Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by zeta View Post
    For det andre mener jeg at to på midten ikke kan være så ufarlige. Da RBK var på topp hadde de tre farlige på midten, to raske målfarlige kanter pluss offensive backer!
    Indreløperne til RBK har en helt annen rolle enn VIFs sittende midtbanespillere. Den 433-formasjonen der med en hengende midtbanespiller og to indreløpere, så trenger de litt andre spilleretyper enn Abu og Lekven. Men skulle gjerne hatt en Bent Skammelsrud i VIF altså! Hadde selvfølgelig ikke gjort noe om en av de to sittende midtbanespillerne våre hadde en skikkelig slegge.

Comment

For det sjette Spinner, hvordan forholder du deg til at Abu spilte med helt andre typer da han var god?
      For det sjuende, kan vi være enige i at Abu og Lekven ikke passer sammen?
      Jeg kan svare på disse spørsmålene, resten ser jeg ikke noe poeng i å diskutere med deg, som nevnt over.
      1: Jeg forholder meg ikke til Abus suksess sammen med DFH på noen spesiell måte. Og det trenger jeg heller ikke å gjøre. Det er rimelig søkt å si at hans grove personlige feil denne sesongen har noe å gjør med hvem som står 20 meter unna. Vi snakker om enkle ting her, spesielt dette med å motta ballen og å vende rett opp i en motspiller.
      Og jeg gjentar: Det er liten grunn til å tro at sammenligningen mellom Lekven og Abu er vesentlig for sesongen 2020.

2: HVIS vi snakker om å bruke begge to som de sittende midtbanespillerene i en 4-2-3-1 så er jeg enig. Men igjen, jeg ser ikke dette som veldig vesentlig, og jeg har ikke "oppheng" på den defensive midtbanen vår. Vi har langt større problemer. Og det er der vi ikke blir enige.
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Det du tydeligvis ikke vil forstå er at du ikke har noe grunnlag for å hevde at hverken spillertypen eller spilleren i seg selv har noen direkte sammenheng med resultatene våre. Du kan mene det så mye du vil, og du kan fortsette på repeat så mye du vil, men det forandrer ingenting i den virkelige verden.

Når vi vinner over Godset med Lekven og Shala på banen, så er det liksom "på tross av Lekven", mens når vi taper mot Godset med Lekven og Shala på banen så er det Lekven sin feil, selvsagt, og en spillertype vi ikke burde bruke... Som sagt, det er ikke noe poeng å diskutere dette med deg.
        Har ikke Shala heller spesiell betydning for resultatene? Ejuke? Jeg mener det er tydelig at enkelte spillere kan virke svært inn på lagets prestasjoner.

Når laget kollapser uten Shala tyder det på at det ikke var på grunn av Lekven vi vant. Når laget er nr 16 i høst med 10p på femten kamper! når Ejuke og Shala går ut viser det at noe er alvorlig galt med laget. Normale lag skal ikke kollapse sånn

Comment

Spinner, vi er i hvert fall enige i at vi har store problemer. Nøyaktig hva mener du at det er?

Comment

Spinner, vi er i hvert fall enige i at vi har store problemer. Nøyaktig hva mener du at det er?
            Jeg finner det ikke så veldig meningsfyllt å diskutere problemer med dagens stall akkurat nå da det er åpenbart at det vil bli en del utskiftinger, enten ved at noen eldre forsvinner og noen unge slipper til, eller gjennom kjøp og salg. Det er dog hevet over enhver tvil at vi mangler en spiss. Og skal vi fortsette med dette 4-2-3-1 systemet (som jeg ikke ønsker på noen måte) så har vi per idag ikke veldig mange å velge mellom.
            Klubben har selvsagt andre utfordringer enn bare stallen, men om vi ikke får gode resultater i vårsesongen så vil det forsterke en del av de allereded eksisterende problemene med tanke på publikum, interesse, mediadekning osv.
            Jeg er også usikker på økonomien og i hvilken grad vi kan regne med mer hjelp fra vår snille onkel, og det kan ihvertfall by på problemer.

