Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Kristiansund - Vålerenga søndag 19.7 kl 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Kristiansund - Vålerenga søndag 19.7 kl 18.00

Kampene kommer tett før vi etter denne skal ut i en ny «kamppause» på en hel uke. Og med denne kampen starter flere av de normalt tøffeste kampene i sesongen. De neste 5 kampene vil nok vise om vi har tatt de nødvendige stegene for å kjempe høyere på tabellen. Kampen sist var litt merkelig, det gikk tregt og uendelig mye spill i bakre firer. Vår bakre rekke er blitt gode defensivt og slipper inn få mål men jeg savner også offensive bidrag, særlig som stikkere til def midt eller indreløpere. Etter å ha sett den siste kampen 2 x i reprise så blir spillet veldig omstendelig og det er liten fremdrift. Greit å holde ball i laget men skal vi skape noe utover det enkeltspillere er i stand til så må tempo og andre pasningsløsninger på plass. Alternativet er å spille mot godt etablert forsvar. Vi scorer ikke tilstrekkelig med mål heller på denne måten og blir derfor sårbare om motstander får det første målet.

Nå er Kristiansund et godt lag, de har hatt litt uflaks i de to siste kampene og er sikkert revansjesugne etter tapet mot B/G sist. Normalt spiller vi ok på naturgress men det blir en tøffere fysisk kamp og ballen ruller saktere. Det blir desto mer krevende for våre teknikere som Dønnum og Osame å skape noe en mot en. Sist kamp viste også at nå begynner kjøret å sette seg i beina. Det var mye seigt og tungt. Det merkes helt sikkert hos de andre lagene også så vi får håpe at Vår restitusjon er så optimal som mulig.

Historisk har vi vel ikke et altfor godt resultat på denne banen men årets sesong viser at vi har tatt tydelig steg defensivt og det er faktisk lov å håpe på 3 nye poeng. Vi må stoppe Pellegrino og jeg håper at Tollås er tilbake. Vi trenger hans fart og klokskap i denne kampen. Ellers regner jeg med at Klaesson er tilbake i mål selv om jeg synes Kjetil har spilt veldig bra. Resten av laget er vanskeligere å ta ut nå siden form og friskhet kan avgjøre plasser. Vi trenger fysikk så det er vel naturlig å tro at Stokke fortsetter på topp med Matti som indreløper. Matti jobber som en helt men det blir ikke allverden av målpoeng ut av det. Oldrup synes jeg spilte en av sine bedre kamper sist mot Haugesund og var mye mer bevegelig enn tidligere. Men han også virket litt oppgitt over at særlig stopperne ikke evnet å sentre fremover tiltross for flere muligheter. Ser man på kampen i reprise så virker det også som stopperne ikke ser opp etter muligheter og det ender opp med crossere på tvers som hadde en dårlig treffprosent. Om man sammenligner med B/G så går i de full fart fremover med mange folk. De leter etter folk fremover på banen og tar raske baller i fartsretningen. Vi gjør nesten konsekvent det motsatte. Om det var slitne spillere eller ikke er kanskje vanskelig å si men det har virket litt sånn i flere kamper.

Men denne kampen kommer til å koste krefter og la oss håpe at vi er det laget som holder best. Da må vi både være smarte og litt heldige. Heldigvis en ukes pause følger men så kommer det 3 på rappen igjen. Håper derfor på en god start på disse 5 tøffe kampene. Klarer vi disse med en ok poengfangst (+- 8 poeng) så er vi meget godt i rute. Men husk at vi pt kun er 1p over fjoråret på samme antall kamper. Så nå begynner alvoret skikkelig.

KBK er ikke i siget. Det betyr dog ikke at de ikke snur dette siden det er mot oss, men jeg håper at vi kan motbevise nok en gang en vanlig trend at lag på tur ned snur mot oss, at vi følger ikke opp to seire osv. To tap for KBK mot henholdsvis B/G og Stabæk samt to uavgjorte før dette gjør at vi kanskje kan håpe på ett godt resultat der oppe. Vi har vel kun 3 oppgjør der og har fått med oss 1 av hver valør (V-U-T) så satser på at vi følger opp vår gode trend og tar tredje strake seier.

Comment

Originally posted by Vader View Post
      KBK er ikke i siget. Det betyr dog ikke at de ikke snur dette siden det er mot oss, men jeg håper at vi kan motbevise nok en gang en vanlig trend at lag på tur ned snur mot oss, at vi følger ikke opp to seire osv. To tap for KBK mot henholdsvis B/G og Stabæk samt to uavgjorte før dette gjør at vi kanskje kan håpe på ett godt resultat der oppe. Vi har vel kun 3 oppgjør der og har fått med oss 1 av hver valør (V-U-T) så satser på at vi følger opp vår gode trend og tar tredje strake seier.
      Når vant vi 3 kamper på rad sist ? Er det noen som vet?

Comment

Originally posted by Moa91 View Post

Når vant vi 3 kamper på rad sist ? Er det noen som vet?
        I serien må vi vell helt tilbake til 2017! Da vant vi 7-1 borte mot Viking, 5-1 hjemme mot Aalesund og 3-0 hjemme mot Haugesund.

Comment

Fin kamptråd Pete!
          Alle er positive i laget nå. Det er en go i gutta og en tro på at dette klarer vi sammen. Fagermo bygger lag og det er ikke vanskelig å se.
          Det hadde vært interessant og sett hvor mange som hadde kommet på kampene hjemme på stadion, om det ikke hadde vært for denne spesielle situasjonen.
          Jeg tror vi vinner igjen.
          Alle gode ting er 3, på Nordvestlandet. ⚽
          Gimme hope johanna

Comment

Troppen er ute og er som forventa. Adam og Holmé ut og Klaesson og Dønnum inn. I morges måtte Nouri ut pga sykdom, og Skaret kommer inn.

