Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Apropos Elsebutangen, så henta vi jo han fra Pors den gangen Fagermo var trener i Odd. Fagermo uttalte vel noe som at Elsebutangen ikke var interessant for Odd.

Edit. Han sa Elsebutangen manglet teknikk og spillerforståelse. Fagermo den gangen ble latterliggjort av Aperopet.
    Last edited by ziggy75; 04.01.2021, 12:52.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
      Når Fagermo sier at de ser etter en kant, som også kan spille spiss, da tenkte jeg på Jo Inge Berget.
      kontrakten hans med Malmø går ut 31.12.22.
      Andre kanter som kan være aktuelle: Robert Taylor, kontrakten går ut 31.12.22. Kanskje tidspunktet er riktig for å hente Kristoffer Velde, men kontrakten hans går også ut 31.12.22.
      Andre kanter som kan være aktuelle: Moussa Njie som fortsatt er klubbløs, Niklas Castro, Amahl Pellegrino, Ghayas Zahid. Noen flere?
      Hvor mye penger er det folk tror vi har?
      Ikke bare i en ren overgangsum, men lønn til disse spillerene er langt langt over hva vi har midler til.

Med untak av Moussa da, men en spiller som heller vil gå arbeidsledig i et halvt år, enn å signere en kontrakt som er marginalt dårligere en det han hadde forespeilet seg (odd), er jeg ikke sikker på er sulten nok.
      .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Det har vært sagt om så mange, uten at det sier for mye.
        Thomas Elsebutangen er en som det ble sagt mye bra om, Mattias Totland en annen, vi har nå en midtbanespiller på junior, som noen mente var top of the pops, særlig treneren som hentet han.
        Så det kommer alt an på hvem som vurderer spilleren.
        Har de evnen til å se det som er viktig?
        Totland fikk oppholdet sitt ødelagt av stygge skader. Ikke mye man kan gjøre med en ødelagt menisk og beinbrudd.
        .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

• Originally posted by nyegymsko View Post

Hvor mye penger er det folk tror vi har?
          Ikke bare i en ren overgangsum, men lønn til disse spillerene er langt langt over hva vi har midler til.

Med untak av Moussa da, men en spiller som heller vil gå arbeidsledig i et halvt år, enn å signere en kontrakt som er marginalt dårligere en det han hadde forespeilet seg (odd), er jeg ikke sikker på er sulten nok.
          Nå har VIF lagt lista på Mads Møller Dæhli og Bytyci, og Fagermo har som vi vet sagt at når VIF først skal hente noe, så skal de hente kvalitet. Han har ikke kommet hit for å ta bronsemedaljer.

Comment

Nå har VIF lagt lista på Mads Møller Dæhli og Bytyci, og Fagermo har som vi vet sagt at når VIF først skal hente noe, så skal de hente kvalitet. Han har ikke kommet hit for å ta bronsemedaljer.
            Ja, enig i det. Ingen vet vel hvor mye penger vi har og ikke har.

Det er litt uklart hva som egentlig kommuniseres ut. I det ene øyeblikket står vi på konkursens rand, i det neste så henter vi Ørnen og Bjørdal. For 2020 så har vi helt klart fått inn mer penger enn budsjettert via videresalgsklauser på Berge og Ejuke. Og vi har nok ikke budsjettert med en 3.plass heller. Som ville gitt et oppsving i publikum, men som i hvert fall gir et oppsving i form av premiepenger og kanskje også bonuser fra sponsorer. Så har vi sikkert også mistet inntekter fra publikum, men noe av det igjen er nok kompensert gjennom diverse redningspakker. Hva Trøim bidrar og ikke bidrar med aner ingen.

Jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe dyre spillere. Men at vi kan komme til å hente gode spillere som av en eller annen grunn sliter i sin klubb og vi kan få til en deal tror jeg nok. Jeg tror heller ikke vi kommer til å hente mange spillere, så vi kan nok muligens forvente at de som kommer inn er av en annen klasse enn vi er vant til.

Hvis JTN, Finne, Shala, Lekven, Matti og Stokke alle forsvinner så blir det jo rom på lønnsbudsjettet. Spesielt hvis erstatterne allerede finnes i klubben. Hvis vi f.eks erstatter Lekven og Shala med FHM, Osame og Odin så er jo besparelsen der reell. Hvis Stokke, Matti og Finne erstattes av en backup-spiss og en kantspiller så er det en del lønnskroner å bruke på den kantspilleren. Vi kan tilby backupspissen samme lønn som Stokke og betale kantspilleren det Matti og Finne tjente til sammen uten å øke lønnsbudsjettet.

Jeg håper vi henter Udahl som backupspiss. Han er bosman, gammel Vålerengaspiller, målfarlig i OBOS og sannsynligvis så god backupspiss vi kan få tak i så lenge vi har et soleklart førstevalg som Kjartansson.

Hvis JTN faktisk forsvinner må vi ha en erstatter for han. Så da trenger vi egentlig bare en målfarlig kantspiller som erstatter for Finne utover det. Men jeg håper vi blir med i jakten på Mannsverk også.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Men jeg håper vi blir med i jakten på Mannsverk også.
              Det er bare å glemme Mannsverk. Det er ikke realistisk.

https://www.birminghammail.co.uk/spo...senal-19553318

I denne artikkelen kan du se hvilke klubber som er ute etter han, vi passer dårlig inn i det selskapet.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post

Det er bare å glemme Mannsverk. Det er ikke realistisk.

https://www.birminghammail.co.uk/spo...senal-19553318

I denne artikkelen kan du se hvilke klubber som er ute etter han, vi passer dårlig inn i det selskapet.
                Spørs hvor realistisk det er at Mannsverk får arbeidstilatelse der nå som de har forlatt EU.