Men jeg velger som nevnt tidligere å se litt lysere på situasjonen. Vi er bokstavelig talt stolpeskudd unna en "godkjent" plassering, vi har fått opp en veldig god Dønnum og en stabilt "god nok" Borch, og vi har en god ung keeper (forutsetter at Klaesson blir satsa på neste sesong også). Kanskje Odin får noen flere innhopp neste sesong også, og så får vi se hva som bor i han. Kanskje vi får se O. Opsahl også, det hadde vært hyggelig.
            Som sagt, vi får vente å se til vi nærmer oss ny sesong, og så får vi se på hva slags materiale vi har å by på. Og hva slags økonomisk realitet vi må ta inn over oss.
            vif.managerleague.com

Comment

Tror både Abu og Lekven fungerer best som typiske anker-spillere i 4-3-3. Abu er mer defensivt anlagt og Lekven er mer ballfordeler, men begge trenger nok helst typiske indreløpere foran seg .

Shala er en typisk indreløper, i tillegg har vi kanskje også Felix, Fellah og Israelsson som kan fungere i de rollene.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                Akkurat den statistikken sier ikke veldig mye om det totale bildet.
                Og regner ikke med at trenerteamet brukte sofascore når de ga sin stemme til årets spiller.
                FrankO, vet du noe om klubbens analyseverktøy?
                Nei, men denne kåringa gjelder ikke kun kamper, men treninger også. Det føres statistikk fra hver eneste trening som legges til grunn.

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Nei, men denne kåringa gjelder ikke kun kamper, men treninger også. Det føres statistikk fra hver eneste trening som legges til grunn.
                  Akkurat det er nok noe de med hell kunne skrevet i saken. Om de hadde skrevet litt mer om hva kriteriene er osv ville vi nok ikke diskutert det like heftig heller.

Comment

Spinner, det er fint at du kan se litt avslappet og positivt på det hele. Klubben trenger slike folk også. Jeg, derimot, hører til den mer desperate gruppen. Jeg vil straks ha en skikkelig diagnose og ordentlige tiltak. Det går for mange år med dilldall

Comment

Spinner, det er fint at du kan se litt avslappet og positivt på det hele. Klubben trenger slike folk også. Jeg, derimot, hører til den mer desperate gruppen. Jeg vil straks ha en skikkelig diagnose og ordentlige tiltak. Det går for mange år med dilldall
                      Grunnen til at jeg tar det avslappet tror jeg er forankret i at jeg ikke tror på en enkel diagnose, på et enkelt tiltak eller en enkel løsning.
                      Når det skal sies, er det ikke mye avslappet ved meg når jeg ser på kamp, enten det er på Intility eller i sofaen eller foran PCen. Jeg kan hyle og skrika så både unger og bikkjer får seg en real støkk, desverre, selv om jeg prøver å holde det på et nogenlunde nivå La oss bare si at "jeg jobber med meg selv på dette området" :-P

Hvis du tror det finnes en "skikkelig diagnose" og ett eller flere "ordentlige tiltak" som man bare kan utføre og da få umiddelbare resultater, så er jeg redd du blir skuffet. Hvis du tror det er EN ting, et problem, en spiller, som har gjort at høsten ble som den ble, så blir du nok også skuffet.
                      "Mer fysikk" på banen gjør ikke at Finne eller Dønnum setter færre skudd i metallet, for å si det sånn.
                      "Mer fysikk" på banen gjør heller ikke at det blir færre støttepasninger eller høyere balltempo. Og det gjør nok lite med presisjonen noe sted på banen. Tror ikke engang vi slår noen bedre innlegg heller, men kanskje betyr det at det er noen høyere spillere der opp som kan vinne hodedueller.
                      Det er så sykt mange faktorer, og svært mange tilfeldigheter, som avgjør høstresultatene at det ikke er morsomt engang Man må bare prøve å gjøre så godt man kan innenfor så mange av de som mulig. Som jeg har sagt før: Vi spiller i en så jevn liga at ett eller to fulltreff på overgangsmarkedet, eller ett veldig stort talent som kommer opp, kan snu hele situasjonen på hodet. Det skal bli spennende å se B/G neste sesong for å si det sånn

