Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by AcsOnFire View Post
    deilig med diskusjonsforum
    forskjellige meninger og mennesker
    engasjement og hjerte
    i dag er det lørdag og i morgen er det kamp
    gleder meg
    Spot on!
    Og Pete, beklager hvis jeg ble litt for mye med posten over, det var sent, det var fredag, og det er mulig det røyk en sikring!
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Spot on!
      Og Pete, beklager hvis jeg ble litt for mye med posten over, det var sent, det var fredag, og det er mulig det røyk en sikring!
      Synest ikke du overdrev. Jeg ble også litt forbauset av Pete sin post. Han har selvfølgelig rett i at vi er ett stykke unna medaljeplass med tanke på spillet vi presterer, men nå er vi jo der vi er. Og godt er det. Nå har vi hentet eliteseriens beste indreløper, og det vil Lekven merke, hvis ikke han bedrer seg. Personlig synes jeg vi heller bør se på forsvaret, enn de 2 andre lagdelene.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Er det bare jeg som prøver å lese AcsOnFires poster som dikt?

Comment

• Originally posted by Grim View Post
          Er det bare jeg som prøver å lese AcsOnFires poster som dikt?
          Virkelig ikke så dårlig dikt heller må jeg si.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
            Bjørdal har vel ennå ikke over 10 mål i seniorkarrieren sin sammenlagt, så jeg tror ikke vi får så mange mål derfra. Tar vel sikkert et halvår før Kjartansson er i kampform og, men topp 6 er nok oppnåelig igjen.
            Dette innlegget her er litt morsomt å hente frem når man ser hva både Bjørdal og Kjartansson har prestert så langt

Comment

• Folk må bli flinkere til å like og delete nyheten på vif-fotball.no !
              Vi får grisebank av kidsa, nyhetene om e-sport har liksom 50-gangern så mange likes osv!
              Kom igjen, nå må vi gamlinger skjerpe oss
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Jeg skjønner ikke riktig hvorfor Bjørdal gikk til oss. Han virker rett og slett for god for norsk eliteserie. Var det personlige årsaker?

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post
                  Jeg skjønner ikke riktig hvorfor Bjørdal gikk til oss. Han virker rett og slett for god for norsk eliteserie. Var det personlige årsaker?
                  Jeg lurer også på dette. Han spilte i tillegg fast.

Den offisielle forklaringen er at han ønsket å bli rendyrket som indreløper.

Comment

• Originally posted by enga View Post

Virkelig ikke så dårlig dikt heller må jeg si.
                    Haiku kanskje, JFGI

Comment

• Jeg fikk litt pepper sist etter mitt innlegg men har tenkt og vurdert litt mer om dagens situasjon og tropp. Hvis ikke Trøim legger mer penger på bordet eller vi klarerer å genere mer penger via spillersalg så jeg litt redd for at dette kanskje blir vår beste sesong. Hvorfor tror jeg så dette? Fagermo velger en veldig fast 11er. Dette er vel og bra til et punkt men dersom det ikke eksisterer konkurranse om plassen i start11 så vil endel spillere føle at innsats ikke er tilstrekkelig for en plass. Da vil de søke seg andre steder. Jeg føler litt at det er slik i dag. Mest mulig fast 11 spillere (selv med rotrening på plasser heller enn å bruke andre). På samme måte er nesten reservene også på samme måte. Vi har i denne sesongen en god start 11 og vi har faktisk en ganske brukbar 12 til 16 manns dekning. Men, og det er stort men. Etter denne sesongen så har vi nå attraktive spillere for salg og vi har muligens endel misfornøyde spillere (nr 12-16) som ikke ønsker å være her lenger enn høyst nødvendig. Dette gjelder på flere posisjoner. Vi var ekstremt gode i dette vinduet med tanke på både forsterkninger men også at det ikke forsvant spillere vekk. Mitt store spørsmål til Fagermo strategi om en så «fast» 11 er et gode eller en begrensning over tid. Ser vi til B/G så har de gjort mye av det samme med stort hell men det skal være vanskelig å erstatte spillere der nå som på under en hel sesong står for 50 målpoeng (!) til neste år. En for fast 11er gir over tid lavere innsats og energi på trening dersom utfordrere registrerer dette og vi får håpe at vi har smarte spillere i troppen.

