Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Molde lørdag 19. sept. kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Spinner View Post
    Og Ørnen på topp, som kommer til å fly i ring rundt Molde-stopperne!
    Han må da være en av verdens 50 beste spisser! Utrolig at Enga fikk han tilbake som 30 åring og fortsatt i topp form. Har troa på lørdag mot et slitent Molde-lag. Satser på to mål av Ørnen.

Comment

Corona kan sørge for noe bra også...?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/qA...n-coronakrisen

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post

Kampen spilles på Kypros. Ikke fullt så langt dit.
        Fortsatt 5-6 times flytur fra Molde til Kypros, som er marginalt kortere enn Molde - Baku. Så det har veldig lite å si. Etter kampen skal de sikkert fly til Molde på torsdag, før de flyr til Oslo lørdag.

Comment

Originally posted by way_ View Post

Fortsatt 5-6 times flytur fra Molde til Kypros, som er marginalt kortere enn Molde - Baku. Så det har veldig lite å si. Etter kampen skal de sikkert fly til Molde på torsdag, før de flyr til Oslo lørdag.
          Flighttime-calculator påstår at det er 10 min forskjell på Molde-Baku og Larnka /(Kypros), så ja; minimal forskjell i reisetid.
          Det blir uansett en belastning med såpass mye reise og så kamp igjen på lørdag.
          Molde sliter vel også fortsatt med skader i forsvaret. Ellingsen spilte midtstopper mot Viking, men han er vel egentlig midtbane.
          Det lukter at de må stille med de samme 4 bakerst i begge kampene. Det er jo en fordel for oss. Det kan bli ålreite arbeidsforhold for Ørnen.

På midtbanen har de derimot mye mer å rullerere på så der er det vanskeligere å spå hva de gjør.
          Hva vi får ut av kampen avgjøres fort her. Midtbanekrigen må vinnes! Bare å sparke dem ned i starten så blir de grinete.

Comment

Vi må satse på at Molde går videre til playoffen, helst etter ekstra omganger. Med gullet ute av rekkevidde og CL i rekkevidde så tipper jeg at de kommer med et redusert lag til Oslo. Første kamp i playoffen er onsdagen etter kampen mot oss.
            Desverre er stallen til Molde ganske sterk, så spørs hvor svekket de vil bli..

Comment

Nå skal jeg forsøke å skrive noe her inne!

Tror først og fremst vi må satse og ha troen på at VIF med DEF ved roret er gode nok til å slå Molde og med det mannskapet som er pr dags dato er det mer sultet, motivert og ikke minst med selvtillit på topp, så derfor vil VIF være bedre enn Molde i denne kampen. Denne kampen vinner VIF.
              Så er det det store spørsmålet hva VIF for til mot Glimt som avgjør mye denne sesongen, ved seier eller uavgjort i Bodø kan denne sesongen bli veldig bra med andre plass innen rekkevidde og som bør være det store målet for høsten. Og før eller siden går Glimt på et tap, det sier all historie, statistikker og fornuft. Har mest troen på seier her faktisk, bare de ikke ryker mot Brann etter tidenes undervurdering som jo ville vært helt typisk!

Og Dønnum vil veldig fort se at valget om ikke å gå til Lecce var en stor fordel for hans del. Ingen tro på økonomien og betalings evne til denne klubben over tid. Han ville vært en av flere unge spillere de vil kjøpe de neste overgangs vinduene for å satse på at en, maks to slår til og vil gi stor for så å fryse ut resten......

Evig optimist for neste år vil VIF ta alt!

Comment

Originally posted by TTItalia View Post

Tror først og fremst vi må satse og ha troen på at VIF med DEF ved roret er gode nok til å slå Molde og med det mannskapet som er pr dags dato er det mer sultet, motivert og ikke minst med selvtillit på topp, så derfor vil VIF være bedre enn Molde i denne kampen. Denne kampen vinner VIF.
                Så er det det store spørsmålet hva VIF for til mot Glimt som avgjør mye denne sesongen, ved seier eller uavgjort i Bodø kan denne sesongen bli veldig bra med andre plass innen rekkevidde og som bør være det store målet for høsten. Og før eller siden går Glimt på et tap, det sier all historie, statistikker og fornuft. Har mest troen på seier her faktisk, bare de ikke ryker mot Brann etter tidenes undervurdering som jo ville vært helt typisk!

