Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post

Er vel ikke så sannsynlig at Opsahl går rett inn og tar den så lenge Oldrup er i klubben eller? Er ellers veldig spent på Opsahl altså, virker jo veldig lovende. Odin Holm også har vel primært anker som sin beste posisjon, og samme med Horn-Myhre, men virker mer som Horn-Myhre er en back for Fagermo. Uansett spennende å se hvordan den midtbanen blir neste år.
    I går synes jeg Horn-Myhre gjorde det svært bra på venstreback. Synes egentlig han virker bedre enn Sam. I hvert fall offensivt.
    Kanskje han bør satses på i den posisjonen?
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
      Kjenner at jeg jeg får litt samma følelsen som når General Grindheim ble avskilta fordi noen trodde at Stengel skulle forlenge.
      Forskjellen med JTN, er jo at vi per nå ikke har noen som kan erstatte ham i par med Ivan.
      Holme er den som er nærmest, Benjamin Stokke spilte stopper for Mjøndalen, bare så det er sagt.

Grindheim var oppskrytt, en som unnlot å gjøre de defensive oppgavene sine. Overlot den jobben til de andre, ikke mye general over det.
      Sutra hver gang han måtte jobbe hjemover, Rekas favoritt.
      Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
        https://www.eurosport.no/fotball/eli...86/story.shtml

Lekven ønsker å bli, er i dialog men ønsker tilbud. Dette sier han hvertfall til Eurosport.

Først var jeg litt frustrert over at Tollås ikke fikk god kontrakt, nå er jeg litt mer delt. Glad for at klubben tar kampen, reduserer kostnader og snur maktforholdet.
        Synes Lekven kan dra til de han flørta med, Odds.
        Men nå vil han være her likevel...
        Vi har 3 unge talentfulle som spiller kan spille i samme posisjonene, ser helst at vi satser på dem.

Tollås burde holdt seg for god til å gå ut i mediene med sin misnøye og kontraktssituasjon.
        Lite profesjonelt og samtidig lite lojalt.
        Han kan lett erstattes og hvis han er så misfornøyd, kan han spille et annet sted.
        Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Synes Lekven kan dra til de han flørta med, Odds.
          Men nå vil han være her likevel...
          Vi har 3 unge talentfulle som spiller kan spille i samme posisjonene, ser helst at vi satser på dem.

Tollås burde holdt seg for god til å gå ut i mediene med sin misnøye og kontraktssituasjon.
          Lite profesjonelt og samtidig lite lojalt.
          Han kan lett erstattes og hvis han er så misfornøyd, kan han spille et annet sted.
          Er litt delt der. Ja han burde kanskje unngått å ta det i media men mange her har jo skreket om åpenhet. Er det ikke godt han vil være her lenger? Vært en del verre å klagd over lønna i media

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
            Kjenner at jeg jeg får litt samma følelsen som når General Grindheim ble avskilta fordi noen trodde at Stengel skulle forlenge.
            Forskjellen med JTN, er jo at vi per nå ikke har noen som kan erstatte ham i par med Ivan.
            Så du ikke kampen igår??
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

I går synes jeg Horn-Myhre gjorde det svært bra på venstreback. Synes egentlig han virker bedre enn Sam. I hvert fall offensivt.
              Kanskje han bør satses på i den posisjonen?
              Enig med deg. Satt igjen med samme inntrykk etter kampen. Sånn generelt er Horn-Myhre en bra fotballspiller som er god nok for Eliteserien og stort sett gjør det bra uansett hvor han kommer inn på banen, men i går gjorde han det veldig bra på back. Spørsmålet er om han ønsker selv å bli satset på i den posisjonen da, hvis ikke finner han seg sikkert en ny klubb også.

Comment

• https://www.eurosport.no/fotball/eli...68/video.shtml

Tollås nation i et intervju med Eurosport angående 1års kontrakten.

Kort sammendrag. Tollås sier han ikke vanskelig og ønsker forutsigbarhet med minst 2 år med gravid kone.
                Jørgen Ingebrigtsen i Vålerenga sier de ikke kommer til å tilby Tollås mer enn 1 år.

Konklusjon. Dette går ikke veien, Tollås må lete etter ny klubb og VIF må lete etter ny stopper. Uten Tollås har vi 2 seniorstoppere, Ivan Näsberg og Lædre Bjørdal. Ved første skade må vi altså ned på akademiet for å hente stopper. For de som kan fotball vet man at det er klin umulig, være midtstopper handler ikke om å gjøre spektakulære prestasjoner men å unngå feil. Dette trenger man rutine til.