Vi har flere situasjoner som er interessant å vurdere.
                      Keeper:
                      Klaesson som er blitt en god sisteskanse men med det også et potensielt salgsobjekt. Han var ikke helt fornøyd med at en mulig overgang gikk fløyten sist. Hva skjer nå dersom vi får et godt tilbud? Jada, vi får mye penger men det er ikke dermed sagt at vi evner å erstatte. Det kreves både flaks og timing. Mye skal stemmer og dette gjelder for flere posisjoner senere.
                      Hva da med back-up? Haug er ikke happy med dagens situasjon, det er veldig klart. Han vil enten på lån eller blir solgt ved første mulighet dersom ikke Klaesson selges. Keeper er heldigvis en ofte stabil situasjon så kanskje kan vi klare oss med en god og en litt mer back-up preget etter neste vindu?

Backer:
                      Borch er god men kanskje ikke verdens største salgsobjekt ennå. Jeg tror han blir værende også neste sesong. Har lang kontrakt og jeg tror han blir en stund.
                      Sam er kanskje mer attraktiv enn Borch på overgangsmarkedet men det er heller ikke her verdens største interesse. Har kontrakt ut 2021, usikker på om han ønsker forlengelse. Blir kanskje mer aktuelt å bli dersom vi kommer til Europa.
                      Back-up: Vi mangler alternativer på back-plass og det bør være en prioritet i neste vindu. Nå har vi brukt Felix og Shala og ingen av dem verken liker plassen eller er egentlig i nærheten av gode nok. Men Fagermo gjorde det samme i Odd, hvor laget ikke hadde spesielt back-up på denne plassen. Så kanskje det blir tilfellet her også?

Stopperplass:
                      Tollås på utgående kontrakt og det er tydeligvis ikke avklart videre vei. Om det er spørsmål om lønn eller hvor lang avtale eller andre ting vet jeg ikke. Vi har vel brukt endel penger i dette vinduet men det er å håpe at vi finner en god løsning. Så langt i år har han fremstått meget solid og god. Men det er mangelvare på gode stoppere og han er ennå i en grei alder for denne posisjonen. Hvis ikke kontraktsituasjonen løses relativt kjapt kan det fort komme et attraktivt tilbud på bordet fra andre.
                      Ivan har bare blitt bedre og bedre og er en tro tjener for VIF. Vil sannsynligvis ikke gå noen steder uansett.
                      Back-up: Vi har to gode unge (kanskje flere?) og Bjørdal som en solid eldre spiller. Hvis ett av førstevalgene må ut er vi svekket. Forsvinner Tollås vil vi en periode måtte leve med den usikkerheten som en ung stopper er eller akseptere et noe lavere nivå fra Bjørdal. Jeg føler vi er litt sårbare her også, nesten uansett.

Sentral midt:
                      Her spiller Oldrup uansett så lenge han er frisk og ikke har kort. Må dessverre innrømme at jeg ikke har blitt imponert over han så langt i år. En solid ES spiller men bidrar ikke til det lille ekstra. Synes faktisk Lekven gjorde en vel så god innsats i siste kamp. I mine øyne er Lekven en bedre 6er enn indreløper. Felix er også et alternativ i denne rollen men får neppe tilstrekkelig spilletid uansett. Oldrup har også ett år igjen av avtalen men med dagens innsats så tviler jeg på at han er veldig interessant for mange større klubber og jeg anser en forlengelse av hans kontrakt som en stor mulighet.

Indreløpere:
                      For en herlig signering med Bjørdal. Som flere skriver, han er nesten for god for ES. Vårt problem kan fort nettopp bli det, da forsvinner han i ett av de neste vinduer om han fortsetter på dette nivået. Men la oss nyte det så lenge det varer.
                      Lekven har startet alle (?) kampene i år og de fleste som indreløper. Dessverre er nok han i mine det svakeste leddet i denne troppen men Fagermo mener tydeligvis noe annet. Er på utgående kontrakt men du skal fort se han får en forlengelse på ett år.
                      Back-up: Vi har Shala (som neppe er fornøyd med sin spilletid) og som jeg gjetter på vil forsvinne i neste vindu om det kommer en noenlunde greit tilbud. Var i fjor en av våre viktigste spillere men sliter litt med kort og skader. Vil neppe akseptere å være innbytter over tid. Felix er heller neppe fornøyd og jeg tror han også fort kan forsvinne i neste vindu. Har kontrakt til sommer -21. Skulle jeg valgt så hadde jeg heller prioritert Felix foran Lekven. Enn forlengelse med Lekven gir en middels spiller med null videresalgspotensiale. Felix er minst på nivå med Lekven som indreløper i dag og skulle han får spilletid og utvikle seg så er det en stor sannsynlighet for både en bedre spiller og et visst videresalgspotensiale. Odin T Holm skulle også få spilletid men har ikke fått mye av det. Har sett endel av kampene hans på VIF2 og han er god individuelt men mangler litt på spilleforståelse og relasjoner til lagkamerater. Det er skummelt å nesten love spilletid til en yngre spiller siden de fort blir utålmodige. Også han forsvinner nok kjapt om han ikke får mer spilletid. Det er mao meget godt dekning på midtbanen pt men det spørs om ikke flere her blir borte ganske kjapt. Da vil det selvfølgelig komme inn nye men skal komme litt tilbake til denne vurderingen på alle plasser. Osame tar vi under kant-rollen om noen savnet han.

