Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er attraktiv fotball?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by zeta View Post
    Står egentlig Fagermo for attraktiv fotball?
    Samma faen så lenge vi får resultater!

Comment

Mod, kan dere endre tittel, burde stå «har Zeta noen gang posta noe vettugt»
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
        Jeg forstår spørsmålet i trådtittelen men som det har blitt påpekt er det en litt negativ vinkling. Man åpner detbatten med et premiss om at svaret er nei.
        En bedre tittel ville kanskje vært noe alà "Hva slags fotball står Fagrmo for" eller noe i den duren.

Sånn jeg kjenner Odd, har de aldri stått for attraktiv forball (der attraktiv betyr finter, driblinger, mye angrepsspill osv) . Ihvertfall ikke på bortebane. Kjipt, kynisk og kjedelig. Dette er ikke Vålerenga-måten. Vi ønsker oss det stikk motsatte. Men se hvor dét har tatt oss...
        På hjemmebane har Odd ofte vært mer offensive, men jeg har bare sett matchene mot oss.
        Så er jo spørsmålet hvor attraktivt det er å prøve på noe man ikke mestrer. Hvor attraktivt er det å tape mot miniputter hjemme på Intility. Hvor attraktivt er egentlig ti år med 7.plasser?
        Svaret så vi tydelig i fjor. Det er ikke attraktivt i det hele tatt.
        Selv om mange av oss drømmer om driblefanter, klikk-klakk-fotball og brassescoringer, så er det til syvende og sist resultatene som teller.
        Et lag som vinner ofte og stadig er med der det skjer trekker også folk. (Gunder er heller unntaket enn regelen)
        Alle her inne har klaget på det samme. Vi henger ikke sammen som lag. Vi er for lette å score på. Vi trenger 5x sjansene for å score.
        Med Fagermo tror jeg det er back to basics. Organisere laget først, få innprentet faste oppgaver, klare roller, tydelig spillestil. Når dette er på plass og sitter i ryggmargen på spillerne, kommer også selvtillitten og friheten til å utfolde seg innenfor strenge rammer.
        Det er traust og lite sexy, men vi må ta det helt grunnleggende først. Gå før man kan løpe osv.

Jeg har alltid spydd av Fagermo, nå er jeg plutselig fan. Det snur fort i fotball som man sier.
        Jeg poengterte det også da navnet hans dukket opp, at jeg ikkebtåler trynet på fyren, men at han faglig ville være et bra valg.
        Nå tåler jeg også trynet på ham. Det gikk mye enklere enn jeg hadde trodd.
        Jeg kjenner i øyebliklet at Fagermo i høyeste grad er en jeg har trua på (det hadde jeg forsåvidt med Deila da han kom også, men det gikk fort over).
        Fagermo slår meg som mer hel ved. Lengre erfaring. Mer metodisk. Sta som et helvete. Tydelig som faen.
        Nøyaktig det vi trenger i klubben. Han er litt som Rekdal, men med klarer tanker om hva hver enkelt skal gjøre på banen.
        Nå er alt nytt of spennende og det tar sikkert ikke lang tid før vinden snur om progresjonen uteblir. Akkurat nå derimot er jeg veldig klar for at Fagermo får tid og ro til å gjøre det han må. Vi vinner ikke serien i år, jeg mistenker en ny 7.plass, men jeg håper at vi over tid bygger en klubb som jevnlig blander seg inn i medaljekampen. Om vi klarer det, bør vi fortsatt akseptere en sesong her og der hvor vi skuffer, uten at trenerens hode skal serveres på fat.
        Problemet under Deila var mangelen på fremdrift. I beste fall stod vi på stedet hvil. Det tror jeg ikke vi vil gjøre med Fagermo. Jeg tror vi får se en gradvis forbedring. At vi over tid stadig vil bli mer stabile i prestasjonene, og at vi oftere og lengere henger med i serien.
        Jeg har trua!
        Hvis alle kunne møtt opp i denne tråden med samme konstruktive holdning til debatt som g-maZta, så hadde i hvert fall jeg blitt glad.
        Her legges godvilje til, og det tenker jeg gir godt grunnlag for diskusjon.

Forøvrig også enig med hensyn på Fagermo - attraktiv fotball.
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post

Hvis alle kunne møtt opp i denne tråden med samme konstruktive holdning til debatt som g-maZta, så hadde i hvert fall jeg blitt glad.
          Her legges godvilje til, og det tenker jeg gir godt grunnlag for diskusjon.

Forøvrig også enig med hensyn på Fagermo - attraktiv fotball.
          Greit nok det John, men det forutsetter at også trådstarter er med på en dialog, eller diskusjon om du vil. Her kjøres det monolog og det er helt tydelig at han ikke er å rocke ved sine meninger. Da blir det mindre interessant å delta i en diskusjon.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Trådstarter er en ting. Men jeg ser Odd to ganger i året. Jeg aner ikke hvordan de spiller.

