Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Bodø/Glimt lørdag 8. august kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Spinner View Post
    Det skal sies til Shalas forsvar i denne kampen, at Fagermo selv tar en økt risiko her, ved å la venstreback ta cornere fra høyre, hvilket skaper et "lengst mulig returløp" diagonalt over banen. Når det er sagt, har vi jo enorm uttelling på cornere i år, så, litt vanskelig å kritisere her Jeg ville bare poengtere at det i denne ene spesifikke situasjonen som førte til mål imot etter vår corner, har Shala en vanskeligere oppgave enn normalt med å løpe hjem
    Rett skal være rett.
    Han så litt sliten ut. Var bare noen få meter bak umarkerte Junker.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
      Han så litt sliten ut. Var bare noen få meter bak umarkerte Junker.
      Ja, og han hadde rukket å ta han igjen om han hadde satt inn spurten noen sekunder tidligere.
      Ja, han så sliten ut, og de har tross alt bare hatt denne halve rare koronasesongen på å tilpasse seg spillestilen vår, med den høye intensiteten Fagermo krever.
      Og han har vært ute med skade.
      Men, det var vel bare spilt 34 minutter på dette tidspunktet tror jeg. Jaja.
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Ja, og han hadde rukket å ta han igjen om han hadde satt inn spurten noen sekunder tidligere.
        Ja, han så sliten ut, og de har tross alt bare hatt denne halve rare koronasesongen på å tilpasse seg spillestilen vår, med den høye intensiteten Fagermo krever.
        Og han har vært ute med skade.
        Men, det var vel bare spilt 34 minutter på dette tidspunktet tror jeg. Jaja.
        En annen ting å legge merke til, bortsett fra helt i starten hvor vi brukte unødig med krefter, er at vi sjelden spiller dårligere omganger. I flere år nå, så har det svært ofte vært en bra og en dårlig omgang.
        Virker som om systemet til Fagermo gjør at de alltid vet hva de skal gjøre, ikke så mange tilfeldigheter.

Comment

• Morsom vurdering av Drillo om denne kampen - og om utviklingen av det organiserte forsvaret. Ingen tvil om at dette er vesentlig bedre enn tidligere og at vi faktisk har noe på gang som blir spennende.

https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...este-pa-dette/

Comment

• Originally posted by Pete View Post
            Morsom vurdering av Drillo om denne kampen - og om utviklingen av det organiserte forsvaret. Ingen tvil om at dette er vesentlig bedre enn tidligere og at vi faktisk har noe på gang som blir spennende.
            Jeg må bare si meg enig, det vi gjør defensivt nå om dagen er så bra, så gjennomført, at det nesten ikke er til å tro at dt stort sett er samme mannskap som Deila hadde i fjor høst.
            Jeg tror også Oldrup skal få litt av skrytet her, og det at Ivan har blitt en mye bedre fotballspiller.

Nå er ikke jeg en som gambler, men finner man slike avslutningsanalyser inne hos dem etter hver kamp? Eller var dette noe spesielt? Noen som vet?
            vif.managerleague.com

Comment

Jeg må bare si meg enig, det vi gjør defensivt nå om dagen er så bra, så gjennomført, at det nesten ikke er til å tro at dt stort sett er samme mannskap som Deila hadde i fjor høst.
              Jeg tror også Oldrup skal få litt av skrytet her, og det at Ivan har blitt en mye bedre fotballspiller.

Nå er ikke jeg en som gambler, men finner man slike avslutningsanalyser inne hos dem etter hver kamp? Eller var dette noe spesielt? Noen som vet?
              Drillo er ansatt for å lage analyser stort sett hver serieomgang. Litt forskjellige lag som blir vurdert og analysert men det er ofte tall for alle lagene i oppsettene. Så leter man litt så finner du endel tall om VIF selv om kanskje hovedoppslaget var/er om andre lag.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                Morsom vurdering av Drillo om denne kampen - og om utviklingen av det organiserte forsvaret. Ingen tvil om at dette er vesentlig bedre enn tidligere og at vi faktisk har noe på gang som blir spennende.

"Med litt bedre effektivitet i angrep, så mener jeg de er en reell medaljekandidat, mener Drillo, som er positiv til det han har sett av Oslo-laget."

Får gjenta meg selv fra sesongtråden - hadde vi bare hatt en god, gammaldags måltjuv a la Kjartansson - ELLER - at de offensive blir litt skarpere (=> setter de 2-3 95-100% sjangsene vi brenner i hver kamp), så er topp 4 faktisk realistisk.
                \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
                  "Med litt bedre effektivitet i angrep, så mener jeg de er en reell medaljekandidat, mener Drillo, som er positiv til det han har sett av Oslo-laget."
                  Får gjenta meg selv fra sesongtråden - hadde vi bare hatt en god, gammaldags måltjuv a la Kjartansson - ELLER - at de offensive blir litt skarpere (=> setter de 2-3 95-100% sjangsene vi brenner i hver kamp), så er topp 4 faktisk realistisk.
                  Men det du ikke må glemme er hva vi i så fall bytter bort. En Berre / Kjartanson hadde vært fint det, ingen tvil, men vi mister hardtarbeidende fysikk på topp, som er viktig med høyt press og viktig for måten vi forsvarer oss på. Men for all del, jeg vil også gjerne ha begge deler
                  vif.managerleague.com

Comment

Men det du ikke må glemme er hva vi i så fall bytter bort. En Berre / Kjartanson hadde vært fint det, ingen tvil, men vi mister hardtarbeidende fysikk på topp, som er viktig med høyt press og viktig for måten vi forsvarer oss på. Men for all del, jeg vil også gjerne ha begge deler
                    Tenker først og fremst på et alternativ til Stokke med Matti som 10'er. Det beste hadde vært at vi ble litt mer effektive med de vi har og det inkluderer egentlig alle de offensive. Mot B/G hadde både Finne og Matti noen virkelig store sjangser i den kategorien jeg mener vi mangler effektivitet. Men det forblir nok en drøm all den tid det ikke finnes midler til å forsterke. Matti har gjort en utrolig jobb for laget denne sesongen og er kanskje den som har blødd mest for drakta for å bruke en floskel. Virkelig imponerende hvilken innsats han legger ned. Klart rollene i systemet også koster og kanskje påvirker effektiviteten også, spesielt utover i kampene...
                    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post

Tenker først og fremst på et alternativ til Stokke med Matti som 10'er. Det beste hadde vært at vi ble litt mer effektive med de vi har og det inkluderer egentlig alle de offensive. Mot B/G hadde både Finne og Matti noen virkelig store sjangser i den kategorien jeg mener vi mangler effektivitet. Men det forblir nok en drøm all den tid det ikke finnes midler til å forsterke. Matti har gjort en utrolig jobb for laget denne sesongen og er kanskje den som har blødd mest for drakta for å bruke en floskel. Virkelig imponerende hvilken innsats han legger ned. Klart rollene i systemet også koster og kanskje påvirker effektiviteten også, spesielt utover i kampene...
                      Vi spiller ikke med 10er under Fagermo. Vanlig 433 med anker og indreløpere.

Comment

Working...
                      X