Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Wild Touch View Post

Klubben bør få hjelp, overbetalte spillere ikke.
    Er ingen spillere i Norge som er overbetalt.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Er ingen spillere i Norge som er overbetalt.
      Det er det "øye som ser". Og hvis en spiller som tjener dobbelt så mye som en vanlig arbeider, pluss bonuser han måtte få, har noe å klage på, så vet dem ikke hva beskjedenhet er.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Det er det "øye som ser". Og hvis en spiller som tjener dobbelt så mye som en vanlig arbeider, pluss bonuser han måtte få, har noe å klage på, så vet dem ikke hva beskjedenhet er.
        De klager vel heller ikke? Problemet er at den største verdien norske fotballklubber sitter på sannsynligvis er spillertroppen sin. Den verdien kan forsvinne hvis spillerne kan si opp kontraktene sine pga permittering.

Synes det er helt greit hvis klubbene får økonomisk nødhjelp. Det er helt uinteressant hva spillerne tjener. Og de er ikke overbetalt, de får det klubbene mener de er verdt.

Comment

De klager vel heller ikke, de får det klubbene mener de er verdt.
          Hmmmm...... kødder du??

Comment

Hmmmm...... kødder du??
            Nei. Men du siterer meg jo heller ikke riktig da.

Jeg opplever ikke at spillerne klager i noe særlig grad. De sitter i utgangspunkt med tidsbestemte kontrakter og ikke vanlige ansettelseskontrakter. Det betyr at om de skal få støtte fra NAV så må de bekrefte at de er arbeidssøkende og villige til å jobbe i andre bransjer, som er litt vanskelig for dem.

Lønnsnivået er det markedet som bestemmer. Det er ikke fantastiske lønninger i norsk fotball, så jeg opplever ikke at de er overbetalt. Største forskjellen er at de i ung alder kommer opp i et lønnsnivå som krever lang utdannelse og erfaring å få i andre yrker. Og det er helt fair, å satse på en karriere som spiller på elitenivå gir ingen garanti for suksess. Derfor er det viktig at de som faktisk gjør det også får en brukbar lønn hvis de skulle lykkes.

Comment

Nei. Men du siterer meg jo heller ikke riktig da.

Jeg opplever ikke at spillerne klager i noe særlig grad. De sitter i utgangspunkt med tidsbestemte kontrakter og ikke vanlige ansettelseskontrakter. Det betyr at om de skal få støtte fra NAV så må de bekrefte at de er arbeidssøkende og villige til å jobbe i andre bransjer, som er litt vanskelig for dem.

Lønnsnivået er det markedet som bestemmer. Det er ikke fantastiske lønninger i norsk fotball, så jeg opplever ikke at de er overbetalt. Største forskjellen er at de i ung alder kommer opp i et lønnsnivå som krever lang utdannelse og erfaring å få i andre yrker. Og det er helt fair, å satse på en karriere som spiller på elitenivå gir ingen garanti for suksess. Derfor er det viktig at de som faktisk gjør det også får en brukbar lønn hvis de skulle lykkes.
              Vel, nå begynnte Tollås å murre i media. Tipper han er en av dem som kommer innenfor denne kategorien:

" Enkelte spillere tjener godt over 6G, la oss si opp mot én million kroner. Da er du plutselig nede på 400.000 etter de 20 dagene. Det sier seg selv at det fører til enorme endringer i livet til en del."

stakkars......

Comment

Vel, nå begynnte Tollås å murre i media. Tipper han er en av dem som kommer innenfor denne kategorien:

" Enkelte spillere tjener godt over 6G, la oss si opp mot én million kroner. Da er du plutselig nede på 400.000 etter de 20 dagene. Det sier seg selv at det fører til enorme endringer i livet til en del."

stakkars......
                Vel, de fleste pleier jo å tilpasse utgiftene til inntektene så alle som mister en vesentlig del av inntektene merker jo det. De som tjener mest mister prosentvis en mye større andel av sin lønn.

Jeg synes myndighetene burde komme med penger til idrett, både topp og bredde. Hvis du vil diskutere lønnsnivået generelt så får det bli en annen diskusjon.

Comment

• Hvordan er kontraktsituasjonen til spillerne? Noen som har til sommeren eller ut året?

Comment

• Originally posted by Gorg View Post
                    Hvordan er kontraktsituasjonen til spillerne? Noen som har til sommeren eller ut året?
                    Det er kun Israelsson som utgår til sommeren (men han er jo solgt allerede). Litt verre med antall kontrakter som løper ut etter denne sesongen. Her er det jeg klart å finne ut: Adam, Tollås, Lekven, Shala, Klaesson, Finne. Om det er noen av de yngre i tillegg vet jeg ikke.

Comment

• Fikk akkurat en mail fra Elite om å sponse billetter for helsearbeidere til første kamp. Vippsa 200,- og oppfordrer andre til å gjøre det samme

100,- per billett
                      For de som kan styre sitt eget lag:
                      vif.managerleague.com

Comment

• Done!

Ligger mer info på hjemmesidene, bra tiltak.
                        https://www.vif-fotball.no/nyheter/b...n-stor-innsats

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                          Fikk akkurat en mail fra Elite om å sponse billetter for helsearbeidere til første kamp. Vippsa 200,- og oppfordrer andre til å gjøre det samme

100,- per billett
                          Vippset 600,- her. Kom igjen folkens

Comment

• Originally posted by Moa91 View Post

Vippset 600,- her. Kom igjen folkens
                            Har lyst til å være med, men vipps'n må oppdateres. Det går kun med norsk mob. nr, eller oppmøte i banken. Jeg kommer meg ikke til Norge nå. Noen andre muligheter?

Comment

Har lyst til å være med, men vipps'n må oppdateres. Det går kun med norsk mob. nr, eller oppmøte i banken. Jeg kommer meg ikke til Norge nå. Noen andre muligheter?
                              Yes, det ble oppdatert med følgende:

For de som ikke har VIPPS, betal inn din støtte til kontonummer 1503.51.88565, og merk betalingen med «Støtte 2020 og ditt navn».

Comment

• Noen som vet når vi presenterer årets drakter?

Comment

Working...
                                X