Vi reiser med sju innbyttere, selv om vi kan ha med oss ni.

Comment

At Tollås fortsatt er ute er selvsagt ikke bra.
              Men det er jo bra vi ikke tar sjanser for det er enda viktigere at han blir klar mot Molde, Brann og Glimt.

Har trua på at vi tar denne.
              Men vi må da vise samme kynisme som borte mot Mjøndalen og ikke slippe til Pellegrino på skudd.
              Mur igjen bak er nøkkelen.

Comment

Dette er en nøkkelkamp. KBK er et av lagene vi kjemper mot i sjiktet rett under de beste, en plass som kan gi oss Europakvalik til neste år.
                Av erfaring er det ofte slik at når vi ser oppover på tabellen og tenker medalje, så går det som regel dårlig. Derfor prøver jeg å ikke skru forventningene opp.
                Heldigvis er det ikke meldt regn og storm i vindkastene, slik det ofte er på Nordmøre. Jeg har spilt fotball i Kristiansund under slike forhold, og det var ikke gøy.
                KBK opplever nok selv at de fortsatt er under-dog, og kjemper derfor litt mer, løper litt lengre, og tackler litt hardere. Vi må opp på deres nivå. Heldigvis har Matti vist mye guts i det siste. Det vil vi trenge.
                En seier i dag ville vært utrolig bra. Uavgjort ok.

Comment

Originally posted by Ottestad View Post
                  Dette er en nøkkelkamp. KBK er et av lagene vi kjemper mot i sjiktet rett under de beste, en plass som kan gi oss Europakvalik til neste år.
                  Av erfaring er det ofte slik at når vi ser oppover på tabellen og tenker medalje, så går det som regel dårlig. Derfor prøver jeg å ikke skru forventningene opp.
                  Heldigvis er det ikke meldt regn og storm i vindkastene, slik det ofte er på Nordmøre. Jeg har spilt fotball i Kristiansund under slike forhold, og det var ikke gøy.
                  KBK opplever nok selv at de fortsatt er under-dog, og kjemper derfor litt mer, løper litt lengre, og tackler litt hardere. Vi må opp på deres nivå. Heldigvis har Matti vist mye guts i det siste. Det vil vi trenge.
                  En seier i dag ville vært utrolig bra. Uavgjort ok.
                  fokus er å bygge et lag over tid
                  med spillere fra eget akademi
                  derfor er det en kamp om gangen som gjelder
                  og selv om vi gjør det overraskende bra om dagen
                  så er dette fokus
                  og intet jag etter Europa
                  det kommer etterhvert

Comment

Laget ute:

Klaesson
                    Borch - Bjørdal - Ivan - Sam
                    Lekven - Oldrup - Shala
                    Dønnum - Matti - Finne

Skuffende. Synes Stokke fungerte på topp og Matti som indreløper. Haug har vært bunnsolid og Klaesson har vaklet, selv på gode dager. Synd den som er best skal sitte på benk

https://www.vif-fotball.no/nyheter/k...bake-fra-start
                    Last edited by heiheiludoblirvialdrilei; 19.07.2020, 16:21.

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                      Laget ute:

Klaesson
                      Borch - Bjørndal - Ivan - Sam
                      Lekven - Oldrup - Shala
                      Dønnum - Matti - Finne

Skuffende. Synes Stokke fungerte på topp og Matti som indreløper. Haug har vært bunnsolid og Klaesson har vaklet, selv på gode dager. Synd den som er best skal sitte på benk

Hva er greia med at folk skriver»Bjørndal» Han heter Bjørdal.. Ikke noe spesielt mot deg jeg siterer, men ser det stadig vekk her inne..

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Hva er greia med at folk skriver»Bjørndal» Han heter Bjørdal.. Ikke noe spesielt mot deg jeg siterer, men ser det stadig vekk her inne..
                        Beklager, er ikke flink med navn. Skriver derfor fornavn på noen, istedenfor etternavn

Helt korrekt av deg å nevne det. Har endret det nå hehe

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                          Laget ute:

Klaesson
                          Borch - Bjørdal - Ivan - Sam
                          Lekven - Oldrup - Shala
                          Dønnum - Matti - Finne

Dette er nok den foretrukne start11 hos Fagermo og han gjør ingen endring på denne dersom det ikke er skader eller kort. Han klarte til og med å uttale «at det spiller ingen rolle hva Kjetil (Haug) gjør, Klaesson er førstevalget». Du vil ikke skape et godt team over tid med sånne uttalelser. Og det betyr fort at de som ikke er hans utvalgte vil vurdere andre alternativer. Det er Fagermo på godt og vondt. Funker kanskje i Skien men spørs om han vil ta VIF til topps med den holdningen.

Comment

Originally posted by Pete View Post

Dette er nok den foretrukne start11 hos Fagermo og han gjør ingen endring på denne dersom det ikke er skader eller kort. Han klarte til og med å uttale «at det spiller ingen rolle hva Kjetil (Haug) gjør, Klaesson er førstevalget». Du vil ikke skape et godt team over tid med sånne uttalelser. Og det betyr fort at de som ikke er hans utvalgte vil vurdere andre alternativer. Det er Fagermo på godt og vondt. Funker kanskje i Skien men spørs om han vil ta VIF til topps med den holdningen.
                            Har du link til denne uttalelsen? Jeg leste nemlig en artikkel i dag om dette, men jeg tror du vrir på ordene. Han sier at Klaesson er førstevalg, men at "det ikke spiller noen rolle hva Kjetil gjør" Har jeg null tro på at han har sagt.

Comment

Bud på Aron, eller hørte jeg feil?
                              Gimme hope johanna

Comment

Working...
                              X