Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tipper Deila snart kommer med noe revolusjonerende tåkeprat.

Comment

Den evalueringen de snakker om må gjøres med innspill utenfra. Lukker de seg inne får vi vel bare det samme som før: stemningen i garderoben må bli litt gladere med tydeligere garderobesjefer. Ellers så gjør de egentlig alt nærmest perfekt.

Det virker som om det store prosjektet er å vise at 40m sprint og atletiske egenskaper er irrelevant i fotball. VIF må være svakest sammenlagt på dette i eliteserien. Så skal de vinne på å være helt utrolig smarte, sånn på grensen til rakettforskning. Alt skal gjøres rett ute på banen, så har ikke motstanderne sjans

Dette er egentlig latterlig, det er bare å justere litt så er hele problemet med manglende fysikk og fart løst, ikke noe problem i det hele tatt. Men nei, De nekter tvert. Er det sabotasje? Jeg føler litt at disse problemene sitter i veggene i klubben. Det er mange rundt klubben og av fansen som ikke liker duellspill virker det som. Jeg må bare påpeke at nærkamper er en helt essensiell del av fotball. Dette betyr ikke bulldoserfotball, men at et godt spillende lag må balanseres opp mot nærkamper. Og da mener jeg alle typer dueller, både de som går på fysisk styrke og de som går på hurtige, intense bevegelser og teknikk med ballen.

Hvor lenge skal VIF holde på med dette tullet? Trenere kommer og går, men vi sitter igjen med M Andresens tolkning av spanskefotball. Dette er mislykket, helt feil ideer, fiasko, tull og tøys! Fotballkulturen i VIF må komme seg videre
      Tror jeg.

Comment

Originally posted by zeta View Post
        Jeg kan være enig i at det er tilsynelatende små ting som kan gjøre store utslag her. Det er ikke sikkert at det blir så dårlig til våren selv om det er stor fare for det.
        Men Spinner, hvis du mener Felix er klar, hva mener du bør bli midtbanen neste år?
        Det er litt urettferdig å spørre om ettersom jeg ikke vet hvilke spillere vi har til rådighet, hvilken formasjon eller hva slags system vi skal spille, eller om vi spiller med en George-type eller en Finne-type på topp. For da vet jeg heller ikke hvor høyt sidebackene skal, hvilket legger en del føringer for hvordan JEG mener man skal komponere midten.
        Dette er jo noe av det som har vært vanskelig disse årene, alle forsøkene, all rokkeringen osv.
        Jeg kjenner heller ikke til status på Tollås i forhold til neste sesong, hvilket også KAN ha noe å si for hvilke spillere vi kan bruke.

Men ok, jeg vet hvor du vil, Zeta
        Jeg vet du vil ha inn mer fysikk på midten, og jeg hadde ikke hatt noe imot det prinsipielt, men jeg ser ikke den spilleren i stallen per dags dato. Jeg har nok lite jeg skulle ha sagt i forhold til nye spillere også, de avgjørelsene er det andre og langt mer kvalifiserte som tar.
        Men jeg kan gi deg en slags "stamme" som tar utgangspunkt i de vi har, glemmer de som er her på lån osv, men da blir det en tynn tropp:

Jeg vet faktisk ikke om vi egentlig har mer enn 5 spillere i forsvarsrekka sånn det ser ut nå.
        Så da blir det vel noe sånt som

Hvis 4-3-3:
        Klaesson
        Borch - Lædre - Nakkim/Ivan - Sam/Ivan
        Felix - Shala - Lekven (i en eller annen konstellasjon, enten med Shala litt høyere i banen enn de to andre eller Lekven bak og de to andre foran)
        Dønnum - *SPISS* - Finne (Jeg vet IKKE hvem som er spissen vår neste år, om det blir Matti, Azemi eller Michael, har ikke peiling, men jeg håper det blir en med litt punch!)

Hvis 4-2-3-1:
        Klaesson
        Felix - Shala
        Camara - Dønnum - Finne kanskje? Jeg har ikke helt sett at Camara er klar for førstelaget, men Vega er jo helt katastrofe til tider, veldig vanskelig den plassen der om ikke Dønnum skal ha den. Samtidig vet jeg ikke helt hvilke andre vi burde ha i 10'ern, selv om kanskje Shala kan brukes der også)
        *SPISS* (Igjen, no idea)

La meg si til mitt forsvar at jeg er usikker på hvilke roller Odin og Sakarias er ment å skulle fylle. Kanskje kan de få noen innhopp, men jeg tror ikke de er helt klare for førstelaget enda. Men jeg er IKKE flink til å følge rekruttlaget så ta det jeg sier med en klype salt.

