Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Brann - Vålerenga lørdag 1.august kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by anderan View Post

Du innrømmer at du ikke har peil på hvilket nivå Sahraoui hadde i fjor, men konkluderer uansett med at det er et tegn på Deilas udyktighet?

Ja.

Deilas hadde dessverre lite kontroll på hvilke yngre spillere som «hadde det»
    Fagermo så vel det i januar etter 3. min.
    www.tsbudbil.no

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Men skal man først få gult kort, skal det skje på måten som Felix tok det i går. Klaesson har vel plukka opp noen gule nå?
      Helt enig. Viktig å stoppe overgangen i går. Så det gule var helt innafor!
      Altomfotball opererer med 2 gule på Klaesson (og 1 rødt).

Comment

• Det vanlige karakterkortet er fyllt ut, som seg hør og bør. Ikke så mye jeg trenger å si om det tror jeg.
        Ta Sofa-tallene med en klype salt, de hadde Finne som midtspiss og Osame som kant, så jeg er veldig usikker på om det har gitt rett karakter til rett mann.
        Kan nevne igjen at karakteren til Klaesson ikke blir helt "korrekt" her, da han rett og slett hadde veldig lite å gjøre, og dermed ikke var involvert ofte nok til å få poeng, så se bort ifra denne 3'ern.
        At Tollås ble BB er helt greit, de var i mine øyne 4 stykker som kjempet om den, og alle fikk en 6'er i dette systemet.
        Vega og Camara fikk for liten tid på banen, så jeg ser ingen mening i å sette noen karakter på de, men man kan vel si at ingen av de blomstret veldig.
        Absolutt godkjent innhopp av Stokke, men i dette systemet blir man sjelden BB når man bare får 45 minutter på seg.
        At VG gir Ivan en 3'er skjønner jeg ingenting av, men det er mulig han blir trukket mye for å ha laget et (feildømt) straffespark imot. Jeg valgte å IKKE trekke han for den situasjonen, så får dere velge selv hva dere mener er riktig.
        Spiller Pluss Minus Notat Sum Aktivitet A-Bonus Karakter VG Sofascore
        Klaesson 4 2 " 1 7 1 3 5 6,5
        Borch 7 4 " 3 11 2 5 6 6,8
        Tollås 7 1 " 6 8 1 6 5 7,3
        Ivan 6 3 Av etter 45 3 9 2 5 3 5,9
        Felix 5 3 " 2 8 1 4 4 6,9
        Lekven 7 3 " 4 10 2 5 4 6,7
        Oldrup 6 3 " 3 9 2 5 5 7,0
        Osame 7 2 " 5 9 2 6 6 7,0
        Dønnum 7 6 Av etter 75 1 13 2 4 6 6,1
        Matti 9 3 " 6 12 2 6 5 7,7
        Finne 8 3 Av etter 81 5 11 2 6 7 6,9
        Stokke 4 0 Byttet inn etter 45 4 4 1 5 5 6,6
        Vega 1 1 Byttet inn etter 75 0 2 0 - - 6,5
        Camara 1 2 Byttet inn etter 81 -1 3 1 - - 6,6

Når det gjelder avslutninger så kom VG til 8-8, mens jeg talte 9-11. Dem om det.
        BRA VIF
        Avslutning 9 11
        Avslutning på mål 2 3
        På mål % 22 % 27 %
        Last edited by Spinner; 02.08.2020, 20:29.
        For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

• Herlig arbeidsseier av Enga i går. La merke til at Brann-spillerne ikke viste tegn til å smile selv når de tok ledelsen. For dem er tydeligvis frykten for å tape mye større enn ønsket om å vinne. Enga-gutta blør for drakta og viser glede når de scorer. Fantastisk hva Dag Eilev Fagermo har fått til med disse gutta på et halvt år. Fagermo kan fort bli det samme for Enga som det Eggen var for RBK.

