Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Daniel View Post
    Da er vi ferdige med de tre kampene som mange mente det var umulig å få med seg poeng fra. Fasit er 4 poeng og mer optimisme enn tidligere.

I kjent Vålerengastil er optimisme forbundet med å gå på trynet og i kjent supporterstil tar vi tre kamper av gangen i stedet for én:

Start borte (17/8)
    Spiller i dag borte mot Kristiansund. Har variert veldig. Røyk 5-0 borte mot RøkkeFK etter å ha slått Mjøndalen 3-0 hjemme. Vi får én hviledag mer, men nå er det såpass lenge til kamp at det har liten til ingen betydning.

Sandefjord hjemme (22/8)
    Har tre strake seire på hjemmebane (Aalesund, Mjøndalen, Molde(!)), men er betydelig dårligere på bortebane. Har ikke tatt poeng på bortebane siden første serierunde. Alt er med andre duket for et realt bananskall.

Om vi begynner med disse to så har vi halvspilt serie. Tror virkelig vi kan vinne begge disse. Jeg synes vi har vist en utrolig krigerevne fra første kamp og at løpsmønster og spillestil gradvis har blitt bedre og tydeligere. I den første kampen var det kun kjemping, mot Bodø så viser vi hva vi ønsker å gjøre. Vi var helt utslitt i Bergen, men nå følger en rekke med kamper der vi får brukbar tid til restitusjon igjen. Det tror jeg vi profitterer på. Går det som jeg tror har vi 29 poeng på 15 kamper, det er helt fantastisk og langt over min forventing.

Da tror jeg vi er i førersete for kampen om bronsen og at kun Odd og RBK står igjen som klare utfordrere til den. Jeg antar at de dropper køppen i år så da vil selv en fjerdeplass gi Europa plass. Jeg tror høstmøtene mot rbk og odd blir svært viktige. Jeg tror vi slår odd, men det spørs om vi ikke må være fornøyd med u mot trønderne særlig siden de nå er noen poeng bak oss på tabellen. Heldigvis er det hjemmekamper som gjenstår mot begge disse lagene.
    Jeg tror det kan bli en morsom høst, og jeg kjenner lukta av Europa.

Comment

• Jeg trekker et lettelsens sukk når vi passerer 30 poeng. Uansett hvor mange runder det er igjen

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Jeg trekker et lettelsens sukk når vi passerer 30 poeng. Uansett hvor mange runder det er igjen
        Vi lærte vel i fjor høst at det fort går nedover i fotball. Vi lå på 3.plass og lå an til medalje etter å ha banket Bodø-Glimt 6-0 på hjemmebane etter halvspilt serie forrige sesong. Ikke det at jeg tror på samme kollaps igjen, jeg bare skjønner deg.

Ellers så skal Molde og B/G ut i europa og får et mye tøffere kampprogram enn oss. Kan det være en fordel? Spesielt B/G har jo ikke en spesielt stor tropp, og de sliter allerede etter det tøffe kampprogrammet vi har vært gjennom. Jeg tror at B/G er nødt til å hente inn noen ekstra spillere om de skal holde helt inn i ligaen + spill i Europa. NM kan fort starter her i Norge også, men blir vel muligens avlyst i år.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Vi lærte vel i fjor høst at det fort går nedover i fotball. Vi lå på 3.plass og lå an til medalje etter å ha banket Bodø-Glimt 6-0 på hjemmebane etter halvspilt serie forrige sesong. Ikke det at jeg tror på samme kollaps igjen, jeg bare skjønner deg.

Ellers så skal Molde og B/G ut i europa og får et mye tøffere kampprogram enn oss. Kan det være en fordel? Spesielt B/G har jo ikke en spesielt stor tropp, og de sliter allerede etter det tøffe kampprogrammet vi har vært gjennom. Jeg tror at B/G er nødt til å hente inn noen ekstra spillere om de skal holde helt inn i ligaen + spill i Europa. NM kan fort starter her i Norge også, men blir vel muligens avlyst i år.
          Du er inne på noe der. Jeg tror Molde blir seriemester, og ser ikke bort fra at B/G går på et knippe smeller fremover. Kanskje vi tapte sølvet til B/G i går?