Det er en stund siden vi gjorde et godt treff nå.
                      Statistisk sett er det snart på tide igjen.
                      vif.managerleague.com

Comment

http://www.vif-fotball.no/nyheter/fe...Mm2s3lKmpN_kqs

Ferie med egentrening. Da er det bare å stå på, gutta, og så er det bånn gass i 2020!
                        vif.managerleague.com

Comment

Har sett på Instagram at spillerene har vært i Barcelona den siste uken.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                            Har sett på Instagram at spillerene har vært i Barcelona den siste uken.
                            Dette var spillerturen fra onsdag til søndag. Var vel et lite avbrekk før treningen starter igjen

Comment

Originally posted by Pete View Post

Dette var spillerturen fra onsdag til søndag. Var vel et lite avbrekk før treningen starter igjen
                              Det var bot-turen. Men ikke alle deltok.

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Grunnen til at jeg tar det avslappet tror jeg er forankret i at jeg ikke tror på en enkel diagnose, på et enkelt tiltak eller en enkel løsning.
                                Når det skal sies, er det ikke mye avslappet ved meg når jeg ser på kamp, enten det er på Intility eller i sofaen eller foran PCen. Jeg kan hyle og skrika så både unger og bikkjer får seg en real støkk, desverre, selv om jeg prøver å holde det på et nogenlunde nivå La oss bare si at "jeg jobber med meg selv på dette området" :-P

Hvis du tror det finnes en "skikkelig diagnose" og ett eller flere "ordentlige tiltak" som man bare kan utføre og da få umiddelbare resultater, så er jeg redd du blir skuffet. Hvis du tror det er EN ting, et problem, en spiller, som har gjort at høsten ble som den ble, så blir du nok også skuffet.
                                "Mer fysikk" på banen gjør ikke at Finne eller Dønnum setter færre skudd i metallet, for å si det sånn.
                                "Mer fysikk" på banen gjør heller ikke at det blir færre støttepasninger eller høyere balltempo. Og det gjør nok lite med presisjonen noe sted på banen. Tror ikke engang vi slår noen bedre innlegg heller, men kanskje betyr det at det er noen høyere spillere der opp som kan vinne hodedueller.
                                Det er så sykt mange faktorer, og svært mange tilfeldigheter, som avgjør høstresultatene at det ikke er morsomt engang Man må bare prøve å gjøre så godt man kan innenfor så mange av de som mulig. Som jeg har sagt før: Vi spiller i en så jevn liga at ett eller to fulltreff på overgangsmarkedet, eller ett veldig stort talent som kommer opp, kan snu hele situasjonen på hodet. Det skal bli spennende å se B/G neste sesong for å si det sånn

Det er en stund siden vi gjorde et godt treff nå.
                                Statistisk sett er det snart på tide igjen.
                                Dette er rimelige argumenter, likevel er jeg uenig med deg. For vi har mye på plass, en trener som er god på treningsfeltet, en som tidligere har vist at han kan lede et lag. Vi har en motivert, treningsvillig spillergruppe, egen stadion, fans som støtter skikkelig..Vi har også sett at når ting begynner å sitte så har laget mye inne

Derfor mener jeg at det er en spesiell grunn til fiaskoen. For meg er det så opplagt at VIF ikke tar nærkampstyrke på alvor. Svakheter i duellene gir alle slags problemer, selvtilliten blir dårlig, det blir veldig fort farlig bakover. Lag som mestrer nærkampspillet ser mye mer solide ut, angriper med mer fleksibilitet og trøkk, de bryter ned motstanderne. Det er i grunn sjokkerende hvor liten vekt som blir lagt på nærkamp/duellspill i norsk fotball og spesielt i Vålerenga. Vålerenga bryr seg jo ikke om det. En justering her ville gjort underverker tror jeg

Selvfølgelig er fotball mer enn dueller, men dette må ligge i bånn, da er det et solid fundament å bygge videre på

Comment

Working...
                                X