Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forrykende start på sesongen 2020!

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post
      Forrykende start på sesongen 2020!
      Det kan man si
      Oversikt første 15 runder

1. VÅLERENGA - Molde, Lørdag 18.00, 04. april
      2. Viking - VÅLERENGA, Mandag 20.00, 13. april
      3. VÅLERENGA - Odd, Lørdag 16.00,18. april
      4. VÅLERENGA - Strømsgodset, Søndag 18.00, 26. april
      5. Rosenborg - VÅLERENGA, Onsdag 18.30, 29. april
      6. VÅLERENGA - Aalesund, Lørdag 18.00, 02. mai
      7. Stabæk - VÅLERENGA, Lørdag 18.00, 09. mai
      8. VÅLERENGA - Sarpsborg 08, Lørdag 18.00, 16. mai
      9. Kristiansund - VÅLERENGA, Søndag 20.00, 24. mai
      10. VÅLERENGA - Bodø/Glimt, Torsdag 19.00, 28. mai
      11. Haugesund - VÅLERENGA, Søndag 20.00, 07. juni
      12. VÅLERENGA - Mjøndalen, Fredag 19.00, 26. juni
      13. Sandefjord - VÅLERENGA, Onsdag 19.00, 01. juli
      14. VÅLERENGA - Start, Søndag 18.00, 05. juli
      15. Brann - VÅLERENGA, Lørdag 20.00, 11. juli

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post

Det kan man si
        Oversikt første 15 runder

1. VÅLERENGA - Molde, Lørdag 18.00, 04. april
        2. Viking - VÅLERENGA, Mandag 20.00, 13. april
        3. VÅLERENGA - Odd, Lørdag 16.00,18. april
        4. VÅLERENGA - Strømsgodset, Søndag 18.00, 26. april
        5. Rosenborg - VÅLERENGA, Onsdag 18.30, 29. april
        6. VÅLERENGA - Aalesund, Lørdag 18.00, 02. mai
        7. Stabæk - VÅLERENGA, Lørdag 18.00, 09. mai
        8. VÅLERENGA - Sarpsborg 08, Lørdag 18.00, 16. mai
        9. Kristiansund - VÅLERENGA, Søndag 20.00, 24. mai
        10. VÅLERENGA - Bodø/Glimt, Torsdag 19.00, 28. mai
        11. Haugesund - VÅLERENGA, Søndag 20.00, 07. juni
        12. VÅLERENGA - Mjøndalen, Fredag 19.00, 26. juni
        13. Sandefjord - VÅLERENGA, Onsdag 19.00, 01. juli
        14. VÅLERENGA - Start, Søndag 18.00, 05. juli
        15. Brann - VÅLERENGA, Lørdag 20.00, 11. juli
        Lurer på hvor mange poeng de «planlegger» med på de første 5 kampene... Ikke lett å spille på seg selvtillit med en sånn start. Men kanskje det er det vi trenger? Ofte en fordel å møte de antatt beste tidlig før de har fått «satt seg» skikkelig. Kjenner litt på gleden allerede selv om den er blandet med litt skrekk. Dette blir en skikkelig tøff start.

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post
          Forrykende start på sesongen 2020!
          De første 5 inkluderer hjemme mot Molde, borte mot Viking og borte mot RBK.
          Det er tøft, så vi får håpe på litt hjelp med tunge bein i starten på motstanderne...

Lett å henge seg opp i det man ikke liker så da kjører jeg på videre med:
          Hjemmekamp mot Viking midt i juli er mindre kult.
          VI får da heller ikke hjemmekamp i start-helgen av Norway Cup, så der ryker det potensiale for tilskuere
          Skulle gjerne ha bytta om hjemmekamp i runde 16 og 17.

Annet:
          Bortekampen mot Start kommer i starten av august. Det er innafor, men drømmen hadde vært i juni eller juli. Altså et bytte av hjemme og bortekampen.
          For de som drar mye på bortekamper så ser det ut til at det er jevner fordelt i år mellom buss og fly på vår/høst. Det er jo bra.
          Personlig er jeg litt mindre glad i lørdagskamper, men jeg ser jo at for klubben så kan det være enklere å få folk inn lørdag 18:00.

