Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Odd - Vålerenga, 24. juni kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Odd - Vålerenga, 24. juni kl. 20:30

Jeg drar i gang nok en kamptråd, allerede før reaksjonen fra Stabæk-kampen er ferdig. Med et så tett kampprogram som vi har nå, må det nullstilles kjapt og neste kamp må på agenden. (Bidra gjerne til "orden i rekkene" ved å bruke Stabæk-tråden til reaksjoner, og snakk om Odd-kampen her).

Odd har starta sesongen begredelig og står uten poeng. Klassisk Vålerenga å donere poeng til lag som sliter, men jeg håper de tider er over. Og, jeg håper Børven har huet sitt såpass i RBK at han ikke får vist hva han kan mot oss.

Vi derimot står med et poengsnitt på 2 poeng per kamp. Det er et snitt som ville gitt sølv de 5 siste sesongene. Med seier mot Odd har vi et poengsnitt på 2,33 - noe som er greit i rute til gull

Hvem vi stiller med til start, og hvilke innbyttere som får spilletid, er jeg spent på. Mellom runde 1 og 2 hadde vi 4 dager til restitusjon. Nå har vi kun 2 dager. Vi har bare brukt 2 innbyttere (av 5 mulige) i begge de to første rundene, men på onsdag tror jeg det vil tvinge seg frem bruk av flere spillere enn de som har vært på banen til nå. Hvem blir spennende å se...

Ellers er Skagerak Arena historisk sett ikke den bortebanen vi har slitt mest med, men vi har ikke vunnet der siden 2016. Fagermo derimot har tatt mye poeng på Skagerak - håper han fortsetter med det

Satser på 0-2 bortesiger og 3 nye poeng

Her er det bare å glede seg og grue seg samtidig, som vanlig!
    Dommerskandalen fra i går sitter fremdeles i nervesenteret, og jeg er ikke helt ferdig med å være forbanna enda, desverre, men det kommer seg vel utover dagen.
    Odd ser ikke veldig sterke ut, men de har fått litt dårlig betalt i poeng. De skaper flere sjanser enn vi gjør i hver eneste kamp, bare for å ha nevnt det, og det gjør strengt tatt de fleste lagene.
    Jeg tror det er stor fare for et uavgjort resultat her, avhengig av hvilke spillere vi stiller med. Mitt tips er 0-0 eller 1-1, og jeg håper jeg blir gjort til skamme
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

Saggi får en pause i neste runde, og disiplinærutvalget skal behandle Shalas karantene i morgen (tirsdag). Om de skulle klare å fatte en avgjørelse som gjør at han kan starte mot Odd ville det være gledelig. Han har enda ikke spilt 90 min i noen av de to første kampene, så han bør kunne være frisk og fin til onsdag.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        Saggi får en pause i neste runde, og disiplinærutvalget skal behandle Shalas karantene i morgen (tirsdag). Om de skulle klare å fatte en avgjørelse som gjør at han kan starte mot Odd ville det være gledelig. Han har enda ikke spilt 90 min i noen av de to første kampene, så han bør kunne være frisk og fin til onsdag.
        Jeg blir veldig overrasket om de gjør om dette. Det er tross alt bare et gult kort og ikke direkte rødt. Antar de skal vurdere om det holder med 1 kamp eller om han skal utestenges lengre for å være ærlig i post-match intervjuet.

Comment

Får håpe Nation er klar til denne og at vi stenger av bakover fra start.
          Vi har sluppet unna ting de første serierundene, som vi neppe slipper unna med i denne kampen. Dvs. det kommer an på hvor Børven har hodet sitt for tida.

Ellers håper jeg på at vi møter et lag som går for angrep og ikke bare parkering av bussen.
          Laguttaket blir vanskelig. Vi har Viking hjemme allerede på lørdag igjen, og deretter RBK på onsdag og Aafk lørdagen etter. Så vi bare må begynne å rullere mer enn de 2 første kampene.
          Spørsmålet er vel om vi strengt tatt har noen å rullere med.
          Samtidig tror jeg at Fagermo er såpass keen på seier at vi ender med:
          Klaesson
          Borch-Nation-Näsberg-Sam
          Lekven-O.Jensen-Horn Myhre
          Dønnum-Matti-Finne

Comment

Puh, får prøve å trekke pusten og glemme den Stabæk-matchen. Synes vi har sett mye positivt allerede etter de første to kampene. Tror dette kan bli en artig sesong med 4-3-3 hele sesongen og ikke denne evige rulleringen til Deila med forskjellige formasjoner, spillere ute av formasjon osv.

Har trua på Fagermo og at han skal få til dette!

Comment

Originally posted by Loffen View Post
              Får håpe Nation er klar til denne og at vi stenger av bakover fra start.
              Vi har sluppet unna ting de første serierundene, som vi neppe slipper unna med i denne kampen. Dvs. det kommer an på hvor Børven har hodet sitt for tida.

Ellers håper jeg på at vi møter et lag som går for angrep og ikke bare parkering av bussen.
              Laguttaket blir vanskelig. Vi har Viking hjemme allerede på lørdag igjen, og deretter RBK på onsdag og Aafk lørdagen etter. Så vi bare må begynne å rullere mer enn de 2 første kampene.
              Spørsmålet er vel om vi strengt tatt har noen å rullere med.
              Samtidig tror jeg at Fagermo er såpass keen på seier at vi ender med:
              Klaesson
              Borch-Nation-Näsberg-Sam
              Lekven-O.Jensen-Horn Myhre
              Dønnum-Matti-Finne
              Tollås tilbake vil gjøre en forskjell selv om det var det kollektive som sviktet ved Stabæks mål. Tror kanskje vi vil få flere endringer. Er spent på hvor mange av våre spillere som tåler dette kjøret, var endel tøffe dueller og trøkker i siste kamp.

