Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kommentar til Oldrup Jensen - VIF-PROFIL REAGERER PÅ NFFS PLAN

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kommentar til Oldrup Jensen - VIF-PROFIL REAGERER PÅ NFFS PLAN

Write something...
    Last edited by ForesttGump; 12.05.2020, 20:44.

Basert på tone og tid for posting så kanskje dette ble skrevet i fylla? Jeg er i hvert fall veldig uenig med deg, og skriver et lenger svar i løpet av dagen når jeg har tid.

Edit: Ser at fyllakommentaren kan se litt hersketeknikkete ut, det var ikke intensjonen. Poenget mitt er bare at jeg reagerer på hvor hardt du går ut mot spilleren og at jeg føler du bommer på poenget hans.
    Last edited by Ed1913; 12.05.2020, 06:23.

Comment

Først vil jeg bare si at jeg setter pris på om folk tar med en link til det de vil diskutere, altså i dette tilfellet artikkelen der Olderup Jensen blir sitert.

Når det er sagt: etter å ha funnet artikkelen (her: https://www.vg.no/sport/fotball/i/BR...-et-vanlig-liv) så synes jeg ikke det han blir sitert på er så fryktelig. Han har noen poenger og jeg får inntrykk av at han velger å fronte andre mer enn seg sjæl.
      Dette bl.a ved sitatet: "Jeg tenker først og fremst på andre som har familie å ta vare på, som tar skole ved siden av og som har andre jobber i tillegg."

Og uansett hvor mye jeg savner fotballen så jeg er enig med han i kommentaren om at det ikke er normalt å kontrollere arbeidstakere 24/7. Norske fotballspillere er tross alt ikke så godt betalt, med noen få unntak,

Comment

Skivebom!

Dette er en reell bekymring over den situasjonen arbeidsgiver kan sette arbeidstakeren i, uten at arbeidstaker har hatt noe å si i prosessen. Det er vel ikke sutrete å stille spørsmål ved den praksisen?
        En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post
          Hei Oldrup Jensen. Kjapp realty check her.. Verden er ikke sånn den pleide å være..
          "Det stiller også store krav til kjærester og partnere til fotballspillere. Selv om de er kjæreste med en fotballspiller, er det ikke noe sted de har skrevet under på disse retningslinjene"
          Mmmkay jeg er pappa jeg, foreløpig til to små barn, samtidig er jeg i gruppen som har flere underliggende sykdommer som kan ha økt risiko for alvorlig forløp av Covid-19.
          Så la oss sjekke dette igjen..Du er altså bekymra for kjæresten din og at hun ikke kunne leve slik som hun gjorde før 12 mars.
          Jeg er mest bekymra over å ikke kunne være far for unga mine og se Enga spille. I den rekkefølgen.
          Så lenge du er beskytta av de smittevernhensynene som dere er så privilegerte av å motta i motsetning til resten av samfunnet.
          Så hadde jeg kneppa igjen smella mi og lest: https://www.dagbladet.no/nyheter/ale...orona/72456239
          Brød og sirkus!
          B.M Lang på håret og fattigere av å bestille matvarer på nett..
          Covid-19 styrer mine valg 24/7. Du ligger an til å bli vår mest sutrende og egoistiske signering noen sinne.
          Tror du virkelig at Covid-19 bare angår deg og din kjæreste? Nå skal du liksom spille i Enga, da spiller du for flere enn deg sjøl!
          Odd kan du være ett annet sted!
          Her burde du vel tenkt deg om 10 ganger før du skrev ForesttGump. Dette var vel ganske unødvendig og latterlig

Comment

Helt på trynet!
            Håper ikke dette er representativt for hva som kan dukke opp på dette forumet fremover !

Comment

Originally posted by engaforever View Post
              Helt på trynet!
              Håper ikke dette er representativt for hva som kan dukke opp på dette forumet fremover !
              Bare vent til vi har tapt et par-tre på rad. Da får vi se hva som bor i dette forumet.

