Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt kald vann i årene:
    https://www.dagbladet.no/sport/klokt...ausen/72695979

Jeg håper vi får med oss NOE fra de 3 neste kampene. Sannsynligvis blir det veldig lite. Jeg tar det for gitt at vi får regelrett juling av B/G, men Kanskje vi kan ta et poeng mot Molde. Brann-kampen er helt terningkast, kan gå alle veier. Jeg tror sannsynlig total-fangst på disse 3 kampene er 2 poeng, dvs enten 1 eller 3 poeng. Jeg er gæærn nok til å hevde at det ikke er så farlig, bare vi klarer å reise oss på de NESTE 3 kampene etter det, og ikke kollapser mentalt. Vi "vet" at vi ikke kommer til å kjempe om gull eller sølv i år, de plassene ser ut til å være tatt. Og så tett som denne ligaen er, blir det små marginer som vil avgjøre #4-#10.Blir ikke overrasket om det skiller 6 poeng mellom disse to punktene ved sesongslutt.

Jeg stålsetter meg, og håper at klarer å få opp effektiviteten foran mål i disse tre neste kampene, da er alt mulig! Også tror jeg vi rett og slett trenger bittelitt flaks, og gjerne en straffe eller to
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

• Morten P sparker inn vidåpne dører som vanlig. Klart at de neste tre kampene er vanskelige og ser vi sesongen under ett (som man gjerne gjør til slutt) så er ikke 0 poeng på disse kampene annet enn det vi egentlig kan forvente.

Forsøkte å skrape sammen litt optimisme til Molde-kampen i Tippekonkurransen og dristet meg til uavgjort. Fakta er at alt annet enn -3 mål i målforskjell og like mange poeng etter denne runden er ren bonus.

​​​​​​​Brann i Bergen er som Spinner skriver ren bingo. Den som har dagen og marginer på sin side tar tre poeng, ellers blir det uavgjort.

B/G hjemme er en veldig interessant kamp. Personlig håper jeg de kommer til Intility med 12/12 seire slik at de tror de kan gå på vannet. VIF slår vanligvis godt nedenfra.

​​​​​​​Det er bare å gå inn i disse tre med lave skuldre. Ha det gøy og se på hvert poeng som en bonus.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
        Litt kald vann i årene:

Jeg håper vi får med oss NOE fra de 3 neste kampene. Sannsynligvis blir det veldig lite. Jeg tar det for gitt at vi får regelrett juling av B/G, men Kanskje vi kan ta et poeng mot Molde. Brann-kampen er helt terningkast, kan gå alle veier. Jeg tror sannsynlig total-fangst på disse 3 kampene er 2 poeng, dvs enten 1 eller 3 poeng. Jeg er gæærn nok til å hevde at det ikke er så farlig, bare vi klarer å reise oss på de NESTE 3 kampene etter det, og ikke kollapser mentalt. Vi "vet" at vi ikke kommer til å kjempe om gull eller sølv i år, de plassene ser ut til å være tatt. Og så tett som denne ligaen er, blir det små marginer som vil avgjøre #4-#10.Blir ikke overrasket om det skiller 6 poeng mellom disse to punktene ved sesongslutt.

Jeg stålsetter meg, og håper at klarer å få opp effektiviteten foran mål i disse tre neste kampene, da er alt mulig! Også tror jeg vi rett og slett trenger bittelitt flaks, og gjerne en straffe eller to
        På den positive siden så ble Molde seriemester med 19p etter 10 runder i fjor... Mange måter å lese statistikk på.

Comment

• Vi slo B/G i treningskamp på intility så sent som i juni for halvannen mnd side, så hvorfor man nå går å forventer juling skjønner jeg ingenting av. B/G har flyten, men det er tross alt stort sett det samme laget vi slo og hadde flere store sjanser mot. Her sitter det mye i hue på spillerne. Selvfølgelig kan vi vinne mot B/G! En gjeng med tannbørstekosere. Ikke la frykten for frykten vinne.

Og selvfølgelig kan vi ta poeng mot Molde og Brann også! Vi er føkkings Vålerenga!

