Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi er en toppklubb i fotballgrenen av underholdningsbransjen. Vi trenger kun de beste, som jobber hardest og yter jevnt og trutt.
    Vi driver i en bransje der arbeidskraft kjøpes og selges mer brutalt og nådeløst enn i noen annen bransje.
    Vi kan forvente visse gentlemanstakter begge veier, men vi er ikke er sosialkontor. Både vi og Nation har levert i henhold til avtale. Og klubben tilbyr en forlengelse på ett år.

Vi trenger ikke å betale for en mett spiller på vei ned (eller inn i ammetåka). En sulten Nation som jager utvikling og forbedring; ja takk.

Ett år er ikke den verste forutsigbarheten i dagens arbeidsmarked. Synes Nation skal takke ja og la beina snakke for år to eller ei.

Comment

• vet ikke om noen har nevnt dette
      Fredrik Oppegård har debutert for PSV!
      som 18 åring, fast på landslag U21, imponerende!
      https://www.whoscored.com/Players/40...edrik-Oppegard

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, det kan han. Og det hadde kanskje vært det beste. Men jeg synes det er litt kjipt av klubben å ikke kunne gi klubbens lojale kaptein litt forutsigbarhet når han skal bli far og karrieren går mot slutten.

Dette tror jeg egentlig ikke du mener, Nils. Vi skal ikke gi lengre kontrakter enn vi mener er riktig basert på lojalitet mot en rolle, kommende farskap eller en karriere på hell.

Legger vi følelser til side og ser på fakta så har klubben tilbudt en kontrakt med en lengde som er riktig mtp hvor klubben står nå og om ett år. JTN var misfornøyd med lengden og bruker media som pressmiddel i en tid der klubben kjemper om sin første medalje på 10 år.

Tollås er en fin fyr, men langt fra uerstattelig. Skulle han slå til et annet sted neste sesong samtidig som vi gjør det dårlig må vi opprette et underforum her for alle som har behov for å si «hva var det jeg sa?», men det får så være.

Utskiftninger er spennende så lenge vi har kompetente folk til å ta valgene. Gleder meg til silly season

Comment

• Denne bronsen er utrolig viktig for klubben. Som Fagermo sier så er ikke det nok, VIF skal kjempe om høyere plasser. Men dette er et stort steg i riktig retning.

Nå gjelder det å få stabilisert seg. Og bli enda bedre. Det blir en veldig spennende tid frem til sesongstart. Signalene fra trener og ledelse er stort sett gode. Jeg er kanskje ørlite bekymret for at det blir vel mye fokus på talent. VIF skal være en toppklubb, ikke bare drive utvikling, så det trengs også solide spillere uten stort salgspotensial. Det kan forsvinne mye muskelkraft fra stallen i vinter. Det gjelder å passe på her.

Spesielt spennende blir hvilken kant som kommer inn. Det skulle være gode muligheter til å få inn en god spiller her.

På midtbanen gjelder det å få frem defensivt talent også, ikke bare de spesielt kreative.

Comment

• Originally posted by zeta View Post
            Denne bronsen er utrolig viktig for klubben. Som Fagermo sier så er ikke det nok, VIF skal kjempe om høyere plasser. Men dette er et stort steg i riktig retning.

Nå gjelder det å få stabilisert seg. Og bli enda bedre. Det blir en veldig spennende tid frem til sesongstart. Signalene fra trener og ledelse er stort sett gode. Jeg er kanskje ørlite bekymret for at det blir vel mye fokus på talent. VIF skal være en toppklubb, ikke bare drive utvikling, så det trengs også solide spillere uten stort salgspotensial. Det kan forsvinne mye muskelkraft fra stallen i vinter. Det gjelder å passe på her.

Spesielt spennende blir hvilken kant som kommer inn. Det skulle være gode muligheter til å få inn en god spiller her.

På midtbanen gjelder det å få frem defensivt talent også, ikke bare de spesielt kreative.

Noen av de beste ballgjennvinnerne nå og tidligere er fysisk små spillere, men med hodet på rett plass. Ørjan Berg og Annan var to det var veldig vanskelig å komme forbi, samme med Verratti 60kg og Vidal 74 kg som er aktive i dag. Tror du ser deg blind på cm og kg.

Comment

• Originally posted by Buss View Post

Noen av de beste ballgjennvinnerne nå og tidligere er fysisk små spillere, men med hodet på rett plass. Ørjan Berg og Annan var to det var veldig vanskelig å komme forbi, samme med Verratti 60kg og Vidal 74 kg som er aktive i dag. Tror du ser deg blind på cm og kg.
              Jada, alle trenger slett ikke være så høye og tunge. Men spesielt på dødballer blir det mye fysisk kriging i boksene. Da er det viktig med mye muskler. I stallen bør det også være tilstrekkelig med muskler, men slett ikke alle trenger å være slike typer, bare de er ordentlig gode på noe.

