de rette typene inn i laget, som kan bidra til at alle yter sitt beste og får tilbake trua på at enga kan herje med de fleste.

2020 ligger vidåpen og venter på oss. Blanke ark. Nye muligheter. I 2020 tar vi alt!
        De neste dagene blir viktige. Kan vi gå inn i 2020 med en plan?

Mange spørsmål må stilles/svares, og mange brikker må eventuelt på plass.

pr. dags dato har f.eks. godsetfans mer grunn til optimisme foran 2020 enn det vi har, på tross av at de endte to poeng bak oss.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post

Det var da voldsomt til hyl da. Ja jeg er pessimist, men jeg er ikke pessimist uten at jeg har gode grunner til å være det. Jeg vil vel si at jeg er en realistisk pessimist og det at jeg frykter for fremtiden hvis Deila og co. fortsetter og du "klikker" fordi jeg påpeker at vi lett kan dra dette med oss inn i neste sesong får stå for din regning. Det handler overhodet ikke om å sette noen negativ tone for neste sesong fra min side. Men sorry for at jeg gidder å bruke det lille engasjementet jeg har igjen til denne klubben med å påpeke noen synspunkter. Skal faktisk vurdere om jeg i det hele tatt gidder å bidra så mye mer her inne når dette er reaksjonen.

Comment

Originally posted by Vader View Post

Det var da voldsomt til hyl da. Ja jeg er pessimist, men jeg er ikke pessimist uten at jeg har gode grunner til å være det. Jeg vil vel si at jeg er en realistisk pessimist og det at jeg frykter for fremtiden hvis Deila og co. fortsetter og du "klikker" fordi jeg påpeker at vi lett kan dra dette med oss inn i neste sesong får stå for din regning. Det handler overhodet ikke om å sette noen negativ tone for neste sesong fra min side. Men sorry for at jeg gidder å bruke det lille engasjementet jeg har igjen til denne klubben med å påpeke noen synspunkter. Skal faktisk vurdere om jeg i det hele tatt gidder å bidra så mye mer her inne når dette er reaksjonen.
            Det er dessverre enkelte folk som er positive uansett hva som skjer, og ikke ser realiteten. Jeg ser som deg store bekymringer framover, uansett hva som gjøres nå.
            Å få ut Deila og hans folk er dessverre ikke nok, de har ødelagt så mye for klubben over tid, og jeg er oppriktig bekymra for om vi klarer å få tilbake troa og folket. Det er iallefall ikke gjort på noen måneder og kan ta flere år. Er vi tålmodige til det? Er spillerne det? Er sponsorene det?
            Vi er et bånnlag uten ryggrad, og vi har ikke muskler til å gjøre annet enn å håpe. Stikker Trøim også nå, er det dugnadsånden som gjelder.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Vader View Post

Det var da voldsomt til hyl da.
              Sier du det? Jaja, følte selv jeg var nokså rolig og behersket når jeg skrev, så beklager jeg at det ble oppfattet som hyling... Var ikke ment sånn.
              Ikke «klikka» jeg heller, men jeg hadde andre ting på hjertet enn deg. Og uten uenighet blir det fort kjedelig på et forum. Så, takk for engasjementet ditt, men tål litt motstand, da?

Comment

Originally posted by Flem View Post
                Det er dessverre enkelte folk som er positive uansett hva som skjer.......
                I svarte granskauen da...Skal du pisse på POSITIVITET??
                "Det er HELDIGVIS MANGE folk som er positive uansett hva som skjer" er en bedre formulering!

Man kan velge å være optimist eller pessimist. Det er et valg.
                Så får man begrunne valget sitt eller la være, det er også et valg.

Jeg trodde vi supportere stort sett alltid valgte optimisme, "i år så tar vi alt", "vi taper aldri", "det kunne vært verre, vi kunne vært LSK" osv.
                Skarruværeavirruværra Våleng-gutt? JA FOR FAEN! Der, valget er tatt, værsågod! Du er herved optimist!

Jeg trodde dessuten at ironi, galgenhumor og satire var helt innafor blant bohemer og i tråd med vålerenga-ånden. Helt uten å måtte begrunne attituden med kjedelige fakta og uten å måtte forholde seg til tabellen eller de siste resultatene!
                Vi puler og pisser og raper, uansett! Og jeg sverger...Orgelet spellte aleine!
                Vi en Enga, i rødt, hvitt og blått! Dette er vårt lag! Våre hjerter! Det er HER vi lever!

Skal man slutte å gå på kamp fordi man ikke er fornøyd med trener'n eller uttaket eller Daglig Leder? Hva faen er det for noe piss?
                Jeg er Engamann, ikke Ronnymann. Jeg var her før Ronny. Og jeg kommer til å være her etter Ronny.