Comment

• Ser vi blir tippet på 15.plass av han ene på Eurosport. Jeg har heller ikke større forventninger enn at jeg tror det blir en kamp for å holde plassen. Minner om at LSK lå i sumpa i mange år nå før de tilslutt rykket ned, det kan fort skje med oss også. Synes ikke det er så mye som skulle tilsi at vi blir så mye bedre neste sesong, det jeg forventer er at laget blir ungt, og at vi kriger for å holde plassen. Forhåpentligvis går det bra også

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
              Ser vi blir tippet på 15.plass av han ene på Eurosport. Jeg har heller ikke større forventninger enn at jeg tror det blir en kamp for å holde plassen. Minner om at LSK lå i sumpa i mange år nå før de tilslutt rykket ned, det kan fort skje med oss også. Synes ikke det er så mye som skulle tilsi at vi blir så mye bedre neste sesong, det jeg forventer er at laget blir ungt, og at vi kriger for å holde plassen. Forhåpentligvis går det bra også
              Jeg tror vi blir avhengig av at minst 2, eller helst 3, av de yngre griper sjansen og tar steget fullt ut. De klubbene som lykkes (med unntak og Molde og RBK) har omtrent det antall yngre som slår til og som blir solide ES spillere fra tidlig i sesongen. Vi får vel sikkert minst 6-8 stk i troppen så det er lov å håpe på at en tøff oppkjøring vil kunne «avsløre» hvem som kan være av denne kategorien.

Vi er jo ikke ribbet for eldre spillere med rutine så selv om vi får flere unge innslag så har vi et godt etablert mannskap, med Bjørdal, Shala, Finne, Vega, Matti, Lekven, Abu og Adam - om alle er i stallen når sesongen starter. Burde kanskje tatt med Ivan også her...

Vi har pt 29 spillere med navn i troppen på hjemmesidene og jeg tviler på at vi med dagens økonomi kommer til å bli mer enn maks 24. De tre leiesoldatene er fjernet (Kanstrup, Georg og Juarez) så nå gjenstår alle utleide spillere i dette tallet. Jeg er også veldig spent på hvilke navn som faktisk står igjen når sesongen starter av de 29. Noen kan vi gjette på forsvinner, enten salg eller lån, men det kommer sikkert noen overraskelser også. Det jeg sitter med en følelse av er at det finnes ikke penger - uansett salg av spillere - til å hente etablerte navn inn. Så lista er lagt. Målet for sesongen er utrolig vanskelig å sette og jeg tror vel at vi ender sånn omtrent høyt oppe på nede halvdel / rundt midten. Alt over det vil må sies å være en svært positiv overraskelse.

Comment

• Det virker ikke som vi har flust av penger til å investere i nye spillere nei. Likevel er det jo litt merkelig at vi i fjor sommer(?) la inn bud på tosifret antall millioner på både Ohi og Søderlund. Vi var vel også linket til Lowe på Start en periode, men da var budet tydeligvis for lavt. Jeg synes generelt det er vanskelig å si, det kan jo hende de pengene har forsvunnet ned i et sluk for å dekke inn andre ting.

Det som er sikkert er i hvert fall at når Deila fikk ny kontrakt og planene ble presentert ble det sendt ut signaler om at det skulle satses ungt og på lokale spillere, det ble ikke akkurat sendt ut signaler om at her blir det en ny storsatsing eller kjøpefest.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Vi har pt 29 spillere med navn i troppen på hjemmesidene og jeg tviler på at vi med dagens økonomi kommer til å bli mer enn maks 24. De tre leiesoldatene er fjernet (Kanstrup, Georg og Juarez) så nå gjenstår alle utleide spillere i dette tallet. Jeg er også veldig spent på hvilke navn som faktisk står igjen når sesongen starter av de 29. Noen kan vi gjette på forsvinner, enten salg eller lån, men det kommer sikkert noen overraskelser også. Det jeg sitter med en følelse av er at det finnes ikke penger - uansett salg av spillere - til å hente etablerte navn inn. Så lista er lagt. Målet for sesongen er utrolig vanskelig å sette og jeg tror vel at vi ender sånn omtrent høyt oppe på nede halvdel / rundt midten. Alt over det vil må sies å være en svært positiv overraskelse.
                  Hvem vet, kanskje vi blir tippet lavt og for en gangs skyld overrasker når ingen forventer det..