Summa summarum så er det som sagt vanskelig å si noe om neste års tropp akkurat nå, da vi har en god del på utgående kontrakt og låneopphold.
        Troppen ser derfor både tynn og usikker ut, med litt flat profil og litt uten klare ledertyper. Tror ingen skjelver i buksa av den forsvarsrekka, og spissrollen er mildt sagt litt utsatt.

Jeg vil også si at vi KAN gå for Finne som spiss, men da må vi slutte med disse høye innlggene (det ER lov å slå ut 45 grader langs bakken også!), og så må vi ha inn noen som kan vinne noen hodedueller på offensiv dødball etc. Utover det tror jeg spekulasjoner om troppen og første laguttak neste sesong må vente til vi ser hvilke spillere vi har!
        For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Det er litt urettferdig å spørre om ettersom jeg ikke vet hvilke spillere vi har til rådighet, hvilken formasjon eller hva slags system vi skal spille, eller om vi spiller med en George-type eller en Finne-type på topp. For da vet jeg heller ikke hvor høyt sidebackene skal, hvilket legger en del føringer for hvordan JEG mener man skal komponere midten.
          Dette er jo noe av det som har vært vanskelig disse årene, alle forsøkene, all rokkeringen osv.
          Jeg kjenner heller ikke til status på Tollås i forhold til neste sesong, hvilket også KAN ha noe å si for hvilke spillere vi kan bruke.

Men ok, jeg vet hvor du vil, Zeta
          Jeg vet du vil ha inn mer fysikk på midten, og jeg hadde ikke hatt noe imot det prinsipielt, men jeg ser ikke den spilleren i stallen per dags dato. Jeg har nok lite jeg skulle ha sagt i forhold til nye spillere også, de avgjørelsene er det andre og langt mer kvalifiserte som tar.
          Men jeg kan gi deg en slags "stamme" som tar utgangspunkt i de vi har, glemmer de som er her på lån osv, men da blir det en tynn tropp:

Jeg vet faktisk ikke om vi egentlig har mer enn 5 spillere i forsvarsrekka sånn det ser ut nå.
          Så da blir det vel noe sånt som

Hvis 4-3-3:
          Klaesson
          Felix - Shala - Lekven (i en eller annen konstellasjon, enten med Shala litt høyere i banen enn de to andre eller Lekven bak og de to andre foran)
          Dønnum - *SPISS* - Finne (Jeg vet IKKE hvem som er spissen vår neste år, om det blir Matti, Azemi eller Michael, har ikke peiling, men jeg håper det blir en med litt punch!)

Hvis 4-2-3-1:
          Klaesson
          Felix - Shala
          Camara - Dønnum - Finne kanskje? Jeg har ikke helt sett at Camara er klar for førstelaget, men Vega er jo helt katastrofe til tider, veldig vanskelig den plassen der om ikke Dønnum skal ha den. Samtidig vet jeg ikke helt hvilke andre vi burde ha i 10'ern, selv om kanskje Shala kan brukes der også)
          *SPISS* (Igjen, no idea)

La meg si til mitt forsvar at jeg er usikker på hvilke roller Odin og Sakarias er ment å skulle fylle. Kanskje kan de få noen innhopp, men jeg tror ikke de er helt klare for førstelaget enda. Men jeg er IKKE flink til å følge rekruttlaget så ta det jeg sier med en klype salt.

Summa summarum så er det som sagt vanskelig å si noe om neste års tropp akkurat nå, da vi har en god del på utgående kontrakt og låneopphold.
          Troppen ser derfor både tynn og usikker ut, med litt flat profil og litt uten klare ledertyper. Tror ingen skjelver i buksa av den forsvarsrekka, og spissrollen er mildt sagt litt utsatt.

Jeg vil også si at vi KAN gå for Finne som spiss, men da må vi slutte med disse høye innlggene (det ER lov å slå ut 45 grader langs bakken også!), og så må vi ha inn noen som kan vinne noen hodedueller på offensiv dødball etc. Utover det tror jeg spekulasjoner om troppen og første laguttak neste sesong må vente til vi ser hvilke spillere vi har!
          Jeg også er litt fleksibel. Det hadde vært fint med noen fysiske alternativer, men det virker ikke som det kommer inn noen. Så da må ressursene finnes i stallen. Hvis Fellah blir kjørt knallhardt i pre så kunne det tenkes en midt med Fellah, Felix og Shala. Det kunne jo vært spennende.

