Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I min bok kan man gjerne satse på unge i alle lagdeler, med ett unntak midtstopper. Jeg tror at mye av grunnen til at Ivan skinner i år, er nettopp at han har hatt en erfaren makker ved sin side.
    Deila prøvde jo en gang med Ivan og Nakkim, det fungerte ikke!
    Jeg tviler ikke på at Skaret og Holme kan bli alternativer, men jeg er usikker på hvor gode de hadde vært ved siden av Ivan, nå.
    Ivan har gjort mye rart de siste åra og det er først i år han liksom funker. JTN har vært i klubben siden 2015 og med unntak av fjorårets skade så har han spilt alt, og det meste godt.
    2 år til!!!
    Så kan han fase inn Skaret og Holme.

Comment

• Erik Ulland Andersen får det ikke helt til i Molde og vil gjerne spille mer fotball. Kunne han vært arvtageren til verdens kuleste bergenser? Da får vi iallefall erstattet frisparkfoten og en spiller som er vant med å spille 4-3-3
      Last edited by hengern; 06.12.2020, 11:35.

Comment

• https://www.eurosport.no/fotball/eli...86/story.shtml

Lekven ønsker å bli, er i dialog men ønsker tilbud. Dette sier han hvertfall til Eurosport.

Pga presset økonomi uten tilskuere, mindre sponsorer og vanskelig situasjon for alle så er markedet i Norge snudd på hodet.

Fra spillerens marked til kjøperens marked. Jeg tror rett og slett det er vanskelig å finne ny klubb for Stokke, Lekven, Shala og Tollås. Hvertfall en som kan tilby de betingelsene som de har hatt. Tipper et sted mellom 600' og 1,2 mill i året avhengig av tyngden på spilleren.

Eneste spilleren som er MUST å beholde er Tollås, han har fått et ræva tilbud på 1år.

For meg virker det litt som at Vålerenga spiller et spill hvor de ønsker å redusere kostnader og snu makten til, fra en posisjon hvor spilleren dikterer krav til at klubben kan vrake og velge.

Tipper alle bortsett fra Stokke får et tilbud men redusert lønn pga situasjonen med corona. Stokke har vel ikke spilt mye siste halvåret, så usikker om han blir satset på.

Først var jeg litt frustrert over at Tollås ikke fikk god kontrakt, nå er jeg litt mer delt. Glad for at klubben tar kampen, reduserer kostnader og snur maktforholdet.
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Jeg håper vi er dritkyniske og endelig benytter det største nedslagsfeltet i norge mtp talenter. Vi får opp egne, selger de dyrt og kjøper bare inn gull. Slutt på halvgode overprisete fotballspillere. Dette er veien til toppen og fagermo er den perfekte treneren for å gjennomføre dette.
          I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
            Jeg håper vi er dritkyniske og endelig benytter det største nedslagsfeltet i norge mtp talenter. Vi får opp egne, selger de dyrt og kjøper bare inn gull. Slutt på halvgode overprisete fotballspillere. Dette er veien til toppen og fagermo er den perfekte treneren for å gjennomføre dette.
            I tilfellet til vår kaptein JTN så skjønner jeg ikke hva du sier om overprisete spillere. Han har vært i klubben siden 2015 og har vært sjef i sin rolle. Dersom du tror at en 18 åring kan automatisk gå inn og fylle hans sko, så tror jeg du tar veldig feil! Uansett hvilken trener du er så vinner du ikke noe med kun 18 åringer. Fagermo henta jo Ørnen tilbake, han er ett stykke unna 18 år. Gradvis innfasing derimot det har jeg trua på.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
              I min bok kan man gjerne satse på unge i alle lagdeler, med ett unntak midtstopper. Jeg tror at mye av grunnen til at Ivan skinner i år, er nettopp at han har hatt en erfaren makker ved sin side.
              Deila prøvde jo en gang med Ivan og Nakkim, det fungerte ikke!
              Jeg tviler ikke på at Skaret og Holme kan bli alternativer, men jeg er usikker på hvor gode de hadde vært ved siden av Ivan, nå.
              Ivan har gjort mye rart de siste åra og det er først i år han liksom funker. JTN har vært i klubben siden 2015 og med unntak av fjorårets skade så har han spilt alt, og det meste godt.
              2 år til!!!
              Så kan han fase inn Skaret og Holme.
              Enig.

