Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nils_de-Noia
    replied
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/K3...e-henger-etter

Vålerengas daglige leder Erik Espeseth bekrefter at klubben fortsatt ikke trening med kontakt mandag. Oslo-klubben har foreløpig ikke løst opp spillernes permitteringer.

Det håper jeg de får i orden litt kjapt nå, sånn at spillerne får trent.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Fagermo skal ha bestemt seg for førstekeeper og har mer eller mindre en førstellever klar: https://www.eurosport.no/fotball/eli...76/story.shtml

Han sier vi får svaret når treningskampene starter. Regner med Klaesson er førstekeeper siden han signerte ny kontrakt. Tviler på om han hadde gjort det hvis ikke.
    Enig med deg og Adam har vel vært skada til sånn omtrent nå. Ikke helt sikker på statusen hans, men tror han enten akkurat er i gang igjen eller at han snart er i gang igjen. Det hadde vært smått sjokkerende om Fagermo konkluderte med at Adam var klar førstekeeper mens han var skada (og Klaesson signerte kontrakt).

Det blir uansett gøy å se terminlista 16. mai og høre om det også blir satt opp noen treningskamper før seriestart.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Fagermo skal ha bestemt seg for førstekeeper og har mer eller mindre en førstellever klar: https://www.eurosport.no/fotball/eli...76/story.shtml

Han sier vi får svaret når treningskampene starter. Regner med Klaesson er førstekeeper siden han signerte ny kontrakt. Tviler på om han hadde gjort det hvis ikke.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Blir det noen treningskamper før sesongstart da?

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    En ting med dette oppsettet er at det blir enda viktigere med en god start. Driter vi oss ut i de 6 første kampene blir det en tung sesong. De 3 vi møter i starten er lag vi helst skal ta mye poeng mot. Selv om vi har slitt med Sarp de siste sesongene...
    At Molde og Rosenborg gjør seg ferdig med hverandre senest i runde 6 gir andre muligheten til å få et forsprang.
    Tror Aalesund fort kan stå med 0 poeng etter 6 runder. Det kan bli tungt for dem å komme seg igjen fom. runde 7...

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Er jo litt rart med de gruppene. Virker som de tror Covid19 kommer til å forsvinne av seg selv. Vi burde jo tatt de lange turene nå som det er få smittede.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Originally posted by Loffen View Post

Her er jeg nysgjerrig;
    hvordan får du til å ommøblere litt mellom C og D og ende med at ingen av de som allerede har møtt hverandre møtes igjen?
    Kan funke hvis man slår sammen se to gruppene da.. Så spiller man mot de lagene man ikke har møtt i ny samlet gruppe, litt som man gjør i sluttspill i håndballmesterskap!

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by hmchrist View Post

(...)

Synes dette gruppegreiene er litt spennende også. Vi får på en måte 4 små lokalmesterskap de 6 første rundene. Så får vi se hvordan de følger opp etter dette. Gruppe C og D kan ommøbleres litt og gi kort reise de neste 4 rundene i alle fall. Verre med bønda i gruppe A og B...
    Her er jeg nysgjerrig;
    hvordan får du til å ommøblere litt mellom C og D og ende med at ingen av de som allerede har møtt hverandre møtes igjen?

Leave a comment:

• hmchrist
    replied
    Klippet fra VG:

TREKKER FOTBALLRUNDER 16. MAI

På fotballens festdag, 16. mai, trekkes de første seks serierundene i en spesialsending på Dplay og Eurosport Norge, melder Discovery i en pressemelding fredag.

(...)

I følge TV2 er vi i gruppe D. Sammen med Mjøndalen, Stabæk og Sarpsborg.

Lenke TV2: https://www.tv2.no/sport/11435383/
    Kult. Liker at de endelig lager litt oppmerksomhet rundt Eliteserien. Er sulten nå. Ser frem til "sesongoppkjørings-spesialer" i alle medier fremover

Ellers er gruppene slik:
    Gruppe A: Rosenborg, Molde, Kristiansund og Aalesund.
    Gruppe B: Brann, Haugesund, Viking og Bodø/Glimt.
    Gruppe C: Start, Odd, Sandefjord og Strømsgodset.
    Gruppe D: Mjøndalen, Stabæk, Vålerenga og Sarpsborg.

B/G er svaret på oppgaven "finn en feil", ellers mange artige lokaloppgjør i starten av sesongen. Håper i grunnen at de smører kampene godt utover så lenge det likevel ikke er publikum. Tåler fint en eller to eliteseriekamper om dagen på TV

Synes dette gruppegreiene er litt spennende også. Vi får på en måte 4 små lokalmesterskap de 6 første rundene. Så får vi se hvordan de følger opp etter dette. Gruppe C og D kan ommøbleres litt og gi kort reise de neste 4 rundene i alle fall. Verre med bønda i gruppe A og B...

