Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by christer1913 View Post
    Noen som har Vg+ som kan g
    Hjelpe med å få frem innhold her?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JJ...-seg-til-topps
    Her er noe av hva som stod i artikkelen

- Skal vi minske avstanden, sloss om toppen, som vi ønsker og har som målsetting, så trenger vi noen forsterkninger, sier Fagermo – som sier at han og klubben ser etter en kant, et spissalternativ, en stopper og kanskje en back.

– Jeg kommer til å fortsette med å sette krav, være knallhard. Og jobbe hardt. Skal vi minske avstanden, ta igjen Molde og Bodø/Glimt så må vi på jobb, sier Dag-Eilev Fagermo – så legger han til, med et smil:

– Trøim sier at det har vært for mye «gråstein». Det må vi gjøre noe med...
    Last edited by Oslo-ess; 11.01.2021, 21:08.
    EVIG VIF

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

De har 4-5 spillere på den kantlista, av de er nok Adegbenro og Kabran, hvis vi skal tolke JI riktig. Velde var nok ikke aktuell pga prislapp.
      Ellers er alle våre spillere til salgs for riktig pris.
      Så det står det samme der som de snakket om på VGTV tidligere? Hva var det Fagermo sa?

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post

Her er noe av hva som stod i artikkelen

- Skal vi minske avstanden, sloss om toppen, som vi ønsker og har som målsetting, så trenger vi noen forsterkninger, sier Fagermo – som sier at han og klubben ser etter en kant, et spissalternativ, en stopper og kanskje en back.

– Jeg kommer til å fortsette med å sette krav, være knallhard. Og jobbe hardt. Skal vi minske avstanden, ta igjen Molde og Bodø/Glimt så må vi på jobb, sier Dag-Eilev Fagermo – så legger han til, med et smil:

Jeg tolker det som at Trøim har jævelig stor tro på prosjektet vi er inni nå. Enga skal til Europa endelig, og siden RBK klarte kunstykket med å ansette Horneland så er avstanden til toppen ganske liten.

​​​Jeg tror at Trøim ser at Fagermo faktisk er mannen som kan løfte Vålerenga til toppen igjen, hvis Trøim tror det så får Fagermo den kanten han vil ha innen gitte rammer.

Comment

• Adekbenro og Martin Samuelsson hadde vært glimrende, men lønnsnivået der er for høyt vil jeg tro

Comment

Så det står det samme der som de snakket om på VGTV tidligere? Hva var det Fagermo sa?
            Sorry, jeg misforsto.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Stokstad jobber vel i LSK? Mener du Morten P?
              Morten P selvfølgelig
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Noen som har Vg+ som kan g
                Hjelpe med å få frem innhold her?

SLIK SKAL VIF OG FAGERMO JOBBE SEG TIL TOPPS

VALLE HOVIN (VG) Han ga klubben den første medaljen på 10 år, på første forsøk. Nå er Dag-Eilev Fagermo (53) mer enn klar for å kjempe enda nærmere de aller beste i 2021. Han mener sjansen er god.
                Publisert:
                For mindre enn 2 timer siden
                • Del denne artikkelen

– Beklager forsinkelsen. Møtet tok tid, sier Fagermo da han tar imot VG på kontoret sitt på stadion. «Møtet» er den to timer lange samtalen med klubbeier Tor Olav Trøim, for å snakke om hva som kan gjøres for å gjøre Vålerenga enda bedre neste sesong.

For Fagermo vet at forventningene blir helt annerledes etter det han kaller «brunt gull» i debutsesongen.
                REDAKSJONELT SAMARBEIDSe Eliteserien og OBOS-ligaen direkte på Dplay

Fagermo: – Ikke kommet hit for å ta bronser

– Vi skal minske avstanden, vi skal slåss om toppen. Det må vi våge å si. Sånn skal det være her. Det skal være krav og forventninger til Vålerenga. Det er derfor jeg ville ha denne jobben, sier Fagermo – der han har sendt sportssjef Jørgen Ingebrigtsen ut for å hente salat og mineralvann til en sen lunsj.

– Var Trøim fornøyd med sesongen?

– Ja, det var han, svarer Fagermo.

