Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Wild Touch View Post

Endre det!
    Kan jo ikke det. Siste runden må spilles samtidig. Hvis ikke kan noen lag spille på andres resultater (typ vi må vinne med to for å ikke rykke ned).

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Kan jo ikke det. Siste runden må spilles samtidig. Hvis ikke kan noen lag spille på andres resultater (typ vi må vinne med to for å ikke rykke ned).
      Er jo ikke den kampen jeg snakker om... hellooooo. Viking-VIF. Hvorfor kan ikke den gå nå til helga?? Hva er problemet?
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Eurosport presenterer Norsk Regnesentrals sin vurdering av og sjanser for topp 4. Det blir veldig jevnt om 4.plassen...

Utregningene er gjort ved å spille de gjenværende kampene 50.000 ganger på en datamaskin og beregne 50.000 tilsvarende tabeller.

Sannsynlighet for topp tre-plassering:
        • Molde: 99,9 prosent.
        • Vålerenga: 81,1 prosent.
        • Rosenborg: 8,1 prosent.
        • Odd: 7,9 prosent.
        • Kristiansund: 2,8 prosent.
        • Viking: 0,0 prosent.

Norsk Regnesentral har også regnet ut forventet antall poeng ved sesongslutt. Der spår de en svært tett kamp om fjerdeplassen.

RBK er forventet å få 49,8 poeng, Odd 49,2 poeng og Kristiansund 48,8 poeng.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Er jo ikke den kampen jeg snakker om... hellooooo. Viking-VIF. Hvorfor kan ikke den gå nå til helga?? Hva er problemet?
          Har vel noe med koronaen å gjøre. At de vil ha en sikkerhetsbuffer på flest mulig dager mellom de siste kampene om det skulle oppstå karantenetilfeller i klubbene. Men nå må jo f.eks Odd spille de siste fem kampene sine i løpet av 14 dager. Nettopp pga tidligere karantene.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
            Eurosport presenterer Norsk Regnesentrals sin vurdering av og sjanser for topp 4. Det blir veldig jevnt om 4.plassen...

Utregningene er gjort ved å spille de gjenværende kampene 50.000 ganger på en datamaskin og beregne 50.000 tilsvarende tabeller.

Sannsynlighet for topp tre-plassering:
            • Molde: 99,9 prosent.
            • Vålerenga: 81,1 prosent.
            • Rosenborg: 8,1 prosent.
            • Odd: 7,9 prosent.
            • Kristiansund: 2,8 prosent.
            • Viking: 0,0 prosent.

Norsk Regnesentral har også regnet ut forventet antall poeng ved sesongslutt. Der spår de en svært tett kamp om fjerdeplassen.

RBK er forventet å få 49,8 poeng, Odd 49,2 poeng og Kristiansund 48,8 poeng.
            Takk for denne, veldig spennende var litt usikker på sjansene pga så mange hengekamper. Dette ser lovende ut både for oss og spenning knyttet til fjerdeplassen. Festlig om Rosenborg surrer bort dette
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Kan noen komme med en teori om hvordan vi har klart å unngå og vinne mot AAFK i år? Har vel sjeldent vært et dårligere lag i eliteserien noen gang.
              VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                Kan noen komme med en teori om hvordan vi har klart å unngå og vinne mot AAFK i år? Har vel sjeldent vært et dårligere lag i eliteserien noen gang.
                Utvisning en halvtime før slutt hjemme. På det tidspunktet var i ferd med å kjøre over dem. I bortekampen må vel været og banen ta endel av skylden. Stormkast og regn. Samt at Enga-spillerne ikke virket helt påskrudde. Hadde kanskje tatt en ønsket seier på forskudd.

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post

Har vel noe med koronaen å gjøre. At de vil ha en sikkerhetsbuffer på flest mulig dager mellom de siste kampene om det skulle oppstå karantenetilfeller i klubbene. Men nå må jo f.eks Odd spille de siste fem kampene sine i løpet av 14 dager. Nettopp pga tidligere karantene.
                  Kan godt være, men det gir jo ingen mening å "stresse" lagene. Kunne ha tatt en avgjørelse i helgen. NFF er verre enn et amatør idrettslag!
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Surt å ikke ta tre poeng mot Viking. Men samtidig er det poenget viktig. Nå skal mye gå galt for at vi ikke kommer til Europa.