Inntrykket er godt organisert, stor innsats, men kanskje ikke akkurat tiki-taka.

Men Fagermo og Deila står vel egentlig for mye av det samme tror jeg. Bortsett fra at jeg tror DEF er flinkere på å gjennomføre i praksis.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Trådstarter er en ting. Men jeg ser Odd to ganger i året. Jeg aner ikke hvordan de spiller.

Inntrykket er godt organisert, stor innsats, men kanskje ikke akkurat tiki-taka.

Men Fagermo og Deila står vel egentlig for mye av det samme tror jeg. Bortsett fra at jeg tror DEF er flinkere på å gjennomføre i praksis.
              Mitt inntrykk er også at DEF er bedre til å organisere forsvar. Det blir neppe seende ut like naivt som under Deila til tider.

Comment

zeta
                Kan du ikke følge oppfordringen om å moderere tittelen på denne tråden? Eks. «Hva legger du i attraktiv fotball?»

Vi, som 12.mann, må prøve å bidra til å forsterke det positive momentet og da er det et enkelt tiltak.
                \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post
                  zeta
                  Kan du ikke følge oppfordringen om å moderere tittelen på denne tråden? Eks. «Hva legger du i attraktiv fotball?»

Vi, som 12.mann, må prøve å bidra til å forsterke det positive momentet og da er det et enkelt tiltak.
                  Hvordan kan jeg endre tittelen?

Comment

Originally posted by zeta View Post

Hvordan kan jeg endre tittelen?
                    Hva vil du endre den til?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Hva vil du endre den til?
                      Hva er attraktiv fotball?

Comment

Da endret jeg navn på tråden jeg
                        For de som kan styre sitt eget lag:
                        vif.managerleague.com

Comment

Nå så jeg kun 2.omgang mot Hacken og var litt til og fra. Sånn umiddelbart var det vel greit å se at vi skal ligge defensivt i ramma, med til tider høyt press og med fokus på gjenvinning. Så kjører vi kontring når vi kan.

Jeg tror oss supportere og klubben er såpass sulteforet på suksess og Europa nå at vi godtar de fleste former for fotball. Jeg tror vi blir vanskelige å møte og vanskelig å bryte ned. Det vil nok se ganske solid ut, men så vil det også være viktig at vi har noen artister og teknikkere der fremme.
                          Last edited by tordvif; 03.02.2020, 20:24.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                            Nå så jeg kun 2.omgang mot Hacken og var litt til og fra. Sånn umiddelbart var det vel greit å se at vi skal ligge defensivt i ramma, med til tider høyt press og med fokus på gjenvinning. Så kjører vi kontring når vi kan.

Jeg tror oss supportere og klubben er såpass sulteforet på suksess og Europa nå at vi godtar de fleste former for fotball. Jeg tror vi blir vanskelige å møte og vanskelig å bryte ned. Det vil nok se ganske solid ut, men så vil det også være viktig at vi har noen artister og teknikkere der fremme.
                            Aner ikke hvordan det vil se ut. Vi har hatt solide kamper på vinteren før. Og hatt tragiske sesonger. Viktig å ikke klikke helt nå da etter en kamp i februar. Vi behøver ikke legge noe mer press enn nødvendig. Vi har de samme spillerne vi akkurat ikke har hatt trua på. At vi er positive og har engasjement er glimrende. Er der selv. Men vi se at dette funker i seriekamper også før jeg blir overbegeistret. Men sesongkort skal jeg ha og jeg har stor tro på fremtiden.

Comment

Er nok viktig å beholde bakkekontakten. Fokus på ungdomssatsing er positivt (spesielt når vi har en trener som faktisk har demonstrert vilje til å slippe til ungdommen i tidligere klubb), men vil sikkert også innebære en del nedturer og antagelig ustabile prestasjoner. Vi og økonomien er imidlertid hvor vi er, så det må bli sånn uansett. Bakker laget uansett så lenge det vises full innsats og vilje til å blø for drakta. Slik vilje er i seg selv attraktivt i mine øyne, selv om det ikke alltid blir tiki-taka. Har sett så mye dritt og manglende guts de siste tre årene at bare tanken på å se offervilje og kriging gir meg bedre humør. Og akkurat det er jeg sikker på at Fagermo kommer til å levere. Tror enhver som underpresterer på dette har liten framtid under Fagermo.

Comment

Fagermo-type disiplin er kanskje en god resept for VIF akkurat nå. Men på sikt avhenger attraktiviteten av at man er villig til å ta på seg risiko i spillet. Den som intet våger intet vinner. Å ligge lavt i ramma kan gi en smule resultater, men medfører også begrensninger. Skal vi utvikle en toppklubb må man tørre å gå høyere i banen og VIF må gå etter spillere som er i stand til det.

Er man fornøyd med å ligge mye lavt så er det fare for sementering. Det er en felle som ikke gir utvikling. Men nå får vi se hvordan Fagermo tenker om VIF da.

Comment

Working...
                                X