Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hovland er ikke bedre enn Tollås, blir sjokkert hvis det blir betalt 2 mill for han når vi kan beholde Tollås gratis.

Comment

• ODD har tilbudt Lekven kontrakt.

Comment

• Håper vi kommer til enighet med Tollås, det har jo bli snakket veldig lenge om at det er en positiv dialog der. Det er i og for seg et godt tegn at ikke en annen tippeligaklubb har snappa han allerede, det er jo noen som trenger stoppere. Det føles som sannsynligheten for enighet om ny kontrakt øker for hver dag man ikke hører om brudd i forhandlingene eller at andre klubber har snappa han. Jeg håper det dukker opp noen nye spillere før eller i løpet av neste uke. Det er vel da de er tilbake igjen fra ferien.

Super research av dere som så spillertavla i VG intervjuet og som har tydet initialene. Per nå synes jeg det ser veldig tynt ut, men med 2-3 mann inn ser det svært lovende ut igjen. Jeg vil jo tro lønnsutgiftene per nå er fryktelig mye lavere enn da Fagermo tok over. Ser vi på spillere født før 1995 så er det få og de fleste er vel på vei ut:

Nouri (f. 90) ar vel kontrakt ett år til, men går vel etter all sannsynlighet på lån til Reka i Ham Kam ut sesongen. Det er vel tvilsomt om de dekker hele lønna hans, men de dekker vel i hvert fall noe. Han har vel den lengste kontrakten av de Fagermo ikke har valgt selv eller vil satse på.

Lærde Bjørdal (f. 86) blir vel værende ut kontrakten (til sommern), men det er vel lite som tyder på at han blir med videre. Jeg regner med at han er tiltenkt en backup rolle og at hvor mye han spiller avhenger av om tollås fortsetter og hvor fort de yngre er klare for å spille fast ved sidnen av Ivan.

Carvalho (f. 93) begynner å bli et mareritt for klubben. Han ble meldt klar for ny klubb på twitter, men jeg tror ikke det er offisielt. Han har kontrakt til sommern og det er vel i hvert fall helt sikkert at han aldri spiller for oss igjen. Jeg vil vel tro at vi ikke har noen utgifter forbundet med han lenger nå ettersom han streiker, men det er nok optimistisk å håpe vi vil få inntekter for et salg av han heller.

Oldrup Jensen (f. 93) var Fagermos første signering på en to års kontrakt (ut 2021) og har spilt fast når han ikke har vært skada. Tipper han blir med videre og jeg.

Ørnen (f. 90) er vår største stjerne og en vi har store planer for. Han har kontrakt ut 2023 og forhåpentligvis blir han toppscorer i tippeligaen tre år på rad og forlenger kontrakten.

Sam er født januar 95 så han er noen dager for ung til å være med på denne lista. Men han har kontrakt ut 2021 han også, jeg synes ikke han er god nok for ny kontrakt, men han kan absolutt bidra ut kontraktstida.

Summa sumarum betyr det at vi bare har to spillere som er eldre enn Ivan Näsberg (24 år) som jeg tror er i klubbens framtidsplaner (tiltenkt en rolle i 2022 sesongen).

Comment

• Usikker på kilden, men han mener at Malmø snuser på Borchgrevink: https://twitter.com/kalle_dahlberg/s...059395586?s=21

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post

Trøim sier at det har vært for mye «gråstein». Det må vi gjøre noe med...
            Takk for at du legger ut dette.

Jeg vil si:
            Trøim, det har vært mye gråstein, fordi du valgte disse trenerne.
            Du bør trekke deg ut av klubben vår, er min mening. Fotball kan du lite eller ingenting om.

På forhånd takk.
            Vennlig hilsen Kalle.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Takk for at du legger ut dette.

Jeg vil si:
              Trøim, det har vært mye gråstein, fordi du valgte disse trenerne.
              Du bør trekke deg ut av klubben vår, er min mening. Fotball kan du lite eller ingenting om.

