Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uansett hva man måtte mene om hvem som skal være i første-11:
    I januar er Finne og Matti garantert ikke her og Nation, Shala, Stokke og Lekven kan også være borte. Det er liten tvil om kvaliteten på treningene da vil kunne gå ned. Dette er jo spillere på at bra eliteserie-nivå. Hvem som skal ta plassene deres i en treningshverdag synes jeg er vanskelig å se akkurat nå...

Når det er sagt: klubben foran alt. Men det er litt for mye som tyder på at 2021 skal bli enda et mellomår. Og det suger når vi gjort det bedre enn forventningene i 2020.

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
      Uansett hva man måtte mene om hvem som skal være i første-11:
      I januar er Finne og Matti garantert ikke her og Nation, Shala, Stokke og Lekven kan også være borte. Det er liten tvil om kvaliteten på treningene da vil kunne gå ned. Dette er jo spillere på at bra eliteserie-nivå. Hvem som skal ta plassene deres i en treningshverdag synes jeg er vanskelig å se akkurat nå...

Når det er sagt: klubben foran alt. Men det er litt for mye som tyder på at 2021 skal bli enda et mellomår. Og det suger når vi gjort det bedre enn forventningene i 2020.
      Og da forutsetter du at ingen andre blir solgt eller forsvinner... Det må noen nye fjes inn i dette vinduet ellers blir det mye ungt.

Comment

• Jeg vil ikke tro at opsjon er noe godt alternativ for Tollås, da vil han ikke ha den økonomiske sikkerheten han ønsker seg. Selv ville jeg likt svært dårlig om min arbeidsgiver sa til meg at jeg mista jobben dersom jeg var syk mer enn 2 uker neste år. Skulle jeg ha godtatt det måtte de økt lønna mi betydelig, selv om jeg aldri har vært sykemeldt i to uker i løpet av et år før.
        Både Tollås og vi vet at dersom han spiller 20 kamper + neste år så ønsker vi å ha han med også i 2022, så det eneste den opsjonen gjør for han er at han ikke da kan gå videre til en klubb som betaler bedre dersom han ønsker det. Om ikke Fagermo har noen gigantiske jokere i ermet så tror jeg vi blir vesentlig svekket uten Tollås, men det viktigste er at økonomien er bærekraftig. Det er bede å ha en stall som kan gi oss en syvendeplass enn norges beste stall samtidig som man seiler mot konkurs.

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
          Men det er litt for mye som tyder på at 2021 skal bli enda et mellomår. Og det suger når vi gjort det bedre enn forventningene i 2020.
          Nei, det tror jeg ikke.

Fagermo er en fyr som får mer ut av mannskapet sitt enn f.eks. Deila. Og han er heller ingen imbesil som ikke skjønner at hvis så mange forsvinner så må noen komme inn også.

Tror han kommer til å gjøre akkurat det han sier han skal gjøre. Spillere vil bli kjøpt inn, men han satser på kvalitet foran kvantitet. Så hvis 4-5 forsvinner ut, så tror jeg vi henter 2-3 som er bedre enn de som blir borte. Og 2-3 hentes opp fra egen junioravdeling.

Så hvis Lekven og Shala forsvinner ut så tror jeg at vi henter en spiller som er bedre enn begge. Og den andre erstattes av Odin eller andre unggutter. De lar heller ikke JTN dra uten at det er en plan bak det. Så den store forskjellen er at vi sannsynligvis ikke satser på fullgod dobbelt dekning i alle posisjoner. Men en god 11'er, pluss litt backup. Og resten vil være unggutter.

Pr i dag så er Klaesson, Borch, Ivan, Osame, og Dønnum. Det er halve førstelaget det. Tror ikke det er så realistisk å ha noe mer enn halve førstelaget med egenutviklede spillere. Så klart kommer det nye opp. Men sannsynligvis så forsvinner det også noen ut. Det betyr at vi til enhver tid trenger 6-7 eksterne spillere av høy kvalitet og kanskje maks ytterligere 3-4 eksterne som mer skal fylle hullene. Og her synes jeg Fagermo har truffet bra med OJ, Bjørdal og Kjartansson. Og jeg håper og tror det kommer 1-3 til inn av den type signering før neste sesong.

Jeg er heller ikke sikker på at Stokke forsvinner. Jeg håper vi henter Udahl på bosman fra OBOS. Han har gått gradene her og han er en så god backup for det soleklare førstevalget Kjartansson som jeg tror det er realistisk å få inn. Når både Matti og Bård forsvinner så er det ikke mange igjen som kan spille spiss og Stokke er en annen type spiss, som vi også kan trenge i stallen. God nok til å starte når det trengs, gir oss en annen dimensjon hvis han kommer innpå. Og sannsynligvis også inneforstått med at han ikke skal være et førstevalg. Finnes bedre spillere enn han, men det er ikke alle som vil være stallfyll.

