Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Molde lørdag 19. sept. kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Vålerenga - Molde lørdag 19. sept. kl. 18:00

OK, så er det kanskje i tidligste laget å starte en ny kamptråd, men etter dagens slakt av Brann gleder jeg meg som bare det til lørdag.
    (Oppfordring: bruk Brann-tråden til å sutte på Brann-karamellen).

Vi har ikke noen voldsomt god statistikk hjemme mot Molde de siste åra, men om vi fokuserer på litt ferskere statistikk, så er vi fortsatt ubeseira på hjemmebane (5-3-0) og Molde har tapt sine 4 siste bortekamper (mot Glimt, Sandefjord, Sarpsborg 08 og Viking).
    Dette taler for at en trepoenger mot Molde hjemme på Intility er innenfor rekkevidde.

Molde har 34 poeng, og Odd har 31 (vi og RBK har 29).
    Det betyr at vi med seier mot Molde er 2 poeng bak sølvplassen, selv om vi fortsatt kan ligge på 5. plass om Odd og RBK vinner, men likevel er 2 poeng bak sølv absolutt å «henge med i toppen».
    Skulle vi derimot tape ligger vi 8 poeng bak sølvplass og kan ligge 5 poeng bak bronse og 3 poeng bak fjerdeplass, i tillegg til at vi kan bli bli passert av KBK.
    Da henger vi liksom ikke like godt med. Det er stor forskjell på å ligge 2 eller 8 poeng bak sølv. Moldekampen blir en svært viktig kamp.

Alle som har vært med en stund vet vel hva som er «vålerengelsk» når vi kommer på skuddhold, men Ørnen har landa, Sahraoui er i storslag, Henrik Bjørdal leverer og Dønnum er fortsatt Vålerenga-spiller. Det MÅ være lov å håpe på en Moldeskalp på lørdag!

dem kommer vel fra en eller annen kvallik dem blir slakta i, så vi burde være glad for tidspunktet. Kjør over dem!!
    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
      dem kommer vel fra en eller annen kvallik dem blir slakta i, så vi burde være glad for tidspunktet. Kjør over dem!!
      Hvor er det Molde må reise for å spille denne kampen? På VG står det oppført at kampen går i Baku i Aserbajdsjan, men da er det vel rett i karantene i 10 dager, så den er vel flyttet? Eller tar jeg feil?

Men duverden som jeg unner hele Molde-laget en flott t/rt til Aserbajdsjan tre dager før de møter oss på Intility!

Comment

Originally posted by way_ View Post

Hvor er det Molde må reise for å spille denne kampen? På VG står det oppført at kampen går i Baku i Aserbajdsjan, men da er det vel rett i karantene i 10 dager, så den er vel flyttet? Eller tar jeg feil?

Men du verden som jeg unner hele Molde-laget en flott t/rt til Aserbajdsjan tre dager før de møter oss på Intility!
        De skal spille på nøytral bane på Kypros. Vi får håpe på ekstraomganger og straffesparkkonkurranse som de taper til slutt, slik at de kommer slitne og frustrerte til Intility lørdag :-)

Comment

Originally posted by way_ View Post

Men duverden som jeg unner hele Molde-laget en flott t/rt til Aserbajdsjan tre dager før de møter oss på Intility!
          Kampen skal spilles på Kypros.

Er egentlig litt småbekymra for Moldes CL-kvalik. De har en ganske overkommelig oppgave i forhold til andre år.

Qarabag er ikke et kjempelag og i en enkeltkamp på Kypros kan alt skje. I neste runde venter Dinamo Zagreb eller Ferencváros som også er overkommelig motstand for et norsk lag.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Kampen skal spilles på Kypros.

Er egentlig litt småbekymra for Moldes CL-kvalik. De har en ganske overkommelig oppgave i forhold til andre år.