Ingebrigtsen er tilbake, med salaten, og supplerer:

– Trøim er veldig fornøyd – kanskje mest fordi Fagermo ikke ba om noen ting da han ble ansatt. Han er blitt imponert.
                Fagermo ny VIF-trener: – Jeg var sikkert femtevalget
                – Jeg ba bare om jobben. Fordi jeg virkelig ønsket meg den. Og vi måtte ha en skikkelig samtale på telefonen til slutt før han ble overbevist ... smiler Dag-Eilev Fagermo.

Nå har de diskutert midler. Det pågår, for andre året, en opprydding i stallen. Vålerenga skal satse, men de skal fortsatt satse som det ble gjort i 2020: Lokalt og ungt.

– Vi har så mange unge, lovende, og allerede gode spillere, og de vil bare bli bedre. Men skal vi ta neste steg så trenger vi noen rutinerte forsterkninger i tillegg, spesielt siden vi mister mye rutine nå, sier Fagermo – og tenker på Matthías Vilhjálmsson, Bård Finne, Magnus Lekven – og kanskje kapteinen Jonatan Tollås Nation.

Fagermo og Ingebrigtsen snakker om at det, på et år, forsvinner 13 spillere med rundt 1200 kamper og en snittalder på 29 år.
                Fagermo har fjernet Deilas gamle favoritter: – Sagt hele tiden at stallen er for stor
                Og at det i 2020 ble brukt drøyt 50 prosent med egenproduserte spillere – mot 17 prosent i 2019.

Det er tall Fagermo er fornøyd med, og også en slags programerklæring han kom med da han ble ansatt.

– Det er masse talent i Oslo-området. Veldig mye, sier Fagermo.

I 2020 fikk han se gjennombruddet til Osame Sahraoui (19), som i enkeltkamper var en attraksjon i seg selv:

19-åring med finteshow: – Vanvittige bilder

I 2021 skal det satses på Odin Thiago Holm (17). Det lover Fagermo høyt og tydelig.

– Etter Martin Ødegaard – det største talentet jeg har sett i norsk fotball. Han fikk noe spilletid i 2020, men fordi vi ble litt griske på medaljer så ble det noe mindre enn ønsket. Det skal bli mye mer nå. Han skal spille, det er derfor vi gjør bedre plass til han nå, sier Fagermo.

I tillegg hentes Sakarias Opsahl (21) hjem fra Tromsø, der han var på utlån og gjorde sine saker bra i Obos-ligaen. 2020 så spillere som Kristoffer Klaesson (20), Christian Borchgrevink (21), Ivan Näsberg (24), Aron Dønnum (22) og Felix Horn Myhre (21) spille fast eller mye for Vålerenga, alle spillere som har gått gradene i klubben fra et gitt tidspunkt.

– Føler du deg trygg på at dere får beholde Sahraoui og Holm?

– Vi har veldig lange kontrakter med de to, svarer Fagermo – uten å svare på spørsmålet.

Spesial: Vålerenga i 2021: Blir det et Fagermo-eventyr?

Satsingen på sine egne, unge har i hvert fall gitt resultater:

* I 2019 var Vålerenga 20 poeng bak sølvmedaljen. I 2020 var avstanden kuttet til syv poeng.

* I 2019 tok Vålerenga 34 poeng. I 2020 tok klubben 55 poeng.

* Poengsnittet var 1,83 poeng pr. kamp, bedre enn da det ble seriegull i 2005 (1,77). Kun 2010 (2,03) er bedre siden trepoengsystemet ble innført i 1987.

* Bare Bodø/Glimt slapp inn færre mål (32 mot 33).

* VIF var ubeseiret hjemme. Kun Glimt klarte det også.

* Kun fem tap i serien, eller 17 prosent av kampene. Det beste siden 1984 (14 prosent tap).

– Vi var solide, veldig gode defensivt, sier Dag-Eilev Fagermo.
                Fagermo var langt nede – fikk hjelp av Drillo
                Han kom sent i gang i 2020, ble ikke ansatt før 31. januar, og så ble forsesongen svært oppstykket og ødelagt på grunn av permitteringer etter coronautbruddet. Fagermo er trygg på at han stiller mer på linje med de beste fra start av i 2021.

– Jeg kjenner spillerne og laget bedre, det er likere konkurransevilkår enn det var i 2020. Det vil hjelpe oss. Og så vil/bør de unge spillerne våre bli bedre, sier Fagermo. Han roser mentaliteten i klubben, og nå jobbes det med forsterkninger.