Comment

• VIF2 slo Tromsdalen i dag 2-1. Vi trenger alle poeng vi kan få for å berge plassen.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
              VIF2 slo Tromsdalen i dag 2-1. Vi trenger alle poeng vi kan få for å berge plassen.
              Men er det noen som kan rykke ned i år, når de ikke spiller kamper på nivå 4?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Men er det noen som kan rykke ned i år, når de ikke spiller kamper på nivå 4?
                Aner ikke om de får startet opp på nivå 4 men greit å ta poeng uansett så vi er sikret :-).

Comment

Aner ikke om de får startet opp på nivå 4 men greit å ta poeng uansett så vi er sikret :-).
                  Helt klart! Godt at de slo tilbake. Trodde rekruttene skulle slite mye idag mot TUIL, som er et av heislaga i OBOS.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Helt klart! Godt at de slo tilbake. Trodde rekruttene skulle slite mye idag mot TUIL, som er et av heislaga i OBOS.
                    De var klart best i dag. Fortjent seier. Men de er ikke spesielt effektive foran mål.

Comment

De var klart best i dag. Fortjent seier. Men de er ikke spesielt effektive foran mål.
                      Seiersmål i det 95. minutt er uansett moro

Comment

• For de som er intresserte i slikt:

Slik scorer Vålerenga!

#1: En ball ramler ned rett foran Dønnum etter et innlegg. Han setter tuppen til, og ballen triller rolig i lengste hjørne.
                        #2: Aron Dønnum drar opp på høyre og passer til en fremadstormende Lekven.Han legger tilbake til Shala som dundrer inn årets første
                        #3: Osame felles, Matti scorer på straffe
                        #4: Shala felles, Matti scorer på straffe
                        #5: Shala tar et frispark og Matti putter.
                        #6: Borchgrevink løfter inn, og den treffer låret til Adekugbe. Ballen spretter bort til Vega, som løfter den fint over Austbø!
                        #7: Corner, keeper gir retur, Ivan setter den med høyre fot fra fire meter.
                        #8: Lekven spiller til Matti, som sender den videre til Benjamin, som bare styrer ballen inn.
                        #9: Vi kontrer med Dønnum og Finne, begge løper opp og Dønnum spiller ballen sidelengs til Finne som er på blank kasse.
                        #10: Corner fra Borch, heades inn av Oldrup.
                        #11: Osame slår innlegg, Lekven stusser til Benjamin som tar den pent ned på brøstet og scorer.
                        #12: Dønnum spiller ut til Borch på overlapp, som legger inn, og Osame putter.
                        #13: Corner fra Dønnum...selvmål av en av Godset-spillerene
                        #14: Osame sender ballen til Vega, som slår inn. Finne vender opp og putter.
                        #15: Dønnum skyter, hands, Finne scorer på straffe.
                        #16: Matti felles i feltet, Finne scorer på straffe.
                        #17: Corner fra Shala, "styres" videre av Ivan, Matti plasserer den enkelt i mål.
                        #18: Osame herjer på tvers, sender ballen ut til Dønnum som plasserer ballen i nettet ved motsatt stolpe!

Cornere

Vi har kjempa oss til 60 hjørnespark.
                        Vi har putta på 4 av de (så 1 mål per 15 cornere) !!!
                        Vi har gitt bort 83.
                        Og sluppet inn NULL mål på de!!!!