På forhånd takk.
              Vennlig hilsen Kalle.
              Tror du virkelig Trøim velger ut disse kandidatene? Synes jeg ser Trøim og Midelfart rallende rundt i bil, på kryss og tvers, søken etter trener ......
              Det er styret som finner kandidatene og Trøim som bestemmer til slutt. Men om du tror Trøim finner trener selv og overstyrer alt av sportslig kompetanse, må du tro om igjen.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
                Sam er født januar 95 så han er noen dager for ung til å være med på denne lista. Men han har kontrakt ut 2021 han også, jeg synes ikke han er god nok for ny kontrakt, men han kan absolutt bidra ut kontraktstida.
                John Kitolano har 5 måneder igjen av kontrakten med Wolverhampton. Selvfølgelig vil Odd ha han med videre, men Fagermo vet jo svært godt selvfølgelig hvem dette er.
                Han er 21 år, og kan gi Sam ordentlig konkurranse om den venstrebackplassen - trolig ta fra ham plassen for å være ærlig.

Han fikk jo rødt kort når VIF møtte han i Moldedrakt, men han er absolutt en venstreback i Fagermo-ånd.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                  Hovland er ikke bedre enn Tollås, blir sjokkert hvis det blir betalt 2 mill for han når vi kan beholde Tollås gratis.
                  Helt enig!

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Tror du virkelig Trøim velger ut disse kandidatene? Synes jeg ser Trøim og Midelfart rallende rundt i bil, på kryss og tvers, søken etter trener ......
                    Det er styret som finner kandidatene og Trøim som bestemmer til slutt. Men om du tror Trøim finner trener selv og overstyrer alt av sportslig kompetanse, må du tro om igjen.

Trøim har siste ord, det er han som bestemmer.
                    Styret består vel ikke av folk med UEFA PRO lisenser i fleng,
                    uten at det sier så mye.
                    Vi har ikke behov for disse folka, klubben klarer seg best uten.

Tror du bør lytte til intervjuet med Fagermo der han snakker om samtalen med Trøim, før han ble ansatt.

Comment

uten at det sier så mye.

Tror du bør lytte til intervjuet med Fagermo der han snakker om samtalen med Trøim, før han ble ansatt.
                      Det er vel rettere å si at styret er blottet for fotballfaglig-, sportslig- eller klubbdrifts- kompetanse.

Sett utenifra er vel styret det svakeste leddet i klubben, det er bare å google kompetansen deres.
                      Jeg har gjort det før, og det var skremmende lesning. Nå har vi vel endelig fått med Martin som er den eneste som innehar ovennevnt kompetanse, men han er medlem av AS`et og ikke det såkalte Vålerenga Fotball Elite. Hva som skal til for å kalle dette eliten, er jeg mindre sikker på.

Jeg er ikke informert om at styremedlemmer i den såkalte "eliten" har tilført private midler til støtte for sport.

Jeg synes derimot at det er betryggende at Vålerenga Fotball AS har fått tilført den kompetansen Martin Andresen innehar, likeså som mange årig VIF supporter, er jeg stolt og takknemlig over hva Trond Olav Trøim har betydd, og betyr for klubben vår!

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Det er vel rettere å si at styret er blottet for fotballfaglig-, sportslig- eller klubbdrifts- kompetanse.

Sett utenifra er vel styret det svakeste leddet i klubben, det er bare å google kompetansen deres.
                        Jeg har gjort det før, og det var skremmende lesning. Nå har vi vel endelig fått med Martin som er den eneste som innehar ovennevnt kompetanse, men han er medlem av AS`et og ikke det såkalte Vålerenga Fotball Elite. Hva som skal til for å kalle dette eliten, er jeg mindre sikker på.

Jeg er ikke informert om at styremedlemmer i den såkalte "eliten" har tilført private midler til støtte for sport.

Jeg synes derimot at det er betryggende at Vålerenga Fotball AS har fått tilført den kompetansen Martin Andresen innehar, likeså som mange årig VIF supporter, er jeg stolt og takknemlig over hva Trond Olav Trøim har betydd, og betyr for klubben vår!
                        At styret ikke har fotballfaglig eller sportslig kompetanse er vel like greit ettersom disse stillingene er besatt av Jørgen og DEF med tilhørende ansvar?
                        Om vi sammenligner styrets sammensetning mot Rosenborg der styre faktisk har store meninger om sport, så er det bare å lese på forumet nå om dagen hvor fornøyd supportere er med den løsningen

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Slakter styret, hyller Trøim..?

De fleste i styret er vel på sett og vis rekruttert av Trøim.
                          Og hvorfor skulle styremedlemmer bidratt med egne midler?

