Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga-Sandefjord lørdag 22. august kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by The Mayor View Post

Har du sett rekruttlaget spille?
    Jeg har. Det er spill preget av (nødvendigvis) mangel på faste relasjoner. Dermed blir det litt urimelig å bedømme enkeltspillere ut fra prestasjonene i rekruttkampene.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Delvis enig. Men. Fagermo prioriterer «sine» spillere mer enn jeg liker. Bård har prestert og burde få flere sjanser. Hvis han ikke får spille så blir han borte. Ta bort hans mål i år og sjekk hvor vi er på tabellen. Ikke helt det samme.
      Reka ville kalt det "coaching i verdensklasse".
      hadde Bård starta, hadde han ikke scora de to. Kanskje to andre. Eller tre? Men jeg tviler. han kom på med friske bein og putta to. Osame var vel 3.sist på en og nest sist på en annen. Vi skaper flere gedigne sjanser og vinner til slutt. 4. Plass etter halvspilt.
      Ja, la oss klage og syte litt...
      fy faen ass...jævla bønder!

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Jeg har. Det er spill preget av (nødvendigvis) mangel på faste relasjoner. Dermed blir det litt urimelig å bedømme enkeltspillere ut fra prestasjonene i rekruttkampene.
        Det er et godt poeng. Jeg har bare sett de to siste og ut fra dem synes jeg O.O. har litt vei å gå før han viser hvor god han kan være. Tenker nok at det kommer, gitt hvor god han var i forrige sesong. Reagerer dog på alle disse "sett på O" og "sett på A". Det virker som Fagermo ser alle 2.lagskampene våre og det virker også som han vet hva han driver med når det gjelder å fase inn ungdommen. De trenger tillit men de trenger også å ikke bli kastet til ulvene.

En som utmerket seg veldig mot Tromsdalen var Felix. Han har fått spille de 3 siste a-lags kampene i diverse posisjoner og av diverse grunner. Jeg tenker man må slå igjennom litt på 2.laget, før det er naturlig å løfte dem opp et nivå. Det gjorde forsåvidt O i forrige sesong men nå spiller de en divisjon høyere og det har de fått kjenne på.

Har full tro på brødrene O, Odin, Brage, Kjetil Haug og mange andre talenter i klubben. Men alt til sin tid. Jeg tror også at den vinnervilje som gjør at vi snur kamper, som i går, at vi ikke gir oss på tørre møkka, i stor grad skyldes Fagermos såkalte prioritering av sine faste, eller Skiensmafiaen, som noen kaller dem. Det er mye hardtarbeidende vilje og kvalitet i disse. Hjelper sikkert også når blodtåka står i øynene på dem at de har litt relasjonell fartstid å vise til.

Puh. Det ble langt på morrakvisten.

Comment

• Utrolig deilig med en fortjent seier med avgjørelse sent i kampen, dette hadde blitt tap i fjor og viser at vi er i positiv utvikling som lag.

Vedrørende Finne syns jeg han ikke preger noen av kampene han spiller men at han har en utrolig evne til å lukte mål og har gode avslutninger.
          Gode avslutninger i ulike kampsituasjoner er selvfølgelig en god egenskap som han skal ha ros for, men skal han være et soleklart førstevalg må han dominere mer enn han har gjort i sine kamper fra start denne sesongen.
          Sahraoui skal ha ros, når han kommer inn blir det farligheter hver gang han har ballen og er involvert i begge målene. Dette er en spiller vi må dyrke i årene som kommer og han har utrolige egenskaper som er sjelden vare. Og han er "eget" produkt!

Noen som vet hvorfor Ivan gikk av? Antar at det ikke er alvorlig eller langvarig?

Comment

Har du sett rekruttlaget spille?
            Ja det har jeg
            både Oscar og Fredrik Holmé bør få noen innhopp
            begge har tidvis vært gode
            langt bedre enn Odin som får mye mer spilletid

Comment

• Holmé virker stødig, ja. Ble ikke han brukt på backen i treningskamper før Corona?

Comment

Holmé virker stødig, ja. Ble ikke han brukt på backen i treningskamper før Corona?
                jo han spilte noen kamper der også, selv om han er stopper per def
                han er hurtig, leser spiller godt og stor og sterk
                kanskje den spilleren som har overrasket mest og tatt de lengste stegene i utviklingen dette året
                kommende stopper på A-laget sammen med Ivan ?

Comment

Holmé virker stødig, ja. Ble ikke han brukt på backen i treningskamper før Corona?
                  Stemmer det, han er nok egentlig best som stopper men han har en hurtighet som vi savner bakerst, uansett posisjon. Har vært stødig i kampene for VIF2 men vil nok trenge både tid og tillit for å ta neste nivå. Både han og Skaret er potensielt veldig gode stoppere om utviklingen fortsetter. Fordel Holmè kontra Skaret er høyde og hurtighet.

Men om du følger med på VIF2 så ser du at det har blitt mange baklengs i år og selv om det ikke er mulig å legge skylda på stopperne alene har de heller ikke helt tatt nivå i 2 div ennå. Mangler noe smartness men der må de «bære» laget i større grad og det er har ikke fungert bra nok. Men tror begge stopperne kan «fases inn» en og en. Spørsmålet blir nok hvem Fagermo velger først.

Comment

• Holmé er ett år eldre enn Skaret (2001 mot 2002) og er kanskje mer allsidig. Holmé er en Panzer-type, mens Skaret er mer en Wæhler-type. Skaret trenger litt mer styrke og pondus, mens Holmé trenger litt mer smartness og teknikk.

Vi slipper inn mye, men det har en del med hvordan laget er foran dem. Forsvaret får ikke akkurat mye hjelp. Haug har ikke imponert bakerst heller. Vi har sluppet inn hhv 6, 5 og 4 mål på våre tre siste bortekamper. Legg til at vi har mista det meste av offensiv kraft til A-laget og utlån, så har det blitt en tøff start.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Ja det har jeg
                      både Oscar og Fredrik Holmé bør få noen innhopp
                      begge har tidvis vært gode
                      langt bedre enn Odin som får mye mer spilletid
                      Her er jeg ikke enig.
                      Har ikke sett 2.laget siden forrige sesong, men jeg så kampen mot Eidsvoll Turn. Odin skulle hatt 2 assist om angrepsspillerne hadde hatt bedre avslutninger og han gjør få feil med ball. Har også blitt mye bedre i duellspill siden de spilte 3.div.
                      Både Oscar og Fredrik gjør flere upressede feil. Synes Felix og Nouri virker solid i 2.div. Finne spiller jo en del 2.div og han virker ikke like god der som innhoppene i Eliteserien.

Comment

• Jeg tok bilder i går, men på linje med kampen så var heller ikke jeg på topp.

Vålerenga Fotball - Sandefjord 22.08.2020 by Eivind Hauger, on Flickr

Alle bildene finner dere her: https://flic.kr/s/aHsmQc4t9k

Comment

Working...
                        X