Og vi kan avgjøre selv hjemme mot Start.

Comment

• Synes denne sesongavslutningen minner veldig mye om avslutningen av sesongen 2006. Et Vålerenga som nekter å tape mot slutten av sesongen før vi møter et nedtrykkstruet lag i siste serierunde i en kamp begge må vinne for å sikre hhv medalje og ny kontrakt.

Den gangen slo vi Tromsø 3-1 og det var veldig god stemning på tribunen. Tromsø beholdt plassen allikevel.

Med andre ord slår vi Start 3-1, men Start må ut i kvalik

Comment

• Vi står med 10 kamper på rad uten tap, i samme sesong i øverste divisjon.
                        Det har ikke skjedd siden 2005.
                        Tar vi poeng mot Start får vi 11 på rad uten tap, i samme sesong i øverste divisjon.
                        Det har ikke skjedd siden 2004.

Årets sesong, sammenliknet med vår beste sesong i 16-lagserien (2010), viser at vi oftere spiller uavgjort, sjeldnere vinner og taper litt mindre.
                        Vi står nå med 14-10-5 mot 19-5-7 i 2010.
                        La oss kalkulere med at vi slår Start og ender på 56 poeng. Da ender vi på 5 flere uavgjorte enn i 2010.
                        Om vi hadde gambla litt høyere i våre U-kamper, og 3 hadde resultert i seier og 2 hadde kosta oss er tap, så kunne vi altså tangert 2010-sesongen med 61 poeng.
                        Jeg mener Bodø/Glimt har bevist at angrep er beste forsvar, og det samme kan gjerne sies om Andresens filosofi i 2010 (vi skåra flest av alle det året, men 69 mål).
                        Så - greit at defensiv trygghet måtte på plass først i 2020, men er det lov å ønske seg et Vålerenga som er enda et par hakk galere i det offensive spillet i 2021?

Comment

• Jeg er ikke så overbevist om at vi slår start. De må vinne får å unngå direkte nedrykk da Mjøndalen sikkert slår aafk. Start parkerer bussen og kjører kontringer, det har vi slitt med før. Jeg regner også med at rbk slår sandefjord og havner da på 3. foran oss siden vi ikke vinner.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                            Jeg er ikke så overbevist om at vi slår start. De må vinne får å unngå direkte nedrykk da Mjøndalen sikkert slår aafk. Start parkerer bussen og kjører kontringer, det har vi slitt med før. Jeg regner også med at rbk slår sandefjord og havner da på 3. foran oss siden vi ikke vinner.
                            Ja, akkurat det frykter jeg også. Dag Eiliv og alle spellera har en jobb å gjøre, og må overbevise!

Comment

• Det blir lett match, knuser Start

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                                Jeg er ikke så overbevist om at vi slår start. De må vinne får å unngå direkte nedrykk da Mjøndalen sikkert slår aafk. Start parkerer bussen og kjører kontringer, det har vi slitt med før. Jeg regner også med at rbk slår sandefjord og havner da på 3. foran oss siden vi ikke vinner.
                                Holder med uavgjort for Start for å få kvalikplassen. Og hvis Godset ikke slår Odd borte på lørdag, så har da Start en mulighet til å sikre plassen i Eliteserien med seier over Enga.

Sånn ellers vil nå Enga sikre ecup neste år ved uavgjort. Kanskje det lukter litt poengdeling i den siste kampen? Begge lag vil være rimelig fornøyde da.

Men Odd har to kamper igjen som de må vinne hvis de skal ha en ørliten mulighet til bronse når siste runde går. Hvis de ikke gjør det, så kan Enga spille med ganske lave skuldre mot Start. Blir da 3. eller 4. plass og uansett ecup.
                                Jeg er redd Odd slår et lite motivert Molde lag onsdag, men lørdag kan det nok bli hardere kamp mot Godset som også har mye mer hvile. Odd har et veldig tett kampprogram nå.
                                Last edited by Caanradi; 13.12.2020, 23:03.

Comment

Working...
                                X