Tror unggutta kan overraske. Men jeg tror først og fremst de overrasker de som mener at disse unggutta er fullgode alternativer senest etter 2021-sesongen.

Tenker at de i 2021 kan få noen innhopp men at JTN er et førstevalg. I 2022 kan de få en mer fremtredende rolle der vi kan ha JTN mer som en backup.

Alternativet er å hente inn en enda bedre og samtidig yngre midtstopper enn det JTN er. Og det er kanskje en enda bedre løsning. Men samtidig litt vanskelig å forstå at skal være et alternativ, så lenge det er usikker økonomi som er argumentet mot å skrive en lengre kontrakt med JTN. Da er det mer redelig å si det som det er, at de mener at JTN ikke er god nok til å være et førstevalg. Og ikke skylde på økonomien.

En ny midtstopper inn på JTN nivå, men yngre, vil jo også gjøre veien inn på førstelaget vanskeligere for unggutta. Det er begrenset hvor lenge JTN kan stå i veien for yngre spillere.

Comment

• Fagermo kikker etter kantspiller i følge ham selv

Vel, de kan gjøre et nytt forsøk på Velde i KBK.

Ser vi på benken til MFK og RBK finner vi Bolly som har rå fart og er atletisk. Jeg mener han også har potensial med ball. Ohi hadde vært perfekt spillertype for Enga, kan spille både kant og spiss. Jeg mener han er undervurdert som kant, Ohi er sterk en mot en og atletisk og målfarlig. Kan blomstre med tillit. At disse spillerne er på benken er bare tull, det viser hvor lite norske trenere bryr seg om atletiske egenskaper.

Så er det Adegbenro, burde være muligheter i han

Zinkernagel er meget vanskelig å få tak i, det spørs også om han er like god utenfor glimtsystemet. Men hvis han går til RBK eller Molde kan det være bedre muligheter å få tak i en derfra. I tillegg til de nevnte er Holse og Ceide gode kanter. Ingen av de nevnte spillerne bør ruge på benken

Comment

• Nå er det viktig å huske på at Ivan fikk lov å utvikle seg og ta steg mens vi røra rundt 7. - 10. plass. Vi har garantert en målsetning om å spille i Europa i 2021, samt 2022 og da blir det jo et litt stort sprang fra Vålerenga 2. Jeg tror at dersom vi sikrer Europaplass så er det mer hensiktsmessig å gi Tollås en lengre kontrakt. Vi må også huske på at det ikke er sikkert at Tollås godtar 2 års kontrakt heller.

Jeg er for så vidt enig i vurderingen til klubben i at det ser tungt ut for Holmé og Skaret om Tollås får 3 års kontrakt. Samtidig er jeg litt usikker på når de skal komme innpå. Folk her inne går jo ikke tom for noe å klage på. Hvorfor spiller vi ikke med X som er ung og fremadstormende? Hvorfor bruker vi X, han er ikke god nok? Nå må X ta noen kamper på benken, han er ikke så god som den ene kampen han var dritgod.
                  Nå som vi kjemper om medalje så kommer ikke de gutta der til å få mye støtte fra forum-gjengen i hvert fall. Og neste år så blir alt annet enn the double og Europa gruppespill katastrofe. Fagermo og hele ledelsen må dra, vi må selge 2/3 av stallen og kjøpe 8 Fitim Azemi'er, 5 Lars Iver Strand'er og minst 12 Castro'er.

Comment

• Jeg tror nok at Fagermo står overfor en ganske stor utfordring i det neste overgangsvinduet. Vi vet at Bård og Matti forsvinner. Jeg tror at Tollås og Shala blir borte. Lekven kan vi sikkert få med på en ett årskontrakt om han ikke får ett bedre tilbud andre steder (Odd?) med lengre løpetid. Stokke har jeg etterhvert et mer avslappet forhold til om fornyer, grei som back-up men vil aldri få spilletid av betydning så lenge Ørnen er i klubben.

I tillegg har vel Aron ganske greie planer enten i dette eller neste vindu. Utover det så vet jeg om minst to spillere som nok har ønske om å fortsette andre steder uten at jeg helt vet / skjønner årsaken. Inkl en som spiller stort sett fast i start11. Skulle alle disse forsvinne i dette eller neste vindu så blir det en formidabel jobb å erstatte gode fotballspillere med mye rutine om økonomen er så stram som mye tyder på. Kanskje er vi tvunget til å bruke yngre krefter og akseptere at det tar 2-3 år å bygge erfaring og stabilitet. Det kan synes som det ligger noen sånne føringer i uttalelsene fra klubben (selv om jeg kun synser her).

