Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga vs Bodø Glimt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by eiks View Post

Vi hadde hyllet det om han spilte i kongeblått!
    Ikke når han gjør det på den måten. Aron er eplekjekk, men ikke usmakelig. Det er stor forskjell

Comment

• Er enig med Morten P i dag..

Comment

• Jeg tenker at før kampene mot Brann, Molde og BG så håpet jeg på max 3 poeng mot brann. Men vi har 6 poeng, spilt dritbra og kunne hatt 9. Hauges tirade er fordi vi han veit de kunne like så godt tapt hvis ørnen hadde en normal dag. Han er en sopp. Vi har noe bra på gang her
        I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Ok, har sett kampen 2 ganger til, og kan dele ut karakterkortet nok en gang
          En 9er til Klaesson, og 8ere til både Ivan og Bjørdal.
          Ikke veldig overbevisende av Sam eller Lekven.
          Og selvsagt skuffende at ikke Ørnen setter minst ett mål.
          Det er liten tvil om at Oldrup normalt sett er en langt bedre playmaker enn Lekven er i den posisjonen, men B/G var veldig keen på å ta ut 6'ern vår i oppspillsfasen.
          La merke til at både Klaesson og Tollås sleit med lange baller , både i med- og mot-vind, mens Ivan prikka dem 4/4 ganger, 2 i hver omgang! Sterkt!

Legg merke til avslutningstallene nederst.....Ingen andre i tippeligaen har vært i nærheten av slike tall mot B/G i Bodø!

Spiller Pluss Minus Notat Sum Aktivitet A-Bonus Karakter VG Sofascore
          Klaesson 14 4 " 10 18 3 9 7 7,1
          Sam 5 5 Ut etter 79 0 10 2 3 5 6,9
          Ivan 11 2 " 9 13 2 8 6 7,2
          Tollås 9 3 " 6 12 2 6 5 6,8
          Borch 8 5 " 3 13 2 5 5 7,3
          Lekven 4 4 " 0 8 1 3 5 6,5
          Oldrup 2 1 Ut etter 33 1 3 1 3 4 6,7
          Bjørdal 10 1 " 9 11 2 8 6 7,5
          Osame 7 6 " 1 13 2 4 6 6,3
          Kjartanson 6 4 " 2 10 2 4 3 5,9
          Dønnum 8 3 Ut etter 65 5 11 2 6 5 6,7
          Shala 4 3 Inn etter 33 1 7 1 3 4 6,7
          Matti 1 0 Inn etter 79 1 1 0 3 - 6,6
          Finne 3 3 Inn etter 65 0 6 1 3 - 6,5
          VIF B/G
          Avslutning 11 9
          Avslutning på mål 5 7
          På mål % 45.45% 77.78%

For de som kan styre sitt eget lag:
          vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
            Ok, har sett kampen 2 ganger til, og kan dele ut karakterkortet nok en gang
            Det er liten tvil om at Oldrup normalt sett er en langt bedre playmaker enn Lekven er i den posisjonen, men B/G var veldig keen på å ta ut 6'ern vår i oppspillsfasen.
            La merke til at både Klaesson og Tollås sleit med lange baller , både i med- og mot-vind, mens Ivan prikka dem 4/4 ganger, 2 i hver omgang! Sterkt!

Legg merke til avslutningstallene nederst.....Ingen andre i tippeligaen har vært i nærheten av slike tall mot B/G i Bodø!
            Veldig interessant å lese tall og statistikk når det settes opp slik - og når det er mulig å se kampene i reprise. Jeg så spesielt på både Oldrup og Lekven målt opp mot Berg på B/G. Nå er han riktignok veldig god men det mest skremmende er at verken Oldrup eller Lekven hadde en pasning fremover som traff en medspiller - eller forserte ett ledd eller var med å oppbygging av et angrep. Og deres involvering i spillet sett opp mot Berg (i antall berøringer) er langt lavere. Nå kan det siste ha litt med vår spillestil å gjøre men kan også indikere at deres bevegelighet og ønske om ball ikke er tilstrekkelig. Vanskelige spilleforhold pga vind spiller inn men uansett så er ikke den delen av laget vårt så bra som mange gir uttrykk for. Dersom man følger med på dette i kampene våre så er dette en gjentagende utfordring. Det snakkes endel om godt «usynlig» spill/forsvarsjobbing/gode involveringer men det skaper ikke ikke verken mål eller hindrer mål mot.