Sånn ellers har Enga nå syv bortekamper av de tolv som er spilt. Mange av de regnet som av de vanskeligste i løpet av sesongen. Imponerende da å ligge på en tredjeplass (i hvert fall før kveldens kamp mellom Odd og RBK er ferdig). På lørdag venter Bodø Glimt hjemme. Et Glimt som ikke har vært like imponerende i de siste kampene mot Stabæk og Godset.
          Føler det ligger litt i kortene her at Enga påfører Glimt sesongens første tap. Og da er det "bare" ni poeng opp til toppen for Enga. Og maks seks poeng til Molde. Kanskje vi kan gå for sølv? Det er ganske sannsynlig at Glimt vil få en mye tyngre høst. Molde er det nok vanskelig å få gjort noe med. Regner med de vinner serien (selv om de gikk på et "sjarmerende" tap mot Sandefjord i går).
          Last edited by Caanradi; 02.08.2020, 19:54.

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post
            For dem er tydeligvis frykten for å tape mye større enn ønsket om å vinne.
            Huff, minner fælt om et annet lag jeg fulgte gjennom høstsesongen i fjor...

vif.managerleague.com

Comment

• [QUOTE=Spinner;n570444]Det vanlige karakterkortet er fyllt ut, som seg hør og bør. Ikke så mye jeg trenger å si om det tror jeg.
              Ta Sofa-tallene med en klype salt, de hadde Finne som midtspiss og Osame som kant, så jeg er veldig usikker på om det har gitt rett karakter til rett mann.
              Kan nevne igjen at karakteren til Klaesson ikke blir helt "korrekt" her, da han rett og slett hadde veldig lite å gjøre, og dermed ikke var involvert ofte nok til å få poeng, så se bort ifra denne 3'ern.
              At Tollås ble BB er helt greit, de var i mine øyne 4 stykker som kjempet om den, og alle fikk en 6'er i dette systemet.
              Vega og Camara fikk for liten tid på banen, så jeg ser ingen mening i å sette noen karakter på de, men man kan vel si at ingen av de blomstret veldig.
              Absolutt godkjent innhopp av Stokke, men i dette systemet blir man sjelden BB når man bare får 45 minutter på seg.
              At VG gir Ivan en 3'er skjønner jeg ingenting av, men det er mulig han blir trukket mye for å ha laget et (feildømt) straffespark imot. Jeg valgte å IKKE trekke han for den situasjonen, så får dere velge selv hva dere mener er riktig. [TABLE="border: 1, cellpadding: 3, cellspacing: 0, width: 700"]

Ett spennende tillegg til å få statistikk er FotMob som gir veldig mye detaljer og både nyttige og unyttige tall. Etter å ha sjekket litt så virker deres tall bedre enn SofaScore. Der er det også endel lag tall som er «morsomt» å vurdere.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                Ett spennende tillegg til å få statistikk er FotMob som gir veldig mye detaljer og både nyttige og unyttige tall. Etter å ha sjekket litt så virker deres tall bedre enn SofaScore. Der er det også endel lag tall som er «morsomt» å vurdere.
                Hm, jeg finner ikke noe særlig med tall der i det hele tatt...? Er du inne i appen eller på web'en ?

EDIT: Glem det, lasta inn app'en nå, var litt mer der ja.
                Last edited by Spinner; 02.08.2020, 21:31.
                vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Huff, minner fælt om et annet lag jeg fulgte gjennom høstsesongen i fjor...
                  Ja, en guds lykke at Deila ble "headhunta" til New York

Comment

• I følge TV2 sport var det Matti som lot Bård ta straffer. Matti legger alltid ned full innsats og han har vel spilt så godt som 90 minutter i hver eneste kamp. Jeg tror han er både hjerne, hjerte og hodet i dette laget. Ikke til forkleinelse for typer som Tollås, Lekveen, og Oldrup men jeg tror Matti is the real shit.

Comment

• Spinner hvordan vurderer du førsteomgangen og andre omgangen til Matti opp mot hverandre?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                        Spinner hvordan vurderer du førsteomgangen og andre omgangen til Matti opp mot hverandre?
                        Jeg har vært en av de som mener at "Matti er spiss, ferdig snakka..."
                        Jeg tror bare jeg må innrømme at jeg har tatt feil der, han fungerer veldig godt som indreløper også.
                        Vi mister noe på topp (defensivt) når han ikke har spissplassen (han har en enorm løpskapasitet, og presser forsvar og keeper veldig bra)), men som indreløper får vi et viktig oppspillspunkt til, i midtbaneleddet, som er veldig godt nytt, så slipper alle de lange høye å gå mot en til tider enslig Stokke.

