Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Daniel View Post
    Da er vi ferdige med de tre kampene som mange mente det var umulig å få med seg poeng fra. Fasit er 4 poeng og mer optimisme enn tidligere.

I kjent Vålerengastil er optimisme forbundet med å gå på trynet og i kjent supporterstil tar vi tre kamper av gangen i stedet for én:

Start borte (17/8)
    Spiller i dag borte mot Kristiansund. Har variert veldig. Røyk 5-0 borte mot RøkkeFK etter å ha slått Mjøndalen 3-0 hjemme. Vi får én hviledag mer, men nå er det såpass lenge til kamp at det har liten til ingen betydning.

Sandefjord hjemme (22/8)
    Har tre strake seire på hjemmebane (Aalesund, Mjøndalen, Molde(!)), men er betydelig dårligere på bortebane. Har ikke tatt poeng på bortebane siden første serierunde. Alt er med andre duket for et realt bananskall.

Haugesund borte (29/8)
    Dette er et lag som tradisjonelt sett er vanskelig å spille mot på bortebane, men vi har nylig spilt en ganske god kamp mot FKH hjemme. En kamp vi dominerte til tross for sen avgjørelse.
    Ref. https://forum.klanen.no/forum/v%C3%A...044#post570044

Jeg tippa 1-4 p før de tre foregående rundene, men bomma på enkeltkampene.

Alt ser meget bedre ut og spesielt stabilitet og mentalitet, er noe det har skjedd mye med på kort tid under DEF.

Kunne vi bare ha vært litt mer effektive foran motstandernes mål, hadde det sett veldig lyst ut. Vi trenger en god, gammaldags måltjuv a la Kjartansson da vi er et av de laga, som scorer minst og vi står med et (1) plussmål (18-17).

\Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Jeg vet ikke hvor du har funnet tallet 18, men det varierer veldig fra liga til liga. Og fra lag til lag
      Jeg har ikke funnet helt oppdaterte tall for dette, men jeg har f.eks PL-stats for 2017/2018 sesongen.
      1 av 15 burde være omtrent 6,67% uttelling, og det er f.eks dobbelt så høyt som Manchester City, 3 ganger så høyt som Man U, men på linje med PL's beste lag på akkurat dette i den sesongen, som var Stoke. Noen artikler nevner 2,5% som gjennomsnitt for "top leagues". Men ja, å ikke slippe inn noen baklengs på 83 cornere er vanvittig sterkt!
      Jeg skal jaggu finne ut av hvordan dette var under Deila også, men jeg mener da virkelig å huske mange baklengsmål på corner!
      Om du legger til dødballer imot, var vi rene sila under Deila.
      Mye av grunnen var at Kwarasay var så elendig i feltet, og stort sett sto på strek under alle innlegg.
      Begge våre unggutter er offensive og går etter hver eneste ball, og det er bare å digge.
      Det viktigste for et lag er ikke en keeper som tar det umulige, men det som forventes å ta. Stor kontrant fra Kwarasay til unggutta våre der.
      Kwarasay var god en mot en dog.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• De neste serierundene er annonsert - og det er en tøff videreføring av sesongen. Nå kommer alle toppkampene på rekke og rad. Cupen kommer det ikke noen avgjørelse på før 20.8. Men kanskje greit å bli ferdig med disse kampene tidlig? Har faktisk tro på at vi kan kjempe likt med flere av lagene her nå og de er midt i Europa i tillegg.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/f...er-er-berammet

Comment

• Originally posted by Pete View Post
          De neste serierundene er annonsert - og det er en tøff videreføring av sesongen. Nå kommer alle toppkampene på rekke og rad. Cupen kommer det ikke noen avgjørelse på før 20.8. Men kanskje greit å bli ferdig med disse kampene tidlig? Har faktisk tro på at vi kan kjempe likt med flere av lagene her nå og de er midt i Europa i tillegg.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/f...er-er-berammet
          Kult. Er vi fortsatt med i toppen etter de rundene så ser det jo lyst ut. Samtidig så møter vi jo lagene som kan rykke ned i en periode der de mobiliserer litt ekstra.

Sa før sesongstart at alt annet enn nedrykk ville være akseptabelt i en sesong som denne. Var bare glad at kampene blir spilt, for det var ikke sikkert. Men når det går så bra som det gjør nå så tar jeg gjerne en medalje i stedet.

Synes Fagermo også gjør et solid inntrykk. Han kler virkelig klubben. Etter tre sesonger der alt vi hørte fra treneren var noe mumling om schteinhard jobbing etter nok et tap, så er det fantastisk å ha en trener som faktisk trives i media..

Når jeg tenker etter så har vi vært heldige med de som leder oss gjennom vanskelige perioder. Høsten 2012 jaktet vi på en erstatter etter Martin, la lista skyhøyt, men endte med Rekdal. Men er utrolig glad for at det var han som var der når økonomien kollapset i 2014. Samme med Fagermo. Kanskje ikke alles førstevalg han heller, i hvert fall ikke mitt. Men er utrolig glad for at det er han som styrer skuta nå. Er ikke mange som hadde klart å snu en spillergruppe rundt på så kort tid og med så mye begrensninger som i år.