Bjørdal inn er spennende men han mangler en god makker og vi mangler en som virkelig kan utfordre Oldrup.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
              men det mest skremmende er at verken Oldrup eller Lekven hadde en pasning fremover som traff en medspiller...
              Det du sier der er ikke riktig. Faktisk har begge to pasninger fremover som treffer medspillere. Oldrups ene er naturligvis i første omgang, og Lekven har vel 2 stykker i andre omgang, begge etter at B/G ble redusert til 10 mann.

Oldrup har levert mange gode slike pasninger denne sesongen, og kvitta seg med tabbene sine som han hadde en del av i de tre første kampene. Han serverte vel 4 eller 5 slike pasninger når vi hadde B/G hjemme på Intility (en meget ghod kamp av han forresten) bl.a. noen fine hjemme mot Molde og noen fine borte i Bergen.
              Men, joda, han varierer en god del, det skal sies, og mer enn man kanskje forventer av en spiller med såpass erfaring.
              At f.eks Klaesson eller Borch varierer en hel del er liksom forventet...sånn i forhold mener jeg...

Når det gjelder pasninger fremover fra 6ern vår, så fordrer jo det to ting:
              1: At gutta foran 6ern har plassert seg slik at man KAN sende ballen til dem
              2: At 6ern er oppmerksom nok til å se det.

Abu var ikke så flink til å orientere seg i den rollen, og vendte gjerne rett inn i problemer. Lekven er stort sett alltid klar over motstandere og velger ofte det trygge. Oldrup er litt mer offensiv i huet, og tar større sjanser enn Lekven når han sender ballen fremover eller prøver å gå selv. Som vi har sett gir det...variasjon i resultatene hans
              vif.managerleague.com

Comment

Ok, har sett kampen 2 ganger til, og kan dele ut karakterkortet nok en gang
                Jeg beundrer deg som klarer å se tap på nytt igjen. Selv må jeg bare nullstille og glemme. Hvis ikke plager det meg i ukesvis.
                Sånn er det å heie på Enga for meg.

På den andre siden så ser jeg gjerne høydepunkter i mange uker, mndr, ved seier. Så går begge veier.

Kudos for jobben du legger ned!
                Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by wanderer View Post

Jeg beundrer deg som klarer å se tap på nytt igjen. Selv må jeg bare nullstille og glemme. Hvis ikke plager det meg i ukesvis.
                  Sånn er det å heie på Enga for meg.

På den andre siden så ser jeg gjerne høydepunkter i mange uker, mndr, ved seier. Så går begge veier.

Kudos for jobben du legger ned!
                  Takk takk, det ER jo en viss jobb forbundet med det, men det er morsomt også
                  Spesielt ettersom jeg ser hvor mye jeg IKKE får med meg når jeg ser kampen for første gang
                  Denne gangen hadde jeg ikke fått med meg hvor godt Ivan spilte, eller Tollås for den saks skyld (som var et hårstrå unna 7'ern), og jeg oppdaget ikke en del av feilene til Sam før på siste gjennomgang.
                  Skulle ønske RiksTV-greia hadde en 2X speed knapp dog, så hadde det gått litt fortere av og til, spesielt når vi taper
                  Men tap er ikke alltid tap da..Dette var et meget hederlig tap, og vi spiller jo bra hele kampen, da plager det meg ikke så gæærnt.
                  vif.managerleague.com

