Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Mjøndalen, lørdag 3. oktober kl. 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Vålerenga - Mjøndalen, lørdag 3. oktober kl. 20:30

Nei, skulle vi dratt i gang en ny kamptråd, da? Det er lillelørdag og tikker mot helg, tross alt.

Vi har vært gode etter Bjørdal og Kjartanssons ankomst. Også i bortetapet i Bodø var vi gode.
    Men, vi må ikke glemme at både Brann og Molde stilte med B-prega mannskap mot oss i kampene før.

Vi må gjerne ha selvtillit som guder og trekke frem lekkert spill og guddommelig fotball mot Mjøndalen, men vi må ALDRI tro at vi vinner på walkover i Eliteserien. Heller ikke mot Mjøndalen som sloss med nebb og klør for å karre til seg Eliteseriespill i 2021. Også i denne kampen må gutta stille med samme guts og glød som mot Glimt.

Mye av historikken mot Mjøndalen er gammel. Vi har ikke møtt de så mange ganger i «moderne tid», men om vi skal ta en «Lyn» og snakke om spøkelser så har ikke Mjøndalen vunnet mot oss i Oslo på 29 år.
    Men, vi dreit oss ut i Mjøndalen seinest i fjor, selv om vi nok da også burde vært favoritter.

Dønnum må stå over etter kort i Bodø. Spent på hvem som får den plassen, men holder vel en knapp på Finne (eller Shala).
    Også håper jeg Oldrup er fit for fight etter trøkken i Bodø (noen som kjenner status?). Han er viktig. Hvis ikke blir det fort Lekven sentralt (og Shala som indreløper).

Dette er en kamp vi skal vinne. Enkelt og greit.
    Vi har vært sterke hjemme. Mjøndalen sliter borte. Alt ligger til rette for en komfortabel seier. Alternativt får vi sende en faks til Milan og be om en uttalelse fra deres nye reserve.

Originally posted by hmchrist View Post
    Alternativt får vi sende en faks til Milan og be om en uttalelse fra deres nye reserve.
    Haha! Takk

Håper virkelig Oldrup er på beina igjen, men jeg har ikke hørt noe om status på han.
    Selsagt skal vi vinne denne Lukter 3-0 lang vei

For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

Lukter klassisk bananskrell av denne.
      Jeg har troa på at Ørnen etter en ny uke på treningsfeltet banker inn alle sjansene han får, og at vi kontrollerer dette inn greit
      Men samtidig er fallhøyden gedigen og vi er, tross alt, fortsatt Vål'enga.

Vedrørende Oldrup så ser jeg at eliteserien fantasy opererer med 50/50 for at han spiller. Har alltid lurt på hvor de tar disse %-satsene fra. Samme gjengen hadde Junker i Bodø på 75 % sannsynlighet for spill i 3 uker før han starta mot oss...
      Får håpe det medisinske apparatet finner fram noen vodoo-krefter for å få han fit. Samtidig er det 10 runder igjen etter denne, og han skal helst ikke ryke ut flere kamper.
      Så jeg tror vel kanskje kampen går uten Oldrup og så får han landslagspausen på å bli helt klar for de siste 10 rundene.

Vedrørende laget:
      De 5 bakerste er gitt. De blir som de alltid er så lenge de er spilleklare.
      Tror på følgende for de 6 andre:
      Bjørdal-Lekven-Shala
      Finne-Ørnen-Sahraoui

Comment

Gode sjangser for å rykke frem i køen for Europa denne runden hvis vi har litt flyt, Molde har ikke vært seg selv i det siste og er ikke noen garrantert seier mot brann som har mye å bevise, selvom Molde burde være favoritt. Hvis Odds og RævBK spiller uavgjort i tillegg så burde gutta få teft på pallen. KNUSE MJØNDALEN
        - Ære Være

Comment

Ennå ingen tropp? Glemt eller usikre spillere?

Comment

Originally posted by Pete View Post
            Ennå ingen tropp? Glemt eller usikre spillere?
            Oldrup er tydeligvis ute med skade og Dønnum er ute med gule kort. Ellers lukter det mer eller mindre samme tropp med Camara inn.

Jeg tipper følgende lag:

Klaesson
            Borch - Nation - Ivan - Sam
            Bjørdal - Lekven - Shala
            Finne - Kjartansson - Osame

Comment

Håper vi får se Horn Myhre sentralt. Hvis jeg husker riktig snakket DEF om Oldrup og Felix som alternativene før sesongen. Og Shala inn for Dønnum.
              ellers regner jeg med resten er uendret fra de to siste.

Går kampen riktig vei, håper jeg vi får et innhopp av Camara også!

Edit: Troppen er her - https://www.vif-fotball.no/nyheter/ubeseiret-hjemme

Comment

Lekven sentralt
                tror han er bedre sentralt enn som indreløper
                vi mister kanskje den viktigste spilleren i Oldrup
                men det bør bli seier over MIF

Comment

Ser Finne og Shala er inne. Spennende å se hvordan vi stiller? Setter vi bare Finne på høyre for Dønnum? Shala på midt? Eller går Sahraoui ned sentralt?
                  Uansett hvordan vi starter kan vi fort se spillere bytte litt posisjoner utover i kampen.

Sorry Nakkim! Denne bør vi at greit...

Comment

Skal være mål, er nok en av grunnene til at Henrik ikke skårer så mange mål, uten å ta bort noe fra keeper, stor redning det der.

Comment

Mjøndalen starter best. Vi står litt og ser på.
                      Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post
                        Mjøndalen starter best. Vi står litt og ser på.
                        Mulig det, men det er vi som burde ha ledet..

Sam bør overlate crosserne til Ivan, klasseforskjell på de.

Comment

Burde bytte Lekven med Felix i pausen. Mange feilpasninger av Lekven, men dette bør vi vinne. Burde jo ledet men må få igang Ørnen . Scorer vi først kan det bli gøy. Trua på Finne scoring i dag

Comment

Henrik jobber som en helt på midten

Comment

Lekven blir tatt ut av Mjøndalens Liseth, derfor hakker spillet litt.

Gimme hope johanna

Comment

Working...
                              X