Comment

• Ho -Ho - er det noen snille barn her?
                    Denne setningen forbinder jeg med forventning og glede på denne tida!
                    Men ikke i Enga gitt! Her hersker svartsyn og nett-troll! Det er ikke grenser for for dårlig det kommer til å gå fremover! For sikkerhets skyld blir
                    tråden "Bør Ronny Deila forlate Vålerenga?" holdt aktiv - 14 dager etter at han fornyet med 3 år! I tillegg blir enkeltspillere hetset og
                    hele ledelsen og det sportslige apparatet ønsket dit pepper,n gror - Før oppkjøring og sesong 2020 starter!
                    Hallo folkens! Hva med å bidra med positivitet og forventning ?- noe som kanskje kan bygge opp litt optimisme - og gjøre veien til gode resultater kortere !
                    Må gudene tilgi meg - men her har vi noe å lære av LSK! De rykket ned (deilig!) men har klart å snu stemningen til en positiv bølge - kanskje noe kunstig -
                    men folk - og næringsliv støtter opp - og sesongkortsalget går så det suser !
                    Deila har iallefall tatt grep - og gjort som han lovet : Han har tegnet A-lag kontrakt med 2 stk 17 åringer fra rekruttlaget. Bra Ronny !

GOD JUL - OG GODT NYTTÅR FOLKENS !

Vi fortjener det - allesammen !

Comment

• Jeg klarer ikke og være positiv lenger uansett hvor hardt jeg prøver. Alt kommer ut surmaga, beklager for det. Tror det beste er og bare ta seg en laaaaang pause.

God jul og godt nyttår!

Comment

• Originally posted by engaforever View Post
                        Her hersker svartsyn og nett-troll! Det er ikke grenser for for dårlig det kommer til å gå fremover! For sikkerhets skyld blir tråden "Bør Ronny Deila forlate Vålerenga?" holdt aktiv - 14 dager etter at han fornyet med 3 år! I tillegg blir enkeltspillere hetset og hele ledelsen og det sportslige apparatet ønsket dit pepper,n gror - Før oppkjøring og sesong 2020 starter!
                        Hallo folkens! Hva med å bidra med positivitet og forventning ?- noe som kanskje kan bygge opp litt optimisme - og gjøre veien til gode resultater kortere !

Må gudene tilgi meg - men her har vi noe å lære av LSK! De rykket ned (deilig!) men har klart å snu stemningen til en positiv bølge - kanskje noe kunstig - men folk - og næringsliv støtter opp - og sesongkortsalget går så det suser !
                        Deila har iallefall tatt grep - og gjort som han lovet : Han har tegnet A-lag kontrakt med 2 stk 17 åringer fra rekruttlaget. Bra Ronny !
                        Selv om jeg er aldri så enig i at det er for mye negativitet her, så skjønner jeg litt hvorfor det blir sånn også, og hvorfor LSKs situasjon faktisk skaper rom for positivitet og engasjement i større grad enn her. De har allerede rykka ned, de har samling i bånn, og de har klare mål og ambisjoner om å gå rett opp igjen. Samling i bånn == Engasjement, litt som du så her når vi måtte drive med kronerulling. Det engasjerer voldsomt, og man skaper en positiv spiral.
                        Her er det litt vanskeligere, da utfordringene våre både er foran og bak oss, og det har fått snike seg inn en likegyldighet. LSK har vært nære på i mange sesonger nå, kniven på strupen, ryggen mot veggen, oss mot røkla...De har aldri spillt 5-6 kamper som egentlig ikke betydde noe mot slutten av en sesong.
                        Vi har desverre det. Og vi har drevet med det i flere år. Vi tåler det ikke, vi trenger noe som samler oss, noe vi kan fokusere på, en ytre fiende skaper indre fred, eller noe sånt.

