Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bittert at vi kunne hatt 6 poeng ned til RBK.
    Blir litt av et race om 3.plassen. Både vi, RBK og KBK har nå 13 plussmål. Vi har selvsagt færrest scorede mål så vi får ta dem på poeng.

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
      Bittert at vi kunne hatt 6 poeng ned til RBK.
      Ja, har kun egen udugelighet å takke.

Synd det, for muligheten i år er ganske stor. Tror nok både Molde og RBK kommer til å handle spillere i vinter, for ingen av dem er fornøyd. Hvis ikke vi har mulighet til å handle, så er det viktig at vi griper muligheten vår til medalje og Europa i år.

Comment

• Det er kun 3 lag som ikke har tapt i løpet av de siste 5 kampene: Glimt, Molde og VIF.
        Det er kun 1 lag som ikke har tapt i løpet av de 8 siste kampene, og det er VIF.

For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

• Noe nytt om Oldrup? Synes det er veldig mystisk med denne skaden hans.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
            Det er kun 3 lag som ikke har tapt i løpet av de siste 5 kampene: Glimt, Molde og VIF.
            Det er kun 1 lag som ikke har tapt i løpet av de 8 siste kampene, og det er VIF.

Var skuffa i går, men etter å ha fått samlet meg litt og insett hvor kravstore og bortskjemte vi egentlig er helt uten grunn i VIF, så er dette veldig positivt. Vi henger fortsatt med i medaljekampen og sist vi tok medalje var i 2010! Det blir en spennende innspurt, og denne sesongen har i grunn, tatt i betraktning med corona og alt, levert over forventning. Nesten uansett hvordan de siste 3 ender

Comment

• Kampen om bronsen:
              Enga spilt 27 kamper 48 poeng
              RBK spilt 26 kamper 45 poeng
              Kristiansund 27 kamper 44 poeng
              Odd spilt 25 kamper 42 poeng

Enga møter RBK (H) 07.12, Viking (B) 10.12 og Start (H) 22.12
              RBK møter Enga (B) 07.12, Mjøndalen (H) 10.12, Molde (H) 13.12) og Sandefjord (B) 22.12
              KBK møter Odd (H) 09.12, Stabæk (B) 13.12 og Haugesund (H) 22.12
              Odd møter KBK (B) 09.12, Sandefjord (B) 13.12, Molde (H) 16.12, Godset (H) 19.12 og Brann (B) 22.12

Jeg tror vi klarer uavgjort mot RBK og seier mot Start. Jeg er ikke like sikker på at vi får full pott mot viking, men jeg tror vi tar poeng. Da havner vi på 53 eller 55 poeng.
              Jeg tror ikke RBK slår Molde og jeg er heller ikke overbevist om at de både slår Sandefjord og Mjøndalen. Men om de så gjør så får 8 poeng med to seire og to uavgjort. Da er de på 53
              KBK er jeg usikker på fra 1-6 poeng virker realistisk. Da får de maks 50 poeng
              Odd tipper jeg slår Sandefjord og godset, de taper mot molde og spiller uavgjort mot brann og kbk det gir 8 poeng. Da har de 50.

Det er ingen tvil om at kampen mot RBK er en nøkkel kamp. Vinner vi der tror jeg mye skal gå galt for at vi ikke skal ta bronsen. Spiller vi uavgjort har vi også gode muligheter, men da bør vi helst slå Viking. Vi har skåret to mål færre enn trønderne og sluppet inn to mål færre enn dem. Det gjør det sannsynlig at de får bedre målforskjell enn oss dersom begge lag havner på 53 poeng.

Vi har i hvert fall skjebnen i våre egne hender selv om vi i tre kamper på rad har fått to poeng mer enn ønsket. Det hadde dessuten vært ufattelig deilig å fullført sesongen uten tap på hjemmebane.

Når det er sagt vil en fjerdeplass være et godt plaster på såret siden det gir Europaspill, men å komme lavere enn det vil være en skuffelse utfra hvor vi lå for tre kamper siden. Når det er sagt ville jeg før sesongen sagt meg godt fornøyd med en femteplass og kanskje også en sjetteplass.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                Var skuffa i går, men etter å ha fått samlet meg litt og insett hvor kravstore og bortskjemte vi egentlig er helt uten grunn i VIF, så er dette veldig positivt. Vi henger fortsatt med i medaljekampen og sist vi tok medalje var i 2010! Det blir en spennende innspurt, og denne sesongen har i grunn, tatt i betraktning med corona og alt, levert over forventning. Nesten uansett hvordan de siste 3 ender
                Enig. Når det ble klart at de faktisk fikk lov å spille fotball så sa jeg at jeg ikke skulle stille noen krav til resultater. Var bare sjeleglad for at fotballen kom i gang igjen.

Men nå, tre runder før slutt, ligger vi på medaljeplass. Hvis vi tar to poeng til så er det uansett den beste sesongen siden 2010 poengmessig. Og den nest beste siden 16-lags serien ble innført. Vi har god sjanse til å ta den medaljen og vi kommer sannsynligvis til å sikre en plass i Europa.

Kjartansson er tilbake på lang kontrakt og Bjørdal virker veldig bra.

Damene trenger bare å matche RBK i siste runde og slå LSK i cupfinalen for å ta The Double. Og de er videre i Champions League.

Og sist, men ikke minst, Vålerenga har blitt til Vålerenga igjen. Nå har vi en frittalende trener og ting skjer rundt klubben.

Og vi skal heller ikke glemme at Nye Jordal Amfi også har åpnet.