Comment

Takk takk, det ER jo en viss jobb forbundet med det, men det er morsomt også
                    Spesielt ettersom jeg ser hvor mye jeg IKKE får med meg når jeg ser kampen for første gang
                    Denne gangen hadde jeg ikke fått med meg hvor godt Ivan spilte, eller Tollås for den saks skyld (som var et hårstrå unna 7'ern), og jeg oppdaget ikke en del av feilene til Sam før på siste gjennomgang.
                    Skulle ønske RiksTV-greia hadde en 2X speed knapp dog, så hadde det gått litt fortere av og til, spesielt når vi taper
                    Men tap er ikke alltid tap da..Dette var et meget hederlig tap, og vi spiller jo bra hele kampen, da plager det meg ikke så gæærnt.
                    Så hvem er skyld i målene etter din mening. Jeg har ikke sett det igjen, men så reprisen i fotball runden. Der ser vi at på første målet så står det 3! Bodø spillere, umarkert, klar hvis han som scorer bommer på ballen. På headingen er også markeringarbeidet heller dårlig. Dette er ikke noe kritikk av børsen din, men ett spørsmål.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• For det første er det VELDIG lov å kritisere både meg, poengsystemet, sette fingern på ting jeg kan ha gått glipp av / ikke prioritert nok osv.
                      Når det er sagt er jeg ikke veldig opptatt av "skyldspørsmålet" når det gjelder enkeltspillere og mål imot, da det som regel er en kjede av hendelser som fører til målet.

Men la oss ta mål nummer 1:
                      Bjørdal blir lurt trill rundt i en duell med Saltnes. Han og Dønnum begynner returløpene, men de stopper opp på ca 16 meter.
                      Borch blir brukt som rundingsbøye av JP og får prikket innlegget langs bakken.
                      Med Borch ute av spill er det 5 B/G spillere ved 5.metern og 4 VIF-spillere.
                      Tollås på første stolpe, og Sam på bakerste. Begge disse er kanskje noe feilplassert. Jeg vet ikke hva optimal oppstilling er her med tanke på Sam, kanskje er det riktig at han skal ta bakerste. Hvis ikke skal han ut og markere en mann.
                      Oldrup har dekning på 5ern til B/G, men Ivan er 1 mot 2.
                      Legger ved screenshot her: https://imgur.com/a/F7kjTdI
                      Desverre mangler både Lekven og Osame på de bakerste gulkledde her, da de ike har fullført returløpene sine godt nok.
                      Ingen av de to hadde en strålende kamp, desverre.
                      Om man vil plassere skyld, så kan man vurdere Sam, Lekven, Osame, Bjørdal, evt Dønnum som stopper løpet sitt og som burde vinklet seg mer mot midten / de to umarkerte B/G-spillerne som sto lengst ut, jeg vet ærlig talt ikke. Eller Borch da selvsagt, som taper duellen med JP før innlegget.

Mål nummer 2:
                      Bjørdal vinner tilbake ballen, sender den mot Osame, som ikke får kontroll, og taper løpeduell med en gul kant.
                      Shala og Sam svikter begge i presset på Konradsen.
                      Tollås og Borch oppfatter løpene inn bak seg for sent, og kommer på etterskudd, og innlegget heades i mål.
                      Denne mener jeg i stor grad kan legges på Tollås, for all del, og påvirket hans karakter.
                      Borch slipper jo også sin mann her.
                      Lekven har gått ned for å ta plassen til Sam ettersom han er i sikring for Shala, men Shala støter aldri oppi Konradsen. Han står isteden 3 meter unna og dekker rom.
                      Screenshot : https://imgur.com/a/5iAPkzI
                      Kanskje Tollås har fått et halvt poeng for mye (Han har strengt tatt 5,5 , men jeg driver ikke med desimaler).

Når det gjelder Tollås ser jeg at VG har gitt han en 5'er, og Sofa han gitt han 6,8 uten at jeg bryr meg så veldig om akkurat det., men jeg ser at det f.eks er høyere enn Dønnum..
                      Så...meh....greit nok ?

Alternative screenshots:
                      #1 : https://snipboard.io/h6ceX2.jpg
                      #2 : https://snipboard.io/FW78b4.jpg
                      Last edited by Spinner; 01.10.2020, 18:30. Reason: Ble litt knot med screenshots, da imgur fikk tekniske problemer mens jeg holdt på..alternative screenshots lagt inn.
                      vif.managerleague.com

Comment

Working...
                      X