Og Dønnum vil veldig fort se at valget om ikke å gå til Lecce var en stor fordel for hans del. Ingen tro på økonomien og betalings evne til denne klubben over tid. Han ville vært en av flere unge spillere de vil kjøpe de neste overgangs vinduene for å satse på at en, maks to slår til og vil gi stor for så å fryse ut resten......

Evig optimist for neste år vil VIF ta alt!
                Velkommen til forumet!

Evig optimist og VIF supporter? Har vært med på for mye til at jeg kan være evig optimist, men jeg kjenner også på en uvant optimisme foran denne kampen.
                Er helt enig med deg i din vurdering av Dønnum. Brann kampen var Osame og Ørn sin kamp. Dønnum vil få avgjørende assists og kanskje scoringer hvis han holder seg skadefri. Vi kan fort se noe liknende av det vi så med Iversen for 15 år siden(!) Forsvaret blir vel opptatt av å dekke opp rommene og bevegelsene til Ørnen, plutselig har Dønnum, Osame og andre en massevis av rom. Berre begynte plutselig å få en del nettkjenninger for en halv generasjon siden. Dønnum kan fort stige noen millioner i verdi og velge mellom litt mer attraktive ligaer. Kjenner ikke Serie B eller Lecce så godt, men har inntrykk at det er litt mer bingo sammenliknet med klubber i Belgia og Nederland hvor mange spillere går videre til enda større ligaer.

Vi møter Molde på et halvperfekt tidspunkt. Mulig motivasjonssvikt med et seriegull som antakelig går til Real-Bodø, lite fokus og forberedelser til en kamp som kommer alt for fort på alle som spiller kampen i kveld. Litt slitasje lengst bak og Eikrem har ikke hatt kroppen helt på lag heller. Med seier er vi kun 2p bak Molde.
                Er såpass optimist at jeg samtidig gruer meg til kampen fordi fallhøyden plutselig føles større. Hvis det er logisk.

Comment

Det som er synd er at hver gang jeg er optimistisk før en VIF-kamp og gjerne før vi møter et av topplagene så går det rett i dass, håper det blir et annerledes utfall denne gangen.

Comment

Originally posted by TTItalia View Post
                    Velkommen tilbake VifPatriot
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Da går Moldes kamp til ekstraomganger ser det ut til. Ser ikke kampen og det er vanskelig å finne statistikk, men i følge TV2 var det 9-0 i avslutning til Qarabag til pause og ifølge UEFA er det 15-6 i avslutninger ved fulltid. TV2 rapporterer også om slitne Molde-bein.

Alt ligger med andre ord klart for at Molde slår oss på lørdag

Comment

Uffa meg. Nå ble det ekstraomganger på molde gitt. Håper ikke det gjør den enda mer slitne før lørdag og at de ikke når å reise hjem i dag. Det hadde jo vært dumt.
                        Eikrem har spilt 78 min håper han hviles lørdag. Gregersen har spilt hele, dumt å ta noen sjanser med han da med ny kamp på så kort tid.

Comment

Originally posted by bohem33 View Post
                          Uffa meg. Nå ble det ekstraomganger på molde gitt. Håper ikke det gjør den enda mer slitne før lørdag og at de ikke når å reise hjem i dag. Det hadde jo vært dumt.
                          Eikrem har spilt 78 min håper han hviles lørdag. Gregersen har spilt hele, dumt å ta noen sjanser med han da med ny kamp på så kort tid.
                          Leste på VG-live at Eikrem hadde krampe også. Huff og huff det var jo synd ja.. Det var forøvrig på 90 min det sto at Eikrem hadde krampe. Tror han spilte hele?

Comment

Nå håper jeg Molde gutta feirer ordentlig! Ekstraomganger og greier

Comment

Kjipa er at dem får mer spenn å rutte med.
                              Elsker Bergen By

Comment

Originally posted by Waldemar View Post
                                Kjipa er at dem får mer spenn å rutte med.
                                Er langt fra sikkert at de kommer til CL og de hadde sannsynligvis fått overkommelig motstand i EL playoff. At de vant i dag øker sjansene våre på lørdag (tror jeg).

Comment

Working...
                                X