Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Brann - Vålerenga lørdag 1.august kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Brann - Vålerenga lørdag 1.august kl. 20:30

"Here we go again". Ukas andre oppgjør for de kongeblå, er Brann borte. Vi møter et Brann som har slitt så langt denne sesongen og som ligger på 8.plass etter 11 runder. Vålerenga ligger tilsvarende på 4.plass (Odd passerte oss etter runde 11). Brann har U U T V T på de siste 5, mens vi har V U V V T. Brann tapte 1-3 mot Godset, mens vi som vanlig spilte periodevis god fotball, men tapte borte mot Molde.

Et meget spennende oppgjør hvor løpskraft og duellstyrke, nok kommer til å prege kampen. Brann har som sagt slitt og LAN er under press i Bergen, mens vi periodevis leverer godt spill, men mangler presisjon og effektivitet i de avgjørende situasjonene.

Regner med at det blir noen forandringer i start ellveren og at vi kanskje får se Vega og Finne fra start i denne matchen. Adekugbe er sannsynligvis fortsatt ute, mens status på Shala, Lædre Bjørdal og Lekven, er ukjent. Venstre back bekles sannsynligvis av Horn Myhre ettersom han nå har 2 kamper i denne posisjonen og har levert godkjent i en uvant posisjon. Muligens har DEF noen overraskelser på lur...

Håper og tror vi kan luke bort feilpasninger på egen banehalvdel, og at vi er skarpere foran mål og omsetter en til to sjangser, i mål. Samtidig viktig å fortsette det gode forsvarsspillet og unngå å sette Klaesson i pressede situasjoner med ballen i beina.

All mann til TV'en lørdag kl. 20:30!
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Det at troppen ikke er lagt ut tyder nok på noen usikre spillere. Får håpe det er i positiv retning, vi trenger ikke flere på skadelisten nå.

Comment

For min del håper jeg at Osame får starte igjen, på kant, om han orker. Han brant mye krutt mot Molde, men er så vanskelig å få ta på og kan skape trøbbel for Brann helt alene omtrent.
      Jeg ser egentlig helst Matti på topp igjen, synes ikke Stokke har gjort seg fortjent til en fast spissplass, men ser poenget med at v bør ha både han og Matti på banen samtidig grunnet innlegg og dødballer. Så da blir det vel Matti som indreløper.
      Hvis Shala er klar igjen, håper jeg han tar tilbake plassen sin, selv om Brann sikkert passer bedre for Odin enn det Molde gjorde. Det ble vel høyt nivå for han til tider.
      Hvis Nouri virkelig ikke er bra nok, så må det nesten bli Felix nede på backen igjen, selv om det svekker oss litt på den siden (offensivt faktisk).

Avhengig av skadene er vel det meste egentlig gitt, selv om noen kanskej vil diskutere keeperplassen.

Skal se om jeg får tid til å se litt på Brann-kampene før kampen for å se om det er noen triks vi kan benytte oss av
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Troppen er ute:
        https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...-kamp-i-bergen
        Lekven klar igjen, men ikke Shala, Lædre eller Sam.
        vif.managerleague.com

Comment

Da er det lov å gjette på laget i morgen...

Klaesson
          Borch - Tollås - Ivan - Felix
          Lekven - Oldrup - Osame
          Dønnum - Matti - Bård

Blir ikke så mange alternativer til dette. Matti er ikke indreløper, punktum. Og endel av utfordringen til Fagermo er at han har indreløpere uten målpoeng i særlig grad. Shala er ok men resten er langt langt unna behovet. Osame har et enormt potensiale men må også lære å få opp blikket litt. Må ikke gå i «Dønnum» fella med mye dribling og morsomme finter uten produkt. Men synes faktisk Aron var bedre mot Molde hvor det kom noen smarte pasninger til medspillere. Sorry, Lekven er ikke god nok men vi har ikke andre pt som er bedre.

La oss håpe at Brann fortsetter sin trend. Tror det blir viktig med første målet, da knekker vi sannsynligvis det lille håpet Brann har om å snu trenden. Men igjen skal vi spille på naturgress og det er en litt annen kamp. Forventer flere bytter tidligere, det er mer slitsom å spille.

Comment

For å si som Fagermo etter Moldekampen: Nå går det litt på tannkjøttet og vi må bite tenna sammen i denne siste av en rekke intense kamper. Det blir mer normalt med ei uke mellom hver kamp en god stund fremover etter dette. Når det går sånn på stumpene er min største bekymring skader. Spesielt bekymra for Nation som «må» spille tredje kamp på ei uke pga Bjørdals skade. Han er viktig for oss, så håper vi får igjen for at han har stått over noen kamper og at han takler dette.

Trådstarter spekulerer i Finne og Vega fra start. Det har jeg lite tro på. I alle fall ikke begge. Dønnum og Sarahoui er unge og spreke. De starter på hver sin kant. Tror jeg. Og håper jeg.

På den annen side... Finne fra start i Bergen er vakkert. Blir han matchvinner er det enda vakrere.

Stokke kommer seg. La han fortsette få topp og la Matti være indreløper.

Tipper denne startelleveren:

Klaesson
            Borch-Nation-Ivan-Felix
            Lekven-Oldrup-Matti
            Dønnum-Stokke-Sarahoui

Også vil jeg ha en komfortabel 0-3 ledelse til pause, sånn at Finne og Odin kan komme inn etter pause. Opsahl inn etter 60. Camara inn etter 70. Og Brage Skarets debut etter 80 min. 1-5. Slutt. Bortesiger.
            Der har vi en plan.

