Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga-Kristiansund, Søndag 25. oktober kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Vålerenga-Kristiansund, Søndag 25. oktober kl. 18:00

Høstinnspurten begynner å dra seg til og på søndag kommer Kristiansund på besøk.
    Vi snakker altså om laget som ble dømt nord og ned nå de rykka opp for noen år siden, men som av en eller annen grunn har etablert seg på øvre halvdel av tabellen.
    Få personer klarer å plassere Kristiansund på kartet (hvis du ikke har familie der oppe), og ikke skjønner jeg om de egentlig er møringer eller trøndere heller.

Det som er sikkert er at eliteseriens toppscorer spiller på midtbanen deres og at vi ikke har all verdens statistikk mot dem.
    Totalt hjemme og borte viser 2-3-2 og i Oslo er statistikken 1-1-1. Kampene mellom lagene har også inneholdt få mål.

Antar at Fagermo og resten av trenerteamet har sett mye på KBK-RBK. Pellegrino fikk til ca ingenting i den kampen, så her er det bare å kopiere RBK.
    Får vi han ut av kampen er mye gjort.

Skal vi henge med i toppen så skal vi helst vinne denne. KBK er 3 poeng bak oss og har bedre målforskjell. Vinner vi er vi 6 poeng foran og målforskjellen blir nesten utlignet. Taper vi blir målforskjellen verre og vi vil være likt på poeng.
    Når det gjelde de andre i toppen så har Molde hjemmekamp mot Godset mens RBK skal til Sarpsborg. Odd lurer også i sivet siden de har en kamp mindre spilt og de har Aalesund borte denne runde.
    Sjansen for at de andre lagene vinner er derfor stor.

Vi har vært gode hjemme i år og det er ingen grunn til å slutte med dette nå.
    Vi har jo også dårligere målforskjell enn Molde, RBK og KBK så vi må ta de lagene på poeng. Og da er hovednøkkelen å vinne hjemmekampene

Såvidt jeg kan skjønne er det ingen av lagene som har karantener.
    Jeg skulle gjerne hatt Oldrup Jensen tilbake på midtbanen, men det er kanskje å håpe på for mye. Ser at eliteserien fantasy opererer med 25 % sjanse for spill. Det er dårlig odds.

Jeg håper på en Ørn i toppslag, et tett forsvar og en midtbane som ikke slipper til Pellegrino,
    Da tror jeg på 2-0 og fortsatt med i medaljekampen.
    Alle gutta!

For en høst/vinter vi har foran oss!
    Vi skal spille tre tabellfinaler (mot KBK, Odd og RBK) heldigvis er alle hjemme.
    Kampen mot KBK er etter mitt skjønn den enkleste av dem og den eneste jeg tror vi kan tape og allikevel ha en fair sjans til å havne høyere på tabellen enn motstanderen.
    (Taper vi mot odds eller rbk så kommer de høyere på tabellen enn oss). Når det er sagt har vi ikke råd til mange feilskjær om vi skal ta medalje.

Fantasy anslår sjansen for at Oldrup er klar til 25 %. Er han klar så starter han nok, men mest sannsynlig blir det samme lag som sist. Den eneste spilleren jeg ikke er ganske sikker på der er Finne, det kan hende Fagermo vraker han til fordel for Shala og at Shala da blir indreløper og at Osame flyttes fram som kant. Jeg tror det i så fall er fornuftig. Shala er vant til å spille indreløper fra landslaget og Osame skal dyrkes som kant. Finne er bedre når han kommer inn enn når han starter og jeg synes vi er farligere om vi har han som en joker i erme. Vi vet jo at Finne forsvinner etter sesongen mens Shala kanskje får (og aksepterer) ny kontrakt i så fall er det fint om han starter å levere allerede på søndag.

Fra KBK frykter jeg Pelegrino og Kastrati. Jeg håper Fagermo har en plan for å ta ut dem. Samtidig synes jeg vi ser meget gode ut om dagen og mener vi helt klart skal være et bedre lag enn dem og særlig hjemme. Det ser ut som Dønnum får tillit fra 11. metern om vi får en eller flere straffer, det er jo ikke noe usannsynlig scenario.

Denne tar vi!

Comment

Faen, sitter med en «typisk Vålerenga» følelse for denne kampen, er en kamp vi må vinne for å få distanse ned, samt henge med i toppen. Håper inderlig jeg tar feil og at vi vinner, men tviler
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
        Faen, sitter med en «typisk Vålerenga» følelse for denne kampen, er en kamp vi må vinne for å få distanse ned, samt henge med i toppen. Håper inderlig jeg tar feil og at vi vinner, men tviler
        Tror du skal tenke hvilepuls, dette laget er mer solid og gjennomtenkt enn på mange år. Vi fikser det greit. Spørsmålet er mer hvor mange plussmål vi kan få med oss...

Comment

Originally posted by Pete View Post

Tror du skal tenke hvilepuls, dette laget er mer solid og gjennomtenkt enn på mange år. Vi fikser det greit. Spørsmålet er mer hvor mange plussmål vi kan få med oss...
          Skulle ønske jeg klarte å være like positiv, alt for mange ganger jeg har tenkt «dette blir grei skuring», men endt opp med et tupp i ballene. Selvfølgelig, håper på seier og kommer til å hoppe opp og ned hvis vi vinner, men våger ikke håpe
          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Noen som har noe "sladder " om troppen? Er vi alle mann alle?
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Oldrup ikke med i troppen
              .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

Originally posted by nyegymsko View Post
                Oldrup ikke med i troppen
                Synd. Samme som satte han ut sist?
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Advarsel: dette innlegget handler mest om KBK og litt om fotballhistorien til laget vi skal møte i morgen.