I tillegg er jeg litt spent på den unge afrikanske spilleren vi har hatt innom på prøvespill, men som var for ung for å signeres. Vi trenger noen sånne også.

Comment

• Shala viste mot Viking hvor god han er i press og duellspill. Han er sterk i kroppen og vond og møte.

Hvis klubben mister Matti, Shala, JTN og Stokke, mister vi veldig mye styrke. Dette bekymrer meg. Vi kan stå igjen med massevis av unge gutter. Disse er talentfulle, men siden es er så mye kriging i tillegg til fotball så er jeg litt urolig nå.

Comment

• Originally posted by zeta View Post
              Shala viste mot Viking hvor god han er i press og duellspill. Han er sterk i kroppen og vond og møte.

Hvis klubben mister Matti, Shala, JTN og Stokke, mister vi veldig mye styrke. Dette bekymrer meg. Vi kan stå igjen med massevis av unge gutter. Disse er talentfulle, men siden es er så mye kriging i tillegg til fotball så er jeg litt urolig nå.
              Shala er aggressiv på banen, det mister vi kanskje, men han mangler overblikk og presisjon i mye av det han foretar seg på banen mener jeg.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Liker ikke sånne opsjoner. Hvis han har spilt 24 kamper så får han kanskje aldri den 25.kampen. Ikke fordi han ikke er frisk eller ikke god nok. Men fordi vi ønsker å la kontrakten gå ut.

Bedre å gi en toårskontrakt med lavere lønn i 2022, men som kan gi bonuser hvis han gjør det bra og laget gjør det bra.
                Hvis du ser på dette tilfellet (JTN) isolert sett så tror jeg ikke det er en veldig reell problemstilling. Utover det er jeg enig i at opsjoner bør unngås.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Shala er aggressiv på banen, det mister vi kanskje, men han mangler overblikk og presisjon i mye av det han foretar seg på banen mener jeg.
                  Shala slik han har spilt i år trenger vi ikke, da har vi andre vi kan bruke. I tillegg blir han fraløpt av nesten alle midtbanespillere i eliteserien, altfor treg. Han må steppe opp flere hakk om han skal være med videre!

Comment

• Originally posted by Goliat View Post

Shala slik han har spilt i år trenger vi ikke, da har vi andre vi kan bruke. I tillegg blir han fraløpt av nesten alle midtbanespillere i eliteserien, altfor treg. Han må steppe opp flere hakk om han skal være med videre!
                    Shala er ikke rask, men heller ikke såå treg. Han er sterk i duellene, dette MÅ vektlegges. Mister vi for mye av dette og får for mange unge gutter blir det problemer. Jeg ønsker ikke at VIF igjen skal gå på dette problemet.

Fagermo ser etter kantspiller. Jeg mener vi bør bl a se etter noen som av en eller annen grunn har havnet på benk. Disse kan være billigere enn forventet. Jeg mener vi bør sjekke ut Velde, Ohi, Bolly og Adegbenro. Dette er klassespillere som kunne løfte VIF

Comment

• Spinner
                      har du sånn ca oversikt over hvem spiller på midtbanen som vinner flest dueller?

Comment

• https://www.vg.no/sport/fotball/i/nA...hodet-merkelig

Internasjonale overgangsmarkedet er helt dødt. Corona og elendig økonomi har snudd alt på hodet.

Kanskje VIF sin plan om kutte kostnader og snu makten på hodet ikke er så dum likevel.

Når tollås, lekven og shala sjekker markedet og innser at det ikke er noe bedre der ute så tipper jeg de foretrekker å ha en klubb istedenfor ingenting/dårligere tilbud
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                          https://www.vg.no/sport/fotball/i/nA...hodet-merkelig

Internasjonale overgangsmarkedet er helt dødt. Corona og elendig økonomi har snudd alt på hodet.

Kanskje VIF sin plan om kutte kostnader og snu makten på hodet ikke er så dum likevel.

Når tollås, lekven og shala sjekker markedet og innser at det ikke er noe bedre der ute så tipper jeg de foretrekker å ha en klubb istedenfor ingenting/dårligere tilbud
                          Ja, leste det jeg også.

Greit å huske på at det fortsatt er et par uker til vinduet åpner da. Og det er fortsatt litt tidlig i sesongen. Sesonger som spiller høst-vår er som regel litt over halvspilt i midten av januar.