Kanter:
                      Dønnum vil tydeligvis veldig gjerne ut (agentbytte viser vel det tydelig). Nå har han fått noen flere målpoeng i det siste men det lukter nok en overgang ved neste vindu. Han er en veldig enten eller spiller og gjør mye som er morsomt men som ikke gir samme utnyttelse i form av mål-/målpoeng. Er heller ikke verdens største lagspiller selv om det glimter til i enkelte kamper.
                      Osame er en morsom og ekstremt kreativ spiller men varierer ennå en god del. Siste kamp var vel et eksempel på dette med en fantastisk pasning men ellers i 89 minutter nokså anonym. Hvis han fortsetter sin fremgang så er det vel også et lite tidsspørsmål på hvor lenge vi får beholde han.
                      Back-up: Bård er fantastisk som innbytter og det hører vel til sjeldenhetene at en spiller som er nesten aldri starter eller spiller 90 min er toppscorer. Når går nok start Ørnen forbi her men det sier litt om effektivitet til de øvrige på banen. Bård er en spiller vi vet blir borte i januar og det er noen målpoeng som skal erstattes. Shala er vel også en back.up her (blir helt sikkert kåret til årets lagnomade, er vel snart bare stopper og keeper han ikke har spilt). Er ikke fornøyd med å bli flyttet sånn rundt og jeg tror vi nok må innse at dersom han ikke får en fast plass relativt kjapt så er han borte i januar han også.

Spiss: Er vel lite å si noe om dette. Vi har et ekstremt godt førstevalg. Og Ørnen er lite skadet og kortplaget. Ingen over og ingen ved siden. Kan han forsvinne dersom han fortsetter å putte inn mål i samme tempo?
                      Back-up: Her blir det verrre. Matti blir borte, har alltid lagt ned en utrolig innsats men mangler mål og målpoeng. Fin fyr og alt det der men kan nok erstattes som spiller. Stokke på utgående kontrakt og jeg tror faktisk han kan være en grei back-up om han aksepterer den rollen. Det er liten vits å legge penger en dyr spiss back-up i mine øyne.

Det er sikkert flere spillere totalt sett og vi har jo noen på utlån også men jeg ser ingen som går rett inn og forsterker 11 (eller de 16 første).

Så hvor står vi? Resten av denne sesongen har vi både en god 11er og gode innbyttere. Våre innbytter får en viss spilletid men jeg tror at de mest brukte fort kan bli borte (Matti og Bård vet vi, Shala, Felix og Stokke er også fort borte). Da vi det selvfølgelig komme inn nye spillere men de er også kjent med Fagermos tanker om en svært fast 11er. Skal vi hente inn spillere må de 1) gå rett inn i start11 eller 2) være innstill på å være back-up. For første kategori skal vi være litt heldige for å treffe så godt som vi gjorde sist. Det vinduet var vel heller unntaket men det er første vindu med Fagermo så det lov å håpe.

Og hva så med de spillerne som er så gode at de blir hentet? Klarer vi, nesten uansett penger, å hente inn like gode eller helst bedre, spillere? Klarer vi å treffe så godt i hvert vindu? Det er denne totalpakken jeg er usikker på med Fagermos måte å bruke spillere på. Vi blir ikke attraktive for andre enn de som går rett inn i 11ern. Og skal vi nå klare å nå Europa så trenger vi en større tropp enn 11 mann. Det morsomme er at våre yngre spillere raskere enn de fleste forventer tar nivået men at Fagermos skryter på seg så mye spilletid på mange unge er kanskje riktig i minutter men det er litt styrt av alternativer. Så langt er det vel kun Osame som er ny fra i fjor.