Qarabag er ikke et kjempelag og i en enkeltkamp på Kypros kan alt skje. I neste runde venter Dinamo Zagreb eller Ferencváros som også er overkommelig motstand for et norsk lag.
            Skal ikke le av Qarabag. Jeg følger St.Etienne i Frankrike, og har sett dem få på tryne av Qarabag. Nå er det vel ganske opp og ned med disse eks sovjet laga, men dem har ihvertfall oljepenger til tusen. La oss håpe dem matcher hverandre, og at det går til ekstra omg.
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Lenge siden jeg har gledet meg såpass mye til neste kamp. Jeg har trua!
              Ære være Vålenga

Comment

EN ting er ihvertfall helt sikkert.....Molde har MYE bedre...

...kontroll på botkassa si nå om dagen

Men jeg gleder meg, nå får vi virkelig sett hva den nyeste utgaven av laget vårt kan prestere mot et meget godt fotball-lag.

Sist mot Molde kom vi til 3 avslutninger på mål, mot Moldes 13, Stokke fikk en 2er av meg, og midtbanen vår med Odin, Oldrup og Matti ble overkjørt. I tillegg fikk jo Molde litt hjelp av 2 horrible utspill fra Klaesson.
                Nå luker vi bort de dumme feilene, og gleder oss til å se Osame og Dønnum kose seg på kant, med støtte fra Bjørdal og hvem nå den andre indreløperen blir. Og Ørnen på topp, som kommer til å fly i ring rundt Molde-stopperne!
                For de som kan styre sitt eget lag:
                vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                  EN ting er ihvertfall helt sikkert.....Molde har MYE bedre...

...kontroll på botkassa si nå om dagen

Men jeg gleder meg, nå får vi virkelig sett hva den nyeste utgaven av laget vårt kan prestere mot et meget godt fotball-lag.

Sist mot Molde kom vi til 3 avslutninger på mål, mot Moldes 13, Stokke fikk en 2er av meg, og midtbanen vår med Odin, Oldrup og Matti ble overkjørt. I tillegg fikk jo Molde litt hjelp av 2 horrible utspill fra Klaesson.
                  Nå luker vi bort de dumme feilene, og gleder oss til å se Osame og Dønnum kose seg på kant, med støtte fra Bjørdal og hvem nå den andre indreløperen blir. Og Ørnen på topp, som kommer til å fly i ring rundt Molde-stopperne!
                  Blir en helt annen kamp denne gangen, med et Vålerenga-lag helt fritt fra skader og som kan stille 11 uthvilte mann. Mot et Molde-lag som har en kamp i beina allerede 3 dager før. I tillegg da, så har vi Ørnen på topp og det nye radar-paret Sahraoui og Kjartansson

Comment

Denne, og den mot Glimt blir den virkelige testen. Dette blir noe helt annet. Disse stiller ikke med noen syttenåring på midten slik som Brann. Dessuten hjelper det ikke noe som helst å slakte Brann hvis det går dårlig etterpå.

Men, hvis vi får beholde dette laget ut året virker det meget spennende og det kan muligens bli seriøs klatring.

Ørn virker skarp, Bjørdal kan se ut som en løper og kriger det er veldig fint å få inn i stallen. Sahraoui spiller fantastisk innimellom. Dønnum er også kreativ.

Nå får vi se når laget også blir testet under press. Presset og kjøret fra motstanderne blir noe helt annet enn det brann kom opp med. Det er slett ingen grunn til å ta av enda. Likevel er det mulig nå å være optimistisk og faktisk tro på noe fra de blå.

