Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zeta
    replied
    VG har en hurtigguide om Vålerenga. Der går det frem at duellstyrken i laget er seriens svakeste, sammen med guttelaget Stabæk. Dette er så irriterende! Dette mener jeg er grunnen til at Vålerenga må spille med så defensive kanter slik at de sliter med å skape nok sjanser og mål

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Håper på det samme som deg. Forhåpentligvis kan Osame ta "Zahid-rollen" og mate Kjartansson med pasninger gjennom ledd.
    Det er her Osame har styrken sin, en ballfordeler på midten.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by Calven View Post

Da får vi sette næring etter tæring.
    Du må ikke tro alt som skrives, det er tilpasset sannhet.
    Det er såmye som aldri når frem til oss fans.

Som fks;
    Agenten Stig Lillejord ble tilbudt jobben som Sportslig ansvarlig i Vålerenga under Deila.
    100% sant.
    Når det gjelder regnskap så er klubbens regnskap offentlig. Og regnskapet viser netto overføring FRA As-et TIL klubben. Så er det korrekt at regnskapet til AS-et er noe mer komplisert å skjønne. Men også der kommer det fram at eier har gitt store lån som på et tidspunkt har blitt delvis konvertert til egenkapital.

Så; Jo, Trøim (gjennom Magni Sport) har bidratt til å holde klubben flytende!
    Og Fredriksen sletta masse gjeld i 2003.
    Uten de to gutta hadde klubben hatt minimum 1 restart langt nede i divisjonssystemet.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Buss View Post

Om Kjartanson skal mates med gjennombruddspasninger kan ikke Matti brukes som indreløper i vert fall. Sahraoui har vist frem noen fine pasninger gjennom ledd.
    Tipper Sahraoui/Shala i tospann med Bjørdal blir indreløperne fremover. Lekven og Matti ut.
    Håper på det samme som deg. Forhåpentligvis kan Osame ta "Zahid-rollen" og mate Kjartansson med pasninger gjennom ledd. Jeg tror Lekven er ferdig med Bjørdal inn. Lekven sine dager som førstevalg er nok over i hvert fall, selv om han sikkert får noen kamper. Shala er glad i å dra på seg kort og suspensjoner, samt en del skadeplaget. Så blir sikkert noen kamper på Matti og Lekven likevel.

Leave a comment:

• Buss
    replied
    Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/X8...for-aa-tro-det

Interessant lesning i VG. Tydelig at vi gjorde en knall speiding og en avgjørende signering før 2014 sesongen. Bare synd vi slapp inn for mye mål.

En annen ting jeg legger merke til er når han nevner Ghayas Zahid. Måten han matet Ørn med baller.

Det tror jeg er en avgjørende faktor for han. Vi er nødt å gi gjennombrudds pasninger mellom ledd, mer en høye innlegg fra back. Ørnen vil ikke score, hvis ikke gutta gir han gode pass.

Dette er en av grunnene at jeg ønsker en i 10er posisjon som kan spille igjennom. Men i 4-3-3 håper jeg en indreløper kan ta steget frem på banen og gjøre den jobben. Men igjen. Helt avgjørende med baller frem til Ørn
    Om Kjartanson skal mates med gjennombruddspasninger kan ikke Matti brukes som indreløper i vert fall. Sahraoui har vist frem noen fine pasninger gjennom ledd.
    Tipper Sahraoui/Shala i tospann med Bjørdal blir indreløperne fremover. Lekven og Matti ut.

Leave a comment:

• Calven
    replied
    Originally posted by EngaForAlltid View Post

Trøim har dekket enorme underskudd hvert år. Den dagen han forsvinner kommer vi til å ha store problemer.;
    Da får vi sette næring etter tæring.
    Du må ikke tro alt som skrives, det er tilpasset sannhet.
    Det er såmye som aldri når frem til oss fans.

Som fks;
    Agenten Stig Lillejord ble tilbudt jobben som Sportslig ansvarlig i Vålerenga under Deila.
    100% sant.

Leave a comment:

• Spinner
    replied

Det stemmer ikke.
    Zahid hadde 5 assist den sesongen.

