Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Det er tre lag VIF bør sammenligne seg med i år: RBK, Molde og Glimt. Jeg tror ikke Glimt blir suverene i år. Men det er fire sterke lag
    Tror vi skal være litt forsiktige her. En ny bronsemedalje vil fortsatt være en bra prestasjon. Sesongen 2020 var åpenbart veldig spesiell. Ikke var det publikum og sesongen ble komprimert i tid.

Veldig mange lag mobiliserer jo gjerne litt ekstra mot oss og i 2020 så mistet de den ekstra støtten fra et hjemmepublikum. Kanskje våre unge spillere hadde litt ekstra godt av å kunne konsentrere seg om fotballen uten publikum på tribunen. Så spørs det da om det er folk tilstede når serien starter.

I tillegg er jo vanligvis norsk Eliteserie satt sammen av flere minisesonger. I 2020 kom kampene tett og det favoriserte lag i flyt og i form og som var heldige med skader. I 2021 er vi igjen litt tilbake til det gamle, men heldigvis ikke fullt så ille som vanlig.

Glimt har mistet Hauge og Zinckernagel og er vel i ferd med å miste Junker. Jeg tror de blir gode i 2021 også, men ikke noe i nærheten av det de viste i 2020.

Tror egentlig 2021 blir ganske lik 2020. Av de klubbene som kan være toppklubber så tror jeg ikke Brann og Viking er noen medaljeutfordrere. Glimt er jo ikke en toppklubb sånn sett, men de har et godt lag. Og jeg tror ikke de mindre lagene har noen mirakler på gang de heller. 50 poeng burde være nok til å holde alle andre lag enn Molde, Glimt og RBK bak seg også i 2021. Fagermo er rutinert og dyktig nok til å få det beste ut av laget og så lenge vi ikke svekkes av salg eller skader så tror jeg vi ender rundt der vi var i år.

Skal vi vinne serien må vi kopiere 2020, samt finne enda 12-14 poeng. Det tror jeg kan bli tøft. Så vår vinnersjanse ligger nok i at de andre topplagene også avgir en del poeng. Kan serien bli vunnet på 63-64 poeng så har vi en sjanse. Må vi opp mot 70 eller over så tror jeg ikke vi vinner.

Når det er sagt så mener jeg at ingen har noen åpenbart bedre spillere enn oss på midtbane og i angrep. Er veldig få spillere av Layouni, Kjartansson, Dønnum, Osame, OJ og Bjørdal jeg mener kan skiftes ut til noen bedre. At det finnes en del spillere på samme nivå er jeg enig i. Og med litt andre egenskaper sikkert også. Men ikke så mange som åpenbart går utenpå disse spillerne. Forsvaret fungerte bra i fjor, men der er det vel mulig å oppgradere noe tror jeg.

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Det er tre lag VIF bør sammenligne seg med i år: RBK, Molde og Glimt. Jeg tror ikke Glimt blir suverene i år. Men det er fire sterke lag

VIF mangler litt fart i forsvaret, og kanskje et liite spørsmål ved Amors defensive evner. Men det er mye bra i laget. Så blir det også et spørsmål om flaks med forskjellige ting over en sesong. De andre har også sine svakheter. Det vil alltid være noen relative svakheter. Dette blir spennende. Et lag må bli meget skuffet med fjerdeplass.
    RBK blir nummer fire eller dårligere. Satser på at det blir sølv til Enga i år. Og i 2022 er vi klare for gull.
    Forøvrig virker Layouni som en fin fyr med kvaliteter. Kommer til å trekke endel ekstra tilskuere alene når det åpnes for mer publikum igjen.
    Og jeg vil tro damene synes han er ok å se på

Leave a comment:

• zeta
    replied

VIF mangler litt fart i forsvaret, og kanskje et liite spørsmål ved Amors defensive evner. Men det er mye bra i laget. Så blir det også et spørsmål om flaks med forskjellige ting over en sesong. De andre har også sine svakheter. Det vil alltid være noen relative svakheter. Dette blir spennende. Et lag må bli meget skuffet med fjerdeplass.

Leave a comment:

• Zoonic
    replied
    Layouni ble nr. 3 på VG-børsen i 2019 bla., 5,81 i snitt.

https://vglive.no/turneringer/elites.../vgb%C3%B8rsen

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/9O...r-bare-en-haan

Hva faen skjer med VG??
    De lager et jævlig bra produkt om norsk fotball helt ut av intet. Jeg er mektig imponert av de så langt i 2021, jeg har aldri sett noen norske medier noen gang har vært så spot on som de er nå.

Veldig morsomt etter min mening at noen følger norsk fotball slik de gjør for tiden.
    ​​
    Helt enig, og den saken du lenket til deg gjorde i hvert fall meg langt mer optimistisk. Han virker sulten og ganske reflektert. Vi skal ikke lengre tilbake enn 2019 før han herja i eliteserien. Det er forståelig at når du ikke er en ungsau lenger og får tilbud om 10 mill i årslønn så veier penga tungt, så trodde han jo at oppholdet i Egypt skulle gått bedre, men det hjelper jo sjelden at treneren som henta deg fikk sparken.

