Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sarpsborg 08 - Vålerenga, 16. juni kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sarpsborg 08 - Vålerenga, 16. juni kl. 20:30

4 dager til sesongstart. På tide med en kamptråd.

Serieåpning borte mot Sarpsborg 08 er ikke den enkleste kampen, men vi har vunnet i Sarpsborg før, selv om det ikke er hverdagskost, så alt er mulig.
    Sarpingene virker å være klare for kamp. De har tre seire i sine tre treningskamper mot Odd, Sandefjord og Start. Og de har skåra hele 9 mål på de tre kampene. Ingen motstander å ta lett på med andre ord.

I mangel av et gult lag i nabolaget vi kan hate, så kan vi i det minste forsøke å mobilisere litt hevnlyst mot laget som for evig og alltid vil stå bokført som seierherrer i andre offisielle kamp (første herrekamp) på Intility.

Begge klubbene har nye trenere og hadde en bedriten sesong i fjor, så et av lagene sitter igjen med optimisme og trua på «ny-trener-effekt» etter denne kampen. Jeg krysser fingra dor at det blir oss.

Jeg er optimist, selv om statistikken/historikken holder Sarpsborg 08 som favoritter.

Jeg ønsker meg, og har tro på, denne startelleveren:

Klaesson
    Borch-Nation-Näsberg-Adekugbe
    Lekven-Oldrup-Shala
    Dønnum-Matti-Finne

Og ettersom kampprogrammet er tett og vi kan bruke 5 bytter håper jeg Bjørdal, Myhre, Vega, Nouri og Holm også får spilletid.

Stalltips: Vi vinner 2-1 (Finne og Shala for oss, Mos for S08)

200 tilskuere? Hvem?

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
      200 tilskuere? Hvem?
      Til hjemmelaget, resten er til sofasupportere

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        4 dager til sesongstart.

Jeg ønsker meg, og har tro på, denne startelleveren:

Klaesson
        Borch-Nation-Näsberg-Adekugbe
        Lekven-Oldrup-Shala
        Dønnum-Matti-Finne

Og ettersom kampprogrammet er tett og vi kan bruke 5 bytter håper jeg Bjørdal, Myhre, Vega, Nouri og Holm også får spilletid.

Stalltips: Vi vinner 2-1 (Finne og Shala for oss, Mos for S08)
        Jeg tror i hvert fall at du får 11 poeng for laguttaket, men vi kan jo nevne utfordrerne og spekulere litt i hvor langt unna startplass de er.

Haug (et godt stykke bak tror jeg)

Nouri (en reell utfordrer om han er skadefri) Bjørdal (en høyst reel utfordrer mulig han og Näsberg rullerer litt, mens kapteinen spiller så mye han kan) Skaret (et lite stykke unna) Opsahl (verdig utfordrer, men foreløpig klart andrevalg bak Sam)

Holm (vil få litt spilletid i år tror jeg) Myhre (reel utfordrer som vil rullere) Sahraoui (vil få en del sjanser når han blir skadefri og i form)

Vega (utfordrer som vil rullere, kanskje på begge vinger) Michael (DEF sier han er aktuell fra start jeg håper han er litt bak Matti i køen) Camara (likt som Michael)

Synes både sarp og vi har virka i god form i treningskampene i det siste, sånn sett litt uflaks å begynne mot dem. Men er det riktig at vi er i form vil vi jo få godt betalt for det siden kampene kommer tett som hagl-

Onsdag (kl 17) spiller vi treningskamp mot Grorud så da får vi svar på hvem av de som ikke starta som er kampklare.

Når vi først snakker om andrelaget så blir det enkel serie og så sluttspill i den divisjonen. https://www.vg.no/sport/fotball/i/jd...l-i-2-divisjon min spådom er at dette er en stor fordel for andrelagene som har fått lov til å holde på med kontakttrening mye lengre enn førstelagene. Klarer vi å være blant den bedre halvdelen etter 13 kamper så har vi berget plassen og spiller kun for æren andre halvdel. Det er mulig førstelaget vårt trodde at det var samme regler i eliteserien i fjor og at det er forklaringen på den grusomme høsten.