I tillegg spilte han et par cupkamper der han assisterte to mål.
    Da legger jeg meg flat..så mye for eksterne stats-sider....

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Da får vi bare krysse fingrene for at han gir oss samme vilkår som Røkke har gjort for Molde. Selv om han har trukket seg ut av klubben så spytter han inn tosifret antall millioner hvert år til klubben slik at de kan investere og senere kunne stå på egne bein.
    ​​​​
    Dette avsnittet i saken er viktig:

"Av dokumentene til årsmøtet i Vålerenga Fotball Elite fremkom det at Trøim har garantert for 13,9 millioner kroner i år i form av driftstilskudd eller lån."

Merk det siste ordet der. Lån. Han garanterer at han kan skaffe oss 13,9 mill, men at han *kan* kreve at det er et lån han *kan* kreve å få tilbakebetalt.

Det virker som han er et sikkerhetsnett fremfor investor.

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied
    Originally posted by Spinner View Post

Hm, så vidt jeg kan se fikk Zahid 9 mål og NULL assists i 2014...Kan jo bare vaere et merkelig sammentreff selvsagt...
    Det stemmer ikke.
    Zahid hadde 5 assist den sesongen.

I tillegg spilte han et par cupkamper der han assisterte to mål.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post

Interessant lesning i VG. Tydelig at vi gjorde en knall speiding og en avgjørende signering før 2014 sesongen. Bare synd vi slapp inn for mye mål.
    En annen ting jeg legger merke til er når han nevner Ghayas Zahid. Måten han matet Ørn med baller.
    Hm, så vidt jeg kan se fikk Zahid 9 mål og NULL assists i 2014...Kan jo bare vaere et merkelig sammentreff selvsagt...
    Last edited by Spinner; 11.09.2020, 13:56. Reason: Hm, merkelig, kan ikke skrive liten Æ lenger, kun stor....

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied

Det kommer penger inn i kassa, så da er han med.
    Han har klart å tape penger i oljemarkedet over tid, en bedrift i seg selv.
    Hvorfor kan ikke han trekke seg fra alt som har med Enga å gjøre?
    Personlig ønsker jeg at klubben styrer det økonomiske selv, så snart som overhodet mulig.
    Når har klubben noen gang greid å stå på egne bein økonomisk?
    Trøim har dekket enorme underskudd hvert år. Den dagen han forsvinner kommer vi til å ha store problemer.
    Da får vi bare krysse fingrene for at han gir oss samme vilkår som Røkke har gjort for Molde. Selv om han har trukket seg ut av klubben så spytter han inn tosifret antall millioner hvert år til klubben slik at de kan investere og senere kunne stå på egne bein.
    ​​​​

Leave a comment:

• heiheiludoblirvialdrilei
    replied

Det tror jeg er en avgjørende faktor for han. Vi er nødt å gi gjennombrudds pasninger mellom ledd, mer en høye innlegg fra back. Ørnen vil ikke score, hvis ikke gutta gir han gode pass.

Dette er en av grunnene at jeg ønsker en i 10er posisjon som kan spille igjennom. Men i 4-3-3 håper jeg en indreløper kan ta steget frem på banen og gjøre den jobben. Men igjen. Helt avgjørende med baller frem til Ørn

Leave a comment:

• Loffen
    replied

Personlig ønsker jeg at klubben styrer det økonomiske selv, så snart som overhodet mulig.
    Altså; alle har tapt penger i oljemarkedet det siste året. Equinor er f.eks. ned med 13 % siste året.

Men nok om det:
    Alle er enige om at det beste er om klubben kan klare seg selv. Dette har jo også vært uttalt offentlig både av Trøim og klubben.
    Men før vi kommer dit gir avtalen med Trøim trygghet og det er også veldig viktig. Spesielt i de tidene vi er i nå.
    Vi hadde gått konk flere ganger hvis det ikke hadde vært for Fredriksen og Trøim.

Leave a comment:

• Calven
    replied

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Hadde vi bare vært foruten korona-dritet. Hele effekten med Fagermo og Ørnen som vi kunne fått med tilskuere forsvinner siden det bare er lov med 200 på triubunen

Leave a comment:

Working...
X