Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Stabæk, 21. juni kl 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Stabæk, 21. juni kl 18:00

Kampene kommer tett, så da må jo kamptrådene også komme tett

Tre deilige poeng i første kamp.
    Ingen vakker forestilling, men god defensiv organisering og godt arbeid sørga for en viktig seier på en vanskelig bortebane.

Apropos bortebane...
    Med Corona-tribuner er lagenes 12. mann redusert og betydningen av hjemmebane er kanskje annerledes enn før. Ingen hjemmeseire i første serierunde kan tyde på det.
    Kanskje er hjemmebane blitt en ulempe? Kanskje går hjemmelaget litt for selvsikre ut på banen og glemmer at de mangler støtte fra tribunen? Mens bortelaget går på med krum rygg og forventer motstand både på banen og tribunen?

Stabæk hjemme har tradisjonelt sett vært en walk over på tribunen. På banen derimot strever vi ofte med Stabæk. 2-2-2 i de 6 siste oppgjørene vitner om at alt kan skje.

Ettersom vi denne gangen har hele 5 dager mellom kamp kan det hende Fagermo koster på seg å starte med samme ellever som mot Sarp 08.
    Men, det er ny kamp allerede 3 dager senere, borte mot Odd. Og, jeg mistenker at Fagermo ønsker seg den skalpen og tenker på at han må sikre et slagferdig lag også mot Odd.

Tror ikke vi vil se voldsomt med bytter fra åpningskampen, men både Vega og Myhre viste at de var i form når de kom inn mot Sarp 08.
    Ettersom det først er lov med 5 bytter i en kamp håper jeg vi bruker flere spillere mot Stabæk enn mot Sarp 08, så vi har så friske bein som mulig mot Odd. Og da vil det selvsagt hjelpe å gå til pause med en komfortabel 3-0 ledelse

Jeg tror vi vinner, men tror heller ikke denne kampen blir noe målkalas... Reprise av Vegas frispark med en bedre skjebne og 1-0 heimesiger, f.eks.?

tror på seier og med d så tror jeg vi får en god star,t og en opptur som vil bringe med seg mye bra for Vålerenga.

Comment

Stabæk imponerte ingen i sin første kamp. Vi har jo også ting å rette men hvis defensive fungerer som mot Sarp så ser jeg ikke helt hvordan Stabæk skal finne på mye farligheter.
      Håper de som har fått billetter lager så mye liv som de kan. Det er fint mulig å gi gutta inspirasjon hvis alle drar sammen.
      Og husk avstand da; nå antydet vel NFF at forrige runde var "nytt for alle". Men gjengen skal jo ha champagne-lunsjer også i år så brått finner de på å sette et eksempel...

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        Kanskje er hjemmebane blitt en ulempe? Kanskje går hjemmelaget litt for selvsikre ut på banen og glemmer at de mangler støtte fra tribunen? Mens bortelaget går på med krum rygg og forventer motstand både på banen og tribunen?
        Fin artikkel i Klassekampen i dag om den forsvunnete hjemmebanefordelen under koronaen: https://klassekampen.no/utgave/2020-...en-tolvte-mann
        Etter den første runden i Eliteserien har ingen lag vunnet på hjemmebane. Av åtte kamper ble det fem borteseiere og tre uavgjort. Og Jan Åge Fjørtoft setter skapet på plass:

– Det har vært diskusjoner nå om å legge falsk supporterlyd på tv-bildene. Jeg syns det er en håpløs idé, sier Jan Åge Fjørtoft.

– Nå får vi heller bruke situasjonen vi er i til å oppleve hvordan fotball er uten fans. Det er en måte å vise respekt til fansen på. Det minner oss på hvor viktige de er, sier Fjørtoft.

Comment

Jeg kan virkelig venne meg til tette kampdager!

Mot de små blå er det viktig å vinne selvsagt, men jeg håper også at vi dominerer og klarer å fremskaffe sjanser(noe som var mangelvare mot S08)
          Tror gutta er ekstremt motiverte og ser at her kan de faktisk være med i toppen med en god prestasjon.

Blir spennende å se om vi får noen rotasjoner i laget, jeg ville helt klart gjort dette ettersom det er viktig å få flere i kamp-form pga tett program.
          Kanskje vi ser Peter for Matti på topp fra start? Felix for Lekven?

Viktige detaljer:
          - Tollås og Näsberg gjentar kvaliteten fra sist der de var konge!
          - Klaesson fortsetter utviklingen og skaper en ro i bakre rekker.
          - Dønnum fortsetter å terrorisere forsvar og media med salto og Dennis Rodman imitasjoner.

