Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Molde - Vålerenga 29. juli kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Molde - Vålerenga 29. juli kl. 20:30

Neste kamp kommer allerede på onsdag og den omtales allerede i andre tråder, så da er det vel bare å dra i gang en kamptråd.

Vi står med 19 poeng og ligger på 3. plass, bare 6 poeng bak Molde. Med seier på Røkkeløkka er vi bare 3 poeng bak Molde og kan med rette defineres som et topplag. Taper vi er luka til Molde på 9 poeng, og det er vel bare å si takk og farvel til de.

Historisk sett er ikke Molde et sted vi henter nevneverdig med poeng, og vi har tapt med stygge sifre de siste 4 årene. Men, dette året er annerledes på så mange måter. Og vi er f**kings Vålerenga, så det er klart vi kan klare å klå Molde!

Litt bekymra for hva vi klarer å mønstre av forsvarsrekke, med en aldrende Nation som stod 90 min i dag, en Bjørdal som ble spart pga kjenning i lysken og en Adekugbe med brukket finger. Näsberg og Borch er selvskrevne, også får vi håpe de får med seg Nation eller Bjørdal (ev. en omgang hver). Felix dumma seg ikke ut på venstrebacken i dag, og Shala (som også var ute i dag) fungerte også greit, men det er ikke optimalt med folk i «feil» rolle. Hva med Amin? Er han i form?

Oldrup regner jeg med stiller fra start som anker og Matti har fungert imponerende godt som indreløper, synes jeg. Også får vi se om det blir Lekven igjen eller om Felix tar den siste plassen på midten.

Om klubben har råd spiller Dønnum på høyrekant, og om Matti brukes som indreløper (tror det er lurt mot Molde) så blir det Stokke på topp med Sarahoui eller Finne på venstrekant.

Så... noe slikt:

Klaesson
    Borch - Bjørdal/Nation - Näsberg - Nouri
    Lekven/Myhre - Oldrup - Matti
    Dønnum - Stokke - Finne/Sarahoui

Jeg drømmer om et godt defensivt enga som holder nullen for 5 kamp på rad, og som sniker inn et mål på en kontring eller en dødball - vi har jo bursdag, så det hadde vært en fin presang - men på papiret skal Molde ta rotta på oss, så jeg skal nok tåle en uavgjort godt og komme meg raskt over et ev. tap...

Jeg synes ikke Felix gjorde noen god jobb som VB mot godset så mot molde tror jeg han skal få kjørt seg.

Comment

Originally posted by Grim View Post
      Jeg synes ikke Felix gjorde noen god jobb som VB mot godset så mot molde tror jeg han skal få kjørt seg.
      Felix er definitivt ingen vb. Det som skremmer meg litt nå når vi går inn i det tette kampprogrammet mot gode lag er at vi ikke har bedre alternativer å sette inn. Hvorfor ikke Nouri (er han helt ute?) eller O Opsahl (som jo er en vb). Og hvilket lag klarer vi å stille onsdag? Om Shala er tilbake må han kanskje spille vb men det er heller ingen optimal løsning. Sam hadde en åpent brudd i fingeren og jeg tviler på om han er klar til onsdag. Lekven måtte ut tidlig, skjønte ikke helt hvorfor. Tollås virket ok etter kampen så la oss håpe at han holder en kamp til - minst. Jeg er faktisk spent foran de to neste kampene hvordan vi klarer å komponere et best mulig lag. Hvem må stå over? Det er så kort tid mellom de neste kampene så sjansen til mer enn vanlig restitusjon er liten. Er du skadet/ute av drift i dag så er ikke sjansen stor for at du spiller onsdag.

Men vi er inni i en god flyt som skaper god selvtillit og det kan faktisk berge oss - men vi tåler ikke mange skader. Så la oss håpe at vi får stablet det beste laget på beina.

Comment

Ikke enig, Felix gjorde en meget god figur. Kald og rolig med ballen i bena, gjorde gode valg om det var å slå kort/langt eller ta med seg ballen opp langs siden. Godset fikk ikke til noe..

Comment

De løp jo bare forbi han og la inn ved minst to tilfeller.

Comment

Originally posted by Grim View Post
            De løp jo bare forbi han og la inn ved minst to tilfeller.
            Han hadde noen veldig bra involveringer i førsteomgang, og tydeligvis en spiller Fagermo stoler på. Men da styrte vi jo kampen og kom med bølge på bølge med angrep. Når vi legger oss litt i andre, så ser man jo at han mangler erfaring. Tror heller ikke han spiller vb mot Molde.

Hva skjer med Nouri? På vei bort? Skada?

