Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Fagermo!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Madaxe
    replied
    Fagerno, hva skal man si. For en mann. Han er Enga, han er breial, han er sjef. Jeg vil bare påpeke en ting jeg elsker med han. Vi leder 3-0 i siste serierunde mot Start, Europa er sikret, bronsen er sikret. Fagermo? Han skriker. Kjefter på spillere som sovner på banen. Fagermo krever fokus i 90 min, uansett. Jeg elsker det. Jeg elsker Fagermo og jeg elsker Vålerenga. God jul til alle med hjertet i klubben.

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    En sterk terningkast 5 på Fagermo (og trenerteamet). Det er et godt tegn når unge spillere kommer inn på laget og vokser spillemessig sammen med resten av laget. Klaesson, Borchgrevink, Sahraoui, Dønnum, Näsberg har alle tatt steg. Overgangene har vært veldig bra!

Leave a comment:

• Waldemar
    replied
    Beklager å rippe opp i en gammal tråd, men jeg gikk igjennom mine gamle kommentarer på VG, og fant igjen noe jeg hadde skrevet. «Til og med Stevie Wonder vil se hvor kjedelig og tragisk fotball Fagermo spiller.»

Beklager Fagermo! Nå er du våres trener, og jeg må si at det er ganske så sexy å se åssen gutta spiller! Du var kanskje rasshøl i media, men nå er du våres rasshøl i media!

Ære være!
    Last edited by Waldemar; 22.08.2020, 14:00. Reason: Leif

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    Originally posted by jocke View Post
    Synes det var en passende anledning for å "bumpe" tråden til sjefen sjøl jeg, og ikke kun forbeholde trenertråder til dager hvor motgangen setter inn.

Flere enn meg som har fått en god følelse av Fagermo etter hans innkomst?

Synes han har vært et frisk pust og en samlende og solid skikkelse for oss til nå. Han er tydelig og rett frem i krav og forventninger, og jeg har ennå til gode å høre han klage på begrensende rammer, organisasjonen, fasiliteter eller "koråina" for den saks skyld.

Ta med at han byr på seg selv og har vært særs tilgjengelig for, og synlig i, media, og også tør kommunisere ut egne forventninger og mål. Se eks dagens artikkel på Tv2 hvor han og spillere uttaler seg om det og andre. Merker meg også at spillerne melder om en ydmyk fyr bak en spontan og tydelig leder.

Så dagens blomst fra meg går til Odd Eiliv. Måtte det bli lange og gode dager sammen med oss. M+ for utførelsen til nå i min bok.
    Har alltid respektert Fargermo som ledertype og med tanke på hvordan han har bygget lag. Fra utsiden har Odd framstått som et lag med bra miljø der unge spillere har fått sjansen og fått utvikle seg. Spillestilen har vært tydelig og effektiv, noe jeg har etterspurt i Enga i flere år.

Jeg er fortsatt litt avventende med tanke på angrepsspill. Der f.eks. Bodø/Glimt i går viste strålende tendenser offensivt, var vi statiske og forutsigbare. Mange støttepasninger til back, blant annet, uten at det ble noe særlig med langpasninger. Vi får se utover sesongen, tidlig å dømme ut fra en kamp.

Leave a comment:

• jocke
    replied
    Synes det var en passende anledning for å "bumpe" tråden til sjefen sjøl jeg, og ikke kun forbeholde trenertråder til dager hvor motgangen setter inn.

Flere enn meg som har fått en god følelse av Fagermo etter hans innkomst?

Synes han har vært et frisk pust og en samlende og solid skikkelse for oss til nå. Han er tydelig og rett frem i krav og forventninger, og jeg har ennå til gode å høre han klage på begrensende rammer, organisasjonen, fasiliteter eller "koråina" for den saks skyld.

Ta med at han byr på seg selv og har vært særs tilgjengelig for, og synlig i, media, og også tør kommunisere ut egne forventninger og mål. Se eks dagens artikkel på Tv2 hvor han og spillere uttaler seg om det og andre. Merker meg også at spillerne melder om en ydmyk fyr bak en spontan og tydelig leder.

Så dagens blomst fra meg går til Odd Eiliv. Måtte det bli lange og gode dager sammen med oss. M+ for utførelsen til nå i min bok.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Kong Fagermo!
    Har så trua nå.

Leave a comment:

• Bohemen14
    replied
    https://www.nettavisen.no/sport/spor...423927231.html

Leave a comment:

• Ed1913
    replied
    Synes det var veldig spennende lesning, og igjen sier Dag Eilev alt rett! Han ville virkelig ha denne jobben, og skal visstnok ha bedt om å få en samtale med Trøim for å overbevise ham. Liker at DEF selv i en sånn setting tør å være tøff i trynet mot Trøim:

– Han var veldig tøff, så jeg måtte være tøff igjen, sier VIF-treneren. – Han kunne mye mer om meg enn det jeg trodde. Og ja, vi snakket om noen episoder som har gått igjen i media.