Comment

• Fra twitter v/ Jonas Giæver: Liten nyhet i juletida: allerede mye aktivitet på Valle. Vålerenga skal ha hatt midtstopper høyt på sin ønskeliste til nissen, og skal jobbe med et konkret navn: Franz Brorsson. Den svenske stopperen spiller i Malmö, og er også aktuell for klubber i Championship #Enga #VIF

Comment

• Originally posted by Kverna View Post
                  Fra twitter v/ Jonas Giæver: Liten nyhet i juletida: allerede mye aktivitet på Valle. Vålerenga skal ha hatt midtstopper høyt på sin ønskeliste til nissen, og skal jobbe med et konkret navn: Franz Brorsson. Den svenske stopperen spiller i Malmö, og er også aktuell for klubber i Championship #Enga #VIF
                  Brorsson fikk kjeft og så låst inne på do av tidligere MFF -og LSK trener Uwe Rösler, etter en kamp mot Häcken.
                  Den var ny for meg!

Comment

• Er ikke Malmø en av klubbene som virkelig har sniffet på Ivan?

Comment

• Dersom Tollås forsvinner syns jeg egentlig Brorsson virker som en spennende signering. Lenge vært sett på som ett stort talent i Sverige, vunnet ligaen, erfaring fra Europa, vært innom landslaget. Selv med nedadgående historikk siste 2 sesongene er det lov å håpe ett miljøskifte er med å få karrieren i gang igjen. Tros alt relativt ung enda.

Tipsbladet.dk hadde en sak for 2 uker siden at flere danske klubber skal være villige til å betale mellom 4,3 og 5,8 millioner for Brosson, altså opp mot 8,2 millioner norske kroner. Nå kjenner ikke jeg troverdigheten til tipsbladet, men 8,2 millioner for en spiller ute av 11,eren og 1 år igjen på kontrakten høres tvilsomt ut. Da skal vi nok se langt etter han ihvertfall.

Comment

• Originally posted by MCMXIII View Post
                        Dersom Tollås forsvinner syns jeg egentlig Brorsson virker som en spennende signering. Lenge vært sett på som ett stort talent i Sverige, vunnet ligaen, erfaring fra Europa, vært innom landslaget. Selv med nedadgående historikk siste 2 sesongene er det lov å håpe ett miljøskifte er med å få karrieren i gang igjen. Tros alt relativt ung enda.

Tipsbladet.dk hadde en sak for 2 uker siden at flere danske klubber skal være villige til å betale mellom 4,3 og 5,8 millioner for Brosson, altså opp mot 8,2 millioner norske kroner. Nå kjenner ikke jeg troverdigheten til tipsbladet, men 8,2 millioner for en spiller ute av 11,eren og 1 år igjen på kontrakten høres tvilsomt ut. Da skal vi nok se langt etter han ihvertfall.
                        I følge den eneste artikkelen jeg finner går kontrakten ut nå:
                        https://www.mff.se/malmo-ff-forlange...ranz-brorsson/

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

I følge den eneste artikkelen jeg finner går kontrakten ut nå:
                          https://www.mff.se/malmo-ff-forlange...ranz-brorsson/
                          31.12.2021 https://www.mff.se/franz-brorsson-ti...DyAtB8PBqmEXmY

Comment

• Ifølge Transfermarkt, så går kontrakten ut med MFF 31.12.21.

Comment

• Ikke hørt om Brorsson før, men ser han er 24, snart 25 år gammel. Har spilt en del for Malmø de siste årene, og det bør jo love godt. Har også vært innom U-21 landslaget, og vært med A-landslaget til et par privatkamper. Forsåvidt også et OK tegn.
                              Men er han god nok til å heve laget umiddelbart, eller får vi inn en litt mindre rutinert erstatter for Nation som må «spilles inn»?
                              Og, sist, og trolig minst, hva har egentlig skjedd når du ender opp som din brors son?

Comment

• Det er fint med stopper, men det er kant som bli testen for Fagermo. Greier han å ta en klubb videre fra bronse? Det blir avgjørende hva slags kant som kommer inn. Det ville vært kjedelig med en skikkelig flopp.

Det skulle være massevis av muligheter. Bare spillere som Rashani eller Kevin Kabran skulle forsterke laget. Så det nivået er et minstekrav

Comment

Working...
                                X