Bare for å sette det litt i perspektiv. Ivan Näsberg har vært middels minus helt frem til denne sesongen. Han er 24 år og blir 25 år ved sesongstart 2021. Med han tok det 7 år før han nailet midtstopper posisjonen. Hans første kamp fra start var i 2013 som 17 åring. Den gang som venstreback sammen 5 mann forsvarslinjen Muri, Gonzales, Joseph Baffo og Marcel Wawrzynkiewicz. For de som snakker høyt og lavt om midtstoppere på akademiet. Det skjer ikke at vi kan finne fullgod erstatter Tollås verken i år eller neste år av en unggutt.

Vi må med andre ord ut på markedet å finne en senior midtstopper når vi har en Tollås som er i sin livs form.. Surrer VIF ledelsen dette bort så bør de virkelig skaffe drømmemidtstopperen, dette bekymrer meg virkelig.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

https://www.eurosport.no/fotball/eli...68/video.shtml

Tollås nation i et intervju med Eurosport angående 1års kontrakten.

Kort sammendrag. Tollås sier han ikke vanskelig og ønsker forutsigbarhet med minst 2 år med gravid kone.
                  Jørgen Ingebrigtsen i Vålerenga sier de ikke kommer til å tilby Tollås mer enn 1 år.

Konklusjon. Dette går ikke veien, Tollås må lete etter ny klubb og VIF må lete etter ny stopper. Uten Tollås har vi 2 seniorstoppere, Ivan Näsberg og Lædre Bjørdal. Ved første skade må vi altså ned på akademiet for å hente stopper. For de som kan fotball vet man at det er klin umulig, være midtstopper handler ikke om å gjøre spektakulære prestasjoner men å unngå feil. Dette trenger man rutine til.

Bare for å sette det litt i perspektiv. Ivan Näsberg har vært middels minus helt frem til denne sesongen. Han er 24 år og blir 25 år ved sesongstart 2021. Med han tok det 7 år før han nailet midtstopper posisjonen. Hans første kamp fra start var i 2013 som 17 åring. Den gang som venstreback sammen 5 mann forsvarslinjen Muri, Gonzales, Joseph Baffo og Marcel Wawrzynkiewicz. For de som snakker høyt og lavt om midtstoppere på akademiet. Det skjer ikke at vi kan finne fullgod erstatter Tollås verken i år eller neste år av en unggutt.

Vi må med andre ord ut på markedet å finne en senior midtstopper når vi har en Tollås som er i sin livs form.. Surrer VIF ledelsen dette bort så bør de virkelig skaffe drømmemidtstopperen, dette bekymrer meg virkelig.
                  Må si jeg skjønner både klubben og Nation oppi dette. Så må vi huske at Nation bare spilte annenhver kamp i starten av sesongen fordi kroppen ikke tålte kampprogrammet. Jeg er litt delt i dette egentlig. Vil ikke se på det som en stor skandale om Nation glipper til syvende og sist. Klubben har valgt sin strategi og følger den, det betyr at en spiller som Nation ikke får tilbud om mer enn 1 år.

Comment

• Har vi egentlig noen erstatter for Borch? Shala?

Comment

Må si jeg skjønner både klubben og Nation oppi dette. Så må vi huske at Nation bare spilte annenhver kamp i starten av sesongen fordi kroppen ikke tålte kampprogrammet. Jeg er litt delt i dette egentlig. Vil ikke se på det som en stor skandale om Nation glipper til syvende og sist. Klubben har valgt sin strategi og følger den, det betyr at en spiller som Nation ikke får tilbud om mer enn 1 år.
                      Ja, ser den. Synes det er supert at klubben har valgt en linje og følger den.

1) Snu maktforholdet i klubben fra spillermakt til klubbmakt.
                      2) Antakeligvis redusere høyeste lønninger til mer edruelig Coronavennlige lønninger.
                      3) Satse på yngre

Står de hardt på kampen til Tollås sender de et signal til Shala og Lekven om at de er steinharde, man får et tilbud og det må man ta. Kanskje kortere kontrakt og mindre lønn. MEN, shit altså. Vi kan ikke miste Tollås nå.. Skjønner intensjonen, men nå gambler de mer enn jeg er komfortabel med.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                        Har vi egentlig noen erstatter for Borch? Shala?
                        Shala = Odin Thiago Holmd
                        Borch = Felix

Så nei, ikke fullgode erstattere men habile spillere.