– Det provoserte meg, jeg tok igjen, men det var ikke noe problem.
    Det trenger vi. I motsetning til enkelte andre, synes jeg det er naturlig at Trøim har det siste ordet i sånne spørsmål, all den tid klubben lever på hans lommebok. Derfor er det veldig oppløftende å lese at Dag Eilev "skal også ha blitt positivt overrasket over VIF-eierens drive, vilje og engasjement. Pluss Trøims kompetanse." Jeg er enig i at eierstyrte klubber i prinsippet er en uting, men når det først er sånn ståa er, skal vi være veldig glade for at vi har en eier med hjerte for klubben som også er faglig sterk.

– Han hadde gjort researchen sin, han var veldig godt forberedt, såpass kan jeg si, innrømmer Dag-Eilev Fagermo.

– Til å være finansmann kan han også overraskende mye om fotball, spesielt om bransjen.
    Jo sterkere eier, desto viktigere er det at vi har en sterk stemme også innad i klubben, som ikke er redd for å slenge med leppa fordi han sitter på eierens nåde. Det har vi fått nå.

– Det er vel ikke farlig å røpe at jeg tilbød han jobb, gliser VF-treneren. -Den dagen han er lei business kan han bli assistenttreneren min.
    Elsker hvordan vi framstår i media haha! Én million kroner til Odd for en trener som jevnlig leverer som dette kan vise seg å være et kupp!

PS: Hvorfor i alle dager må det være Morten P som er den (i det minste tilsynelatende) mest velinformerte journalisten når det kommer til Vålerenga? Dette var en merkelig blanding av et intervju, en kommentar, og spekulasjoner.

Leave a comment:

• Grim
    replied
    https://www.dagbladet.no/sport/lande...mtale/72097802

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by hmchrist View Post

Morten P skal selge aviser, og trenger en "konflikt" - om han så må konstruere den selv.
    Han er sikkert en fotball-klok mann, men jeg ville aldri i verden tatt råd fra Morten P i en ansettelsesprosess. Slike formuleringer: "Fra utsida har det virket å være i overkant ubesluttsomt og kaotisk, spesielt med tanke på alle som ikke ville komme til "intervju", eller som ikke ville gå videre etter den første samtalen." vitner om svært lite erfaring og lite forståelse for ansettelsesprosesser.

- Å lage en profil først, som Vålerenga gjorde, er smart.
    - Å sjekke ut folk som har meldt sin interesse (eller har blitt spilt inn som folk man bør sjekke ut) mot denne profilen er også smart. Da får man luka vekk folk som ikke matcher profilen. At folk takker nei tidlig i en prosess er en god ting, og betyr virkelig ikke at de var et 1. eller 2. valg - ofte er det et tydelig signal på at de selv forstår at "jeg passer ikke til denne jobben". Den man først tilbyr jobben etter å ha sjekket ut at bedriften og søkeren har felles interesser og er en god match, er bedriftens førstevalg, ikke førstemann som tilfeldigvis var på et intervju, den som har det "største" navnet eller den som har mest imponerende CV. Og, selv om man finner en god match på intervju nummer 4, og det gjenstår flere kandidater å intervjue, så tar man seg tid til å sjekke ut alle potensielle kandidater, selv om det tar 12 ekstra dager. Det handler ikke om ubesluttsomhet, det handler om nøyaktighet. Det virker som Vålerenga har vært grundige. Bra!
    - Når man så har sjekket ut alle potensielle kandidater, og det gjenstår å konkludere med hvem man vil gå for er ikke dissens nødvendigvis noe svakhetstegn. Dissens har en tendens til få folk til å begrunne sine synspunkter bedre, grave dypere og bli enda mer kunnskapsrike om grunnlaget for vurderingen. Man får presentert flere pros & cons i en gruppe med dissens enn i en gruppe der alle er rørende enige. Om Morten P vet at det har vært dissens, så gratulerer til han som kan skryte av kunnskap vi andre bare kan gjette oss til, og gratulerer til Vålerenga som har tatt en skikkelig diskusjon i en viktig ansettelsesprosess.
    - Når man først har fattet en beslutning, må alle lojalt støtte opp om denne. Og det virker det for meg som alle involverte parter gjør, i alle fall så langt. Profesjonelt og ryddig. At Morten P ønsker å piske opp stemninga og forhåpentligvis lure noen utpå glattisen for å argumentere mot Fagermo handler kun om hans behov for å selge aviser.
    Jeg skal ikke forsvare fyren, men setningen du trekker fram er jo helt korrekt. Så du ikke hva folk ralla av seg på forumet rundt ansettelsen av ny trener? Det er "utsiden" som Morten P snakker om. Hvem tror du han mener? For folk flest virka det veldig uryddig. Vi aner jo ikke hva som skjedde på innsiden, men at ryktene svirra er det vel liten tvil om.
    Han skriver jo ikke at det nødvendigvis er han som tenker slik, da han som vi tydeligvis skjønner, har inside info av det meste rundt klubben.