Tipper at Opsahl må vente litt med å få spilletid. Fagermo vil muligens integrere Sahraoui og Thiago inn på a-laget og i Eliteserien først, før han slipper til enda flere unggutter. Eller så kan det være pga rekruttlaget? Har jo vært noen kamper nå hvor det hadde vært naturlig for Opsahl å komme inn.

Comment

Oskar Opsahl ble utvist i rekruttkampen mot Brattvåg og jeg tror Vålerenga var usikre på reglene knyttet til suspensjon. Klubben fikk beskjed (av NFF) på torsdag at karantenen skal sones for samme lag han ble utvist for, men NFFs eget reglement er ikke enig med instruksen fra samme organisasjon:

https://www.fotball.no/kretser/oslo/...ninger/#Toppen

Jeg tipper at klubben ikke turte å utfordre på dette når vi hadde såpass god kontroll og at Oskar derfor ikke ble byttet inn.

Comment

Romsdals budstikkes Pernille Huseby greier å påstå i gårdagens pod etter kampen mot Bodø/Glimt at "Vålerenga er et sjelløst lag". Er det et lag som mangler sjel er vel det Molde. Hadde smakt utrolig godt med tre poeng i Molde. Håper Shala og Sam er tilbake.

Molde kan måtte klare seg uten flere sentrale spillere. Eikrem måtte gå av mot Bodø pga vond akilles, Aursnes mulig solgt til Frankrike.

Comment

Originally posted by Moa91 View Post
                  Romsdals budstikkes Pernille Huseby greier å påstå i gårdagens pod etter kampen mot Bodø/Glimt at "Vålerenga er et sjelløst lag". Er det et lag som mangler sjel er vel det Molde. Hadde smakt utrolig godt med tre poeng i Molde. Håper Shala og Sam er tilbake.

Molde kan måtte klare seg uten flere sentrale spillere. Eikrem måtte gå av mot Bodø pga vond akilles, Aursnes mulig solgt til Frankrike.

Aursnes bekreftet solgt til Frankrike. Usikkert om han forsvinner så fort at han ikke rekker kampen mot oss.

Comment

Håper vi begynner med Osame igjen. Blir viktig å holde litt i kula, ellers kan det fort bli stygt. Nå får det "nye gode" forsvaret vårt prøvd seg ordentlig. Håper dem viser at det ikke bare er mot dårlige lag dem kan prestere. Med evnt. Aursnes og Eikrem ute tror jeg vi kan gi dem skikkelig problemer. Spiller vi som vi gjorde i Trondheim kan vi slå alle.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Både Nouri og Vega spiller fra start for VIF2 i dag. Da er neppe Nouri ett start alternativ onsdag.

Comment

Spennende og interessant kamp. Vi er i form og Molde tapte sist.
                        Vi har slitt skikkelig mot Molde, så alt annet en 0-3 tap er positivt.

Vi stiller vel med samme lag som mot Godset. Men tipper enten Shala, Felix eller Opsahl starter på VB, hvis ikke Sam blir klar.

Lekven ute med skade sist. Enten starter han eller Felix/Shala. Den som ikke starter som VB.

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                          Spennende og interessant kamp. Vi er i form og Molde tapte sist.
                          Vi har slitt skikkelig mot Molde, så alt annet en 0-3 tap er positivt.

Vi stiller vel med samme lag som mot Godset. Men tipper enten Shala, Felix eller Opsahl starter på VB, hvis ikke Sam blir klar.

Lekven ute med skade sist. Enten starter han eller Felix/Shala. Den som ikke starter som VB.
                          Sam er nokså sikkert ute. Og både Shala og Lekven er usikre. Kan fort bli Nouri på vb og Felix som indreløper sammen med Matti. Tøft å kaste Opsahl rett fra start i en sånn kamp. Men mye er usikkert før denne kampen. Og kort tid til neste også. Flere som må virkelig steppe opp nå.

Comment

Vi er som regel gode mot topplagene, mens vi har en lei tendens til å ta for lett på de antatt dårligere lagene.. Vi er også gjerrige under Fagermo og har holdt nullen i de siste fire kampene på rad.

Tror vi skal bite bra fra oss mot Molde og B/G så lenge spillerne holder seg skadefrie. Vi har også en del spillere som lever farlig med gule kort. Om vi får noen suspenderte spillere + et par skader pga slitasje samtidig kan det bli skummelt. Bjørdal og Shala var jo ikke med mot Godset nettopp pga litt slitasjeskader.

Comment

Originally posted by Pete View Post
                              [...]Kan fort bli Nouri på vb og Felix som indreløper sammen med Matti.[...]
                              Nouri spilte vel 90 mins i dag?

Comment

Working...
                              X