Comment

Har savnet lenge å ha spillere som kan melde litt og være synlige i media.
                Veldig gledelig å se at Oldrup Jensen (som nysignering) tør å stå frem på denne måten. Det må han gjerne fortsette med.

Må også gi kudos til Tollås Nation som stiller opp i alt av podcaster, og forøvrig andre medier. Nå er det mulig at han har fått denne rollen som kaptein. Men jeg blir likevel stolt I supporterhjertet når jeg hører på Jonathan. Han fremstår som både reflektert og ansvarsbevisst.

Krysser fingrene for at begge to holder seg skadefrie. For dette er viktige profiler som skal stå frem og løfte laget.

Comment

https://www.eurosport.no/fotball/eli...oh_RdGn7ydjhP8

For første gang i mitt liv, tar jeg parti med en RBK spiller mot en som spiller for Enga. Det gjelder forøvrig alle spillere som er lunkne til å spille fotball igjen og har all slags unnskyldninger for at det ikke er helt fantastisk å starte opp igjen. Først klager spillerne på at de ikke får trene mye mindre under permiteringene - så klager de på at det er alt for mye stress å spille når det er Corona... Er ganske åpenbart hvor fokuset er. Nå må de levere på banen, og vise at holdningene ikke er slik man kan få inntrykk av.
                  Blått og godt nyttår!

Comment

Originally posted by jimmern View Post
                    https://www.eurosport.no/fotball/eli...oh_RdGn7ydjhP8

For første gang i mitt liv, tar jeg parti med en RBK spiller mot en som spiller for Enga. Det gjelder forøvrig alle spillere som er lunkne til å spille fotball igjen og har all slags unnskyldninger for at det ikke er helt fantastisk å starte opp igjen. Først klager spillerne på at de ikke får trene mye mindre under permiteringene - så klager de på at det er alt for mye stress å spille når det er Corona... Er ganske åpenbart hvor fokuset er. Nå må de levere på banen, og vise at holdningene ikke er slik man kan få inntrykk av.
                    Helt enig. Mange vet ikke hvor godt dem har det. Jeg, som musikker, har det sikkert like ille som Oldrup Jensen, men jeg gidder ikke å klage over det. Synest ForrestGump får urettferdig kjeft av flere her inne.

" Helt på trynet! Håper ikke dette er representativt for hva som kan dukke opp på dette forumet fremover !" ..... , skriver en her. Ja, det får man håpe den kommentaren også er :-)
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Jeg gir Oldrup tommel opp! En stor en.

Leser virkelig ikke at han synes synd på seg selv eller har manglende holdninger, tvert i mot synes jeg han (og i tidligere sak Tollås) viser fine solidariske holdninger og er flotte stemmer for at også fotballspillere har rettigheter. Han er til og med tydelig på at det ikke er han det er synd på. Skal vi skryte av arbeidertradisjoner i Vålerenga så er det greit å ikke legge alt som heter fagforeninger og rettigheter på is. Synes det er bra at våre spillere deltar i debatten og viser at de har mer en gress og ball i huet.

At fotballspillere i de store ligaene har trukket gull-loddet og skal prise seg lykkelige over at de får lov til å spille fotball er en ting, men snittlønna i Eliteserien er ikke så himmelsk at det er rettferdig å be de holde kjeft og finne seg i alt.

Jeg jobber i den bransjen jeg har ønska meg siden jeg gikk på ungdomsskolen og føler jeg er heldig som har den jobben jeg har og synes jeg tjener godt på å gjøre det jeg liker best. Jeg tror til og med jeg tjener mer enn flere av spillerne i Vålerenga. Men, jeg hadde aldri i verden funnet meg i at jeg måtte holde meg unna kona og ungene mine for å få gjort jobben min. Og i min bransje hadde jeg trolig blitt hørt om jeg hadde protestert / stilt spørsmål - også hadde vi forsøkt å finne løsninger som kunne passa for flere. Det Oldrup først og fremst setter fingeren på er manglende involvering av spillere i prosessen. For nå som en løsning er på plass er det nærmest umulig å si i fra uten å bli stempla som illojal og få fjasete svar av typen "alternativet er å ikke ha jobb" i trynet. At Helland ikke har noe annet i huet sitt en fotball og ikke har behov for et liv utenfor fotballbanen eller kåken sin får være greit, men det gjør ikke Oldrup til en egoist eller dust. Jeg er sterk i trua på at hele mennesker som lever hele og fulle liv også yter best på arbeidsplassen. Også fotballspillere. Er jo greit å minne seg selv på at det er ei stund siden Helland presterte nevneverdig...