Selvfølgelig tar vi alt neste år! Uansett hvem om trener OSS. Uansett hvem som tar papirarbeidet!
                Og selvfølgelig er det dette vi må kommunisere ut til gutta på banen, og vise frem på vår nye stadion også!
                For de som kan styre sitt eget lag:
                vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

I svarte granskauen da...Skal du pisse på POSITIVITET??
                  "Det er HELDIGVIS MANGE folk som er positive uansett hva som skjer" er en bedre formulering!
                  Helt feil Spinner, som supporter må vi kunne stå opp og ytre vår mening, positivt eller negativt.
                  Det at folk ikke klarer å se at klubben er akterutseilt, og at vi er i ferd med å forvitre, men allikevel ser positive ting, ja da lurer jeg på hva man går på.
                  La oss snu det da, gi meg EN positiv tilbakemelding om sesongen som ble avsluttet i helga, EN positiv ting.
                  Hva er vi bedre på nå enn før Deila kom, og hva tilsier at Deila klarer å snu dette?

Nå er jeg spent!
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Helt feil Spinner, som supporter må vi kunne stå opp og ytre vår mening, positivt eller negativt.
                    Det at folk ikke klarer å se at klubben er akterutseilt, og at vi er i ferd med å forvitre, men allikevel ser positive ting, ja da lurer jeg på hva man går på.
                    La oss snu det da, gi meg EN positiv tilbakemelding om sesongen som ble avsluttet i helga, EN positiv ting.
                    Hva er vi bedre på nå enn før Deila kom, og hva tilsier at Deila klarer å snu dette?

Nå er jeg spent!
                    Som supporter må man kunne stå opp og ytre sin mening, positivt eller negativt, sier du. Så langt, så vel. Men hvis man ytrer seg positivt må man gjøre rede for hva man går på? Eller misforstår jeg - er problemet i dine øyne at man velger å være positiv uten å komme med begrunnelser for positiviteten?

Comment

Det må vel gå an å velge og være positiv selv om man også ser det negative. Det tror jeg du skjønner, Flem.

Men jeg skal ikke si så mye. Jeg har vært mye negativ denne høsten, med god grunn. Men når vært innlegg blir negativt omtrent(som i mitt tilfelle) skaper det neppe bedre stemning her inne...

Skal heller prøve å la være å skrive eller ta en pause om det bare blir negativt.
                      Last edited by tordvif; 02.12.2019, 18:26.

Comment

1: Helt feil Spinner, som supporter må vi kunne stå opp og ytre vår mening, positivt eller negativt.
                        2: Det at folk ikke klarer å se at klubben er akterutseilt, og at vi er i ferd med å forvitre, men allikevel ser positive ting, ja da lurer jeg på hva man går på.
                        3: La oss snu det da, gi meg EN positiv tilbakemelding om sesongen som ble avsluttet i helga, EN positiv ting.
                        Nå er jeg spent!
                        Skal ikke holde deg på pinebenken lenge jeg!

1: Selvsagt kan man ytre sine meninger. Det jeg tok deg på var at du kritiserer folk for å være positive! Så kommer du her og skal vri dette til ytringsfrihet??? Ser du ikke forskjellen?

2: Jeg skjønner at dette tydeligvis kan være litt vanskelig nå som sesongen gikk som den gikk, men som jeg sa handler det om et VALG. Man VELGER om man vil være positiv eller negativ til fremtida. Og du har gjort ditt valg for en stund siden, det er vi alle klar over.

3: En positiv tilbakemelding?
                        For det første, nå blander du kortene. Selv om vi avslutta sesongen som en kondom som sprakk, så VELGER jeg å være positiv og spent inn mot neste. Helt uavhengig av hva du har å komme med. Jeg tror ikke medisinene jeg går på påvirker dette i nevneverdig grad, selv om jeg har mine kroniske fysiske problemer (ulcerøs kolitt, svekket imunforsvar, en øyesykdom, allergi og astma).
                        Men siden du kun vil høre om konkrete ting som kan ses i positivt lys inn mot neste sesong..Hvorfor nøye seg med 1, la oss gå for 5!
                        - Dønnum har hatt en kjempeutvikling i år, og blir helt klart en klubbprofil neste sesong
                        - Borch har vist seg klar for fast plass på laget
                        - Felix er langt på vei klar han også, fått mer og mer spilletid
                        - Odin fikk innhoppet sitt og jeg gleder meg (positivt ladet, pass på!) til å se han mer neste år
                        - Vi er tippeligamestere i stopletreff, ingen over, ingen ved siden av, ingen engang i nærheten. Vi endte på 19 eller 20 i metallet. Hadde gutta hatt litt lavere skuldre og truffet på halvparten av de, kunne det utgjort 3-4 seire. Det forteller meg at potensialet i dette laget er LANGT STØRRE enn de har fått ut i høstsesongen. Bare se på vårsesongen! Det var ikke BARE Ejuke som skaffet oss poeng, og han hadde en god del anonyme kamper hvor han var helt "off".