Kristiansund er en ekte fotballby. Den lille byen ute i havgapet har, mellom alle orkankastene, fostret mange gode fotballspillere. Det er bare å nevne navn som Øyvind Leonardsen, Arild Stavrum, Ole Stavrum, Anders Giske, Trond Andersen, Andre Flem, Anders Michelsen (KBK-treneren spilte spiss på Stabæk i noen år og putta jevnt og trutt). Og Solskjær, selvfølgelig. Kristiansund består av flere øyer og mange bydeler med egen identitet. Derfor har det historisk sett hatt mange bydelslag som har kjempet om tronen i byen.

Clausenengen (Solskjærs og Trond Andersens gamle klubb) og KFK (gamle Kristiansund FK) har vært de to største. I tillegg har de Braatt (KBK-trenerens gamle klubb), Dahle, Goma, Nordlandet m.fl. Frem til for 16 år siden kjempet Clausenengen (CFK) og Kristiansund (KFK) mot hverandre, uten at de klarte å etablere ett ordentlig flaggskip i byen. CFK og KFK var oppe på både andre og tredje nivå flere ganger på 70-tallet, 80-tallet og 90-tallet, men klarte aldri å etablere seg i toppen. Så bestemte de to klubbene seg for å legge fiendskapet til siden og slå sine pjolter sammen: dermed ble KBK etablert i 2004. På fjerde nivå. Siden den gang har klubben jobbet sakte med sikkert, og bygget et lag for hele byen nordmørsregionen

Møre og Romsdal består av tre deler: Sunnmøre – med Hødd og Ålesund, Romsdal med Molde og Nordmøre med KBK. (Surnadal, som vi spilte mot på nivå 2 i 1991 er også fra Nordmøre). Alle tre fogdene i fylket har altså hvert sitt lag på øverste nivå. Det er imponerende, med tanke på hvor lite folk som bor der oppe på Nordvestlandet! Den kulturelle forskjellen mellom de tre delene av fylket er nok like stor som Oslo Øst og Oslo Vest. De liker ikke hverandre. Enkelt og greit.

At Kristiansund har klart å etablere seg i toppen, med lite ressurser og mye regn og vind, sier mye om tradisjonene i byen. Det er rett og slett meget godt gjort. De har klart å skape mye bra ut av lite. Ok, de spiller ikke feiende flott fotball. Det er mye kick and run. Men det har også gitt resultater. Det ligger hardt arbeid, mye kultur og kompetanse bak. Og en hel småby. Mon tro om all motvinden på øyene har gjort at ungene derfra er ekstra hardføre; de har lært seg å bli stående, selv om det blåser orkan i kastene og regnet kommer sidelengs.

Vi møter med andre ord ekte passion i morgen. De spiller med hjertet utenpå drakta og de er vant til å blø. Skal vi vinne, må vi gjøre det samme. Og jeg tror vi godt kan klare det. Det er nemlig fotballkultur på ærverdige Oslo Øst også!
                  Last edited by Ottestad; 25.10.2020, 00:05.

Comment

[QUOTE=Ottestad;n573571]Advarsel: dette innlegget handler mest om KBK og litt om fotballhistorien til laget vi skal møte i morgen.

Kristiansund er en ekte fotballby. ....![/lQUOTE]

Takk skal du ha, den der var ikke særlig grei å sove på!

Comment

Vi kommer jo til å ha minst et feilskjær til før sesongen er over, men jeg tror det fort blir uavgjort her.

Comment

Denne kampen blir viktig!

I motsetning til flere her har jeg faktisk trua på at vi skal vi vinne denne.
                        Begrunnelsen er enkel, vi er rett og slett et bedre fotball-lag en KBK, både på papiret og i formkurve.

Tipper 2-0 (2XØrnen)

Gleder meg til sofa-kamp....................

Comment

Følger begge lagene tett. Som vanlig så er det tendenser til å undervurdere KBK. Et lag som i alle årene de har vært i toppdivisjonen har bedre plassering enn VIF. Nå er VIF bedre enn på lenge. Samtidig har KBK aldri vært bedre på bortebane enn i år. Den er like imponerende som hva VIF har levert på hjemmebane. Det naturlige resultatet blir i mine øyne 1-1. Samtidig så er formen til hjemmelaget hakket bedre enn laget fra Kristiansund. Er naturlig å tro at Kjartanson blir avgjørende. Uansett jeg tipper uavgjort.
                          Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Bare bumper denne opp til toppen igjen, da det ble litt posting i andre tråder.

Det kribler før kampen, og denne SKAL vi vinne
                            Ære være! Vi taper aldri!
                            For de som kan styre sitt eget lag:
                            vif.managerleague.com

Comment

Med tanke på at Oldrup er ute, tipper jeg på samme oppstillig som forrige gang, men kanskje med Shala for Finne fra start, og så evt bruke Finne som super-sub, det er ut til å funke mye bedre enn om Finne spiller fra start.
                              Det skal sies at det er et mulig alternativ å starte med Matti som indreløper idag, for å få litt mer fysikk i duellene mot KBK.
                              For de som kan styre sitt eget lag:
                              vif.managerleague.com

Comment

Working...
                              X