Synes ikke Oldrup har overbevist så skulle gjerne sett Horn Myhre i den rollen og Osame som indreløper fra start. Vega kommer sikkert til å starte på en kant dersom han er frisk. Hvem går ut av stopperne, Ivan eller Lædre. Ivan har spilt seg stort opp i år synes jeg men han også fikk tøff behandling sist (og han går all-in i samtlige dueller). Med så tette kamper fremover må rulleringen starte snart ellers risikerer vi å få skader på slitne spillere og ikke ha så mange valg. Det tåler vi ihvertfall ikke.

Men mulig at akkurat denne kampen betyr litt for Fagermo og at han derfor tøyer grensene. Er bare redd for at denne er den enkleste av de tre neste på 7 dager...

Comment

Peter Michael får seg kanskje en start snart også vel? Nouri om han er frisk sammen med Vega er nok også nærme en start.
                Last edited by tordvif; 22.06.2020, 15:20.

Comment

Originally posted by Pete View Post

Tollås tilbake vil gjøre en forskjell selv om det var det kollektive som sviktet ved Stabæks mål. Tror kanskje vi vil få flere endringer. Er spent på hvor mange av våre spillere som tåler dette kjøret, var endel tøffe dueller og trøkker i siste kamp.

Synes ikke Oldrup har overbevist så skulle gjerne sett Horn Myhre i den rollen og Osame som indreløper fra start. Vega kommer sikkert til å starte på en kant dersom han er frisk. Hvem går ut av stopperne, Ivan eller Lædre. Ivan har spilt seg stort opp i år synes jeg men han også fikk tøff behandling sist (og han går all-in i samtlige dueller). Med så tette kamper fremover må rulleringen starte snart ellers risikerer vi å få skader på slitne spillere og ikke ha så mange valg. Det tåler vi ihvertfall ikke.

Men mulig at akkurat denne kampen betyr litt for Fagermo og at han derfor tøyer grensene. Er bare redd for at denne er den enkleste av de tre neste på 7 dager...
                  Snakker vi ikke hele tiden om at spillere i Norge også burde tåle 2 kamper i uken som i andre land? Ikke vits med noen overdreven rullering heller, men det blir nok noen utskiftninger og når vi har 5 bytter så kan vi godt bruke litt flere i løpet av kampen også enn det vi har gjort til nå.

Husk at Osame er født i 2001 og at det er forskjell på intensiteten i en treningskamp om vinteren kontra en tellende kamp i Eliteserien. Han skal nok få en del innhopp, men kan godt matches forsiktig.
                  Last edited by tordvif; 22.06.2020, 15:27.

Comment

Eneste jeg kan være enig i angående rullering er at oppkjøringen ble stykket opp med en lang pause midt i pga korona. Det er nok blant annet årsaken til at vi må være forsiktig med Tollås. Kunne vært annerledes om han fikk en hel oppkjøring med trening uten pause, men igjen da hadde vi ikke spilt to kamper i uken heller.. Uansett synes jeg det er tidlig å begynne å frykte slitasje på spillere i runde 3.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post

Svein Oddvar Moen som dømmer oss på onsdag. Jeg er helt enig meg Fagermo i intervju med Eurosport i dag. Når du blir siktet for en handling. Dommer innrømmet feil, skal karantene bli opphevet. Saken behandles i dag, og vi får svar i morgen.

Også spent på Tollås. Fagermo sier mangel på restitusjon. Eurosport hentydet noen bilder som skulle sjekkes for en smell. Ellers skulle alle som var ute sist, være klar på onsdag. (Vega, Nouri)

Comment

VG skriver - etter samtale med Ingebretsen - at Shala mest sannsynlig slipper karantene. Da stiller nok samme mannskap fra start i Skien. Tollås er mer usikker, tar ingen sjanser.

Comment

tror det blir utfallet og han spiller mot Odd
                          fordel Vålerenga

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post

Også spent på Tollås. Fagermo sier mangel på restitusjon. Eurosport hentydet noen bilder som skulle sjekkes for en smell. Ellers skulle alle som var ute sist, være klar på onsdag. (Vega, Nouri)
                            Det skal dreie seg om et stivt kne etter kampen mot Sarp: https://www.eurosport.no/fotball/eli...28/story.shtml
                            VIF-stopper Jonathan Tollås Nation sliter fortsatt med stivhet i kneet, men fnyser av snakket om at han er ute i en lengre periode. Nå kan sunnmøringen være tilbake allerede mot Odd.

Last edited by tordvif; 22.06.2020, 19:57.

Comment

Originally posted by Pete View Post
                              VG skriver - etter samtale med Ingebretsen - at Shala mest sannsynlig slipper karantene. Da stiller nok samme mannskap fra start i Skien. Tollås er mer usikker, tar ingen sjanser.
                              Hadde vi ikke en litt tilsvarende sak med Bojan, der han endte med å sone uansett?

Comment

Working...
                              X