Så jeg gleder med dagens resultater men når jeg ser litt bak så er det endel «faresignaler» som jeg gjerne skulle sett vært litt annerledes.

Comment

• Er enig i mye her Pete.

Originally posted by Pete View Post
                        JE

Vi har flere situasjoner som er interessant å vurdere.
                        Keeper:
                        Keepere er billige, har ikke den største uroen her.

Backer:
                        Deler uroen for at Felix blir brukt som alternativ på beck plass. Vi har en ung beck som ikke har fått et minutt i Opsahl. Hvorfor skjønner ikke jeg.
                        Vi kunne derfor trengt flere utfordrere på beckplass, siden DEF ikke har tro på de vi har. Jeg skjønner ikke hvordan noen veide Leo Cornic, og fant ut han var for lett. Det er svært kortsiktig tenkt mener jeg.

Stopperplass:
                        Tollås på utgående kontrakt og det er tydeligvis ikke avklart videre vei. Om det er spørsmål om lønn eller hvor lang avtale eller andre ting vet jeg ikke. Vi har vel brukt endel penger i dette Forsvinner Tollås vil vi en periode måtte leve med den usikkerheten som en ung stopper er eller akseptere et noe lavere nivå fra Bjørdal. Jeg føler vi er litt sårbare her også, nesten uansett. Drit bekymra om ikke Tollås kan fortsette eller få en spiller av hans kaliber til å erstatte ham. Ønsker helst at THN forlenger så lenge dette er medisinsk og sportslig forsvarlig.

Sentral midt:
                        Her spiller Oldrup uansett så lenge han er frisk og ikke har kort. Må dessverre innrømme at jeg ikke har blitt imponert over han så langt i år. En solid ES spiller men bidrar ikke til det lille ekstra. Her er jeg helt uenig i din vurdering av FOJ, han er klasse, men deler din bekymring for hvem som skal være backup for ham, for meg er det soleklart Felix. Felix er fotballsmart og har fysiske egenskaper som jeg mener overgår Lekven.

Indreløpere:
                        For en herlig signering med Bjørdal. Som flere skriver, han er nesten for god for ES. OTH er vel soleklart ett valg her i fremtiden, når Lekven vender tilbake til Odd. Dette henger sammen med kanter. Dønnum vil ut, og jeg synes Osame per fysiske form er best som ving. Med potensielt Dønnum, Lekven, Shala og Bård ut, så trenger vi indreløpere utover Felix og OTH og hvem faen skal spille på kant, utenom Osame og alt. Camara, men hvem er backup for dem?

Deler også din bekymring for hvor attraktive vi kan virke for unge spillere, med en trener som kun satser på en fast 11 er.
                        Skjønner samtidig at DEF lever av resultater, men skjønner fremdeles lite av at han bruker Felix på beck når vi har Opsahl på kontrakt.
                        Da er det vel bortkasta penger å betale Opsahl, hvis han ikke skal benyttes på A-laget?
                        Last edited by ForesttGump; Today, 01:44.

Comment

• Nå har vi vel gjort om tråden til en rykte-og overgang mv for 2021. Bør lages egen tråd for dette.
                          Når det er sagt, her er mine 5 cent:

Keeper: ikke bekymret. Relativ sikker på at Klaesson blir her også i 2021. Da er det mulig Haug går videre i jakt på spilletid, men å finne en 2.keeper på ok nivå bør være grei skuring.

Forsvar:
                          Nation har vist i år hvorfor flere savnet han i fjor. Har ingen tro på at han har lyst til å dra andre steder. Aalesund er vel eneste reelle alternativ, men nå rykker jo de ned og OBOS er Nation neppe keen på.
                          Borch og Ivan er sikre kort som neppe skal noen steder. De to er også på lange kontrakter.
                          Sam har kontrakt ut 2021. Tipper den blir forlenget hvis vi tar medalje, hvis ikke er han fort tapt etter denne sesongen
                          Bjørdal har kontrakt til sommeren 2021. Hva som skjer med denne avhenger nok av hva som skjer med JTN. Å miste begge i løpet av et halvt år er ikke innenfor.
                          Håper på ny kontrakt til Nation og at en av unggutta får klar beskjed om at han er 3.valg bak Ivan og JTN.
                          Venstresiden er usikker
                          O. Opsahl og Skaret tar forhåpentligvis nye steg gjennom vinteren så vi kan regne de inn som back-up