Tror på 2-0(Peter og Shala)

Comment

Troppen mot Stabæk. Uten Tollås og Vega. Osame inn. Ingen ting alvorlig med de to første men det viser at vi nok trenger en bred tropp når hardkjøret starter. Lærdal tilbake.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...baek-pa-sondag

Comment

Litt spent på å se Ivan og Lædre igjen some stopperpar, har jo ikke alltid vært en kjempekombinasjon.
              Håper vi får se et innhopp ihvertfall av Osame, og det er vel mulig at vi får se Vega fra start? Hadde jo et godt innhopp mot S08.
              Har ikke sett kampen til de små blå, så vet ikkehelt hvordan de ser ut i år.
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                Litt spent på å se Ivan og Lædre igjen some stopperpar, har jo ikke alltid vært en kjempekombinasjon.
                Håper vi får se et innhopp ihvertfall av Osame, og det er vel mulig at vi får se Vega fra start? Hadde jo et godt innhopp mot S08.
                Har ikke sett kampen til de små blå, så vet ikkehelt hvordan de ser ut i år.
                Vega ikke i troppen pga småskade. Neppe fra start da . Vi er egentlig litt sårbare på kantene slik vi spiller. Camara er ennå ganske uferdig som ES spiller. Har fulgt med Osame i flere år og han er nok veldig mye bedre offensivt, ingen to-veis spiller slik egentlig indreløper er definert. Så spent på når/hvilke kamper han får sjansen.

Comment

Originally posted by Pete View Post
                  Vega ikke i troppen pga småskade. Neppe fra start da . Vi er egentlig litt sårbare på kantene slik vi spiller. Camara er ennå ganske uferdig som ES spiller. Har fulgt med Osame i flere år og han er nok veldig mye bedre offensivt, ingen to-veis spiller slik egentlig indreløper er definert. Så spent på når/hvilke kamper han får sjansen.
                  Haha, herre gud, erre mulig, jeg leste da at Vega ikke var i troppen...må være varmen som kortslutta huet litt
                  Men kan ikke Osame komme inn som kant evt? Eller blir det helt feil?
                  vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Haha, herre gud, erre mulig, jeg leste da at Vega ikke var i troppen...må være varmen som kortslutta huet litt
                    Men kan ikke Osame komme inn som kant evt? Eller blir det helt feil?
                    Osame har spilt kant på VIF2 med varierende hell. Men har utviklet seg bra i vinter. Vi har jo også Shala som kan spille kant.

ps, varmen er bra, mye humor i disse dager gitt

Comment

Liker ikke at Tollås er ute. Det er ei lissepasning til tabloidene om vi taper: "Vålerenga med og uten Nation"...
                      Vel, vel. Lædre er ingen nybegynner og Näsberg begynner å bli voksen. Og Nation meldes klar mot Odd på onsdag.
                      Krysser fingra

Comment

Liker ikke at Tollås er ute. Det er ei lissepasning til tabloidene om vi taper: "Vålerenga med og uten Nation"...
                        Vel, vel. Lædre er ingen nybegynner og Näsberg begynner å bli voksen. Og Nation meldes klar mot Odd på onsdag.
                        Krysser fingra
                        Enig. Samtidig tror jeg vi må innse at Tollås kanskje ikke klarer 3 kamper på en uke.
                        vif.managerleague.com

Comment

Molde og Mjøndalen satte standarden i går. Det er mulig å vinne hjemme også med lite folk på tribunen
                          Også registrerer jeg at Stabæk sender Azemi til Tromsø på utlån. Får litt vondt av Fitim, men vi slipper i alle fall at en eks putter mot oss (med mindre Sandberg skulle finne på noe ekstravagant).

Comment

Molde og Mjøndalen satte standarden i går. Det er mulig å vinne hjemme også med lite folk på tribunen
                            Også registrerer jeg at Stabæk sender Azemi til Tromsø på utlån. Får litt vondt av Fitim, men vi slipper i alle fall at en eks putter mot oss (med mindre Sandberg skulle finne på noe ekstravagant).
                            Mjøndalens 200 lagde mye lydi hvert fall. Snodig det der med Azemi. Funker ikke sør for polarsirkelen?

Comment

Selvfølgelig. Men dem hadde vell gitt 80 billetter til supporterne, samtidig så har dem ca 100 ekstra på kamp grunnet leiligheter. 80 syngende supportere er bedre en 80 som sitter å stirrer på mobilen.
                              Mener fortsatt billettene skulle blitt gitt til dem syngende supporterne. Hadde vi hatt ca 100 som laget liv så kunne man kanskje snakke om liten hjemmebanefordel. Nå er det jo nada.

Comment

Working...
                              X