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
            Litt kald vann i årene:

Det er jo ikke noe nytt her og Morten P, har jo helt rett i at det er liten forskjell i tallene ift 2019 og at det er resten av sesongen, som DEF må måles på ift progresjon. Så egentlig er dette i kategorien agurknytt...

Uansett 1-4 p i de tre neste kampene, er det vi kan håpe på (Molde borte U, Brann borte U/B og B/G hjemme T)
            \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Synes det blir litt absurd å hevde at man ikke kan konkludere etter 10, men at man kan det etter 13. Hvorfor ikke si 15 da så har vi møtt alle lag en gang? Etter 13 kamper begynner jo kampprogrammet vårt å se langt enklere ut igjen.

Oppsummerer man sesongen så langt har vi fått flere dommeravgjørelser mot oss enn vi pleier (tenker særlig på feilaktige anuleringer og røde kort) man kan argumentere for at vi med samme prestasjoner normalt ville hatt flere poeng enn nå.
              Vi har prestert bedre enn man kan forvente i jevne kamper. Om det handler om litt flaks eller kun økt vinnermentalitet eller litt av begge deler er vanskelig å vite.
              Vi har vært bedre deffensivt enn i fjor, men også vært mindre effektive på sjansene.
              VI har hatt færre skader, om det skyldes flaks eller bedre arbeid av det medisinske apparatet og trenerne er vanskelig å si.
              Dessuten kan man si at første halvdel i fjor var glimrende og at det er svært sjelden man har en så dårlig høst med det utganspunktet. Så starter vi like godt i år er jeg meget godt fornøyd.

Det er kun i dag at jeg tenker vi på papiret er bort i mot sjanseløse. Røkkeløkka er den vanskeligste banen å spille på i eliteserien.
              Jeg har stor tro på 3 poeng mot brann og utelukker ikke at vi kan ta poeng mot torsketemmerne.
              Ni poeng på de neste 5 kampene gjør at vi er godt i rute. Det kan bety seier mot brann, start og sandefjord og tap mot bodø og molde

Comment

• Originally posted by way_ View Post
                Vi slo B/G i treningskamp på intility så sent som i juni for halvannen mnd side, så hvorfor man nå går å forventer juling skjønner jeg ingenting av. B/G har flyten, men det er tross alt stort sett det samme laget vi slo og hadde flere store sjanser mot. Her sitter det mye i hue på spillerne. Selvfølgelig kan vi vinne mot B/G! En gjeng med tannbørstekosere. Ikke la frykten for frykten vinne.

Og selvfølgelig kan vi ta poeng mot Molde og Brann også! Vi er føkkings Vålerenga!
                Og for 1 år siden ca banket vi B/G 6-0 i en tellende kamp. Det var mot nesten samme lag og trener..

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Og for 1 år siden ca banket vi B/G 6-0 i en tellende kamp. Det var mot nesten samme lag og trener..
                  Og i oppkjøringen i år slo vi dem også. Skjønner ikke helt hva folk er redde for. Det er DEM som er redde for Intility.
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Brann i morra og Glimt om 1 uke.
                    Etter at Glimt rota bort seieren mot Stabæk i går, og det allerede er slått krisealarm i Bergen så hat optismen steget for 2 bra kamper.
                    Dog; feilfritt defensivt uten personlige feil blir nøkkelen.

Comment

• Man kan ikke la være å elske denne mannen!

"- Jeg blander meg ikke opp i det. Jeg mener jeg er verdt hundre millioner, jeg. Så forhandlingene kommer nok til å pågå en stund",
                      sier Dønnum til Nettavisen med et flir om munnen.

Sorry, var kanskje ikke riktig tråd, og noe sent, men det sitatet fortjente en post!

(Jeg vil gjerne beholde han, men innser at dersom noen legger 100 mill på bordet, blir han sannsynligvis solgt!)
                      vif.managerleague.com

Comment

• For de som er intresserte i slikt:

Slik scorer Vålerenga!