Midtbanen:
                          Oldrup er konge. Ferdig snakka. Litt shaky i starten, men vært utrolig viktig for oss etter det.
                          Shala: Han tegna 2-årskontrakt når han kom og det har vel alltid ligget i kortene at han skulle få fart på karrièren igjen og så stikke ut på nytt. 2020 har derimot vært tungt for han så ser ikke helt hvem som skulle hente han. Lukter at kontrakten løper ut, men at det blir en ny kort kontrakt hvis han ikke finner seg ny klubb.
                          Lekven: tipper vi skilles som venner og at han går til Odd.
                          Horn Myhre: Kontrakten går ut sommeren 2021. Må forlenges nå eller så må han selges.
                          Sandmoen og S. Opsahl har vel hatt ålreite utlån i OBOS; spesielt sistnevnte
                          Pr definisjon får vi vel også tilbake Abu uten at det øker blodtrykket noe særlig....

Angrep:
                          Aron er mest sannsynlig tapt i vintervinduet.
                          Har problemer med å se at vi skal bli enige med Stokke. Han kom hit for spilletid som han ikke har fått. Han er derimot en type som er fin å ha på benken i enkelte kamper, men det er han neppe keen på. Og Ørnen er soleklart førstevalg. Jeg tar gjerne forlengelse med Stokke, men jeg tror ikke på det...
                          Da står vi igjen med Werni som eneste back-up til Ørnen. Det er litt snaut, hvis han ikke tar kjempesteg gjennom vinteren.

Skal vi ha håp om kjempe i toppen i 2021 så tror jeg følgende må på plass:
                          Ny kontrakt til Nation
                          Ny midtstopper/unggutt tar kjempesteg og blir utfordrer.
                          Reell utfordrer til Sam. Dette skal helst være O. Opsahl. Hvis Sam stikker lukter det behov for venstreback.
                          Camara må ta kjempesteg for å fylle plassen etter Dønnum og Finne, men her må vi ha en person til.
                          Ny spiss hvis Werni bli veiet og funnet for lett

Comment

• Jeg skal ikke kommentere alt rundt hvor dårlig stilt det er med laget vårt, men hvor kommer denne enorme hypen for Horn Myhre fra? Nå har vi hatt to trenere som over tid har foretrukket Lekven. Horn Myhre har heller ikke imponert når han har fått sjanser i mine øyne.

Man skal satse ungt og lokalt, men de beste må til en hver tid spille. Skal man ikke satse på Horn Myhre på sikt er det ikke vits i å gi han spilletid når vi kjemper om medalje.

Comment

• Gode innlegg fra Pete med flere. Først litt statistikk.

Av spillerne som er her nå og var her i fjor så kan vi se hvem som har blitt mer og mindre sentrale. 2019 tall står først.

Omtrent likt:
                              Lekven 30 Like fast i år som i fjor.
                              Dønnum 20+5 Like fast på laget, enda viktigere enn i fjor.
                              Sam 25 +4 Like fast i år som i fjor.
                              Näsberg 22 Prestasjonsmessig mye bedre og viktigere enn i fjor.
                              Felix 5+12. Starta 5 i år og kommet inn i 12 så likt som i hele fjor etter 2/3 av sesongen. Ikke noe stort gjennombrudd.
                              Camara 2+4 Har slitt mye med skader i år, men kommet innpå i 4 kamper (tot 34 min)
                              Odin 0+1 Starta 9 i år og kommet inn i 8 kamper (tot 164 min). Mulig han er i ferd med å fases inn, kan håpe på en Osame sesong neste år.
                              Shala 18+3 (starta 14 kommet inn i 4). Prestasjonsmessig mener jeg han har vært mye dårligere i år. Og han virker nå lenger unna fast plass.

Mindre sentrale
                              Finne 21 + 8 (Starta 12 komet inn i 9) Har sagt at han tar sin hatt og går.
                              Matti 27+1 (Starta 16 kommet inn i 5) Har sagt at han tar sin hatt og går.
                              Lærde Bjørdal 25+2 (starta 5 og kommet inn i 3). Har ett år igjen av kontrakten.

Mer sentrale
                              Borch 7+5 Helt fast og i kapteinsteamet.
                              Tollås 10 Var skadeplaget i fjor har vært ganske skadefri i år.
                              Klasson 12 Var backup for en skadeplaget Adam er helt fast i år.