I følge intervjuet har han trent mye og godt, men lite med laget. Det kan jo bety at styrke, kondisjon og hurtighet er bra, men at han mangler litt på touchen og samspill. Stemmer det er det jo liten grunn til å være bekymra med tanke på at det er en lang sesongoppkjøring før tellende kamper. Får de lov til å trene fra mandag av så har han to måneder og fire dager med laget før det braker løs.
    Det var mye interesse og bedre økonomiske tilbud (Malmø), men han valgte oss fordi Fagermo vil bruke han som han kant der han er best. Det at vi har speidet på han lenge og er trygge på at vi vet hva vi får er jo også nydelig. Når hadde vi sist en ving som leverte 18 målpoeng på 21 kamper? Tror han vil gjøre oss mye mer farlig og at det også vil bidra til at Dønnum sine målpoeng stiger. Det er jo det eneste Dønnum trenger for å bli solgt for en god slant. Nå har vi et hurtitog på venstre som liker å trekke ut noe som gjør at motstandernes forsvar må holde bredde, samtidig har vi Osame som kan tre magiske pasninger inn sentralt og Norges mest målfarlige spiss i midten. Det skaper mye hodebry for forsvaret. Trekker hele firern over mot sin høye så kommer Borch stormende på overlapp for Dønnum. Bjørdal sier jo heller ikke nei til et løp eller to selv om det nok ikke er han som skal skåre alle målene.

La serien begynne!

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Litt artig at enkelte hardnakka mente at dette var silly season og siden agenten hans sa noe annet, var det bare tull at han skulle hit.
    VG og Nettavisen hadde tydeligvis tidlig peiling på dette, selv om også spiller forsøkte å dysse ned.

Folk blir tydeligvis aldri overraska

Leave a comment:

• ziggy75
    replied

Jeg tror Osame skal kjempe hardt om den ene plassen.
    Odin kommer til og bli latterlig god i år, har faktisk følelsen av at Layouni skal kjempe hardt om plassen sin.

Fy faen for et lag vi kommer til og ha til neste år.
    Vi trenger en back-up spiss, og back som kan bekle begge sider.
    Det kan bli interessant fordi Osame var veldig god ifjor, og blir enda bedre i år. Holm har rykket fram til nummer 1 på benken muligens, og vi skal forhåpentligvis spille en del flere kamper enn vanlig. Holm kan som du sier utfordre både Sahraoui og Layouni. Uansett en vanvittig spennende gjeng vi har på venstresiden i år.
    Hvis Fagermo mener at Oscar Opsahl ikke er "klar" enda, så håper jeg vi forsterker venstrebacken. Adekugbe er en bra spiller, men produserer ikke all verdens målpoeng og er litt ofte ute med skader føler jeg. Det blir litt meningsløst å fortsette med Felix, hvis han ikke vil spille back. Det er litt trist egentlig, for det er definitivt potensiale der, men da bør han selges nå.
    Kort fortalt; Selg Felix, hent en bedre back enn Sam hvis Opsahl ikke er god nok for Eliteserien.

​​​​​

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Dette er stort. Alle som har sett Amor kontre inn mål mot Viking vet at han har noe VIF har bruk for.

VIF har nå en velbalansert og allsidig fremre sekser med mye ferdigheter. Jeg håper det ikke skjer noe nå, Dønnum ut f eks ville være en stor skuffelse. Etter min mening er han viktig

Fagermo mener alvor altså. Ingebrigtsen og alle som sto bak hentinga av nytrener må få stor kred for dette.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Juklerød er i søkelyset til bl a Celta Vigo, og skal også være interessant for klubber i Serie A i følge Twitterkontoen til Fotball Norge.
    Lurer på om vi fikk vidersalgsprosenter der?!

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/9O...r-bare-en-haan

Hva faen skjer med VG??
    De lager et jævlig bra produkt om norsk fotball helt ut av intet. Jeg er mektig imponert av de så langt i 2021, jeg har aldri sett noen norske medier noen gang har vært så spot on som de er nå.

Veldig morsomt etter min mening at noen følger norsk fotball slik de gjør for tiden.
    ​​

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    Originally posted by hmchrist View Post
    Da har vi en grei startellever på plass
    Velkommen!

Klaesson
    Borch-Nation-Ivan-Sam
    Bjørdal-Oldrup-Osame
    Dønnum-Ørnen-Layouni

Til å bli litt små-Amor-øs av...
    Jeg tror Osame skal kjempe hardt om den ene plassen.
    Odin kommer til og bli latterlig god i år, har faktisk følelsen av at Layouni skal kjempe hardt om plassen sin.

Fy faen for et lag vi kommer til og ha til neste år.
    Vi trenger en back-up spiss, og back som kan bekle begge sider.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Må si at Vålerenga har gjort et varp sånn i utgangspunktet med Layouni og økonomi. Hvis det stemmer med 3 mill i kjøp og 1 mill i lønn er det meget bra jobba. Dette blir spennende

Leave a comment:

• mbruun
    replied
    Velkommen skal du være Layouni Kjenner jeg gleder meg massivt til sesongstart

Leave a comment:

• hmchrist
    replied
    Da har vi en grei startellever på plass
    Velkommen!

Klaesson
    Borch-Nation-Ivan-Sam
    Bjørdal-Oldrup-Osame
    Dønnum-Ørnen-Layouni

Til å bli litt små-Amor-øs av...

Leave a comment:

• christer1913