Uansett. Nå håper jeg gutta har krefter til å levere så godt som vi vet de kan. Da blir Brann et enkelt bytte. Også moser vi B/G hjemme neste uke. Jadda.

Comment

Synes ikke Stokke har sett så værst ut! Ser ut som en bra lagspiller, kommer seg til sjanser, har satt opp andre flere ganger med noen lekre headinger bl a.
              Hvis jeg må velge mellom han og Vilhjalmson som spiss, da velger jeg Stokke helt klart. Virker som en bedre spiss og tror han har flere mål inne enn Matti. Vilhjalmson har gjort det bra på midtbanen i Shalas fravær også. Han har jo gode kvaliteter som indreløper.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                Tipper denne startelleveren:
                Klaesson
                Borch-Nation-Ivan-Felix
                Lekven-Oldrup-Matti
                Dønnum-Stokke-Sarahoui
                Er nok den mest sannsynlige ja, med mindre noen er for slitne etter Molde-kampen.

vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Pete View Post
                  Og endel av utfordringen til Fagermo er at han har indreløpere uten målpoeng i særlig grad. Shala er ok men resten er langt langt unna behovet. Osame har et enormt potensiale men må også lære å få opp blikket litt. Må ikke gå i «Dønnum» fella med mye dribling og morsomme finter uten produkt. Men synes faktisk Aron var bedre mot Molde hvor det kom noen smarte pasninger til medspillere. Sorry, Lekven er ikke god nok men vi har ikke andre pt som er bedre.
                  Til info:
                  Lekven har 2 assists, er tredje sist på ballen 1 gang, og har 2 skudd som har gått like utenfor. Spilt 10 kamper.
                  Shala har 1 mål og 1 assist (ikke glem at han tar en del cornere), og har også 2 skudd som har gått like utenfor. Spilt 9 kamper. Er ranket 0.02 poeng foran Lekven på Sofa, hvilket er "dønn likt" (ta Sofa for det det er verdt, dog!).

Selv om de to spillerene er veldig ulike av type, så spiller de jo i samme rolle stort sett, på hver sin side.
                  Lekven vinner flere hodedueller, og Shala vinner flere bakkedueller. (Ja, jeg vet, weird)
                  Shala har dobbelt så mange balltap som Lekven per kamp, i snitt.
                  Begge har ca 1 interception per 3 kamper.
                  Shala har et bittelite overtak når det gjelder å vinne tilbake ballen, men knapt målbart så langt i sesongen.
                  Lekven har klarert ballen ut av farlig sone 7 ganger, Shala har klarert den 2.

Kritiser gjerne spillere, men ta med litt fakta og se ting i perspektiv.
                  Last edited by Spinner; 01.08.2020, 02:31.
                  vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Til info:
                    Lekven har 2 assists, er tredje sist på ballen 1 gang, og har 2 skudd som har gått like utenfor. Spilt 10 kamper.
                    Shala har 1 mål og 1 assist (ikke glem at han tar en del cornere), og har også 2 skudd som har gått like utenfor. Spilt 9 kamper. Er ranket 0.02 poeng foran Lekven på Sofa, hvilket er "dønn likt" (ta Sofa for det det er verdt, dog!).

Selv om de to spillerene er veldig ulike av type, så spiller de jo i samme rolle stort sett, på hver sin side.
                    Lekven vinner flere hodedueller, og Shala vinner flere bakkedueller. (Ja, jeg vet, weird)
                    Shala har dobbelt så mange balltap som Lekven per kamp, i snitt.
                    Begge har ca 1 interception per 3 kamper.
                    Shala har et bittelite overtak når det gjelder å vinne tilbake ballen, men knapt målbart så langt i sesongen.
                    Lekven har klarert ballen ut av farlig sone 7 ganger, Shala har klarert den 2.

Kritiser gjerne spillere, men ta med litt fakta og se ting i perspektiv.
                    Ikke for å kverulere, og blir bare småplukk.
                    NIFS fører statistikk på målpoeng med mål + assist + indirekte assist. Der har Shala 3 poeng (1+1+1) men Lekven har 2 (0+2+0)

Comment

noen bytter fra sist kamp tror jeg det blir
                      Fagermo bytter vanligvis 2-3 spillere eller i 2-3 posisjoner fra kamp til kamp
                      håper folk får se Oscar Opsahl (2001)
                      vet de vil bli gledelig overrasket
                      en spiller med meget gode basisferdigheter
                      hurtig og god offensivt
                      Vålerenga og og kanskje landslagets kommende venstreback

Comment

Originally posted by donny View Post
                        Ikke for å kverulere, og blir bare småplukk.
                        NIFS fører statistikk på målpoeng med mål + assist + indirekte assist. Der har Shala 3 poeng (1+1+1) men Lekven har 2 (0+2+0)
                        Jepp, indirekte assist er IKKE det samme som å være tredje sist på ballen. Shala får en indirekte assist for å bli fellt og skaffe oss straffe.
                        vif.managerleague.com

Comment

Odin ut av troppen og Camara kommer inn.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                            Odin ut av troppen og Camara kommer inn.
                            "Odin Thiago Holm har fått en liten kjenning, og inn kommer Ousmane Camara."

Høres ut som noe som går over fort ihvertfall
                            vif.managerleague.com

Comment

Damene har gjort jobben i Bergen og slo Arna/Bjørnar 0-3. Da er det bare for gutta å følge opp!
                              To skalper i Bergen på samme dag ville være helt greit.

Comment

Working...
                              X