Fagermo har hentet tre spillere utenfra som har blitt veldig viktige: Oldrup, Kjartarsson og Bjørdal. Og en som har vært mindre viktig Stokke. Stokke vært involvert i 14 kamper (starta 5 spilt 607 min), men virker svært langt unna plass på laget nå.

Han har hentet Osame fra yngre avdelinger (starta 12 kommet inn i 7)

Han har kvittet seg med: Adam Larsen, Goodly Michael, Erfrain Juarez, Mayron George, Israelsson, Nakkim, Kastrup, Fellah, Azemi, Amin Nouri, Deyer Vega, Bård Finne (fra januar) og Matti (fra januar), og etter all sannsynlighet Carvalho og Abu som alle var mer eller mindre tilknyttet stallen høsten i fjor.
                              https://fbref.com/en/squads/60aa17d7/Valerenga-Stats
                              https://en.wikipedia.org/wiki/2019_V...Fotball_season

--------
                              Jeg vil si at hovedgrepene Fagermo har tatt har vært:
                              1. Å redusere spilletroppen betraktelig og få en langt mer fast 11er. Vi har diskutert litt om den er for fast eller om man inspirert av Bodø glimt som kjører den taktikken og gjør det brukbart i år mener at det er rett vei å gå.
                              2. Vært enormt dyktig på overgangsmarked. Det er slutt på 15 mer eller mindre tilfeldige kjøp og han har isteden gått for få av høy kvalitet. Oldrup kom først og har spilt fast. Stokke virker litt mer panisk men har spilt mye og har kun kontrakt ut året så han forsvinner nok. Ørnen og Bjørdal har vært outstanding. Tre av fire nye er norsk språklige.
                              3. Utvikle våre unge spillere. Han har henta opp Osame og gjort han til fast på laget og han har gitt Klasson fast plass. Han har fått langt mer ut av Näsberg og Borchrevink enn vi har sett før.

Det er jo ingen tvil om hvem som er første elvern vår. Ser vi på dem så er det fire spillere jeg er usikker på om vi har med oss neste år. Lekven er på utgående kontrakt, jeg tror han fornyer, men det er ikke avklart. Tollås er på utgående kontrakt jeg har også tro på at han blir med videre, Tollås tror jeg er viktigere enn Lekven. Dønnum forsvant nesten forrige vindu har ny agent (grøss) og kan fort forsvinne til vintern. Sam (usikker på hvor lang kontrakt han er) blir jeg ikke overrasket om forsvinner. Synes ikke han har vært like bra som i fjor.

Klasson og Osame vil nok forsvinne etter hvert men jeg håper de er med i ut 2021 i hvert fall halve året. Jeg tror heller ikke Bjørdal og ørnen forsvinner så fort.

Av de mindre faste tror jeg Shala forsvinner, Haug tror jeg absolutt forsvinner, Stokke tror jeg absolutt forsvinner når kontrakten går ut etter sesongen, jeg blir ikke overrasket om Felix forsvinner. Lærde Bjørdal gir heller ikke høy odds selv om han har ett år igjen.

Det store spørsmålet er om Lekven, Tollås og Shala forlenger og om Fagermo staser på å utvikle yngre spillere eller hente inn nye for å dekke opp for de vi mister etter denne sesongen.
                              Kanskje tar Odin store steg i vinter og dominerer slik Osame har gjort. Kanskje får Felix endelig gjennombruddssesongen vi har venta på i mange mange år. Eller blir det Lærde Bjørdal som tar opp handsken og fyller tomrommet etter Tollås som Näsbergs mer erfarne makker.

En ting er sikkert. Om det jobbes halvparten så bra med spiller logistikk og utvikling av unge spillere før og under neste sesong som det har blitt gjort før og under årets så tar vi edelt metall.

Comment

• Artig diskusjoner i de siste postene!

Som flere har vært inne på er det sannsynlig at det er flere i en 18manns tropp som forsvinner etter 2020-sessongen og må erstattes, enten av nye kjøp eller andre i stallen.
                                Spørsmålet da er hvilke spillere som i dag spiller fast på 2-laget som er kapabel til å kjempe om en plass på 1-laget neste år. Er det noen som har oversikt og kan mene noe om potensielle spillere og hvilke posisjoner vi sannsynlig ikke trenger å se lengre enn til 2.laget/yngre avdeling?

Comment

Working...
                                X