#1: En ball ramler ned rett foran Dønnum etter et innlegg. Han setter tuppen til, og ballen triller rolig i lengste hjørne.
                        #2: Aron Dønnum drar opp på høyre og passer til en fremadstormende Lekven.Han legger tilbake til Shala som dundrer inn årets første
                        #3: Osame felles, Matti scorer på straffe
                        #4: Shala felles, Matti scorer på straffe
                        #5: Shala tar et frispark og Matti putter.
                        #6: Borchgrevink løfter inn, og den treffer låret til Adekugbe. Ballen spretter bort til Vega, som løfter den fint over Austbø!
                        #7: Corner, keeper gir retur, Ivan setter den med høyre fot fra fire meter.
                        #8: Lekven spiller til Matti, som sender den videre til Benjamin, som bare styrer ballen inn.
                        #9: Vi kontrer med Dønnum og Finne, begge løper opp og Dønnum spiller ballen sidelengs til Finne som er på blank kasse.
                        #10: Corner fra Borch, heades inn av Oldrup.
                        #11: Osame slår innlegg, Lekven stusser til Benjamin som tar den pent ned på brøstet og scorer.
                        #12: Dønnum spiller ut til Borch på overlapp, som legger inn, og Osame putter.
                        #13: Corner...selvmål av en av Godset-spillerene
                        #14: Osame sender ballen til Vega, som slår inn. Finne vender opp og putter.
                        #15: Dønnum skyter, hands, Finne scorer på straffe.
                        #16: Matti felles i feltet, Finne scorer på straffe.

Cornere

Vi har kjempa oss til 52 hjørnespark.
                        Vi har putta på 3 av de (så 1 mål per 17 cornere)
                        Vi har gitt bort 77.
                        Og sluppet inn NULL mål på de!!!!
                        Last edited by Spinner; 02.08.2020, 00:28. Reason: Oppdatert etter 12. runde
                        vif.managerleague.com

Comment

• Bodø/Glimt skal ikke få det lett mot oss nei. Det blåser en positiv vind over klubben, og det er en herlig moral i laget. Som de igjen viser i kveld med en sterk prestasjon i Bergen. Vi er vanskelige å bryte ned og gode til å forsvare oss, så at de bare skal kjøre over oss har jeg ingen tro på. Blir nok en jevn kamp dette.

Comment

• Hva slags formasjon spiller rekruttlaget for tiden?

Comment

• Ja, det blåser en positiv vind over klubben. Tap mot Molde, seier mot Brann. Kampen mot Glimt kan gå alle veier, så tre "lette" kamper. Klarer vi feks. 8 poeng på de fire neste kampene, så er vi med i toppen (les kampen om tredjeplass).

DEF har gjort noe med psyken til gutta, virker det som. Det er lavere skuldre, smil om munnen og DEF tar fokuset bort fra gutta i media - og dermed noe av trøkket. At vi starter dårlig i går mot Brann gjorde at jeg tenkte det gikk mot et tap, men vi jobber oss inn i kampen og vinner. Det samme har vi sett i flere andre kamper i år.

Det er noen ting som særlig bekymrer meg. Og det handler om tynn stall:
                              1. Vi mangler en målscorer. Stokke virker som en god mann med gode holdninger, men han er ikke i form ennå. Og han putter for lite. Funker bra når han får innlegg som han kan dunke inn fra fem meter. Men ellers mangler fart og litt teknikk.
                              2. Dønnum blir solgt. Han er viktig for oss, ikke bare fordi han kan holde på ballen, men også fordi han binder opp motspillere og gir dermed rom for f.eks. Matti. Vi har ingen som kan overta hans rolle. Osame, seff, er litt av den samme typen.
                              3. Dersom vi får et par skader på flere nøkkelspillere, så er ikke kvaliteten god nok på de neste beste.

Ellers har flere av unggutta tatt steg i år. Mot Brann starta vi med seks mer eller mindre unge, som alle er mer eller mindre egenproduserte: Klaesson, Borch, Ivan, Felix, Osame og Dønnum. Det lover utrolig godt. Så er det flere som banker på døra.

Kan ikke dy meg: jeg er mer positiv og har mer tro enn på mange år. Har ikke gledet meg mer til kamp enn siden 2010.

​​​​

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                                Hva slags formasjon spiller rekruttlaget for tiden?
                                samme som a-laget 4-3-3

Comment

Working...
                                X