Som du ser er det ikke vanskelig å finne positive ting å fokusere på om man VIL.
                        Det er selvsagt like enkelt å finne negative ting, og Flem, du har sikkert lest mange kritiske innlegg her skrevet av meg som går på uttak, formasjon, spillestil, rullering av spillere i ulike posisjoner og ikke minst klippekortspillere jeg mener ikke bidrar nok. Altså innlegg der jeg kritiserer eller setter spørsmålstegn ved avgjørseler som tas i klubben. Som du sier, det er helt lov!

Men når du skal angripe andre brukere for å være positive, da har du mista perspektivet!
                        vif.managerleague.com

Comment

Disse tingene fortjener et eget svar.

Hadde du spurt meg i Juli kunne jeg svart en hel del på første spørsmål. Nå er det veldig mye vanskeligere.
                          Fristene å si "Egen Stadion" da :-P
                          Men, med tidenes dårligste høstsesong bak oss, der rett og slett "ingenting" fungerte, alle marginer gikk imot, og gutta har mer en ett skudd i metallet per kamp i snitt, så kan man sannelig lure. Jeg ser jo de samme kampene som du gjør, og jeg mistenker at jeg ser de langt flere ganger enn de fleste her inne. Nå var vi vel ikke akkurat heite som f... når Ronny kom heller da, vi var ikke bortskjemt med gode resultater da heller. Med unntak av 2010, er 7-10. plass helt vanlig for Vålerenga, uansett trener, uansett støtteapparat, uansett budsjett.

Når det gjelder hva jeg TROR om Deila og hva som skal til for å snu "dette"...Så kommer det veldig an på hva "dette" er. Hvis du mener 1 seier på 15 kamper, så tror jeg strengt tatt det er meget enkelt å forbedre, da marginene aldri i verden kommer til å være så til de grader imot oss. Jeg tror nesten ikke det spiller noen rolle hvem som trener oss, akkurat den delen er jeg helt rolig på.
                          Hvis du derimot mener "7-10.plass" er det som må "snus", så er det selvsagt et langt mer komplisert og vanskelig spørsmål.
                          Vi spiller i en liga der "alle slår alle" (med gjerne 2-3 unntak per sesong), og ETT heldig kjøp, eller ETT voldsomt talent, kan påvirke resultatet noe helt sinnsykt. Se på B/G. Se på S08 i europa i fjor. Se hva Abu betydde for oss når han fungerte.
                          Nivået er som det er, og det har ikke utviklet seg stort de senere årene.
                          Det er snart vår tur til å "treffe" på en overgang igjen, det velger jeg ihvertfall å håpe på. For nå har det vært dårlig lenge.

Men du må ta med en ting i betraktningen her:
                          Det var samme Ronny, og samme Espeseth, og samme støtteapparat, som leverte en fantastisk vårsesong.
                          Har de plutselig blitt udugelige over sommeren alle sammen, som var så geniale rett før?
                          Eller kan det være noen komplekse årsaker, og sammenhenger, og en dose med tilfeldigheter, som har gitt oss tidenes mest ræva høstsesong?

Nå vet ikke jeg om Deila er treneren som kommer til å trene oss neste år, det er vel noe uvisst akkurat nå. Men om han har det i seg...Jeg tror ikke det handler om rakettforskning heller. Så jeg velger å si at "det kan godt hende". Jeg TROR jeg vet noen ting han kan gjøre smartere, men nå er det ikke jeg som ser gutta på trening hver dag, og det er ikke jeg som snakker i garderoben. Det eneste jeg har å slå i bordet med er resultatene (etterpåklokskap) og 30 * 90 minutter med fotballkamper.

Så, det kan godt hende. Ikke vet jeg. Ikke du heller.
                          vif.managerleague.com

Comment

Jeg kan være enig i at det er tilsynelatende små ting som kan gjøre store utslag her. Det er ikke sikkert at det blir så dårlig til våren selv om det er stor fare for det.

Men Spinner, hvis du mener Felix er klar, hva mener du bør bli midtbanen neste år?

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                              Disse tingene fortjener et eget svar.

Men du må ta med en ting i betraktningen her:
                              Det var samme Ronny, og samme Espeseth, og samme støtteapparat, som leverte en fantastisk vårsesong.
                              Har de plutselig blitt udugelige over sommeren alle sammen, som var så geniale rett før?
                              Eller kan det være noen komplekse årsaker, og sammenhenger, og en dose med tilfeldigheter, som har gitt oss tidenes mest ræva høstsesong?

.
                              En fantastisk vårsesong er vel å ta litt hardt i? Man skal ikke ta en flaske tran på styrten..

Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                              -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                              X