Dette er rikelig belyst i mange tråder, men ja. Trøim har reddet oss fra økonomisk ruin mang en gang. Hvorfor har vi havnet i økonomisk uføre i utgangspunktet? Det korte svaret er fordi Trøim m. fl. har startet underfinansierte og derfor overambisiøse satsninger. Satset på en måte vi ikke har råd til.

Comment

• Originally posted by patriot View Post

At styret ikke har fotballfaglig eller sportslig kompetanse er vel like greit ettersom disse stillingene er besatt av Jørgen og DEF med tilhørende ansvar?
                            Om vi sammenligner styrets sammensetning mot Rosenborg der styre faktisk har store meninger om sport, så er det bare å lese på forumet nå om dagen hvor fornøyd supportere er med den løsningen
                            Nå har jo dette vært oppe før, men jeg mener jo at vi trenger en mer tydelig sportslig ledelse. Jeg ønsker jo ikke at styret skal kjøpe spillere, men det er to ting som er viktig.

Det ene er at det er en viss økonomisk forutsigbarhet. Vi kan ikke ha sportslige satsinger bare når det går bra på børsen for Trøim. Og påfølgende kostnadskutt når det ikke går like bra lenger.

Skal vi ha framgang så er ikke det så veldig komplisert. Det krever strengt tatt bare at vi har to, tre gode overgangsvinduer på rad det. At det ikke er komplisert betyr ikke at det ikke er vanskelig. Men om vi nå i vinter og til sommeren henter inn til sammen 3-4 spillere som er like vellykket som Bjørdal, OJ og Kjartansson så sier det seg selv at vi har et veldig bra lag.

Det andre, som egentlig henger litt sammen med det første, er kontinuitet. Vi må ha omtrent samme spillestil over tid. Og hvis vi bytter trener så må vi erstatte treneren med en annen som ønsker å spille på omtrent samme måte. Da slipper vi å tape tid og penger på å kvitte oss med spillere og hente nye. Og det krever en viss kompetanse og kontinuitet i klubben fra en sportslig ledelse som er i klubben gjennom flere trenerbytter. Jeg tror ikke det er styret som skal gjøre den jobben, men jeg mener at de må legge inn dette i organisasjonskartet. Det er viktig at styret får sportslige råd fra folk i klubben som ikke er hovedtrener.

Jeg synes i alle fall Fagermo bør få anledning til å bruke penger nå. Han har levert så til de grader. Kommer inn, henter inn minimalt med spillere, og får et lag som holdt på å rykke ned i fjor til å ta bronse.

Det er også en herlig finger til hans forgjenger og alle som mener at ting må ta lang tid i fotball, at klubber må bygges opp fra bunn, osv. Fotball er kortsiktig og alt som kreves er å vinne neste kamp. Når et lag vinner neste kamp ofte så bygges også klubben. At fotball er kortsiktig kan vi jo bare se i England også. I fjor var det enorm forskjell mellom Man U og Liverpool og alle mente det ville ta lang tid for United å tette den luka. Nesten halvveis inn i sesongen etter er United foran Liverpool på tabellen.

Last edited by Nils_de-Noia; 14.01.2021, 09:59.

Comment

• Var en på VGD som skrev i går at Haugensund avis spekulerer i at vi har lagt inn bud på Martin Samuelsen.

Comment

uten at det sier så mye.

Her er det ting du tydeligvis ikke vet nok om.
                                Trøim har siste ord ja, skulle bare mangle, men han er helt avhengig av å lytte til andre. Så er det opp til styret, eller sportslig utvalg, å overtale Trøim.
                                Hvis du skrur tiden litt tilbake, la oss ta Martin Andresen-epoken. Tror du dette var et sololøp fra Trøim? Da har du iallefall feil info. Skullerud var jo bare en kort periode, og er ganske naturlig i fotballverden dessverre, når hovedtrener går, kommer assisten fram. Ingen kan peke på Trøim der.
                                Hva med Rekdal periode 2? Var det et sjansespill tror du? Det var en rekke folk som vet hva de snakker om, som mente det var korrekt match der og da. Hva skulle Trøim gjort annerledes?
                                Deila, var regna for å være "norges beste trener", hva galt ble gjort da han ble ansatt mener du? "Alle" ville jo ha han.
                                Nå ble Fagermo ansatt, og her gjorde Trøim noen ekstra runder for å ikke gå i nok en felle.

At du kan mene Trøim har skyld i trenere som feiler, men ikke hyller han for Fagermos inntreden, sier vel sitt.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X