Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Start - Vålerenga mandag 17. august kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by nico70 View Post
    Helt enig med Pete om at vi har ikke de spissene som kan avgjøre sånne kamper og når i tillegg ousame og Dønnum ikke har dagen så er vi avhengig av indreløpere som leverer assister, noe vi heller ikke hadde, og da blir det vanskelig å score mål og vinne. Finne har en formpil som peker litt oppover og burde vært innpå mye tidligere hvis ikke fra start. Han er jo den ENESTE som ihvertfall skyter så fort han er i nærheten av 16-20 m. De andre skal jo tråkle den ballen helst helt inn i mål og gjennom 8 forsvarsspillere noe som ikke går. Vi har nok av muligheter til å kunne vinne lett over et Start lag som IKKE er bra. Innleggene våre treffer ikke der det skal så her må det terpes !! Merket at jeg savnet Borch på høyreback selv om Horn ikke gjorde seg bort helt men han virket usikker og var ofte litt feilplassert. Til det kjedsommelige gjentagende...vi trenger en målfarlig, HURTIG, spiss !! Vi trenger FART i alle lagdeler. Noe farlig på kontringer kommer vi aldri til å være når vi ikke har noe FART i laget. Eks. Luton Shelton, minst tekniske spilleren vi har hatt nesten, MEN ALLE lag fryktet han pga farten og han skapte mye uro for motstanderne ( og scoret mot fugla hehe ) Savner en sånn type spiss men med mer dribleferdigheter og mer målfarlig. Savner også en type ala Rasmus lindqvist som også skapte mye uro på kontringer. Nå frykter ingen oss på kontringer pga mangel på fart. Vi har Camara men han får knapt tillit og spilletid noe jeg synes er synd, da dette er en spiller med dribleferdigheter, hurtighet, men han trenger tillit og må skoleres litt i valg/ defensive jobbinga.
    Og en ting jeg stusser over er at ingen, av det jeg har fått med meg, har nevnt: Klaesson redder straffe og virkelig holder oss inne !! , MEN han gjør også en brøler på det siste målet hvor han går ut i duellen tollås er i, og feilberegner helt på sitt forsøk av å bokse ut ballen og bommer fullstendig . Sier ikke det er han sin skyld at vi mister 1 poeng, der får hele laget ta skylda i dag, men han må jobbe med feltarbeidet sitt.
    Nå har vi 1 poeng mot to bunnlag, og det er tragisk og for dårlig. Jeg er redd for at hvis vi ikke snart begynner å bli mer målfarlige og effektive foran mål, så ramler vi mer nedover på tabellen. Vi hadde 3 plassen og det er en plass Vålerenga aldri må ha, for da går det nedover 9 av 10 ganger hehehe, og nå er vi på 5 plass. De to neste kampene bør bli 6 poeng også håper jeg Vålerenga på en eller annen måte klarer å hente Zecknini som jeg er sikker på vil heve laget framover
    Felix har selvsagt ikke de samme relasjonen til Dønnum som Borch. Det peker på at det viktigste angrepsvåpenet er Dønnum- Borch. Når det faller bort så lugger det litt. Det mangler noe offensivt

Det hadde vært fint å få inn litt mer sprintfart

Fremfor alt savner jeg mer dynamikk og forseringer sentralt. Løp uten ball, men spesielt løp med ball. Jeg mener at mye handler om rytme. Er dette på plass blir det også lettere å score. Vålerenga skaper ikke nok sjanser. Det er en dynamisk midtbane jeg gjerne skulle sett i Enga: Colibaly i S08. Han virker som en som driver godt med ballen.

Comment

• Bedre sent enn aldri: (Sorry, vært crazy busy denne uka!)
      Spiller Pluss Minus Notat Sum Aktivitet A-Bonus Karakter VG Sofascore
      Klaesson 7 5 " 2 12 2 4 5 6,9
      Felix 7 7 " 0 14 2 3 5 6,8
      Tollås 6 7 " -1 13 2 3 4 6,5
      Ivan 6 1 " 5 7 1 5 5 6,8
      Sam 6 3 " 3 9 2 5 5 6,8
      Lekven 5 0 Ut etter 60 5 5 1 5 5 6,6
      Oldrup 6 3 " 3 9 2 5 5 6,9
      Shala 8 2 Ut etter 80 6 10 2 6 6 7,3
      Dønnum 8 6 " 2 14 2 4 5 7,0
      Matti 4 1 " 3 5 1 4 4 6,6
      Osame 4 3 Ut etter 68 1 7 1 3 4 6,7
      Odin 2 0 Inn etter 80 2 2 0 3 - -
      Stokke 3 0 Inn etter 60 3 3 1 4 5 7,1
      Finne 6 1 Inn etter 68 5 7 1 5 - -
      VIF STA
      Avslutninger 16 5
      Avslutninger på mål 3 3
      På mål % 18.75% 60.00%

Tror ikke jeg har så mye å legge til, men kan vel rett og slett si at hele angrepsrekka vår har hatt bedre kamper enn dette, og når alle 3 foran har en litt dårlig dag på jobben så blir det vanskelig å putte nok mål til å vinne. Felix var bedre på andre siden, men det er nok greit å få tilbake Borch uansett. Ivan vippa mellom en 5er og en 6er, mens jeg mener Shala var bestemann.
      Vi ser ut til å være mer målfarlige med Finne på banen enn uten, men det kan være tilfeldig. Jeg nektet å gi alle poengne for scoringa til Benjamin, da Finne skyter han i ryggen og i mål, så de delte potten likt seg i mellom. Finne gjør et veldig solid innhopp forøvrig. Det var litt rusk på høyresiden generelt forresten, muligens grunnet Felix som ny mann der.
      Men, som sagt, det var flere som ikke hadde dagen!

Ny kamp i morra!
      (Skal oppdatere mål og cornere etc i sesongtråden straks)
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

• Ok, kan legge til litt da:

Vi er jo klart det beste laget overall, 16 avslutninger mot 5 sier en hel del om kampen. Start forsvarer seg bra, og mange av de avslutningene våre blir blokkert av oppofrende forsvarsspillere, hvilket betyr at de per definisjon ikke er "on target", så den statistikken ser styggere ut enn det den er. Når det er sagt, har vi aldri hatt lavere prosentandel on target, denne sesongen.
        Men første omgang var tung å se på 3 ganger...Det går treigt, både fremover, men også med ballen. Andre omgang er langt bedre.
        De parkerer bussen selvsagt, og kjører kontringer, og så har de marginer. Vi dominerer store deler av kampen, men har ikke marginer.
        At ikke EN av de klabb-og-babb situasjonene som oppstår i feltet ender opp som mål er ...uflaks...

Men, nå er det Sandefjord, og så får vi se hvem som erstatter Ivan som må stå over!
        For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

Working...
        X