Jeg husker ikke hvor mange poeng jeg ga han i hver omgang, men det var to litt ulike omganger også.
                        Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal besvare spørsmålet ditt også, men han spilte to gode omganger, det er det ingen tvil om.
                        Han er veldig flink til å komme seg inn i boksen fra indreløperposisjon, så han er jo helt klart en offensiv type.

Og så må jeg nevne bonusen med at vi har mye mer punch på offensiv dødball med både han og Stokke på banen samtidig. Her går jo Matti utenpå alle de andre vi har på midten.
                        Har jeg egentlig svart på spørsmålet?

vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Jeg har vært en av de som mener at "Matti er spiss, ferdig snakka..."
                          Jeg tror bare jeg må innrømme at jeg har tatt feil der, han fungerer veldig godt som indreløper også.
                          Vi mister noe på topp (defensivt) når han ikke har spissplassen (han har en enorm løpskapasitet, og presser forsvar og keeper veldig bra)), men som indreløper får vi et viktig oppspillspunkt til, i midtbaneleddet, som er veldig godt nytt, så slipper alle de lange høye å gå mot en til tider enslig Stokke.

Jeg husker ikke hvor mange poeng jeg ga han i hver omgang, men det var to litt ulike omganger også.
                          Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal besvare spørsmålet ditt også, men han spilte to gode omganger, det er det ingen tvil om.
                          Han er veldig flink til å komme seg inn i boksen fra indreløperposisjon, så han er jo helt klart en offensiv type.

Og så må jeg nevne bonusen med at vi har mye mer punch på offensiv dødball med både han og Stokke på banen samtidig. Her går jo Matti utenpå alle de andre vi har på midten.
                          Har jeg egentlig svart på spørsmålet?
                          Har ikke studert han like godt som deg, men for meg virker han best som indreløper. Han gjør en god jobb som førsteforsvarer, men så mangler det noe offensivt. Om det er løpa og bevegelsene som blir litt utydelige, for jeg synes han ikke er en spesielt farlig eller det blir lite ut av det han foretar seg når vi har ball, utenom på dødball.
                          Så ser han også farligere ut når han kommer på litt dypere løp inn i boksen.
                          ​​​​​​Og som du sier, så får vi en ekstra bonus med både han og Stokke samtidig på banen.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                            Har ikke studert han like godt som deg, men for meg virker han best som indreløper. Han gjør en god jobb som førsteforsvarer, men så mangler det noe offensivt. Om det er løpa og bevegelsene som blir litt utydelige, for jeg synes han ikke er en spesielt farlig eller det blir lite ut av det han foretar seg når vi har ball, utenom på dødball.
                            Så ser han også farligere ut når han kommer på litt dypere løp inn i boksen.
                            Og som du sier, så får vi en ekstra bonus med både han og Stokke samtidig på banen.
                            Valid points.
                            Hvis du ser på f.eks. Shala, Osame, Lekven og Matti så løser de rollen som indreløper ganske ulikt. Dette kan kanskje være uheldig med tanke på relasjonsbygging, at medspillere ikke helt vet hvordan de vil velge å løpe eller posisjonere seg, har ikke tenkt så mye på det. Osame trekker bakover og vil ha ballen i beina før han løper, mens Matti begynner løpene sine og vil ha ballen i mellomrommet, Shala er en blanding av alt, mens Lekven fungerer best om han får ballen rett foran seg eller i beina.
                            Matti søker mer boks, Shala søker mer kant, og vil gjerne sette opp trekant med back og kant, Lekven prøver oftere å spille gjennombrudd, og alle vet jo at Osame gjerne vil leke litt med ballen på veien.
                            Nå vet sikkert de andre spillerene disse tingene også selvsagt, og kan sikkert ta høyde for det i mindre pressa situasjoner.
                            Det skal sies at det er litt positivt at de løser rollen ulikt også, da blir det vanskeligere for motspillere å forholde seg til dem, spesielt når vi bytter, eller rett og slett lar indreløperne bytte side innimellom som vi har gjort noen ganger.
                            vif.managerleague.com

Comment

• Bare en fordel å ha litt ulike spillertyper.

Comment

Working...
                              X