Vi snakker om at målet ser ut til å være "å klare oss", og en slik holdning kler oss dårlig! Hvor ble det av "Vi Taper Aldri"? Hvor ble det av attituden, av den yppe tonen? Hvor ble det av det at vi har ryggen til gutta?

Alt for lang tid siden siste analtog, tydeligvis, og det er det nok mange her som kjenner på Sagt med et lite skråblikk kanskje
                        For de som kan styre sitt eget lag:
                        vif.managerleague.com

Comment

• Treningskamper og samlinger i sesongoppkjøringen. Virker ikke veldig kreativt i valg av motstandere så her går i gamle tanker. I tillegg beholdes LSK-hallen som treningssted (kanskje hyggelig for Fulga å kunne se hvordan et eliteserielag ser ut?)

https://www.dagsavisen.no/sport/vint...llen-1.1636681

Og klubbens egen info...

http://www.vif-fotball.no/nyheter/tr...treningskamper

Comment

• Originally posted by maestro View Post

Du som er så opptatt av duellstyrke og fysikk kommer til å få alvorlige traumer av å se Sandmoen på midtbanen...
                            Om han er skikkelig god med ballen så hjelper det mye! Jeg aksepterer mye jeg, bare spillerne er gode på noe. Men vi må passe på at laget klarer krigen. F eks en lett spiller som Abu sammen med fysiske folk som DFH og Israelsson. Det er komplementært. Noen som er kjappe med ballen og noen som kan klinke til i duellene.

Jeg vil også peke på midtbanen med hensyn til kantene. VIF stiller gjerne med alle de fem spillerne lette og trege på sprint. Har man gode pasningsspillere er det godt med noen kjappe gode løpere osv. Laget skal fungere som et lag, helst med spillere som utfyller hverandre
                            Last edited by zeta; 20.12.2019, 15:36.

Comment

• Jeg gidder ikke lenger fake optimisme foran sesongen og så stor skuffelse når laget sprekker. For min del er det bedre med en ærlig målsetting om å holde plassen.

Etter min mening var Ejuke en meget viktig spiller på laget. For han kunne holde på ball og sette fart fremover mens laget lå kompakt. Når Ejuke er borte fungerer ikke lenger planen med å ligge kompakt bakpå, laget blir for baktungt og mangler fart og dribleferdigheter i kontringsspillet. Så må laget lenger frem på banen. Men da oppstår problemet med rom bakover, tapte dueller og tapte løpsdueller.

At Shala var borte gjorde det verre, men det er ikke nok med Shala. Vi kommer til å se at spillet uten Ejuke blir vanskelig. Det var sånn i 2018 også, Ejuke ble vraket for Finne borte mot Brann, og VIF gikk straks på en rekke kamper uten seier. En sesong som lenge så lovende ut, ble plutselig ødelagt.

Unngår laget mye skader bør de klare seg greit, men med noen uheldige omstendigheter kan det bli kjempeproblemer. Husk at VIF tok 9p på høstsesongen. Det er 18p på en sesong. Man kan snakke så mye en vil om følgefeil og marginer, men en slik takt er suverent nedrykk. 30p ga direkte nedrykk på Tromsø i år.

Høstsesongen var historisk dårlig, og hvis ikke det får alarmklokkene til å ringe kraftig får ingenting det. Både sportslig ledelse og folk her på forumet trekker bare frem de vanlig tingene når de skal forklare det: Enkelte spilleravganger, rullering, bytte av formasjon, følgefeil, marginer.. Men dette er normale ting som gjelder for de aller fleste lag. Dette forklarer ikke at det skulle gå SÅ dårlig

Comment

• Det er godt jeg minner meg selv på at jeg har lovet å ikke diskutere mer med deg før neste sesong, Zeta..For hele det siste avsnittet ditt var tullball og sitatet "Enkelte spilleravganger, rullering, bytte av formasjon, følgefeil, marginer.. Men dette er normale ting som gjelder for de aller fleste lag" kan plukkes i fillebiter med harde kalde fakta..
                                Men...nei...skal ikke...ikke før neste sesong......
                                For de som kan styre sitt eget lag:
                                vif.managerleague.com

Comment

Working...
                                X