Tror det er litt tidlig å konkludere med at alt er snudd på hodet. Vil tro at norske klubber blir coronavinnere. Her kan utenlandske klubber med pengeproblemer hente spillere med potensial til en billig penge. Og spillerne er i kampform etter å ha avsluttet sesongen sent i desember.

En annen ting som også bør huskes er at vi ikke pleier å ha kø av kjøpere fra større ligaer, uansett om det er corona eller ikke.

Comment

Spinner
                            har du sånn ca oversikt over hvem spiller på midtbanen som vinner flest dueller?
                            Tja...
                            Hvis vi skal se på det å vinne dueller, i prosent, så kan man rangere midten vår slik:
                            Oldrup (59%)
                            Bjørdal (53%)
                            Lekven (45%)
                            Osame (42%)
                            Shala (42%)

Men man kan også rangere de etter antall vunnet per kamp, ikke prosent, og da endrer det seg litt
                            Bjørdal (6,2)
                            Oldrup (5,4)
                            Osame (4,6)
                            Shala (3,1)
                            Lekven (2,4)

Hvis diskusjonen handler om Shala og duellspillet konkret, så kan man trygt si at det er mye energi men lite utbytte.
                            Og siden NOEN helt sikkert kommer til å bruke dette for alt det er verdt, så kan man trygt si at antall dueller per kamp på Lekven har gått kraftig ned etter han gikk tilbake til 6er-rollen. Man ser gjerne at indreløperne tar flere dueller enn 6ern når man spiller med offensive backer. Det skal også sies at Oldrup har et noe høyt tall her grunnet 2 enkeltkamper før han ble skadet.

PS: Disse tallene er hentet rett fra Sofastats, og må tas med en liten klype salt, selv om de pleier å være allright når man ser på snitt over mange kamper.
                            For de som kan styre sitt eget lag:
                            vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Tja...
                              Hvis vi skal se på det å vinne dueller, i prosent, så kan man rangere midten vår slik:
                              Oldrup (59%)
                              Bjørdal (53%)
                              Lekven (45%)
                              Osame (42%)
                              Shala (42%)

Men man kan også rangere de etter antall vunnet per kamp, ikke prosent, og da endrer det seg litt
                              Bjørdal (6,2)
                              Oldrup (5,4)
                              Osame (4,6)
                              Shala (3,1)
                              Lekven (2,4)

Hvis diskusjonen handler om Shala og duellspillet konkret, så kan man trygt si at det er mye energi men lite utbytte.
                              Og siden NOEN helt sikkert kommer til å bruke dette for alt det er verdt, så kan man trygt si at antall dueller per kamp på Lekven har gått kraftig ned etter han gikk tilbake til 6er-rollen. Man ser gjerne at indreløperne tar flere dueller enn 6ern når man spiller med offensive backer. Det skal også sies at Oldrup har et noe høyt tall her grunnet 2 enkeltkamper før han ble skadet.

PS: Disse tallene er hentet rett fra Sofastats, og må tas med en liten klype salt, selv om de pleier å være allright når man ser på snitt over mange kamper.
                              Takk for at du tok deg tid.
                              Det er ikke overraskende egentlig. Shala har andre gode egenskaper som at han f eks alltid gir 100% og dette smitter sikkert over på de andre også.
                              Dette er vel den egenskapen jeg liker best, men han ser også hele tiden etter muligheten til å avslutte og er også en god avslutter.
                              ​​​​​​Teknikk, pasninger og overblikk, der mener jeg vi allerede har andre bedre muligheter i troppen.

​​​​​​
                              ​​​

Comment

Takk for at du tok deg tid.
                                Det er ikke overraskende egentlig. Shala har andre gode egenskaper som at han f eks alltid gir 100% og dette smitter sikkert over på de andre også.
                                Dette er vel den egenskapen jeg liker best, men han ser også hele tiden etter muligheten til å avslutte og er også en god avslutter.
                                ​​​​​​Teknikk, pasninger og overblikk, der mener jeg vi allerede har andre bedre muligheter i troppen.

​​​​​​
                                ​​​
                                Nåja, "alltid 100%" er helt feil mener jeg. Men at han alltid er i bevegelse er jeg med på.
                                I hver eneste kamp ser du Shala "krumme nakken" eller i hans tilfelle, bøye hodet framover, i de dype løpene. Vi alle vet det ikke går fortere, men det virker som om han ønsker å antyde ovenfor oss som ser på, at han gir 100%
                                I tillegg til alle teatralske falla hans, blir det minus i min bok. Spesielt sist han ble stempla, som er korrekt gult kort, men hvor i fysikkens lover står det at man skal rulle 4 ganger etter det? I tillegg er han alt for ivrig på grøten og drar på seg enkle gule kort.
                                Han er ikke så gal til å avslutte som du sier, det skal han ha.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X