Jeg mistenker at det kunne vært mulig å være mindre strenge på hva fotballspillere gjør mellom kamp og trening enn total karantene. De testes i hue og ræva av et profesjonelt apparat som kjapt vil få luka ut spillere som må i karantene. Jeg sliter faktisk litt med å forstå behovet for så streng karantene som det høres ut som de er pålagt. Men, smittevern er ikke min bransje, så kanskje jeg er på bærtur.

Men, kan det være at smittevern ikke er Lise Klavenes og co sin bransje heller og at de har dratt på litt ekstra med retningslinjer som er så strenge som de er for å sikre at de ville bli godkjent? Kan det hende at en litt løsere ramme med tanke på kontakt med andre utenfor arbeidsplassen også ville blitt akseptert?

Comment

Nå forstår jeg jo at folk har et veldig personlig forhold til det som foregår og dermed at det kan ei kule varmt. Folk dør tross alt.
                        Uten å ta stilling det Oldrup sier selv synes jeg slettes ikke Gump er så ille som mange skal ha det til her. Greit at vi lever i 2020, men litt takhøyde for temperatur bør vi kunne ha!

Comment

Litt ambivalent til det som Oldrup sier. Det er mange som i denne perioden har ofret mye (alt av helsepersonell) som ikke har hatt noe valg når det gjelder isolasjon og karantene. Fotball er i denne sammenheng frivillig. Spillerutvalget og NISO har jo vært involvert i oppsettet av reglene så det å si at spillere ikke er tatt med i betraktningen/blitt hørt er om ikke annet galt.

Mange ønsker fotball tilbake men dersom noen spillere føler at dette er for stort inngripen i deres privatliv (og det er selvfølgelig en stor belastning) så regner jeg med at de kan reservere seg til tross for et massivt gruppepress. Men å si at fotballspillere ofrer så mye dersom de i en (muligens) kortere periode må leve med begrensinger og karantene så synes jeg kanskje utspillet til Oldrup var vel sterkt.

Så får andre med mer innsikt og erfaring i smittevern vurdere om reglene er riktig eller for strenge.

Ellers burde det vel være lov på forumet å blåse ut dersom noen føler behov for det? Såpass får vi tåle uten å bli krenka.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                            Uten å ta stilling det Oldrup sier selv synes jeg slettes ikke Gump er så ille som mange skal ha det til her. Greit at vi lever i 2020, men litt takhøyde for temperatur bør vi kunne ha!
                            Jeg er helt enig i at det bør være takhøyde for utblåsinger a la Gumps - men det bør vel også være rom for å blåse tilbake?
                            (Og for egen regning må jeg få understreke at jeg kun har uttrykt uenighet med Gump om innhold - ikke form).

Comment

I lys av EngaLive idag så synes jeg at utvilsomt at Borch kom veldig godt ut av dette. Antagelig er han den mest spennende Enga profilen vi har, som kan svare sånn noenlunde fornuftig. Var ikke like imponert over svarene til Ivan og Tollås. Med Borch og Dønnum fikk vi mere reine ord for penga!
                              Fikk mye tyn for denna posten som jeg forsøkte å slette. Olderup, gjør din plikt, krev din rett. D.v.s. ikke nødvendigvis tenk Busquets, tenk Claude Makelele. Vi trenger noen som tackler og vinner ballen, og som distribuerer den fornuftig.
                              In Shala we trust..
                              Last edited by ForesttGump; 20.05.2020, 02:50.

Comment

Working...
                              X