Jeg er vel av dem som nok ikke er så enig at yngre spillere er så mye mer ujevne eller at det er så stor risiko å satse ungt. Men selv jeg skjønner at vi ikke kun kan bruke et «junior» lag. Kanskje kan en 3 plass med tilsvarende midler og ett par salg gi oss noen muligheter til 1-2-3 spillere ala Bjørdal/Kjartansson men selv med penger er det ikke alltid like lett. Så året i år med en bred og erfaren tropp med innslag av yngre krefter har vel vært en optimal mix for å skape resultatet. Mange av de som forsvinner er også Bosman spillere som ikke generer midler overhodet.

Mulig jeg hørte feil men kommentaroene på kampen mot Stabæk snakket noe om 3-4 forsterkninger som var ønsket i neste vindu - og jeg tror vi trenger det. Mitt ønske er - i uprioriterte rekkefølge:
                    1. En rask kant, helst som kan brukes på begge sider.
                    2. Minst en back
                    3. Indreløper (spesielt hvis både Shala og Lekven skulle forsvinne)
                    4. Mer usikker

Det skal uansett blir spennende å følge vinduet. Etter en såpass god sesong (som vel har overrasket de fleste) så ligger lista høyere for neste år. Fagermo er kjent for å få mye ut av ressursene og det må han bevise til gangs om verden er som jeg tror den er. Har fulgt godt med i de yngre lagene og det er ikke så mange som er helt klare til å ta steget rett opp. Dog er ikke nivået i ES overveldende så muligheten for å bli positivt overrasket er absolutt tilstede.

Krysser fingrene for at det er noen gode planer og gode spillere vi følger tett og har kontakt med.

Comment

• Ja samtidig som at forventningene til resultat øker så reduseres muligheten til å gi feks Holme, Skaret og Holm spilletid. Hva om det samtidig med kontraktsarbeidet til Nation også jobbes med å få Holme og Skaret til å forlenge ? Også avventer de til de ser hvilke spillere klubben forlenger med og hvem de henter inn i januar ? Tror ikke spillerlogistikk er A4 akkurat. Mye å ta hensyn til.

Comment

• Nå er Vålerenga en klubb med store ambisjoner. Det burde være naturlig å se etter spillere som kan styrke laget. Fagermo er ute etter kanter. Men kanskje også en skapende midtbane. F eks en type som Emil Bohinen, men han blir nok for dyr. Jeg synes ikke VIF skal redusere den sentrale rollen til en plass som ikke skal skape noe. Tradisjonelt er den sentrale en som skal styre og er sterk med ballen. Vi trenger en utfordrer til Oldrup, en som har gode pasninger, gjerne også et hardt skudd

Comment

• Slik som Fagermo ønsker å spille med indreløpere som står høyt og ikke skal møte, så bør han definitivt ha en skikkelig playmaker på plassen til Oldrup. En som kan spille gjennom både indreløpere, backer og kanter.

Comment

• Originally posted by Buss View Post
                            Slik som Fagermo ønsker å spille med indreløpere som står høyt og ikke skal møte, så bør han definitivt ha en skikkelig playmaker på plassen til Oldrup. En som kan spille gjennom både indreløpere, backer og kanter.
                            Sakarias Opsahl har den jobben i Tromsø.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Sakarias Opsahl har den jobben i Tromsø.
                              Er vel ikke så sannsynlig at Opsahl går rett inn og tar den så lenge Oldrup er i klubben eller? Er ellers veldig spent på Opsahl altså, virker jo veldig lovende. Odin Holm også har vel primært anker som sin beste posisjon, og samme med Horn-Myhre, men virker mer som Horn-Myhre er en back for Fagermo. Uansett spennende å se hvordan den midtbanen blir neste år.
                              Last edited by tordvif; 08.12.2020, 01:28.

Comment

• Kjenner at jeg jeg får litt samma følelsen som når General Grindheim ble avskilta fordi noen trodde at Stengel skulle forlenge.
                                Forskjellen med JTN, er jo at vi per nå ikke har noen som kan erstatte ham i par med Ivan.

Comment

Working...
                                X