Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moa91
    replied
    I følge haugesundsavisen avslo Henrik Udahl tilbudet fra Haugesund, og har takket ja til Vålerenga.

https://www.h-avis.no/fkh-droppet-sp...access=granted

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Waldemar View Post
    I følge Bergensavisen så er vi interessert i å hente Udahl.
    Med kommentar fra Jørgen Ingebrigtsen her:
    https://www.nettavisen.no/sport/fler...-95-3424085855

Leave a comment:

• Waldemar
    replied
    I følge Bergensavisen så er vi interessert i å hente Udahl.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post

Det er synd på Trøim
    har skodd seg på og av fellesskapets verdier i lang tid
    kun de med stort ego og lite utviklet empati kan ta seg tilrette på den måten
    likevel går det på snørra
    godt det kom inn litt midler fra Sander salgene
    kronerulling anyone
    Ingen stor fan av markedsøkonomi?
    For min egen del er jeg veldig takknemlig for alt Trøim har gjort for klubben. Tror ikke det er hans mest lukrative prosjekt, og det tror jeg heller aldri var hensikten.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Hvordan vet du hva vi har av penger og hvilken betydning har uansett det?
    Det er synd på Trøim
    har skodd seg på og av fellesskapets verdier i lang tid
    kun de med stort ego og lite utviklet empati kan ta seg tilrette på den måten
    likevel går det på snørra
    godt det kom inn litt midler fra Sander salgene
    kronerulling anyone

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post
    Bare for å drømme litt. Tenk om vi hadde fått inn Håvard Nilsen nå da. Da kunne han, ørnen, layouni og dønnum spilt tre fjerdedeler av kampene hver.
    Håvard hadde vært knall
    han kan spille spiss og på begge kantene
    og han er tobeint
    men vil han hjem
    han tjener sikkert greit der han er

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    Originally posted by Calven View Post

Nå har Fagermo fått beskjed om at det skal satses på lokale talenter.
    Fått beskjed?
    Gitt beskjed mener du vel?

Relativt stor forskjell fra sist hvor desperate ledere i sportslig utvalg tråla markedet for utrangerte leiesoldater på kjøpesenter og gud vet hva.
    Nå ser det ut til at det er en plan bak handlingen. Tipper det kommer inn en eller to spillere til som nevnt i flere intervjuer. OM det skjer i dette vinduet eller neste vites ikke. Men med tanke på Cup, Serie og Europacup er det helt innafor å kunne rullere litt på spillerene våre.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Bare for å drømme litt. Tenk om vi hadde fått inn Håvard Nilsen nå da. Da kunne han, ørnen, layouni og dønnum spilt tre fjerdedeler av kampene hver. Jeg er sikker på at det er mer enn nok med tanke på hvor mange kamper det er i år. Når det er sagt så blir det garantert noen skader og suspensjoner underveis. Så det er ingen grunn til at noen av dem bør være bekymret for spilletid når de er klare. Jeg kjenner lite til Jatta, men er sikker på at han kan få spilletid om han er god nok og.

Midtbanen og keeper plass er jeg ikke bekymret for selv om vi ikke henter noen flere der. Blir Tollås langvarig skada før sommeren må vi hente en ny stopper da, men jeg tror vi kan leve med dekninga der sånn den er nå.

Men på back plass er vi tynne. Sånn sett synes jeg ikke er så dumt å ha Nouri som en back up. Jeg vet at han ikke ble vurdert som god nok i fjor og at han ikke er en del av Fagermos framtidsplaner, men han hadde et godt låneopphold for ham kam og troppen vår er sammensatt på en annen måte nå. Vi har stor manko på rutinerte spillere så om han er en ledertype som kan bidra i gruppa uten å spille så mye (slik Matii og Lærde Bjørdal var i fjor) så tror jeg det fungerer. Oskar Opsahl er selvsagt langt foran han i køen om de vurderes som omtrent like gode. Og alle vet at Borch og Sam er klare førstevalg. Men Nouri har trossalt spilt nesten 200 eliteseriekamper og en bøtte med u-landslagskamper. Han kan spille på begge backene og er ikke mer enn 31 år.

Misforstå meg rett, det beste hadde vært om vi henta inn en klasse back som kunne spille på begge sider, men skjer ikke det så er det ikke så dumt å ha Nouri som et alternativ ut kontrakten hans (dvs ut året).

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied

Vi har ikke mye penger på bok, med mye talent i stallen så gir svaret seg selv.
    Det er utgangspunktet, det er der vi er.
    Hvordan vet du hva vi har av penger og hvilken betydning har uansett det?

Og hva betyr det egentlig å satse på unge talenter? Å holde alle andre fra andre steder utenfor? Eller å la de beste talentene våre være en del av en enda bedre treningsgruppe med gode spillere også fra utsiden? Begge deler vil fint kunne kalles en satsing på unge talenter.

Leave a comment:

• Zoonic
    replied

Ja, dette høres ut som et bra resonnement. Troppen ser bra ut, mye bra blant de yngre som fort kan få mye spilletid og kan utfordre de "beste". Her ligger det an til skikkelig kvalitet på treningene og kamp om plassene. Det er helt sentralt og da kan fort de yngre vise seg å ha nivået inne og vel så det. Men, det utelukker jo ikke at 1-2 kan komme inn som hever det hele ytterligere.
    Last edited by Zoonic; 10.02.2021, 11:59.

Leave a comment:

• Calven
    replied

Tenker det er greit å ta en ting av gangen. Vi kan jo prøve å vinne den med å bruke spillere fra hvor som helst først, før vi legger inn ekstra vanskelighetsgrad når vi synes det blir for enkelt?

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post

Nils,
    Ja, hjernevasking er blant dine bedre sider.
    Hvilken posisjon mener du vi trenger forsterkning?
    Hjernevasking vet jeg ikke noe om. Jeg tror bare ikke det blir hentet inn stallfyll.

Jeg er litt bekymra for midtstopperplass og høyrekant. Og vi trenger et alternativ på topp.

Har ikke noe inside info, men jeg tror ikke vi fortsetter som under Rekdal og Deila og henter spillere inn fra høyre og venstre. Så noen kjøpefest har jeg ikke tro på. Tror bare at de som kommer inn er smarte og gjennomtenkte signeringer som er på nivå med eller bedre enn de vi har.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Førsteelleveren vår er veldig god og ganske komplett.
    Men hva med skader og formsvikt i løpet av en sesong?
    Det vi trenger aller mest er en anvendelig forsvarspiller som både kan spille både stopper og back.
    Og da mener jeg vi bør hente en klassespiller som virkelig skaper konkurranse i forsvarsleddet.

Offensivt så bør vi se an hvem av unggutta som tar steg i løpet av vinteren og deretter kunne gjøre justeringer i troppen inn mot seriestart når vi ser hvor behovet er størst. Optimal utvikling for våre unge spillere samtidig som alle gutta må kjempe for plassen sin på laget bør være målet.

Leave a comment:

• christer1913
    replied

Tror du vil bli positivt overrasket.
    Nils,
    Ja, hjernevasking er blant dine bedre sider.
    Hvilken posisjon mener du vi trenger forsterkning?

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    jobbes det ikke med en spiss/høyrekant allerede?
    Mener det er kommet ganske tydelig frem i de siste intervjuene, men det er kanskje bare "wishfull thinking".
    Aron blir vel med størst sannsynlighet solgt til sommeren, og det er for seint å leite da.

Leave a comment:

Working...
X