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Klippet fra VG:

TREKKER FOTBALLRUNDER 16. MAI

På fotballens festdag, 16. mai, trekkes de første seks serierundene i en spesialsending på Dplay og Eurosport Norge, melder Discovery i en pressemelding fredag.

– Vi vil likevel prøve å lage litt spenning og høytid for fotballfansen med en egen spesialsending hvor vi trekker kampoppsettet direkte. Serien starter med gruppespill, med geografisk inndelte puljer, så det kommer til å bli flust av derbyoppgjør i løpet av disse innledende rundene. Gruppene er fortsatt under arbeid, men det som er klart er at vi vil vise absolutt alle kampene på Dplay, og allerede i neste uke vil vi altså kunne si mer om hvilke kamper som spilles på TVNorge og Eurosport Norge, sier Tine Austvoll Jensen, administrerende direktør i Discovery Networks Norway.

Et av tiltakene fotballen har gjort for å komme i gang med Eliteserien så fort som mulig, er altså å dele Eliteserie-klubbene inn i fire regionale grupper. Dette for å unngå at klubbene reiser over hele landet, noe som ville ha økt smittefaren. I løpet av denne innledende fasen vil alle lagene i hver gruppe møter hverandre til to oppgjør. Hvordan gruppene ser ut er ennå ikke bestemt, skriver TV-nettverket.

I følge TV2 er vi i gruppe D. Sammen med Mjøndalen, Stabæk og Sarpsborg.

Lenke TV2: https://www.tv2.no/sport/11435383/

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Enig, det blir bra å komme i gang igjen.

Lett å være etterpåklok, men jeg mener Trøim gjorde feil, spesielt etter Stengelsaken. Der burde han bare tatt regningen og droppet den innsamlingsaksjonen. Vi gikk fra å være årets sponsorobjekt til å bli en klubb med tvilsom moral som var ute og tagg etter penger og sympatai.
    Det hadde nok vært hyggelig for VIF om Trøim tok den regningen alene, men grunnen til at vi gikk fra og være årets sponsorobjekt til og bli en klubb med tvilsom moral kan vi ikke bebreide Trøim for akkurat. Årsaken til dette var Stengelsaken, rettsaken og alt støyet i media i og rundt saken. Da trakk Nordea seg og jeg tenker at mange andre sponsorer også gikk med ned i sluket.. Det hadde lite med om Trøim tok regningen eller ikke selv om jeg skjønner poenget.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied

Nå var det vel en grunn til denne krisen og sparebluss. Norsk fotball ble rammet hardt av finanskrisen og vi fikk også denne Stengel-saken hvor vi tapte i retten og Nordea som trakk seg som hovedsponsor rett i fleisen. Det var rett før skipet gitt under.. Trøim ble også påvirket av finanskrisen som alle andre.

Ellers er jeg ikke så uenig med deg. Et godt innlegg fra deg som vanlig det, Nils.

Deila var vel også inne på dette etter han hadde trukket seg, at det ble liksom for mye vinling i hans periode. Ikke ble det en skikkelig satsning på unge talenter og ikke ble det noen satsning på overgangsmarkdet, det ble bare veldig halvveis og en mellomting hele opplegget. Husker det var noen episoder hvor vi kunne signert noen skikkelig gode spillere, for eksempel Mathias Normann, men hvor vi ikke var villig til å betale det som krevdes. I stedet ble det lagt inn et skambud.

Nå blir det Eliteserien fra 16.juni også, riktignok gjennom TV-skjermen, men bedre enn ingenting. Det gleder jeg meg veldig til ​​
    Enig, det blir bra å komme i gang igjen.

Lett å være etterpåklok, men jeg mener Trøim gjorde feil, spesielt etter Stengelsaken. Der burde han bare tatt regningen og droppet den innsamlingsaksjonen. Vi gikk fra å være årets sponsorobjekt til å bli en klubb med tvilsom moral som var ute og tagg etter penger og sympatai.

Det er jo ikke mine penger, så det er jo så klart lett å bare mene noe uten å slippe å betale for det. Men jeg skjønner jo hva Deila også mener, det blir ofte sånn midt mellom alt mulig rart. Vi satset i 2018 med spillere som Carvalho, Ejuke, Sam Johnson osv. Men året etter så henter vi noen reserver fra Brann og RBK. Hadde vi i 2019 bygget videre på 2018 så hadde vi også hatt en bedre sesong. Og det er som sagt der jeg mener at Trøim kanskje sparer seg litt til fant. En jevnere satsing over tid tror jeg også hadde gitt mer fra sponsorer og mer fra publikum.

