Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trenger Vålerenga ny sportslig leder?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Om vi trenger en ny sportslig leder eller ikke avhenger jo av hva oppgavene skal være.

For meg er det viktigste at klubben får god kontroll på rekruttering av spillere. Det er den absolutt viktigste, for når vi svir av midlene våre på kortsiktige og planløse korttidsinvesteringer så går det ut over å bygge et lag.

Derfor bør en sportslig leder, etter mitt syn, være en person som er til stede i lang tid. Og som trekker opp en rød tråd i det som skjer over tid. Når vi bytter trener så må vi bytte til en trener som kan være i gang fra dag 1 og bygge videre på det som er. Ikke en som trenger lang tid på å skifte ut laget til å passe til seg og sin stil. Eller et såkalt "prosjekt". Jeg er ikke så veldig opptatt av akkurat formasjon, men hvis vi skal spille en teknisk, ballbesittende fotball så må treneren i alle fall stå for det. Alle spillere som rekrutteres må passe inn i dette.

Så ja takk til en sportslig leder som står for kontinuitet og så får trenere heller skiftes ut hvis ikke de leverer resultater. Hvis hvert trenerbytte er en nullstilling av alt som har skjedd så kommer vi aldri noe sted. Da rykker vi tilbake til start hver gang vi skifter trener og bruker lang tid bare på å skifte ut spillertroppen basert på ny treners ønsker. Det i seg selv er en prosess som gjerne tar et par år og noe nytt fireårsprosjekt har vi ikke tid til. Det må være resultatkrav fra dag 1. Og de resultatkravene må selvsagt stå i stil til kvalitet på troppen og det nivå av midler til nye spiller som vi har. Men en trener skal aldri igjen kunne gjemme seg bak at resultatene først er planlagt å komme om noen år.

Inge Andre Olsen i Stabæk er et fint eksempel på hvordan dette kunne fungert hos oss også. Kan ikke huske at han var spesielt profilert som spiller, så for min del trenger ikke vår nye sportslige leder å være profilert som spiller han heller. Tar gjerne en fyr som ikke er så profilert, for rollen er jo å være litt i bakgrunn og trekke i trådene. Samtidig så er det jo viktig at han har tilstrekkelig med pondus til å være leder for også profilerte trenere og å forhandle med profilerte spillere.

Men først og fremst er det viktig at rollen som sportslig leder blir plassert inn i organisasjonskart som trenerens sjef, ikke omvendt. Så blir spørsmålet om hvem som får jobben noe som kommer etter det. Men jeg tror ikke Ingebrigtsen er riktig person. Men tenker at f.eks. Ronny Johnsen kunne vært det, hvis navn skal foreslås. Profilert spiller med erfaring på høyt nivå, virker strukturert og er vel også flink med penger.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post

Da må vi isåfall enten gi Ingebrigtsen den myndigheten en slik stilling skal ha,
      La oss for Guds skyld ikke håpe det. Bedre hvis treneren og assistent overtar den jobben, enn så lenge. Med så lite midler vi har, så har ikke den stillingen sååå mye å si. Og vi trenger lønna hans!!
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

En sportsdirektør er nettopp for å unngå den situasjonen VIF har havnet i. En eneveldig, eselsta trener som tror altfor mye om seg selv og kupper all makt i klubben. Og så stikker av fra et kaos.

Hvis ikke J. Ingebrigtsen plutselig overrasker noe voldsomt, så må man gå ut i fra at han og Espeseth ikke har filla peiling på fotball, men ble ansatt fordi de skulle være Deilas lojale jamenn. Og de skal ansette trener! Vi må jo gå ut fra at hele denne prosessen blir en kjempekrise med stilbrudd og noen som absolutt ikke passer inn her.

jeg har knapt ord for hvor sinna jeg er på Deila. Her har han kjørt eneveldig i tre og et halvt år, stått på sine ulogiske ødeleggende sportslige valg, uten antydning til selvkritikk; kuppa hele klubben, sabotert interessen rundt klubben, og stikker av fra et kaos!

Comment

Originally posted by zeta View Post
          En sportsdirektør er nettopp for å unngå den situasjonen VIF har havnet i. En eneveldig, eselsta trener som tror altfor mye om seg selv og kupper all makt i klubben. Og så stikker av fra et kaos.

Hvis ikke J. Ingebrigtsen plutselig overrasker noe voldsomt, så må man gå ut i fra at han og Espeseth ikke har filla peiling på fotball, men ble ansatt fordi de skulle være Deilas lojale jamenn. Og de skal ansette trener! Vi må jo gå ut fra at hele denne prosessen blir en kjempekrise med stilbrudd og noen som absolutt ikke passer inn her.

jeg har knapt ord for hvor sinna jeg er på Deila. Her har han kjørt eneveldig i tre og et halvt år, stått på sine ulogiske ødeleggende sportslige valg, uten antydning til selvkritikk; kuppa hele klubben, sabotert interessen rundt klubben, og stikker av fra et kaos!
          Voldsomt til konspirasjonsteorier! :-D

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Voldsomt til konspirasjonsteorier! :-D
            Ok, tok vel litt hardt i. Men nå forventer jeg trøblete tider fremover. Igjen!

Comment

Originally posted by zeta View Post

Ok, tok vel litt hardt i. Men nå forventer jeg trøblete tider fremover. Igjen!
              Mange som anklager Deila for å være maktsyk etc., så er det noe hold i det?

Comment

Jeg ønsker Vidar Davidsen som sportslig leder og Rekdal som styremedlem og sjefsspeider. Da får vi skikkelig Vålerengakultur. Og så J. Isnes som trener, da er vi godt Oslo-orientert

Comment

Working...
                X