I tillegg er det jo uvant å se et Vålerengalag som vinner mye. Og det er uvant å se spillere i vår drakt kjempe som løver. Det håper jeg varer.

Comment

• Brann, Molde og Glimt på rekke ja. Det var ikke drømmen. Nå skal det sies at vi har et realt balletak på Brann i Oslo. Molde hjemme har også vært jevne kamper, bortsett fra høsten ifjor men da var vi jo rævva mot alle. Glimt borte; husker vi vant på Aspmyra for noen år siden. Da spilte vel fortsatt Dos Santos. Før det var det vel også mengder av år siden forrige seier.
            Tips: 4 poeng. Sånn som forrige rekke mot samma lag. Men denne gangen uavgjort mot Molde og tap i Bodø.

Når det gjelder cupen. Her er det vel bare å avlyse hele greia. Bare Molde som har lag til å kunne prioritere cupen sammen med serien...

Comment

• Er visst ei pause mellom runde 16 og 17. Er vel noen som skal ut på reise til et rødt land, da...
              Vi får 15 dagers ventetid mellom Haugesund borte og Brann hjemme. Det kan bli tøft. Kjenner allerede på abstinensen nå som vi er litt over halvveis i et strekk på 9 dager uten VIF-kamp...

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Vi lærte vel i fjor høst at det fort går nedover i fotball. Vi lå på 3.plass og lå an til medalje etter å ha banket Bodø-Glimt 6-0 på hjemmebane etter halvspilt serie forrige sesong.
                Vi var aldri bedre enn 3 plass i 2019.
                Det var etter 9 serierunde, siden gikk det gradvis nedover.
                Vi lå på 4 plass etter Bodø Glimt kampen, som var etter 14 serierunde.

Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Jeg tror vi må regne med større svingninger hos mange lag utover høsten etterhvert som slitasje på troppene dukker opp. Vi har vel stort sett vært heldige på dette området og med en stor defensiv stabilitet burde vi klare oss bra (mye bedre enn i fjor) selv om vi heller ikke har verdens største tropp. Overgangsvinduet blir derfor spennende om vi mister noen / noen kommer inn. Synes egentlig at Molde allerede viser svakhetstegn og B/G det samme. Nå kommer Europa kamper for begge samt RBK (Viking ligger foreløpig så langt bak at de ikke virker avskrekkende uansett). Så det ligger egentlig an til en solid høst om vi klarer å holde skader og slitasje under kontroll. Synes jeg leser om flere nøkkelspillere som sliter hos våre nærmeste konkurrenter om 3.plassen om dagen (Brann, KRS, Odd) enn hos oss. Så får vi se om det dukker opp en dark horse om denne plassen men vi burde ha en god mulighet for topp 4 og dersom cupen ikke blir noe av så holder det til Europa.

I år velger jeg faktisk å se oppover. Det er noe solid over det håndtverker som leveres selv om vi også sikkert kan få en liten formsvikt på et tidspunkt. Da er det bra at det defensive ligger trygt i grunn.

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Ok, takk for at du rettet. Bare husker jeg gikk hjem fta stadion etter den 6-0 seieren mot B/G og trodde at dette skulle bli vår sesong. Det gikk seff i dass.

Comment

• Sander Werni har putta på Åråsen for UllKisa til 2-2.
                      Kampen er ikke ferdig.

edit: ble 2-2! Er så deilig når Enga spisser scorer på Åråsen og trykker dem lengre ned i gjørma.
                      Last edited by donny; 14.08.2020, 21:24.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                        Sander Werni har putta på Åråsen for UllKisa til 2-2.
                        Kampen er ikke ferdig.

edit: ble 2-2! Er så deilig når Enga spisser scorer på Åråsen og trykker dem lengre ned i gjørma.
                        Nå er det ikke langt ned til Strømmen og Ull/Kisa i nedrykkstriden, som puster dem i nakken.

Snart er ikke Lillestrøm lenger best på Øvre Romerike en gang. Morsomt å følge både Eliteserien og OBOS i år

Comment

• Hvis vi vinner de 2 neste kampene, er vi a poeng med Molde etter 15 kamper.

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
                            Hvis vi vinner de 2 neste kampene, er vi a poeng med Molde etter 15 kamper.
                            Tja. Ikke helt. Vi står med 29 poeng etter 15 kamper om vi vinner de to neste. Molde har 31.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Tja. Ikke helt. Vi står med 29 poeng etter 15 kamper om vi vinner de to neste. Molde har 31.
                              Ooopss! En liten regnefeil der ja. Men vi er veldig nære. :-)

Comment

• Henrik Udahl er toppscorer i OBOS-ligaen for Åsane.

Comment

Working...
                                X