Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Haugesund - Vålerenga lørdag 29 august kl 1800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Haugesund - Vålerenga lørdag 29 august kl 1800

Ingen skal si at kamptrådene kommer for tidlig denne sesongen. Muligens får vi skylde på tett kampprogram men nå etter «en pause» satser vi igjen - tross at Ørnen har landet og mange ser ut i verden med stjerner i øya. Skal vi dit må vi vinne noen kamper på veien og første snublefelle er Haugesund. Et lag uten sjarm eller noen gode sider (unntatt når Grine-Pelle trår til) men sannsynligvis spiller ikke han i morgen (og om han gjør det så har han sikkert litt sympati med oss på veien ut i verden)

Vi har klart oss gjennom noen kamper med litt flaks og lite trøkk men det store angrepsspillet er fremdeles ikke målbart. Vår store utfordring i sesongen er å score mål og Ørnen (og noen andre flyvende raske spillere) er nok etterlyst av flere. Vi har stadig snakk om god innsats og mye løping men kamper avgjøres av mål. Der kan vi konstantere at vi helt bokstavelig ikke er helt i mål .Haugesund spiller vel på naturgress som i tillegg gjør spillere langsommere og tyngere/mer slitne. Dette blir en slitekamp.

Så vidt jeg vet har Fagermo alle disponible, eneste litt usikre er Sam etter strekken sist. Men nå begynner ryktene om nye spillere inn og svirre så jeg forventer at det ikke forstyrrer forbredelser men snarere motiverer spillerne til en ekstra innsats. _Kampprogammet er tøft og vi møter gode lag i de neste kampene, derfor er 3p viktig i morgen. Farlig å si men vi må kunne stille krav til laget skal vi nå Europa. Det kommer til å bli ekstremt tett i høst mellom mange lag og sjelden har sitatet «hvert poeng teller» vært mer reelt.

Jeg tror på Europa og vi starter i morgen med 3 poeng.

Jeg er nok ikke helt enig med Fagermo om uttaket av laget hver gang. Bård fortjener å spille selv om det ser ut som nye spillere vil gjøre det enda vanskeligere for han med spilletid. Men utfra intervju med spillere på hjemmesiden så forventer jeg at han starter i morgen.

Spørsmålet er om han starter som kant eller midtspiss. Jeg tror laget blir som følger:
    Klaesson
    Borch - Tollås - Ivan - Sam
    Lekven - Oldrup - Shala
    Dønnum - Matti - Bård

Dog må jeg si at jeg håper at Fagermo slipper til både Osame og Felix som er fremtiden. Begge presterer jevn og godt. Både Lekven og Shala er på utgående og kunne sikkert hatt godt av en liten pause. Jeg både tror og håper at Osame og Felix er indreløpere i start11er fra neste sesong men de kan like gjerne starte nå for min del. Dog er det viktigste at vi sikrer 3p og starter ferden mot Europa. Matti må prestere meget snart for ikke havne på benken når Ørnen kommer. Jeg håper virkelig ikke at Fagermo tenker å bruke Matti som indreløper og Ørnen som spiss.

I morgen tar vi hjem en god seier... God kamp

PS, om vi er sene med kamptråd er ennå ikke troppen lagt ut på hjemmesidene tross avreise til Haugesund. Det kan bety en - eller flere - usikre spillere i troppen selv om det høres merkelig ut når de har reist.
    Last edited by Pete; 28.08.2020, 23:22.

Bård har vært bedre som inbytter, så der forsvarer jeg valget til Fagermo.
    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Fagermo bygger ny Europavei, det er det han driver med.
      Skal vi til Europa så må vi gjøre det sjæl.

Comment

Troppen er ute nå.
        Ivan blei igjen i Oslo.
        Så det blir det Bjørdal og Tollås bakerst.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...ss-i-haugesund

Comment

Pokker, så da var det litt alvor med den akillesen til Ivan alikevel?
          Jeg kan ikke så mye om skader...Er dette noe som kan sette han ut av spill lenge? Evt bli et tilbakevendede problem?
          For de som kan styre sitt eget lag:
          vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
            Jeg kan ikke så mye om skader...Er dette noe som kan sette han ut av spill lenge? Evt bli et tilbakevendede problem?
            Krysser fingrene for at formuleringen «Ivan rakk ikke å bli kvitt akillesproblemet tidsnok» kan tolkes som at man hadde håpet/trodd det skulle være greit til i dag, og at han er klar i neste runde (som ikke er før om 15 dager, Brann hjemme 13/9).

Comment

Originally posted by Spinner View Post
              Hva er egentlig problemet med akillesen hans?
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

Håper at vi prøver Finne som spiss og Wilhjalmson bak han.

Comment

Laget:
                  https://www.vif-fotball.no/nyheter/f...-mot-haugesund

Finne starter på venstre kant. Matti på topp.
                  Seniormidtbane.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Finne starter på høyre kant står det vel.

Comment

Er vel på papiret det mest erfarne laget vi kan stille, med unntak av Borch for Nouri på HB.
                      Så får vi se om disse «gamlekara» kan kjøre over Haugesund, eller om det må litt mer ungdommelig blod inn for å avgjøre. Greit å ha Osame i bakhånd.
                      Men, som vanlig ønsker jeg meg en komfortabel 0-4 ledelse til pause og masse unggutter i andre omgang

Comment

Kristoffer Velde er en spiller som vi kunne/burde kjøpt.
                        Interessant å se hvordan Christian klarer seg mot Velde i kveld, han slet litt sist. ⚽
                        Gimme hope johanna

Comment

Vi er beste laget første 15 min

Comment

Hvor mange scoringer har han kosta oss så langt i år?

Comment

Hver jææææævla kamp!
                              Faen assa

Comment

Working...
                              X