Uansett i år så tar vi alt!

Kom igjen Enga!

Comment

Det er sikkert 40 grader ute og kun timer igjen før vi får fotball på skjermen.
          Fagermo har offentliggjort laget som starter i morgen og sagt at målsetningen vår er topp 5.
          Arne Scheie mener vi vil ta flere poeng enn i fjor og
          Adam går ikke til KBK.

Da burde det vel koke her i kamptråden her og vel?

https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...eldig-spesielt

https://www.eurosport.no/fotball/eli...27/story.shtml

https://www.aftenposten.no/sport/men...av-vaalerenga?

Er det ingen som gleder seg der ute?

Comment

For øvrig er laget slik:
            Klaesson
            Borch, Ivan, Tollås, Sam
            Lekven, Oldrup
            Dønnum, Shala, Finne
            Matti

Både Lædre og Osame er småskadet og et ikke med i troppen. De kunne ha spilt litt, men ikke noe poeng når kampene kommer så tett som de gjør, melder Fagermo.

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
              200 tilskuere? Hvem?
              https://www.vif-fotball.no/nyheter/s...les-billettene

Tvinner tommeltotter og håper.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                For øvrig er laget slik:
                Klaesson
                Borch, Ivan, Tollås, Sam
                Lekven, Oldrup
                Dønnum, Shala, Finne
                Matti
                Og med det gir vi hmchrist 11 poeng for tipset.

Comment

Originally posted by bohem33 View Post
                  Det er sikkert 40 grader ute og kun timer igjen før vi får fotball på skjermen.
                  Fagermo har offentliggjort laget som starter i morgen og sagt at målsetningen vår er topp 5.
                  Arne Scheie mener vi vil ta flere poeng enn i fjor og
                  Adam går ikke til KBK.

Da burde det vel koke her i kamptråden her og vel?

https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...eldig-spesielt

https://www.eurosport.no/fotball/eli...27/story.shtml

https://www.aftenposten.no/sport/men...av-vaalerenga?

Er det ingen som gleder seg der ute?
                  Tøff og antagelig åpen kamp. Fagermo virker litt mer stabil og saklig enn Deila. Han vil i perioder ligge lavere med laget enn vi er vant til. Det typiske med Fagermo borte er litt seig fotball, laget hans er gjerne vanskelig å bryte ned. Veien fremover blir lengre, men VIF kommer til å prøve seg i perioder.

Sarp har en svært rask høyrerekant i S. Bojang. VIF hilste på han i en cupkamp mot Skeid for et par år siden. Ellers er <sarp litt uklare med mye nytt

Jeg er jo helt uenig i lagoppstillingen, men det går jo an å få et resultat likevel. Uavgjort er ikke usannsynlig

Comment

Kunne vel neppe fått en tøffere start.. Vi har veldig dårlig uttelling mot Sarpsborg, men la oss håpe og tro at det kan endre seg nå! Blir uansett veldig deilig å komme i gang igjen. Ølen på kjøling, og Kom igjen Enga!!

Comment

Originally posted by zeta View Post
                      Jeg er jo helt uenig i lagoppstillingen, men det går jo an å få et resultat likevel. Uavgjort er ikke usannsynlig
                      Siden jeg ikke klarer å la vær: Hva ville vært riktig laguttak?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Siden jeg ikke klarer å la vær: Hva ville vært riktig laguttak?
                        Vega og Felix inn for Finne og Lekven

Comment

Virkelig? I år også?

Comment

De 200 billettene til S08 fordeler seg slik:

Sarpsborg gir 120 billetter til bedrifter, mens 50 billetter tilfaller sesongkortholdere og 30 andre supportere, ifølge Sarpsborg Arbeiderblad.

Comment

Finne har vel scoret omtrent halvparten av målene i oppkjøringa i 2020..

Comment

Working...
                              X