Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Merker at jeg ikke hopper høyt i taket hvis det stemmer med Layounhi. Dyr mann og allerede 29 år og har han egentlig prestert mer enn 1 sesong på det høyeste nivået i Norge ? Da vil jeg heller se at de satser på Camara som er ung, har fart og teknikk. Må bare skoleres mer som ejuke måtte. Er ihvertfall veeeeldig spent på om 2021 blir årets store sesong for Odin Thiago Holm, om Ousmane fortsetter å briljere med sine dribleferdigheter, om Ørnen øker scoringene sine og om Dønnum hever seg mer....OG ikke minst om vi får beholde gutta ut sesongen.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
      Merker at jeg ikke hopper høyt i taket hvis det stemmer med Layounhi. Dyr mann og allerede 29 år og har han egentlig prestert mer enn 1 sesong på det høyeste nivået i Norge ? Da vil jeg heller se at de satser på Camara som er ung, har fart og teknikk. Må bare skoleres mer som ejuke måtte. Er ihvertfall veeeeldig spent på om 2021 blir årets store sesong for Odin Thiago Holm, om Ousmane fortsetter å briljere med sine dribleferdigheter, om Ørnen øker scoringene sine og om Dønnum hever seg mer....OG ikke minst om vi får beholde gutta ut sesongen.
      2 sesonger har Layouni prestert bra. Ble 20 plass på Vg-børsen i debutsesongen, 3 plass i 2019.

Comment

• Tror han kan bli bra jeg. Det er i hvertfall sikkert at vi trenger 2-3 inn som er rutinerte.

Utrolig glad for at vi fikk med Tollås ett år til, tøft forhandlet av klubben, men det endte godt.

Det blir spennende om det dukker opp noen nye ansikter neste uke.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
          Da vil jeg heller se at de satser på Camara som er ung, har fart og teknikk. Må bare skoleres mer som ejuke måtte.
          Nico70.

En av de viktigste egenskaper en spiller må ha for å spille på høyere nivå, er fotballforståelse.
          Der har Camara en lang vei å gå, og han er selvfølgelig en de ønsker å kvitte seg med.
          En av mange merkelige signeringer av Deila og Tjærnås.

Gimme hope johanna

Comment

• I følge stedstjenesten er Sam fortsatt i Kanada, på vei ut? Vet at spillerene har ferie, men man har oppstart til mandag

Comment

• Originally posted by SanktHallvard View Post
              https://twitter.com/samadekugbe/stat...216701952?s=21

I følge stedstjenesten er Sam fortsatt i Kanada, på vei ut? Vet at spillerene har ferie, men man har oppstart til mandag

please. Ikke gidd å spekuler på grunn av det. For det første så er det hjemmet hans, og det tar ikke lang tid å ta fly hjem. Han må riktignok i karantene.
              for det andre så burde vif som klubb gi han lengre ferie ettersom vi er midt i en pandemi. Han får sikkert ikke sett familien før neste jul, om heldig får han til sommeren.
              Last edited by Zach; 16.01.2021, 16:09.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                Både Finne og Lekven borte på samme sesong. Dette blir nok for mye for Zeta. Håper han ikke blir så glad at han gjør noe overilt og dumt.
                Hadde vært ganske så fornøyd nå ja hvis det ikke var for denne hersens nedstengingen av samfunnet. Det er knalltøft

Comment

• Originally posted by Zach View Post
                  please. Ikke gidd å spekuler på grunn av det. For det første så er det hjemmet hans, og det tar ikke lang tid å ta fly hjem. Han må riktignok i karantene.
                  for det andre så burde vif som klubb gi han lengre ferie ettersom vi er midt i en pandemi. Han får sikkert ikke sett familien før neste jul, om heldig får han til sommeren.
                  De hat jo ikke hatt all verdens ferie. Sesongslutt var 22.desember. Regner med han måtte i karantene der borte også, så litt tid må vi gi folk i hans situasjon.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Du er klar over at en ving står øverst på ønskelista? Hadde Finne blitt i klubben, er nok sjansen langt større for at yngre krefter hadde tatt plassen hans som vi allerede ser.
                    Ved kjøp av ny ving, settes egne spillere i andre rekke.
                    Nei det er jeg ikke enige i vi har mistet to eldere kanspiller i Vega og Finne. Hadde begge blitt i klubben hadde det gått utover spilletid til andre. Kan vel også hende at Dønnum blir solgt. Uansett at vi slipper Lekven gjør at det blir lettere for både Felix Horn Myhre og Odin Thiago Holm å spille seg inn. Også usikker på om Camara har en fremtid i enga.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

De hat jo ikke hatt all verdens ferie. Sesongslutt var 22.desember. Regner med han måtte i karantene der borte også, så litt tid må vi gi folk i hans situasjon.

er vel egentlig prøvde å si også! Helt enig!

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post

Nei det er jeg ikke enige i vi har mistet to eldere kanspiller i Vega og Finne. Hadde begge blitt i klubben hadde det gått utover spilletid til andre. Kan vel også hende at Dønnum blir solgt. Uansett at vi slipper Lekven gjør at det blir lettere for både Felix Horn Myhre og Odin Thiago Holm å spille seg inn. Også usikker på om Camara har en fremtid i enga.
                        Nettopp, og tror du ikke det er enklere for unge spillere å ta plassen fra Finne og Vega enn en nysignering som skal rett inn på laget?
                        Hverken Vega eller Finne var fast, og det er helt innlysende at det da er enklere å konkurrere med de og ta plassen.
                        Lekven er jeg enig i, greit at han går og frigjør plass.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Typer som Tripic og Velde har en rå innstilling, akkurat som Dønnum. Det hadde vært nydelig å få inn en sånn type. Jeg har også litt tro på Kevin Kabran, men han ser ut til å gå til Viking.