Jeg også skulle ha slaktet Abu hvis det ikke var for at VIF var i krise da han kom. Da også var det en rekke skuffende resultater uten seier. Så jeg er åpen for at han kan prøves sammen med noen som passer ham.

Aller viktigst synes jeg det nå er at ikke Deila og gjengen lukker seg inne med evaluering, men kommuniserer litt med omverdenen og lytter til innspill

Vi må huske på at det er tre skuffende sesonger med Deila. Ledelsen vil sikkert nekte for det og hevde at alt var i rute frem til sommeren i år. Men det er selvbedrag! Hvert år så har vi håpet og egentlig ventet mer. Dette selvbedraget er skadelig og hindrer nødvendige grep

Comment

Originally posted by zeta View Post
            Jeg også er litt fleksibel. Det hadde vært fint med noen fysiske alternativer, men det virker ikke som det kommer inn noen. Så da må ressursene finnes i stallen. Hvis Fellah blir kjørt knallhardt i pre så kunne det tenkes en midt med Fellah, Felix og Shala. Det kunne jo vært spennende.
            Jeg tok ikke med Fellah i planene da jeg tviler på at han er her neste sesong.

vif.managerleague.com

Comment

Noen som vet når/om det skal holdes styremøte/evaluering?

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
                Noen som vet når/om det skal holdes styremøte/evaluering?
                I følge Deila skulle det være en to dagers evaluering, etter det var det ferie for alle. Den startet vel i går.

Comment

Originally posted by Moa91 View Post

I følge Deila skulle det være en to dagers evaluering, etter det var det ferie for alle. Den startet vel i går.
                  Bukken og havresekken.
                  Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                  -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Du glemmer vel kanskje at vi har en del spillere som har vært på lån i andre klubber som kommer tilbake.

Comment

2 mann på Årets lag (VG Børsen) - Dønnum og Shala. .!!!

Kun Molde og B/G fikk til det samme!

Ikke halvgærnt det.! Godt med litt tran på styrten!

Med marginer med oss , bl.a. ca.20 stolpeskudd , så ser jeg lysere på neste sesong!

Kom igjen folkens ! Drikk Tran - gjerne på styrten!

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Du glemmer vel kanskje at vi har en del spillere som har vært på lån i andre klubber som kommer tilbake.

I tillegg er vel Lekven og Abu de dyreste lønnsmessig spillerne vi har og det er neppe aktuelt å bruke dem på 2 laget... Abu kan vel være et mulig salgsobjekt men tviler på at Lekven forsvinner før kontrakten går ut. Vil nok dessverre gjette på at de fortsetter også til neste år. Fridtjonsson ble vel ikke helt godt mottatt når han kom tilbake fra VM pga egen holdning. Men om han er tilbake i varmen hos Deila kan han fort få spilletid. Hvordan den midtbanen skal komponeres til neste år er for min del et stort spørsmålstegn.

Comment

Originally posted by engaforever View Post
                          2 mann på Årets lag (VG Børsen) - Dønnum og Shala. .!!!

Kun Molde og B/G fikk til det samme!

Ikke halvgærnt det.! Godt med litt tran på styrten!

Med marginer med oss , bl.a. ca.20 stolpeskudd , så ser jeg lysere på neste sesong!

Kom igjen folkens ! Drikk Tran - gjerne på styrten!
                          Så får vi håpe Shala er mindre skadet neste sesong. Der har vi tapt en del poeng.

Comment

Overhodet ikke....Men jeg er langt fra sikker på at noen av de skal inn i første-11ern. Jeg vet heller ikke hvilke som skal på utlån igjen, derfor så jeg bort ifra de når jeg satte opp en antatt stamme.

vif.managerleague.com

Comment

Så får vi håpe Shala er mindre skadet neste sesong. Der har vi tapt en del poeng.
                              Uten Shala og Ejuke hadde det faktisk vært Obos neste år.
                              Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                              -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

For de som liker grundig tilskuerstatistikk - til inspirasjon eller fortvilelse før 2020:
                                https://vgd.no/sport/fotball-norsk/t...-seertall-2019

Comment

Working...
                                X