Er uansett mange unge spillere som heller vil spille på høyt nivå her til lands og ikke bare havne som en av hundrevis av andre spillere i en junioravdeling i utlandet. Hvor mange spillere er det som har slått gjennom ved å gå utenlands som ung spiller egentlig?

Comment

• Tror ikke engelske klubber kan kjøpe Mannsverk eller spillere direkte fra Norge i det hele tatt lenger. De må i så fall være etablerte landslagsspillere eller ha kommet langt i en av Europacupene.
                  Last edited by Belhaven; 04.01.2021, 20:57.

Comment

• Men så var ikke bare engelske klubber interesserte, også Ajax og noen Serie A klubber visstnok, så tror vi kan droppe Mannsverk. Midtbanen er uansett ikke der vi trenger å forsterke noe særlig. Trodde Mannsverk var midtstopper.

Hvis VIF skal hente inn en venstreback, da regner jeg med at Sam kommer til å få beinhard konkurranse på backen til neste sesong, mens vi venter på at Oscar Opsahl tar nye steg.

Comment

Men så var ikke bare engelske klubber interesserte, også Ajax og noen Serie A klubber visstnok, så tror vi kan droppe Mannsverk. Midtbanen er uansett ikke der vi trenger å forsterke noe særlig. Trodde Mannsverk var midtstopper.
                      Nei, han er mer en Sander Berge-type tror jeg. Har ikke sett han så mye, men vi mangler vel en skikkelig utfordrer til OJ.
                      Han er vel den type talent som man bare rydder en plass til hvis han vil komme tror jeg.

Comment

Nei, han er mer en Sander Berge-type tror jeg. Har ikke sett han så mye, men vi mangler vel en skikkelig utfordrer til OJ.
                        Han er vel den type talent som man bare rydder en plass til hvis han vil komme tror jeg.

Jeg trodde Opsahl skulle være utfordreren til OJ. Vi har jo også Odin Holm folkens. Glem Mannsverk. Henrik Bjørdal, Sahraoui, Holm, Opsahl og Felix. Det kryr av talent på midten.

Comment

• Er 2 av dem. Sakarias på midtbanen og Oskar på back.

Comment

• Originally posted by Kverna View Post
                            Er 2 av dem. Sakarias på midtbanen og Oskar på back.
                            Ja, jeg trodde Sakarias skulle komme hjem nå fra Tromsø og være utfordrer til Oldrup Jensen på midten? Stemmer ikke det? Trodde Sakarias sin beste roller var som 6èr på midtbanen.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                              Jeg trodde Opsahl skulle være utfordreren til OJ. Vi har jo også Odin Holm folkens. Glem Mannsverk. Henrik Bjørdal, Sahraoui, Holm, Opsahl og Felix. Det kryr av talent på midten.
                              Oppfatter vel først og fremst Odin, Osame og Bjørdal som indreløpere. FHM er jo en utfordrer så klart.

Vel, folk får tro hva de vil. Tror i alle fall at Mannsverk er et minst like stort talent i sin rolle som Odin og Osame er i sine.

Comment

Oppfatter vel først og fremst Odin, Osame og Bjørdal som indreløpere. FHM er jo en utfordrer så klart.

Vel, folk får tro hva de vil. Tror i alle fall at Mannsverk er et minst like stort talent i sin rolle som Odin og Osame er i sine.

Mannsverk har spilt sentral midt, enten alene eller som en av to. Har sett ett par av kampene hans og han er god, men ikke så bedre enn feks S Opsahl i mine øyne. Det er noe å hevde seg i Obos kontra ES. Han fikk en liten test mot Mjøndalen med fysikk og da ble han svært anonym. Nå kan det selvfølgelig bli bedre på et bedre lag men han vil ikke løfte dagens lag. Jeg tviler derfor på at vi vil legge 3-5 mill på bordet for han som talent (som ikke umiddelbart går inn og hever laget) i dette vinduet. Så mye bedre enn S Opsahl er han ikke.

Jeg tror (eller håper) vi prioriterer minst en kant, en kant/spiss og en midtstopper før andre posisjoner (som vi skal legge penger i) og deretter en back. Skal vi opp på det ønskede nivået på slike spillere så spørs det om lommeboka strekker til så mye mer. Men det er andre som skal gjøre den vurderingen :-)

Før vi forventer allverden av S Opsahl så skal vi huske på at tidlig i sesongen så kom han ikke med i troppen engang. Han har fått mye spilletid i Tromsø på et lag som stort sett har vært gode i hele sesongen men det er et steg opp. Jeg er litt redd for at det blir mye benk på han også siden OJ helt klart vil bli prioritert. Husker vel Fagermo før kampene startet i fjor hvor han mente at vi var meget gode i 6er rollen med OJ og Felix. Da var Felix soleklart langt foran S Opsahl. Så ikke bare skal S Opsahl ha gått forbi Felix med god margin men også helt opp til å utfordre en svært etablert OJ? Det er nok et steg eller to igjen der. Som indreløper er han bak både Osame, Bjørdal og Odin i køen. Med Fagermos rullering (eller manglende sådan) så blir det kanskje ikke allverden av spill.

Men jeg håper at vi legger penger i en kant (eller to) som bidrar med mål/målpoeng. Vi kommer ikke høyere på tabellen uten flere mål. Bakover har vi vært gode så her er det mindre å hente. Andre posisjoner får heller vente til neste vindu etter min mening.
                                Last edited by Pete; 05.01.2021, 21:17.

Comment

Working...
                                X