Det hadde vært fint å få en skikkelig kantspiller. F eks Velde og Layouni har stor fart og er livsfarlige kontringsvåpen. En som Ohi er atletisk og god en mot en. En eller annen skikkelig type må være mulig å få inn. Kanskje en nødløsning kunne være Håkon Evjen på lån? Jaja, det er tid for å la tankene spinne. I hvert fall ønsker jeg en skikkelig etablert kant inn samtidig som klubben også jobber med å få frem slike typer. Unge spillere bør kjøres gradvis inn gjennom innbytter.

Også stopper og back kan man tenke på, men akkurat nå er ikke det så prekært. Man har tid til å vente på skikkelig gode muligheter.

Det er ikke mye som mangler før laget kan bli veldig, veldig bra, altså utfordrer til gull

Comment

• Originally posted by zeta View Post
                            ...
                            Det hadde vært fint å få en skikkelig kantspiller. ...
                            Også stopper og back kan man tenke på, men akkurat nå er ikke det så prekært. Man har tid til å vente på skikkelig gode muligheter.
                            Det er ikke mye som mangler før laget kan bli veldig, veldig bra, altså utfordrer til gull
                            Jeg er langt på vei enig med deg her. Midtbanen og keeperplassen mener jeg er komplett. Siden Sahouri er trukket ned på midten har vi han Bjørdal og Oldrup som leverte meget godt i fjor og bak dem har vi Odin og Opsahl som vil få en del spilletid og Sandmoen og Holme litt bak der.

En kant må vi ha, men der har vi jo vært tydelig på at det skal vi hente. Den oppstillingen gir meg gåsehud:

Klasson

Borch Tollås Näsberg Ny back

Oldrup
                            Bjørdal Sahouri

Dønnum Ørnen Ny kant

Forutsatt at de to nye er av høy klasse.
                            Vi har flest alternativer på midten tenker jeg, men Felix kan absolutt fungere som back ut kontraktstida si (tviler på at han er her lenger enn til sommern).
                            I angrep er vi også litt sårbare, men det er jo mulig å dytte Sahouri fram igjen som kant dersom det kniper. Jeg har ikke helt troa på Camara dessverre, men jeg tror Werni kommer til å bli god.

Jeg tror Fagermo har rett i at stallen ikke bør være for stor og at de unge aldri får sjansen om vi har etablerte reserver i tillegg til de i førstelaget. Så det kan tenkes at to nye holder så får vi heller hente en ny i neste vindu om vi er mer sårbare enn vi trodde. Går det vår vei så er dette et lag som kan gjøre det enda bedre enn i fjor, men vi trenger ikke mye skadetrøbbel eller stang ut før det kladder. Det er jo ulempen med å utvikle unge, samtidig tok vi mye av den "utgiften" forrige sesong. Klasson hadde en tabbe per kamp i snitt før det snudde og fra da av var han en mesterkeeper. Sahouri er på et mye høyere nivå nå enn i starten i fjor og han dominerte jo fullstendig etterhvert. Husk at vi ikke engang hadde Bjørdal og Ørnen før sommern,

Comment

• Jeg tror ikke Layouni blir så dyr som alle skal ha det til.
                              Han har knapt fått spille, eller fått være med i troppen hos Pyramids. Han kommer garrantert til å dra fra klubben i vinter fordi han mistrives. Selvom han får bra med lønn. Klubben har nesten 40 spillere. Nok spillere til over 3 lag, og han faller inn i den aller siste kategorien. Utenlandske spillere blir ikke verdsatte der. Alt foregår på egyptisk og utlendingene skjønner ingenting av hva som foregår.

Siden det er lenge siden han har vist seg frem så kan han heller ikke håpe på store tilbud fra utlandet. Mulig han venter på f.eks at en klubb fra Israel eller lignende har sett noen gamle YouTube-klipp, men han bør nok ikke være for kravstor. For i disse tider er det ingen klubber som kaster rundt seg med millioner lenger, og Amor sin verdi har stupt kraftig ned i det siste. Både med tanke på mangel av spilletid, alder og økonomiske nedgangstider.

​​​​​​Klubben Pyramids blir nok glade for å bli kvitt lønningsposen hans (selvom de er styrtrike). Det er ikke sikkert de ønsker så mye i overgangssum, men han bør nok få en stor sign on-fee, for å kompensere for millionene han kunne fått i sin nåværende klubb.

Personlig har jeg sansen for han. Håper virkelig vi henter en spiller av hans kaliber. Så det må fortsatt gå an å krysse fingrene og være optimistiske. Større mirakler har skjedd før... Ørnen fløy hjem!

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
                                Klubben har nesten 40 spillere. Nok spillere til over 3 lag, og han faller inn i den aller siste kategorien. Utenlandske spillere blir ikke verdsatte der. Alt foregår på egyptisk og utlendingene skjønner ingenting av hva som foregår.
                                ...
                                Snakker de ikke arabisk både i Egypt og Tunisia?

Comment

Working...
                                X