Leave a comment:

• hmchrist
    replied
    Originally posted by Flem View Post

God artikkel, og jeg håper folk her inne forstår at han sitter med førstehåndsinformasjon rundt klubben vår, ikke bare synser som mange her inne, og utenfor.
    Morten P skal selge aviser, og trenger en "konflikt" - om han så må konstruere den selv.
    Han er sikkert en fotball-klok mann, men jeg ville aldri i verden tatt råd fra Morten P i en ansettelsesprosess. Slike formuleringer: "Fra utsida har det virket å være i overkant ubesluttsomt og kaotisk, spesielt med tanke på alle som ikke ville komme til "intervju", eller som ikke ville gå videre etter den første samtalen." vitner om svært lite erfaring og lite forståelse for ansettelsesprosesser.

- Å lage en profil først, som Vålerenga gjorde, er smart.
    - Å sjekke ut folk som har meldt sin interesse (eller har blitt spilt inn som folk man bør sjekke ut) mot denne profilen er også smart. Da får man luka vekk folk som ikke matcher profilen. At folk takker nei tidlig i en prosess er en god ting, og betyr virkelig ikke at de var et 1. eller 2. valg - ofte er det et tydelig signal på at de selv forstår at "jeg passer ikke til denne jobben". Den man først tilbyr jobben etter å ha sjekket ut at bedriften og søkeren har felles interesser og er en god match, er bedriftens førstevalg, ikke førstemann som tilfeldigvis var på et intervju, den som har det "største" navnet eller den som har mest imponerende CV. Og, selv om man finner en god match på intervju nummer 4, og det gjenstår flere kandidater å intervjue, så tar man seg tid til å sjekke ut alle potensielle kandidater, selv om det tar 12 ekstra dager. Det handler ikke om ubesluttsomhet, det handler om nøyaktighet. Det virker som Vålerenga har vært grundige. Bra!
    - Når man så har sjekket ut alle potensielle kandidater, og det gjenstår å konkludere med hvem man vil gå for er ikke dissens nødvendigvis noe svakhetstegn. Dissens har en tendens til få folk til å begrunne sine synspunkter bedre, grave dypere og bli enda mer kunnskapsrike om grunnlaget for vurderingen. Man får presentert flere pros & cons i en gruppe med dissens enn i en gruppe der alle er rørende enige. Om Morten P vet at det har vært dissens, så gratulerer til han som kan skryte av kunnskap vi andre bare kan gjette oss til, og gratulerer til Vålerenga som har tatt en skikkelig diskusjon i en viktig ansettelsesprosess.
    - Når man først har fattet en beslutning, må alle lojalt støtte opp om denne. Og det virker det for meg som alle involverte parter gjør, i alle fall så langt. Profesjonelt og ryddig. At Morten P ønsker å piske opp stemninga og forhåpentligvis lure noen utpå glattisen for å argumentere mot Fagermo handler kun om hans behov for å selge aviser.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Tror ikke denne artikkelen av Morten P har blitt linket her, men synes dette var bra skrevet:
    https://www.dagbladet.no/sport/valer...tryne/72088938
    Artikkelen er fra 31 januar da det ble klart at Fagermo ble VIFs nye trener.
    God artikkel, og jeg håper folk her inne forstår at han sitter med førstehåndsinformasjon rundt klubben vår, ikke bare synser som mange her inne, og utenfor.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Tror ikke denne artikkelen av Morten P har blitt linket her, men synes dette var bra skrevet:
    https://www.dagbladet.no/sport/valer...tryne/72088938
    Artikkelen er fra 31 januar da det ble klart at Fagermo ble VIFs nye trener.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Slik jobbet VIF i trenerjakten: https://www.eurosport.no/fotball/eli...80/story.shtml

Egentlig lite man får ut av denne annet enn at Lunov trolig ikke var en seriøs kandidat pga et av kriteriene var erfaring som hovedtrener. Fagermo var førstevalg. Dere kan jo gjette hva Ingebrigsten svarte når han ble spurt om Lunov var en kandidat: "Ingen kommentar" selvsagt!

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by hmchrist View Post

Den stallen vi har (mer eller mindre) tok 6. plass i fjor, og var på skuddhold til medalje i vår. Så gikk alt i dass i høst. Det uføret er ikke «normalen». Så Topp 5 er mer hva vi bør forvente enn meget sterk prestasjon i min bok.
    Vår i fjor var jo Ejukes store gjenombrudd og Tolås var sjef bak der. På høsten ble første solgt og andre skada. Sånn ca. Det svekket oss mye og var en av grunnene til at det gikk så dårlig. Å finne en spiller som er like god som Ejuke var første halvdel i fjor tror jeg er nesten umulig så da må vi satse på at to tre leverer vesentlig bedre og at laget da som helhet er bedre enn i fjor.

Vi kan jo håpe at Abu leverer på gammelt nivå og at Shala og Vega er mye mindre skada enn i fjor og at Tollås snart er fit for fight igjen og holder seg skadefri hele sesongen.

Leave a comment:

Working...
X