– Skal vi minske avstanden, sloss om toppen, som vi ønsker og har som målsetting, så trenger vi noen forsterkninger, sier Fagermo – som sier at han og klubben ser etter en kant, et spissalternativ, en stopper og kanskje en back.

Comment

• Originally posted by Morrison View Post
                  Takker og bukker

Comment

• Sogndal forventer 2-sifret millionbeløp for Mannsverk
                    Rosenborg skal ha kommet på banen med et bud på Sogndals gullgutt. Men klubben verdsetter 18-åringen svært høyt.

RBK skal ha budt 5.

Comment

• Dagens (neste års "lag" pt) ligger ute på VG+ artikkelen om Fagermo ;-)... Forstørrer man bildet bak Fagermo og Jørgen så ligger alle navn pent satt opp på tavla, plassert i sine påtenkte posisjoner. Ingen store overraskelser kanskje med unntak av sterk konkurranse om den siste plassen på midten mellom Odin og Osame. Ingen av våre 6 på utgående er plassert inn... Og det er mangler en venstre kant. Så er det sikkert vurderinger om hvor det bør forsterkes men det var kanskje ikke meningen å legge det ut på denne måten. Alle unge som er tenkt tatt opp er også inkludert så vidt jeg kan se.

VALLE HOVIN (VG) Han ga klubben den første medaljen på 10 år, på første forsøk. Nå er Dag-Eilev Fagermo (53) mer enn klar for å kjempe enda nærmere de aller beste i 2021. Han mener sjansen er god.

Comment

• Hadde gutta hatt humoristisk sans hadde de skrevet inn Messi og Ronaldo på den oversikten før de ba VG komme å ta bilder.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                          Dagens (neste års "lag" pt) ligger ute på VG+ artikkelen om Fagermo ;-)... Forstørrer man bildet bak Fagermo og Jørgen så ligger alle navn pent satt opp på tavla, plassert i sine påtenkte posisjoner. Ingen store overraskelser kanskje med unntak av sterk konkurranse om den siste plassen på midten mellom Odin og Osame. Ingen av våre 6 på utgående er plassert inn... Og det er mangler en venstre kant. Så er det sikkert vurderinger om hvor det bør forsterkes men det var kanskje ikke meningen å legge det ut på denne måten. Alle unge som er tenkt tatt opp er også inkludert så vidt jeg kan se.

Jeg strever med å se hva som står på alle plassene. Om du har sterkere briller og/eller bedre skjerm enn meg, så må du gjerne desifrere / reprodusere hva du ser på den tavla for meg

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Jeg strever med å se hva som står på alle plassene. Om du har sterkere briller og/eller bedre skjerm enn meg, så må du gjerne desifrere / reprodusere hva du ser på den tavla for meg
                            Fikk lasta ned bildet og zooma litt bedre i Gimp.

Jeg tror jeg ser dette:
                            KK
                            KH
                            CB
                            FHM
                            AN
                            BS
                            FH
                            IN
                            JLB
                            SA
                            OO
                            HB
                            M?
                            BS
                            FOJ
                            SO
                            ME
                            OTH
                            OS
                            AD
                            SW
                            VØK
                            SJ
                            C

Oversatt til hva jeg tror det kan bety
                            Kristoffer Klaesson
                            Kristian Haug
                            Christian Borchgrewink
                            Felix Horn Myhre
                            Amin Nori
                            Brage Skaret
                            Fredrik Holmé
                            Ivan Näsberg
                            Johan Lædre Bjørdal
                            Sam Adekugbe
                            Oskar Opsahl
                            Henrik Bjørdal
                            M?
                            Brede Sandmoen
                            Fredrik Oldrup Jensen
                            Sakarias Opsahl
                            ME?
                            Odin Thiago Holm
                            Osame Sahroui
                            Aron Dønnum
                            Sander Werni
                            Vidar Ørn Kjartanson
                            SJ?
                            Camara?

Andre tolkninger?

Om dette stemmer trengs det litt forsterkninger, ja.

(Jada, det er agurktid nå...)

Comment

• ME = Mathias Emilsen

Comment

• Originally posted by Buss View Post
                                ME = Mathias Emilsen
                                SJ = Seedy Jatta (03 modell), MR = Magnus Bech Risnæs (03 eller 04 modell)
                                Last edited by Pete; 12.01.2021, 22:58.

Comment

Working...
                                X