Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva er attraktiv fotball?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zeta
    replied
    Ja, det er kvaliteter i stallen. Det blir spennende å se hvordan trener og spillere responderer på hverandre.

Selv om det var treningskamp er jeg imponert over syv null over Kisa. Jeg har også hørt noe positivt om Lunov; han er irriterende på trening! Det er viktig, det går ikke med dvaske trenere. Han kjenner i hvert fall godt spillerne og vi får se hvordan han samarbeider med Fagermo. Det er gøy å følge Vålerenga for tiden.

Tross alt, så var Fagermo et godt valg, alle trenere har sine pros og cons. Og for en uke, med storseier, storsalg av Berge, og storfisk i trenerjakten!

Leave a comment:

• rad11vb
    replied
    Tråden i seg selv er negativ. 433 er offensiv. Og hvem andre hadde isåfall vært bedre offensivt? Alle trenere vil vinne. Vi slår bodø, vi slår brann, vi slo Odd, vi spilte u mot rbk, vi skapte 13-14 sjanser mot Molde, vi slo Haugesund borte, vi lå i toppen halvveis. Ja En uke var god. Men potensiale er der. Går på stabilitet og effektivitet. Fagermo godtar ikke svak innsats. Og så er det engang sånn at fotball har spill og motspill. Juarez hadde vel ansvaret for 7-8 mål alene bare på grunn av plassering. Små detaljer. Vi kan skylde på Lekven sentralt. Men så kommer mye også ann på bevegelse og alternativer rundt ballfører. Mye skal stemme. Og i Fagermos klare formasjon så vet spillerne hva de skal gjøre. Så har veldig tro på at midtbanen blir veldig mye tydeligere. I form så slår veldig få Abu og Shala i kvalitet.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Bare sånn for ikke å virke så negativ, tiden fremover blir spennende altså!

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by Rino View Post

Her snakker du først om at midtbanespill, eller snarare mangel på den er pga drillo, før du skryter av Fagermo fordi han skal ha sagt seg villig til å lære av samme fyr...

Du kan vel prøve med å gi en trener to minutter med laget før han stilles spørsmål med?
    Nå er det lærevilligheten jeg synes er bra. Han kan lære defensive ting av Drillo. Men for etablert offensiv fotball er Eggen av dem man bør se til

Leave a comment:

• Rino
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Dette er et meget viktig spørsmål når det gjelder å underholde og trekke publikum. For å få til dette tror jeg VIF trenger å begeistre gjennom kombinasjonen av gode prestasjoner og attraktiv fotball. Det vil si pasninger, midtbanespill, stå høyt med laget, hurtighet i lengderetning, skape sjanser og mål. Dette er vel VIF-tradisjonen? En gang i tiden gjorde Gunder Bengtson VIF til Norges beste lag, men halverte tilskuertallet!

Så, hva står Fagermo for? Perioden i Odd var preget av gode resultater og periodevis god fotball. Men jeg må si at Odd også i perioder har vært kjipe å se på. Da har de vært forsiktige og baktunge. Odd har vært spesielt avhengige av gode kantspillere. Det jeg er mest bekymret for er at Fagermo ikke går for nok spill gjennom midtbanen, men heller rundt den. Det er ikke riktig vei å gå mener jeg når man skal bygge et skikkelig topplag. Dette er litt kinkig fordi kompetanse på midtbanespill er mangelvare i Norge. Dette skriver seg fra Drillotiden da han ga opp kampen om midtbanen og gikk for lavt press med kontringer.

Fagermo har vist fotballkompetanse i Odd. Men VIF skal jo bli bedre enn det Odd har vært! Har Fagermo det som da skal til? Jeg håper at han er fleksibel og lærevillig fremdeles. Han har nylig uttrykt vilje til å lære av Drillo og Eggen. En slik vilje er lovende!
    Her snakker du først om at midtbanespill, eller snarare mangel på den er pga drillo, før du skryter av Fagermo fordi han skal ha sagt seg villig til å lære av samme fyr...

Du kan vel prøve med å gi en trener to minutter med laget før han stilles spørsmål med?

Leave a comment:

• zeta
    started a topic Hva er attraktiv fotball?

Hva er attraktiv fotball?

Dette er et meget viktig spørsmål når det gjelder å underholde og trekke publikum. For å få til dette tror jeg VIF trenger å begeistre gjennom kombinasjonen av gode prestasjoner og attraktiv fotball. Det vil si pasninger, midtbanespill, stå høyt med laget, hurtighet i lengderetning, skape sjanser og mål. Dette er vel VIF-tradisjonen? En gang i tiden gjorde Gunder Bengtson VIF til Norges beste lag, men halverte tilskuertallet!

Så, hva står Fagermo for? Perioden i Odd var preget av gode resultater og periodevis god fotball. Men jeg må si at Odd også i perioder har vært kjipe å se på. Da har de vært forsiktige og baktunge. Odd har vært spesielt avhengige av gode kantspillere. Det jeg er mest bekymret for er at Fagermo ikke går for nok spill gjennom midtbanen, men heller rundt den. Det er ikke riktig vei å gå mener jeg når man skal bygge et skikkelig topplag. Dette er litt kinkig fordi kompetanse på midtbanespill er mangelvare i Norge. Dette skriver seg fra Drillotiden da han ga opp kampen om midtbanen og gikk for lavt press med kontringer.

Fagermo har vist fotballkompetanse i Odd. Men VIF skal jo bli bedre enn det Odd har vært! Har Fagermo det som da skal til? Jeg håper at han er fleksibel og lærevillig fremdeles. Han har nylig uttrykt vilje til å lære av Drillo og Eggen. En slik vilje er lovende!
Working...
X