PS: Hvis noen mener jeg "spammer" ved å poste en slik oppdatering etter hver kamp, gi meg et hint. Jeg håper det er innafor.
                        Last edited by Spinner; 10.08.2020, 14:03. Reason: La inn info om at Dønnum tok corneren på #13. Jeg tror ikke han får noen assist her dog, ettersom ballen gikk innom 2 Godset-spillere før den gikk i mål... ?
                        For de som kan styre sitt eget lag:
                        vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                          PS: Hvis noen mener jeg "spammer" ved å poste en slik oppdatering etter hver kamp, gi meg et hint. Jeg håper det er innafor.
                          Du kan gjerne "spamme" oftere.
                          Jeg synes det er en fryd å lese analysene.

Well done!

Comment

dette er som kake til kaffen
                            kan ikke få nok

Comment

For de som er intresserte i slikt:

Slik scorer Vålerenga!

#1: En ball ramler ned rett foran Dønnum etter et innlegg. Han setter tuppen til, og ballen triller rolig i lengste hjørne.
                              #2: Aron Dønnum drar opp på høyre og passer til en fremadstormende Lekven.Han legger tilbake til Shala som dundrer inn årets første
                              #3: Osame felles, Matti scorer på straffe
                              #4: Shala felles, Matti scorer på straffe
                              #5: Shala tar et frispark og Matti putter.
                              #6: Borchgrevink løfter inn, og den treffer låret til Adekugbe. Ballen spretter bort til Vega, som løfter den fint over Austbø!
                              #7: Corner, keeper gir retur, Ivan setter den med høyre fot fra fire meter.
                              #8: Lekven spiller til Matti, som sender den videre til Benjamin, som bare styrer ballen inn.
                              #9: Vi kontrer med Dønnum og Finne, begge løper opp og Dønnum spiller ballen sidelengs til Finne som er på blank kasse.
                              #10: Corner fra Borch, heades inn av Oldrup.
                              #11: Osame slår innlegg, Lekven stusser til Benjamin som tar den pent ned på brøstet og scorer.
                              #12: Dønnum spiller ut til Borch på overlapp, som legger inn, og Osame putter.
                              #13: Corner...selvmål av en av Godset-spillerene
                              #14: Osame sender ballen til Vega, som slår inn. Finne vender opp og putter.
                              #15: Dønnum skyter, hands, Finne scorer på straffe.
                              #16: Matti felles i feltet, Finne scorer på straffe.
                              #17: Corner fra Shala, "styres" videre av Ivan, Matti plasserer den enkelt i mål.
                              #18: Osame herjer på tvers, sender ballen ut til Dønnum som plasserer ballen i nettet ved motsatt stolpe!

Cornere

Vi har kjempa oss til 60 hjørnespark.
                              Vi har putta på 4 av de (så 1 mål per 15 cornere) !!!
                              Vi har gitt bort 83.
                              Og sluppet inn NULL mål på de!!!!

Ett mål per 15 cornere er vel litt bedre enn det forskning har funnet er snittet (1 per 18 cornere). Corner er sjelden mål. Sterkt å ikke ha sluppet inn noen på 83 dog.

Comment

• Originally posted by Plaum View Post

Ett mål per 15 cornere er vel litt bedre enn det forskning har funnet er snittet (1 per 18 cornere). Corner er sjelden mål. Sterkt å ikke ha sluppet inn noen på 83 dog.
                                Jeg vet ikke hvor du har funnet tallet 18, men det varierer veldig fra liga til liga. Og fra lag til lag
                                Jeg har ikke funnet helt oppdaterte tall for dette, men jeg har f.eks PL-stats for 2017/2018 sesongen.
                                1 av 15 burde være omtrent 6,67% uttelling, og det er f.eks dobbelt så høyt som Manchester City, 3 ganger så høyt som Man U, men på linje med PL's beste lag på akkurat dette i den sesongen, som var Stoke. Noen artikler nevner 2,5% som gjennomsnitt for "top leagues". Men ja, å ikke slippe inn noen baklengs på 83 cornere er vanvittig sterkt!
                                Jeg skal jaggu finne ut av hvordan dette var under Deila også, men jeg mener da virkelig å huske mange baklengsmål på corner!
                                For de som kan styre sitt eget lag:
                                vif.managerleague.com

Comment

Working...
                                X