Fordi det er helt uforståelig for de fleste hva Vålerenga egentlig prøver å være. I løpet av ti år har vi gått fra å skulle bli best i Norden og unike i Europa til at vi i år skal være et ungt Oslolag i utfordrerposisjon. Hva vi skal være neste år er det ingen som vet. Det mest positive i år er at vi har en trener som faktisk passer til strategien og som kler klubben.

Jeg er ikke negativ til Trøim, han har brukt mye penger. Men jeg tror samtidig at han hadde kunnet spare en del av de pengene hvis han tok seg råd til å gjøre jobben skikkelig med en gang. Fotball er sånn sett ganske enkelt. Jo mer penger, jo bedre spillere, jo mer suksess. Utfordringen er at dette ikke alltid er riktig på individnivå. Det er mulig å blåse store summer på en spiller som viser seg totalt ubrukelig. Men over tid er investering i spillerstallen tilnærmet lik en garanti for suksess.

Men det er som sagt vanskelig å bli klok på Trøim. Han holder ikke på med Vålerenga for å få mye oppmerksomhet. Han investerer ikke for å kjøpe seg til suksess. Men han er såpass aktiv eier at det ikke er ren filantropi heller. I England hadde hatt garantert ikke vært en populær eier, til det er det for lite suksess. Her så sees han vel mest på som en godmodig eier som kommer med sjekkheftet når administrasjonen har brukt opp alle penga.

Jeg ønsker han alt godt, men jeg tror at om han skulle trekke seg ut så er ikke det verdens undergang. Kortsiktig kanskje, men jeg tror at klubben helt sikkert hadde fått på plass en ny eier eller investorgruppe.

Leave a comment:

• Grim
    replied
    ELITESERIENS NYE TERMINLISTE: NABOMØTER DE FØRSTE SEKS RUNDENE
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/Vb...e-seks-rundene

Fra tirsdag 16. juni ruller fotballen i Eliteserien igjen. Den opprinnelige terminlisten vrakes, og klubbene får korte borteturer de første rundene.
    Det opplyser Leif Øverland i Norsk Toppfotball til VG. Etter regjeringens ga grønt lys til Eliteserien torsdag, er revidert sesongplanlegging i gang.

Klubbene blir delt inn i regioner, og i praksis betyr det at eksempelvis Møre og Romsdal-klubbene Molde og Kristiansund møter hverandre både hjemme og borte i løpet av de første seks rundene.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post

Dette er jeg veldig enig i. Virker noen ganger at han holder respiratoren i gang, men glemmer restitusjonen av pasienten.

Forøvrig, VG melder at dem kommer til å godta trening fra ikveld, og start av kamper 15 juni. Dæven for godnyheter!!!
    Endelig fotball igjen! Nå kan vi igjen konsentrere oss om å spille fotball, vinne dueller..

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Men det er start-stopp-start-stopp med Trøim. Når han kom inn så var det full satsing med Martin i 2008, så brems i 2009 og 2010. Så var det satsing igjen i 2011 og litt mindre i 2012. Så kom 2013 med krise, lønnskutt og sparebluss i 2014. 2015 og 2016 var det litt mer, så full satsing med Deila i 2017 og 2018. Så var det brems igjen i 2019. Det er heller ikke sånn at vi har en og samme retning, men at farta varierer fra år til år. Vi kjører "prosjekt Martin" som etterfølges av "prosjekt Rekdal" og "prosjekt Deila"

Nå var det vel en grunn til denne krisen og sparebluss. Norsk fotball ble rammet hardt av finanskrisen og vi fikk også denne Stengel-saken hvor vi tapte i retten og Nordea som trakk seg som hovedsponsor rett i fleisen. Det var rett før skipet gitt under.. Trøim ble også påvirket av finanskrisen som alle andre.

Ellers er jeg ikke så uenig med deg. Et godt innlegg fra deg som vanlig det, Nils.

Deila var vel også inne på dette etter han hadde trukket seg, at det ble liksom for mye vinling i hans periode. Ikke ble det en skikkelig satsning på unge talenter og ikke ble det noen satsning på overgangsmarkdet, det ble bare veldig halvveis og en mellomting hele opplegget. Husker det var noen episoder hvor vi kunne signert noen skikkelig gode spillere, for eksempel Mathias Normann, men hvor vi ikke var villig til å betale det som krevdes. I stedet ble det lagt inn et skambud.

Nå blir det Eliteserien fra 16.juni også, riktignok gjennom TV-skjermen, men bedre enn ingenting. Det gleder jeg meg veldig til
    Last edited by tordvif; 07.05.2020, 19:44.

Leave a comment:

Working...
X