Comment

Jeg også skjønner begge, men saken er vel den at vi trenger JTN mer enn han trenger oss. Han får en toårs kontrakt et annet sted. Vi får ikke penger for JTN og må bruke penger som kunne blitt brukt til å styrke en annen posisjon til å hente inn en erstatter. Uten JTN har vi kun to seniorstoppere i troppen, der en er 34 og kun har kontrakt til 1.juli.

Dessuten mener jeg JTN er i en fin alder. Han er 30, blir 31 til sommeren og er 32 når en toårs kontrakt går ut. Å ha et rutinert alternativ på midtstopperplass er veldig viktig. De unggutta vi har kan i beste fall spille noen gode enkeltkamper i 2021, de kan ikke satses på som førstevalg. I 2022 kan de spille mer, med JTN som backup. Ingen av dem har vel spilt et eneste minutt med Eliteseriefotball og de kan ikke satses på som førstevalg verken i 2021 eller 2022 uten å ha en backupløsning.

Synes egentlig det er litt smålig behandling fra klubbens side. Det er snakk om en lojal spiller og klubbens kaptein som er i ferd med å lede laget sitt til bronse og som ønsker litt langsiktighet med gravid kone.

Hvis ikke skader ødelegger for han så har han helt sikkert 3-4 år igjen på toppnivå. Og ja, han kan jo bli skadet. Men det kan alle andre også.

Det er heller ikke noe prinsipp vi har. Kjartansson er eldre, men signerte for 3,5 år.

Comment

• Nå sitter jo Tollås igjen på tribunen i foreløpig to kamper fordi låret hans ikke tåler mer. Tror vi skal overlate denne avgjørelsen til Fagermo og klubben.

Comment

• Skal driste meg til en kreativ og kanskje litt søkt tolkning her:

Det kan jo faktisk hende begge parter er ærlige:

Klubben ønsker å ha med tollås videre og synes han er god nok, men er redd for at han kan bli skada igjen. De står foran nok et økonomisk krevende og ikke minst usikkert år og vil da nødig love bort for mye penger av gangen gjennom lengre kontrakter. De skjønner at det er kjipt for Tollås, men foretrekker å være forsiktig med forlengelser framfor å late som ingenting og risikere innsamlinger for å unngå konkurs. De vil ikke straffe eller disse Tollås, men sikre at klubben klarer seg selv om covid vedvarer og inntektene uteblir. Klubben er klar over at det er vanskelig for Tollås og flere andre spillere på utgående kontrakt og at klubben kan tape på det ved å miste spillere som det er dyrt å erstatte. Det kan også føre til en svakere stall og at vi kommer lavere på tabellen neste år. Men de ser det som et mindre onde enn å risikere å brekke ryggen økonomisk.

Tollås trives i klubben og vil være med videre. Han har bevist i år at han ikke er ferdig som spiller som blant annet svensken hos Eurosport garanterte og han liker dårlig at eksperter og egen klubb regner med at nye skader er rett rundt hjørne. Han vil være her og bidra, men samboeren er faktisk gravid og han synes derfor at ett år er en for kort kontrakt. Han er ikke ute etter å presse lønna opp eller å flørte med andre klubber, men han vil ha litt forutsigbarhet.

Det virker som mange her spekulerer i mange skjulte agendaer, men jeg tror det er sant det de sier.

Jeg forstår Tollås frustrasjon og har masse sympati med han. Det er bra han ikke tror han vil bli skada og at han vil være med videre. Jeg tar mye heller et sånt utspill i media enn en spiller som synes det er urettferdig at han ikke får spille eller at han vil bort for å tjene mer selv om han er under kontrakt.

Mitt håp har vært at gjennom å ta medalje så får vi penga vi trenger til å kunne tilby Tollås to år, men det virker ikke som Jørgen er særlig innstilt på det uansett. Det høres i så fall ut sok en beslutning som er langt mer økonomisk fornuftig enn vi er vant til å se. Men jeg tror det svekker oss å ikke ha Tollås med videre selv og Lærde Bjørdal var spillern som imponerte meg mest i går. LB er nok på vei ut etter kontrakten, men han har vel et halvt år igjen som han kan bruke til å bevise at han er god nok eller gi umggutta litt mer erfaring. Sommern neste år vet vi forhåpentligvis mer om pandemien og økonomien.
                              Last edited by bohem33; 08.12.2020, 16:56.

Comment

Shala = Odin Thiago Holmd
                                Borch = Felix

Så nei, ikke fullgode erstattere men habile spillere.
                                Thiago Holm er fullgod for Shala i mine øyne, og kommer til å gå langt utenpå Shala i framtiden.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X