Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vål'enga - Brann

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• For en kamp! Som om tiden har stått stille. Hvor lett er det ikke å skåre mål, når man kan det.
    Men... interessant å se byttene. For meg så det ut som bytter for å se hvordan resten av laget responderte på de to nykommerne. 2. omgang sto til stryk, mener jeg med feil valg og feilpasninger/dårlig kvalitet som gjorde at det ikke ble mål. Og noen ganger tom. sjanse i mot. heldigvis trenger også Molde ca 5-6 100% målsjanser pr. mål, men mot B/G må hele laget levere kvaltet.

Comment

• Originally posted by donny View Post
      ZzZ

Det her overgikk alle forventninger!
      Ørn visste vi kunne levere. Fallhøyden er jo Himalaya-høyt, så at han faktisk leverte er helt rått!
      Bjørdal var jeg moderat skeptisk til. Men herregud for en debut. Plettfritt! Løp og herja og avslutta med føtter og hodet, og takla og strødde pasninger, fysikk, fart, full pakke.. fantastisk! Alt vi har manglet i midtbaneleddet. Her tror jeg vi har gjort et kupp!
      Osame: for et rått talent vi har! Må jo bare digge den lille magikeren.

Resten av gutta leverte solid også. Borch, Ivan (spilte seg stort opp etter missen), Tollås, Sam (synd med skuddet som ble blokka - det var det fart i), Klaesson, Oldrup, Dønnum som var litt mindre ego enn vanlig og så nær scoring, og min mann Lekven, skal slutte snakke deg ned, du er en god fyr, og leverte veldig bra!

Ellers så vi litt av hva som bor i Tiago Holm, det var gledelig, og Shala synes jeg fikk til mye, så blir ikke så redd om Dønnum drar.

Synes fortsatt det er litt rart at DEF bytter inn Felix på back, når han kunne kommet inn for Bjørdal, men OK- skal ikke kritisere sjefen i dag
      En meget god kamp ja, og selvom Brann ikke var imponerende, tar ikke det vekk vår overlegenhet. Jeg vil påstå at det var vi som spilte Brann dårlige, ikke de som spilte oss gode.

Quotet deg rundt Ivan, og jeg forstår det ser ut som om det er hans feil den vi fikk i ræva. Men jeg tror (har ikke snakket med Ivan ) han blir lurt av Tollås, som hopper opp, men får en merkelig bevegelse i lufta faktisk, som gjør at han tryner i etterkant. Det ser rett og slett ut som om Tollås skal nå ballen, og det tror jeg Ivan også tror. Derfor blir han overrumpla og ballen treffer han et eller annet sted på kroppen. Kanskje burde han stått stille, men det var vel en refleks at han hoppa, og nok en refleks i å "ta den for enhver pris"-touch.

Alle var gode idag synes jeg, og jeg ble imponert over Bjørdal som enkelte mener er en flopp - før han har tatt på seg skoa, spesielt. Han var banens beste spør du meg.
      Men Ørnen da, for noen bevegelser han gjør. Endelig har vi en spiss som lukter sjanser og agerer deretter. Gang på gang var han på løp, riktige løp og i forkant av motstander. Og så forpult klinisk da, er helt rått at vi har en sånn spiller på topp nå.
      Så legger vi merke til når Ørnen går ut, at Matthias ikke er i nærheten dessverre. Han venter på å få ballen i fot, eller på at medspiller har gjort sitt valg først, og blir derfor på etterskudd hele veien.
      Når han først mottar ballen, blir det strømpetreff eller vannhode. Jeg synes rett og slett synd på fyren.
      Matthias er dyktig til å vinne ballen i lufta, men klarer ikke å plassere den dit det er ønskelig. Kan nok være viktig på dødballer, spesielt defensive, så jeg er spent på hvordan han kan brukes utover det å være reserve for Ørnen.

Osame også, en fantastisk kamp. Når bevegelsene i boks stemmer, ser man hvor godt overblikk fyren har. Ekstremt godt for en så ung spiller uansett liga.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
        Hvem får egentlig kreditert det første målet?

VG: selvmål
        Eurosport: Bjørdal
        TV2: Osame

Sånn det så ut for meg på TV-bildene i går er Osame sist av våre på ballen, men bildene var veldig dårlige. Noen som har fanget opp noe mer tydelig? At det er selvmål er ganske usannsynlig.
        Kamprapporten (https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7635620) sier Bjørdal

Comment

• Det er Myggen-klasse på gjennombruddspasningene til Sahraoui! Han virker overhodet ikke stressa, til tross for at dette er hans debutsesong. Har full oversikt, veldig god forståelse for spillet. Veldig godt skolert.

Comment

• Sett reprise av set første målet. På meg ser det ut til at Sahraoui er sist på den. Bjørdal mm-stuss, keeper, Osame, mål.

2 mål og 2 assist på Osame i går altså.

Han må jo få den kreditert?

Lenge siden jeg har vært så optimistisk angående våre talenter.

Ps: Kjartansson fikk vel 3 mål og 0 assist siden ballen var innom keeper først? Han forsøker også å skyte. Skal jeg kritisere noe som helst i førsteomgangen skulle jeg helst sett at han sentret der. Som Haaland gjorde til Sørloth i kampen mot Nord-Irland.
            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
              Desto flere ganger jeg ser målet jo sikrere blir jeg på at det er Osame sitt mål. Det har selvsagt lite betydning og det er nok lurt om Bjørdal tror han har scoret og bygger selvtillit på det. Bjørdal var outstanding i går!

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Har sett Bjørdal og alltid lagt spesielt merke til han.
                Fordi han har for mye balltap pga dårlig teknikk og ferdigheter og så slår han for mange feilpasninger.
                Alltid syntes det var rart at han fikk så mye spilletid på U21 landslaget.

Dette er en signering som hadde vært naturlig under Deila cambrium tiden.
                Må jo applaudere agenten hans som gjør en fremragende jobb for sin klient.

Tar ikke engang høyde for at han har blitt mye bedre de siste årene,så vi får se.
                Veldig Skeptisk.

​​​​Hva sier du nå?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

​​​​Hva sier du nå?
                  Får jo ikke noe mer bananskall enn det der!

Comment

• Verste er at vi burde vunnet med mye mer om vi ser på sjansene i andre omgang. Tror jeg aldri har sett en kamp hvor vi har pisset over et lag som den i går. Det var ett lag på banen og Brann-spillerne var statister mens vi rullet opp angrep etter angrep. Er enda i sjokk jeg..

Problemet i 2.omgang var at vi manglet noen som evnet å sette ballen mellom stengene etter at Ørnen gikk ut.. Men vi hadde sikkert nok sjanser til å score 5 til. Totalt 14 sjanser, mens Bodø/Glimt hadde 10 sjanser og scoret 1 mål mer enn oss mot ODD.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                      Fy faen for en blåmandag
                      Vi bare elsker Blåmandager!!
                      Last edited by arvegods; 14.09.2020, 13:24.
                      Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

​​​​Hva sier du nå?
                        Han var bra i går,bedre enn jeg hadde forventet.
                        Vi får se etter noen kamper hvordan han gjør det.
                        Alle får mer enn godkjent, med plusser til Ørnen, Osame og Dønnum som også sto bak 2 assist.
                        Gimme hope johanna

Comment

Working...
                        X