Så ja, vi kan sutre over uavgjort mot Stabæk. Men vi har egentlig ikke så mye å sutre over når alt kommer til alt.

Millioner av Covid-19 vaksiner er også på vei til Norge og de starter etter planen å vaksinere tidlig i januar. En eller annen gang før neste sommer så kan vi se Kjartansson banke inn mål for et gulljagende Vålerenga fra tribunene igjen.

Comment

• Kan noen fortelle meg hva greia er med at Odd får utsatt kamper pga at en spiller har karantene, de vil ha 25 mot vår 28 kamper neste mandag.
                  da har vi to kamper igjen og Odd 5 kamper.

mens hos kvinnene er det 3 viktige landslagspillere som ikke får spille pga karantene, men vi får ikke utsettelse.
                  og der står det om gull !!!
                  Noe jeg ikke har fått med meg???

Comment

• Originally posted by panzer View Post
                    Kan noen fortelle meg hva greia er med at Odd får utsatt kamper pga at en spiller har karantene, de vil ha 25 mot vår 28 kamper neste mandag.

mens hos kvinnene er det 3 viktige landslagspillere som ikke får spille pga karantene, men vi får ikke utsettelse.
                    Hele Odd hadde nærkontakt med en smittet spiller (som spiler for ODD). Dermed er hele ODD i karatene, ikke bare denne ene spilleren.
                    De tre VIF-damene har hatt nærkontakt med en smittet danske. Resten av VIF-troppen har ikke hatt nærkontakt med denne spilleren og har ikke møtt disse 3 etter at de har hatt denne nærkontakten.
                    Dermed har VIF 3 i karantene mens resten kan spille.
                    Sånn er nå reglene....

Comment

• Originally posted by panzer View Post
                      Kan noen fortelle meg hva greia er med at Odd får utsatt kamper pga at en spiller har karantene, de vil ha 25 mot vår 28 kamper neste mandag.

Hos Odd har flere spillere testet positivt (4?) og resten av laget er derfor i karantene = ingen kan spille.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Hos Odd har flere spillere testet positivt (4?) og resten av laget er derfor i karantene = ingen kan spille.
                        Spørsmålet er vel hvor mange som må være ute.

Våre tre danske spillere kan ikke spille en kamp som er direkte avgjørende for hvem som vinner serien. I det tilfellet anser de covid som en hvilken som helst annen fysisk skade. Alle kunne vært ute med hver sin strekkskade og ingen kunne sagt noe på at kampen likevel ble spilt.

Så hva hadde skjedd om alle i Odd hadde brukket beinet? Da hadde de måttet spille med juniorlaget og ferdig med det. Men i stedet får de kampene utsatt.

Jeg synes jo det er greit at Odd får sine kamper utsatt. Men damene burde også fått sin kamp utsatt.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Spørsmålet er vel hvor mange som må være ute.

Våre tre danske spillere kan ikke spille en kamp som er direkte avgjørende for hvem som vinner serien. I det tilfellet anser de covid som en hvilken som helst annen fysisk skade. Alle kunne vært ute med hver sin strekkskade og ingen kunne sagt noe på at kampen likevel ble spilt.

Så hva hadde skjedd om alle i Odd hadde brukket beinet? Da hadde de måttet spille med juniorlaget og ferdig med det. Men i stedet får de kampene utsatt.

Jeg synes jo det er greit at Odd får sine kamper utsatt. Men damene burde også fått sin kamp utsatt.
                          Sammenlikningen med beinbrudd er litt søkt, og det er mer interessant å sammenlikne med RBKs kamp mot Brann som ble utsatt fra 22. til 24. november pga karantene på to spillere etter landslagssamling.
                          Skjønt, det er 3 vesentlige (?) forskjeller:
                          1) Damer vs herrer
                          2) RBK vs VIF
                          3) Siste serierunde vs runde 25 (av 30)

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Sammenlikningen med beinbrudd er litt søkt, og det er mer interessant å sammenlikne med RBKs kamp mot Brann som ble utsatt fra 22. til 24. november pga karantene på to spillere etter landslagssamling.
                            Skjønt, det er 3 vesentlige (?) forskjeller:
                            1) Damer vs herrer
                            2) RBK vs VIF
                            3) Siste serierunde vs runde 25 (av 30)
                            Enig i alt. Men det er minimalt med hensyn å ta for publikum. Om siste serierunde ble spilt dagen etter tror jeg ville hatt liten praktisk betydning.

Enten tar NFF hensyn til karantene eller så gjør de det ikke. Når de har lagt seg på en linje der de utsetter kamper fordi spillere er i karantene etter landslagsoppdrag så må de være konsekvente.

Comment

• Slik jeg forstår dette så fikk Odd utsatt 2 kamper først og den 2 des søkte de om ytterligere 1 kamp fordi Kitalano hadde hatt kontakt med sin bror som var smittet.
                              I går fikk fikk de innvilget dette av nff.
                              Dette blir jo ytterligere skjevt i avslutningen.
                              Jeg klarer ikke å forstå nff sin tankegang.
                              her har resten av serien 2 kamper igjen og Odd har 5 kamper.
                              men nå skjønner jeg meg ikke på kvinnfolk heller.

Comment

• Vålerenga kunne krevd kampene flyttet, men det hadde betydd utsettelse til 20. desember ettersom vi også er opptatt med europacupen og cupfinale. Vålerenga er kollegiale her og lar seks av åtte lag ta ferie fra og med mandag. Tror også Vålerenga vil ferdigspille serien nå. Det gjenstår jo å se om det ender med å bite oss i ræva riktignok...

Comment

Working...
                                X