Comment

Det hjelper alltid å slakte Brann. Fint å sende bruktbilselgeren hjem med 1-5 i sekken.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Blir en helt annen kamp denne gangen, med et Vålerenga-lag helt fritt fra skader og som kan stille 11 uthvilte mann. Mot et Molde-lag som har en kamp i beina allerede 3 dager før. I tillegg da, så har vi Ørnen på topp og det nye radar-paret Sahraoui og Kjartansson
                        Satser på styrtregn i Aserbajdsjan, en kamp som blir stoppet flere ganger, kalde spillere, tung gressmatte, tidlig ledelse til Molde og utligning 5 minutter på overtid, etter et kjør mot Moldemålet i 80 minutter hvor de bare har blitt løpende i mellom uten å ha ball. Og så blir de totalt ydmyket siste 10 av andre ekstraomgang. Hjelper på hvis flyet hjem blir blir forsinka flere ganger også slik at de er hjemme natt til fredag
                        Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Uhyre spent på denne kampen. Normalt hater jeg kamper mot Mode siden de har et godt tak på oss, men denne gangen øyner jeg et håp.
                          Jeg tror Molde spillerne mista noe motivasjon da gullet i praksis glapp for dem i det Bodø sablet ned odds. 13 poeng på like mange kamper tar de neppe igjen.
                          Molde vil nok prioritere Europa så får vi håpe at Qarabag gir dem kamp til døra.
                          Det er spådd 29 grader ved kampstart onsdag og 10 grader hos oss. Det kan jo også være en nedtur for dem.
                          Molde har vel slitt en del med skader så det spørs vel om de takler to kamper med lite restitusjon i mellom.

Nok om dem. For oss ser det langt lysere ut nå. Ørnen sa han trengte 2-3 kamper på å komme i form. Vi får håpe det betyr at han er i form fra andre kamp så han leverer på et langt høyere nivå enn mot Brann. Vi har langt sterkere konkurranse om plassene nå enn vi har hatt på lenge og det meste tyder vel på at Dønnum fortsetter litt til. Det er vel ingen tvil om at Klasson, Borch, Näsberg, Tollås, Sam, Oldrup, Bjørdal, Osame og Ørnen starter dersom de ikke får noen nye skader nå.

Etter all sannsynlighet starter Lekven som indreløper og Dønnum som ving men det er vel de to plassene hvor det er mest sannsynlig at det kan gjøres endringer. Shala er nok først i køen, men jeg tror det er ving han i så fall kommer inn som. Finne er nok tenkt som en super reserve så det vil overraske meg om han får starte. Er DEF desperat etter døballstyrke kan Matti være indreløper, men jeg tror ikke han ser det som et førstevalg. Uansett godt å ha en sterk benk igjen.
                          Vinner vi denne klatrer vi opp på medlajeplass og er kun 2 poeng bak Molde.
                          Så får vi se om Haugesund kan hjelpe oss med å ta poeng mot trønderne og om Stabæk kan hjelpe oss med å ta poeng mot odd. Begge spiller på bortebane dagen etter oss.

Comment

Hvis alle er friske og raske tror jeg vi stiller uendret mot Molde; og det tror jeg kanskje er det beste. Keeper, forsvar og angrepstrio er udiskutable. Oldrup likeså. Bjørdal imponerte såpass voldsomt at han også starter. Lekven kan diskuteres opp og ned i mente, men han er en trygg spiller som balanserer og kompletterer de to andre på en god måte, mer enn Shala. Holm er for bingo i en sånn kamp. Og Felix er vel snart å anse som back, og har for lite kamptrening på midten, derfor heller jeg mot fortsatt tillit til Lekven.

Comment

Originally posted by wanderer View Post

Satser på styrtregn i Aserbajdsjan, en kamp som blir stoppet flere ganger, kalde spillere, tung gressmatte, tidlig ledelse til Molde og utligning 5 minutter på overtid, etter et kjør mot Moldemålet i 80 minutter hvor de bare har blitt løpende i mellom uten å ha ball. Og så blir de totalt ydmyket siste 10 av andre ekstraomgang. Hjelper på hvis flyet hjem blir blir forsinka flere ganger også slik at de er hjemme natt til fredag
                              Kampen spilles på Kypros. Ikke fullt så langt dit.

Comment

Working...
                              X